Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel II


Aanbevolen berichten

Als B100 voor het eerst de baron belt om te zeggen dat hij in Kopenhagen is, reageert de baron al geschrokken voordat B100 'Kopenhagen' uitspreekt. Waarschijnlijk een vroege reactie van de baron.

Dat lijkt een beetje op de goof die ik eerder aan Wonderer had doorgegeven (en die al op de site staat). Bassie schrikt in Linz bij de echoput al van de echo (oen-oen-oen) voordat die echo te horen is. Kennelijk zijn de acteurs zo goed op de hoogte van het feit dat ze moeten schrikken, dat ze dat spontaan te vroeg doen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Volgens mij klopt deze goof niet uit de verdwenen kroon:

B&A zitten bij de adjudant en wachten tot de baron belt (om 14 uur...). Bassie zou de band starten, maar als de baron belt loopt deze duidelijk niet. Later spoelen ze de band terug... en - hocus pocus - het gesprek staat er toch helemaal op!

Bassie startte wel de band. Waarom loopt de band dan niet?

Waarschijnlijk is die scene in meerdere takes opgenomen, en hebben ze voor het laatste stuk een take genomen waar ze vergeten waren de band aan te zetten. Het is duidelijk te zien dat hij niet loopt, ook al zet Bassie hem wel aan in het begin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Plaaggeest zit wel een grote fout. Als B en A gearresteerd zijn en ze op een bankje zitten bij de politie zie je boven in het beeld de camera duidelijk weerspeigelen.

Eh... Weet je wel zeker dat het de camera is die je weerspiegeld ziet? Het lijkt eerder op een microfoon, vind ik.

Maar ik heb een fout gevonden in aflevering 5 van de plaaggeest:

Als Bassie de bestellingen van de schandebakker en de man en de vrouw heeft gehoord, geeft hij de bestelling van de schandebakker door aan Adriaan. Even later neemt Adriaan de bestellingen voor de man en de vrouw mee, terwijl Bassie die bestelling niet eens had doorgegeven!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een fout, in de Plaaggeest, aflevering 6:

Als Adriaan achter de Plaaggeest aangaat zit Bassie in het water, zijn hele haar en kleding is nat, zijn haar is plat van het water en hij heeft geen jasje aan. Even later, bij de restaurantdirecteur, is zijn kleding droog, heeft hij zijn normale (droge) haar weer en heeft hij zijn jasje weer aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets opmerkelijks uit de Reis Vol Verassingen, aflevering 7:

Als Bassie water uit de auto laat lopen voor de afwas, beweert hij

vol zekerheid dat dat ding onderaan de wagen de GEISER is ........

Als hij later met Adriaan aan de uitputtende tocht door de woestijn begint, zegt hij opeens:

Dat was peteroliedom van mij om die RADIATEUR leeg te laten lopen.

Hoe kent hij dat woord nou ineens? Het is hem volgens mij ook geen moment uitgelegd. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog eentje zelfde serie, aflevering 3:

Die 2 meisjes die met hun bal aan het spelen zijn.

Ten eerste acteren ze BARSLECHT, maar ja, daar zal ik overheen kijken. :P:D

Je ziet tijdens het gooien duidelijk dat het meisje met de rode jas naar de

crew kijkt voor intsructies van: ''Bal overgooien, bal weggooien.''

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog iets opmerkelijks uit de Reis Vol Verassingen, aflevering 7:

Als Bassie water uit de auto laat lopen voor de afwas, beweert hij

vol zekerheid dat dat ding onderaan de wagen de GEISER is ........

Als hij later met Adriaan aan de uitputtende tocht door de woestijn begint, zegt hij opeens:

Dat was peteroliedom van mij om die RADIATEUR leeg te laten lopen.

Hoe kent hij dat woord nou ineens? Het is hem volgens mij ook geen moment uitgelegd. 8)7

Het is hem niet in beeld uitgelegd nee, maar ten eerste heeft hij in een garage gewerkt, en ten tweede zal Adriaan het hem wel tien keer hebben uitgelegd ondertussen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vannacht nog ff B&A in Wales en Portugal gekeken en daar vielen me nog 2 dingen op (ik weet niet of ze al eerder zijn genoemd, ik ben het nog nergens tegengekomen)

Adriaan beweerde dat Wales wel ruim 2000 kilometer van Frankrijk afligt. Nou, als je via Berlijn reist misschien...de hemelsbrede afstand Parijs-Cardiff is bv nog geen 1000 kilometer.

En verder wordt 'laughing' (leffing) vertaald als 'een lach'. Nou ja...bijna goed dan ;)

Maar die foutjes zijn prima, houdt ons scherp en het verpest niks aan t verhaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog iets opmerkelijks uit de Reis Vol Verassingen, aflevering 7:

Als Bassie water uit de auto laat lopen voor de afwas, beweert hij

vol zekerheid dat dat ding onderaan de wagen de GEISER is ........

Als hij later met Adriaan aan de uitputtende tocht door de woestijn begint, zegt hij opeens:

Dat was peteroliedom van mij om die RADIATEUR leeg te laten lopen.

Hoe kent hij dat woord nou ineens? Het is hem volgens mij ook geen moment uitgelegd. 8)7

Dit had ik al eens opgemerkt, maar dat was nog op Fok! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En nog eentje zelfde serie, aflevering 3:

Die 2 meisjes die met hun bal aan het spelen zijn.

Ten eerste acteren ze BARSLECHT, maar ja, daar zal ik overheen kijken. :P:D

Je ziet tijdens het gooien duidelijk dat het meisje met de rode jas naar de

crew kijkt voor intsructies van: ''Bal overgooien, bal weggooien.''

Ja, je ziet duidelijk dat het meisje in de rode jas de bal zomaar weggooit in de struiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb m op Fok! al eens geplaatst, zag me net weer, maar staat niet op info:

Het geheim van de sleutel.

Zelfde aflevering als de hoed & poncho meen ik...

Wanneer Bassie & Adriaan hun gehuurde auto parkeren zie je dat de boeven achter ze blijven wachten tot ze uitgestapt en weg zijn, nu zie je de taxi met de boeven voorbij de gehuurde auto rijden, in het volgende shot zie je de taxi weer een stuk terug staan en stoppen naast de gehuurde auto...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb m op Fok! al eens geplaatst, zag me net weer, maar staat niet op info:

Het geheim van de sleutel.

Zelfde aflevering als de hoed & poncho meen ik...

Wanneer Bassie & Adriaan hun gehuurde auto parkeren zie je dat de boeven achter ze blijven wachten tot ze uitgestapt en weg zijn, nu zie je de taxi met de boeven voorbij de gehuurde auto rijden, in het volgende shot zie je de taxi weer een stuk terug staan en stoppen naast de gehuurde auto...

Nope! Dat dacht ik ook, ik heb hem nog speciaal teruggespoeld, maar die eerste wagen is niet die van Bassie en Adriaan, hij staat ook niet op dezelfde plek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Effe over de weerspiegeling van de camera in de plaaggeest (aflevering 5, in het politiebureau):

Is het nou echt de camera die je weerspiegeld ziet? Ik vind dat het meer op een microfoon lijkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 2 foutjes uit de Verdwenen Kroon.

*adjudant* zegt bij de eerste missie om het geld te overhandigen:ik vertrouw die *baron* voor geen cent.

Terwijl hij de *baron* wel gelooft dat B&A het geld niet hebben overhandigt.

En als de boeven voor het eerst het kasteel in gaan en ze moeten over het pontje zegt *japie* Die brug is veel te kort.

Terwijl hij meteen daarna toch normaal het pontje gebruikt.

Ik neem aan dat hij niet wist hoe hij dat pontje moest gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt ook dat *bas* per serie steeds slimmer wordt.

Bij de Diamant zegt hij dat 2+2 5 is.

Terwijl hij Denemarken wel weet dat Columbus in 1492 Amrika heeft ondekt.

En dat stukje met de Galon in Amerika precies hetzelfde.

Daar kan hij heel goed rekenen.

Terwijl hij niet wist dat 2+2 4 is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout in de Diamant.

Algemeen.

Agent (van der Steen) laat onze helden voorlopig vrij omdat de vingerafdrukken niet kloppen.

In de laatste aflevering kunnen B&A hun onschuld niet bewijzen zegt Agent want het is het woord van de boeven tegen het woord van B&A.

Maar ze hadden op z'n minst de boeven mee moeten nemen voor vingerafdrukken (en dan waren ze er achter gekomen dat dat de echte boeven waren)...

Maar gelukkig was Bassie slim ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer net een fout gezien bij het geheim van de sleutel.

Als *bas* droomt dat hij piloot is.

*bas* He *adriaan* hoe laat is het.

*adriaan* 3:45.

*bas* Oh dat is kwart over half 4.

Terwijl *adriaan* later zegt als ze contact moeten maken met Alicante zegt *adriaan* gewoon.

Goeiemorgen Alicante.

Klopt niet helemaal. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer net een fout gezien bij het geheim van de sleutel.

Als *bas* droomt dat hij piloot is.

*bas* He *adriaan* hoe laat is het.

*adriaan* 3:45.

*bas* Oh dat is kwart over half 4.

Terwijl *adriaan* later zegt als ze contact moeten maken met Alicante zegt *adriaan* gewoon.

Goeiemorgen Alicante.

Klopt niet helemaal. :?

Ik kan me sowieso niet voorstellen dat ze in Alicante Nederlands spreken, maar dat is natuurlijk omdat het Bassies droom is. Trouwens, kwart voor vier 's morgens kan niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een goof met betrekking tot: ene shot nat, paar seconden later weer kurkdroog. :?

02:28:47 = Bassie is van zijn waterscooter in het water gevallen en klimt er zeiknat weer op.

02:29:05 = Bassie ziet in de verte de speedboot liggen. Hij is dan allang weer opgedroogd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer een goof met betrekking tot: ene shot nat, paar seconden later weer kurkdroog. :?

02:28:47 = Bassie is van zijn waterscooter in het water gevallen en klimt er zeiknat weer op.

02:29:05 = Bassie ziet in de verte de speedboot liggen. Hij is dan allang weer opgedroogd.

Hmm. ja. En ik vroeg me af of hij een wetsuit aanhad, zijn knieen waren zwart alsof hij iets onder zijn sokken en broek aanhad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie vraagt aan de rand van de put wat ze gaan doen en schrikt van de echo (oen-oen-oen). Bassie schrikt echter al voordat hij de echo hoort. Kennelijk is dit dus al wat vaker gerepeteerd en weet Bassie zo goed wanneer hij moet schrikken, dat hij er eigenlijk iets te snel mee is.

Dit vind ik een soortgelijke actie uit Amerika aflevering 3, maar dan te langzaam.

01:18:57 = *B100* Dan wordt je bedankt! *klapt telefoon dicht* .......... AU!

Die kreet komt ruim een seconde later, terwijl ieder normaal persoon gelijk zou reageren als je vinger klem kwam te zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie vraagt aan de rand van de put wat ze gaan doen en schrikt van de echo (oen-oen-oen). Bassie schrikt echter al voordat hij de echo hoort. Kennelijk is dit dus al wat vaker gerepeteerd en weet Bassie zo goed wanneer hij moet schrikken, dat hij er eigenlijk iets te snel mee is.

Dit vind ik een soortgelijke actie uit Amerika aflevering 3, maar dan te langzaam.

01:18:57 = *B100* Dan wordt je bedankt! *klapt telefoon dicht* .......... AU!

Die kreet komt ruim een seconde later, terwijl ieder normaal persoon gelijk zou reageren als je vinger klem kwam te zitten.

Nu wil ik niet zeggen dat ik normaal ben, maar ik heb ook niet altijd direct door wat er aan de hand is. Zo dat ik eens met mijn hand tegen de verwarming en ik merkte pas na een seconde of vijf dat het pijn deed.

Maar ja... echt lekker is het niet nee. Zal ik hem toch maar bij de goofs zetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu wil ik niet zeggen dat ik normaal ben, maar ik heb ook niet altijd direct door wat er aan de hand is. Zo dat ik eens met mijn hand tegen de verwarming en ik merkte pas na een seconde of vijf dat het pijn deed.

Maar ja... echt lekker is het niet nee. Zal ik hem toch maar bij de goofs zetten?

*):D*)

Ik merk dat gewoon elke keer op als ik het zie. Vond het al nooit kloppen.

En volgens mij bij zo'n verwarming duurt het ook 5 seconden voordat je hand goed warm/heet is. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet helemaal zeker of het een foutje is, maar wel opvallend:

In deel 5 van Het Geheim van de Sleutel besluiten B&A een stukje te gaan rijden. *b1* hoort dat en zegt tegen B2: 'we gaan er achteraan', vervolgens zie je *b2oud* even nadenken en weifelend zeggen: 'wat?.... gaan we naar... de maan?"

Hieruit kun je wellicht opmaken dat *b2oud* zijn 'verkeerde' uitspraken ter plekke verzint en dat die niet in het script staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet helemaal zeker of het een foutje is, maar wel opvallend:

In deel 5 van Het Geheim van de Sleutel besluiten B&A een stukje te gaan rijden. *b1* hoort dat en zegt tegen B2: 'we gaan er achteraan', vervolgens zie je *b2oud* even nadenken en weifelend zeggen: 'wat?.... gaan we naar... de maan?"

Hieruit kun je wellicht opmaken dat *b2oud* zijn 'verkeerde' uitspraken ter plekke verzint en dat die niet in het script staan.

Of hij was even grondig zijn tekst kwijt ;) Er zitten wel meer van dat soort dingen in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of hij was even grondig zijn tekst kwijt ;) Er zitten wel meer van dat soort dingen in.

Tsja dat kan ook natuurlijk. Maar misschien verzon Harry Dikmans die versprekingen idd wel zelf. Affijn zoveel maakt het niet uit, ik zei al dat het toch geen echte goof was, het viel me alleen ineens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer een goof met betrekking tot: ene shot nat, paar seconden later weer kurkdroog. :?

02:28:47 = Bassie is van zijn waterscooter in het water gevallen en klimt er zeiknat weer op.

02:29:05 = Bassie ziet in de verte de speedboot liggen. Hij is dan allang weer opgedroogd.

Sowieso vreemd dat de boeven in zo korte tijd op een andere boot kunnen zitten.

Nog een fout gezien bij de huilende professor.

Als B&A in het beginb moeten optreden is het waarschijnlijk zomer of lente want *bas* loopt naar *adriaan* zonder jasje.

Maar als ze later TV gaan kijken van het nieuwsbericht dat iedereen huilt is het hartje winter. Klopt niet echt. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sowieso vreemd dat de boeven in zo korte tijd op een andere boot kunnen zitten.

Nog een fout gezien bij de huilende professor.

Als B&A in het beginb moeten optreden is het waarschijnlijk zomer of lente want *bas* loopt naar *adriaan* zonder jasje.

Maar als ze later TV gaan kijken van het nieuwsbericht dat iedereen huilt is het hartje winter. Klopt niet echt. :?

Hartje winter? Ik zie nergens sneeuw... Het ziet er wel koud uit, maar hee, vergelijk vandaag eens met vorige week.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout gezien bij de huilende professor.

Als B&A in het beginb moeten optreden is het waarschijnlijk zomer of lente want *bas* loopt naar *adriaan* zonder jasje.

Maar als ze later TV gaan kijken van het nieuwsbericht dat iedereen huilt is het hartje winter. Klopt niet echt. :?

Dat jasje is puur toeval omdat Bassie dat vergeet mee te nemen. Dat doet hij niet omdat het lente/zomer is.

Hartje winter? Ik zie nergens sneeuw... Het ziet er wel koud uit, maar hee, vergelijk vandaag eens met vorige week.

Maar ergens heeft hij toch wel gelijk met het koudere weer (winter is idd wat overdreven) maar tijdens het nieuwbericht hebben zowel de verslaggever als mijnheer Frans Vrolijk als de ''lach-film''mevrouw ineens een koude, bevroren adem en de lucht op de achtergrond is een stuk witter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er trouwens weer eentje, tenminste IK vind het verkeerd: :P

Reis door Europa, aflevering 9, 00:30:19 =

Als eerste krijg je een shot dat *B100* met de telefoon aan zijn oor in de auto zit. Op dat moment hoor je *baron* zeggen: Waar ben

je, B100? En hij antwoordt: Ik ben bijna in Billund, baas. *baron* roept dan paniekerig terug: Keer de auto snel! Bassie & Adriaan

rijden naar de veerpont van Kopenhagen! Tijdens deze laatste zin draait *B100* zijn wagen om, maar de telefoon is dan nergens meer te bekennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er trouwens weer eentje, tenminste IK vind het verkeerd: :P

Reis door Europa, aflevering 9, 00:30:19 =

Als eerste krijg je een shot dat *B100* met de telefoon aan zijn oor in de auto zit. Op dat moment hoor je *baron* zeggen: Waar ben

je, B100? En hij antwoordt: Ik ben bijna in Billund, baas. *baron* roept dan paniekerig terug: Keer de auto snel! Bassie & Adriaan

rijden naar de veerpont van Kopenhagen! Tijdens deze laatste zin draait *B100* zijn wagen om, maar de telefoon is dan nergens meer te bekennen.

Kijk, jij weet hoe het hoort, zowel aflevering als tijd erbij ^O^ Nou nog die personage icoontjes weglaten zodat ik gewoon copy/paste kan doen en ik ben je eeuwig dankbaar. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijk, jij weet hoe het hoort, zowel aflevering als tijd erbij ^O^Nou nog die personage icoontjes weglaten zodat ik gewoon copy/paste kan doen en ik ben je eeuwig dankbaar. ;)

*) Daar zal ik voor zorgen. Heb altijd al volmaakt willen zijn! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hartje winter? Ik zie nergens sneeuw... Het ziet er wel koud uit, maar hee, vergelijk vandaag eens met vorige week.

Als he hartje winter is hoeft het toch ook niet te sneeuwen.

Het misschien wel het meest logisch maar het hoeft niet altijd.

En als *bas* ze jasje vergeet schijnt de zon ook behoorlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ALs je wilt kijken of het winter is moet je eens naar de bomen kijken :)

Verder zag ik gister een foutje in 'Het geheim van de sleutel' , aflevering 7, een dagje vissen. Op een gegeven moment roeit Adriaan, en Bassie vraagt wat er zich links van hen bevindt. 'Daar ligt Frankrijk' zegt Adriaan. 'Wat ligt er dan voor ons?' 'Daar ligt Italië!', 'En wat ligt er rechts van ons?' 'Afrika'. Dit kan allemaal gewoon kloppen, niks geks aan. Maar dat betekent dat Adriaan dus richting Spanje roeit (want als je roeit, ga je achteruit, en niet vooruit) . Dat is vreemd, aangezien Adriaan naar een goed visplekje zou gaan roeien. Dit zou dus betekenen dat Adriaan eerst een heel eind de zee is ingeroeid, om vervolgens terug te gaan naar een ander stukje waar veel vis zit. Het kán natuurlijk wel, maar het is wel heel erg merkwaardig. :)

Ook vreemd dat je ook een boot kan huren als je bijna platzak bent na de gebeurtenis met de auto. 'Dan hoef ik geen ijsje' zegt Bassie. Tsja, ik denk dat het huren van een boot een ietsje duurder is 8)7

Dat waren ze, beetje vergezocht mar goed :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, volgens mij schreef Harry die teksten niet zelf hoor. Aad schreef gewoon de teksten.

Dat Aad de teksten schreef is mij duidelijk, maar ik bedoelde meer te zeggen dat Harry Dikmans misschien wel de ruimte kreeg om zelf grappige versprekingen vanwege zijn doofheid te verzinnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ALs je wilt kijken of het winter is moet je eens naar de bomen kijken :)

Dat waren ze, beetje vergezocht mar goed :D

Zijn die kaal?

En kijkt Bassie dezelfde kant op? Anders kan Adriaan wel zeggen wat Bassie ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron maakt een verspreking: ik kan die namen uit m'n st... uit m'n mond krijgen (uit m'n strot). Het kan zijn dat het expres is en geen verspreking, daarom hier bij de trivia

Ik heb ook een verspreking van *B100* Hij staat nu bij de GOOFS, maar wie weet geldt

hier ook weer de bovenstaande regel en kan het net zo goed een TRIVIA zijn = ;)

Reis vol Verassingen, aflevering 7, 02:45:12 minuten

Bassie & Adriaan vertrekken vanuit het ''Yosemite Park'' en de boeven kunnen niet achter ze aan, omdat HH de sleutels in de auto heeft laten zitten. Uiteindelijk blaast hij het voertuig op met springstof, maar daarvoor krijg je eerst deze conversatie =

Harry: Nou, dan zullen we een ruitje in moeten slaan, want ik weet verder ook niet hoe we die auto open moeten krijgen.

Baron: Wij slaan helemaal geen ruitje in, want ik wil niet met open ramen rijden, want zo warm is het hier niet!

B100: Nee, het is hier ver ...... héél koud, baas.

:) Hopelijk is alles nu wel naar Wonderer haar wens?

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron maakt een verspreking: ik kan die namen uit m'n st... uit m'n mond krijgen (uit m'n strot). Het kan zijn dat het expres is en geen verspreking, daarom hier bij de trivia

Ik heb ook een verspreking van *B100* Hij staat nu bij de GOOFS, maar wie weet geldt

hier ook weer de bovenstaande regel en kan het net zo goed een TRIVIA zijn = ;)

Reis vol Verassingen, aflevering 7, 02:45:12 minuten

Bassie & Adriaan vertrekken vanuit het ''Yosemite Park'' en de boeven kunnen niet achter ze aan, omdat HH de sleutels in de auto heeft laten zitten. Uiteindelijk blaast hij het voertuig op met springstof, maar daarvoor krijg je eerst deze conversatie =

Harry: Nou, dan zullen we een ruitje in moeten slaan, want ik weet verder ook niet hoe we die auto open moeten krijgen.

Baron: Wij slaan helemaal geen ruitje in, want ik wil niet met open ramen rijden, want zo warm is het hier niet!

B100: Nee, het is hier ver ...... héél koud, baas.

:) Hopelijk is alles nu wel naar Wonderer haar wens?

Verrassingen is met 2 erren :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog n foutje uit de verdwenen kroon ontdekt.

Ik denk afl. 7, 8.

Als B&A voor de 2e keer het geld moeten overhandigen, in de Fiat Panda.

Als *bas* de zender aan moet zetten zit hij in de achterbak.

*baron* Ze racen met z'n tweeen door de bocht, huh tweeen, ik zie die clown nergens.

(Tegen *adriaan*.)Waar is die clown???

*adriaan* Sorry we hebben storing kunnen u niet goed verstaan.Kom *bas* snel zitten.

(*bas* die gaat zitten.)

Later bij een bocht zie je *bas* opeens nog achterin zitten om het zendertje aan te zetten.

Klopt niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog n foutje uit de verdwenen kroon ontdekt.

Ik denk afl. 7, 8.

Als B&A voor de 2e keer het geld moeten overhandigen, in de Fiat Panda.

Als *bas* de zender aan moet zetten zit hij in de achterbak.

*baron* Ze racen met z'n tweeen door de bocht, huh tweeen, ik zie die clown nergens.

(Tegen *adriaan*.)Waar is die clown???

*adriaan* Sorry we hebben storing kunnen u niet goed verstaan.Kom *bas* snel zitten.

(*bas* die gaat zitten.)

Later bij een bocht zie je *bas* opeens nog achterin zitten om het zendertje aan te zetten. Klopt niet.

Ik zal voor het gemak maar even de overige informatie toevoegen: ;)

Aflevering 6 (dus niet 7 noch 8 :P) * 01:55:16 minuten

Goed opgemerkt trouwens, rancho! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net een fout ondekt, Bij de serie van

het geheim van de sleutel!

in de droom wereld dat bassie grapjes uithaalt

met adriaan, dat bassie zout in de suiker pot doet

zie je adriaan binnen komen, Dan zie je links

een muur en dat zie je ook als hij gaat zitten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

in de zefde senè heeft Bassie eerst zijn vogeltje niet bij dan inees wel.(in de auto senè tijdens zit Adriaan in vliegtuig)

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de zefde senè heeft Bassie eerst zijn vogeltje niet bij dan inees wel.(in de auto senè tijdens zit Adriaan in vliegtuig)

Ja. Bassie wordt in de auto gesleurd en dan heeft hij Sweety niet bij zich. Even later, vlak voor de droom, heeft hij ineens wel Sweety.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ALs je wilt kijken of het winter is moet je eens naar de bomen kijken :)

Verder zag ik gister een foutje in 'Het geheim van de sleutel' , aflevering 7, een dagje vissen. Op een gegeven moment roeit Adriaan, en Bassie vraagt wat er zich links van hen bevindt. 'Daar ligt Frankrijk' zegt Adriaan. 'Wat ligt er dan voor ons?' 'Daar ligt Italië!', 'En wat ligt er rechts van ons?' 'Afrika'. Dit kan allemaal gewoon kloppen, niks geks aan. Maar dat betekent dat Adriaan dus richting Spanje roeit (want als je roeit, ga je achteruit, en niet vooruit) . Dat is vreemd, aangezien Adriaan naar een goed visplekje zou gaan roeien. Dit zou dus betekenen dat Adriaan eerst een heel eind de zee is ingeroeid, om vervolgens terug te gaan naar een ander stukje waar veel vis zit. Het kán natuurlijk wel, maar het is wel heel erg merkwaardig. :)

Ook vreemd dat je ook een boot kan huren als je bijna platzak bent na de gebeurtenis met de auto. 'Dan hoef ik geen ijsje' zegt Bassie. Tsja, ik denk dat het huren van een boot een ietsje duurder is 8)7

Dat waren ze, beetje vergezocht mar goed :D

tijdens deze scene heb ik ook het idee dat de boot niet vaart. je ziet *adriaan* van voren en hij trekt de riemen naar zich toe. dan zou het water van *adriaan* af moeten gaan (het beeld dus uitkomen), maar het lijkt wel alsof het water juist de andere kant opgaat!! tijd is trouwens 2 uur 16 minuten op de dvd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...