Ga naar inhoud

Triviant: Algemeen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nieuwe vraag:

Welke bekende tv presentator maakte deel uit van de cabaretgroep Dubbel & Dwars?

Oh, die weet ik:

Jack Spijkerman

(ja, ik zag nogal laat dat er al een nieuwe vraag gesteld was ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Volgende vraag dan maar.

Om maar even in de Kuifje sfeer te blijven:

Welke pseudoniemen gebruikte Dr. Müller in de albums Het Zwarte Goud en Cokes in Voorraad?

Even een gokje wagen:

In het stripboek van het zwarte goud heette hij volgens mij professor Smith O} (we hebben die toevallig liggen ;) )

in de tekenfilm heette hij dacht ik iets van mustafa kemal pasja, maar dat weet ik niet helemaal zeker. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Even een gokje wagen:

In het stripboek van het zwarte goud heette hij volgens mij professor Smith O} (we hebben die toevallig liggen ;) )

in de tekenfilm heette hij dacht ik iets van mustafa kemal pasja, maar dat weet ik niet helemaal zeker. O}

Om precies te zijn was het in de tekenfilm Mull Pasha (spreek uit: 'Moel Pasja').
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Om precies te zijn was het in de tekenfilm Mull Pasha (spreek uit: 'Moel Pasja').

Ja nu je het zegt :P maar je mag het om het spelletje niet al te veel te bederven niet opzoeken he, dus heb ik maar niet de dvd er bij gepakt :P , maar ik zat toch redelijk in de buurt ;)

Maar in de stripversie was het volgens mij Professor Smith, en dat wilde Antonio toch weten? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgende vraag dan maar.

Om maar even in de Kuifje sfeer te blijven:

Welke pseudoniemen gebruikte Dr. Müller in de albums Het Zwarte Goud en Cokes in Voorraad?

Ja. Albums, dus de (papieren) stripversie. En daarin was het dus Professor Smith.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Arthur en MarsM, jullie hebben het samen opgelost :) De antwoorden waren inderdaad Professor Smith en Mull Pasha. Laatstgenoemde pseudoniem wordt ook in het album Cokes in Voorraad genoemd trouwens, kijk bijvoorbeeld maar eens op pagina 26, onderste strook, linkse plaatje, daar noemt hij zichzelf zo.

Maar ehhh, we hebben er dus 2 met een goed antwoord O} Laat de eerste die hier kijkt dan maar een nieuwe vraag verzinnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Arthur mag er van mij wel één verzinnen ;)^O^

ps. Cokes in voorraad vond ik zelf zo ongeveer de slechtste kuifje, daarom wist ik het niet meer precies ;):P

Ok dan. Ik zal het proberen:

Door wie werd John Lennon vermoord en waar en wanneer?

't Is een vraag uit drie delen (wie, waar en wanneer), maar goed, het is een vraag.

Als je het antwoord bevestigd wilt hebben, moet je voor vrijdag reageren, want vanaf vrijdag ben ik 2 weken met vakantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal juist. Verder was het inderdaad in New York, voor het Dakota-gebouw, waarin hij woonde, in de buurt van Central Park. Dat zijn de details. Nieuwe vraag voor Niveath.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ok dan, de volgende vraag :P

Wat is het moederbier waaruit biersoorten als Geuze, Kriek en andere fruitbieren worden gebrouwen? ( meestal door een menging ;) )

lambik???

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keur het goed, eigenlijk is het lambic :+

Goed, volgende aan jou benafan

haha vet dat ik hem goed heb, ik moet er even 1 verzinnen, zodra ik die heb, edit ik mn bericht wel ff

Link naar bericht
Delen op andere sites

toch maar niet geëdit anders komt dit topic helemaal naar beneden.

maar hier is mijn vraag:

Met welke beroemde Francaise danste Hans van Manen van 1957 tot 1959 bij Les Ballets de Paris??

succes

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laat ik 'm nou net weten ;)

Renée Jeanmaire, ook wel Zizi genaamd.

drommels, dacht ik even een goede te hebben.

maja ik kan er niet omheen, de volgende voor jou Antonio

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...