Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel II


Aanbevolen berichten

Ik sluit me aan bij japio. Ik weet het 99% zeker dat de Ford Sierra nooit in de VS is verkocht.

Volgens mij zit het zo in elkaar: De boeven rijden in Amerika met een Amerikaanse Ford Taurus, de scene dat ze de auto gaan opblazen is in Nederland opgenomen met een Ford Sierra en de scene dat de auto is opgeblazen is ook in Nederland maar dan met een Ford Taunus.

Ford Sierra is ook in amerika te koop. kijken jullie nooit eens discovery channel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ford Sierra is ook in amerika te koop. kijken jullie nooit eens discovery channel?

Ik snap sowieso niet waarom die ene scene in Nederland zou moeten worden opgenomen. Van Soest is gewoon aanwezig, dus het is niet om de redenen als op St Maarten of zo...

Het is gewoon niet logisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap sowieso niet waarom die ene scene in Nederland zou moeten worden opgenomen. Van Soest is gewoon aanwezig, dus het is niet om de redenen als op St Maarten of zo...

Het is gewoon niet logisch.

Misschien dat het makkelijker was om in Nederland een sloopauto te vinden?

Verder denk ik trouwens ook dat al die scenes in het bungalowpark ook in Nederland zijn opgenomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verder denk ik trouwens ook dat al die scenes in het bungalowpark ook in Nederland zijn opgenomen...

Daar dacht ik gister opeens ook aan ja. Het is wel erg toevallig dat er precies op die locatie een vloertje van cement lag. En om dat nou te maken...

Ook leek het weer wat anders dan het daar eerder was, maar dat kan ook met opnamedagen te maken hebben. Ik twijfel nog, maar het zou heel goed kunnen. Misschien vragen aan avantoor :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, waarom zouden ze zo moeilijk doen om dat allemaal in Amerika op te nemen?

Een andere scene die me te binnen schiet is die waar de Baron, HH en B100 het modelvliegtuigje op laten stijgen op een weggetje. Volgens mij is die scene ook in Nederland opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, waarom zouden ze zo moeilijk doen om dat allemaal in Amerika op te nemen?

Een andere scene die me te binnen schiet is die waar de Baron, HH en B100 het modelvliegtuigje op laten stijgen op een weggetje. Volgens mij is die scene ook in Nederland opgenomen.

Ja, maar dat is dus omdat Paul van Soest er niet bij was, en dat was in West-Amerika nog wel.

En dat cementvloertje was natuurlijk sowieso toevallig. Dat is daar vast speciaal voor de opnamen neergelegd, duh ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En dat cementvloertje was natuurlijk sowieso toevallig. Dat is daar vast speciaal voor de opnamen neergelegd, duh ;)

Ik weet niet of je het nou ironisch bedoeld of niet, ben daar nooit zo goed in :P

Maar het lijkt me dat het script al gescheven was voordat ze naar Amerika gingen. Dus lijkt het me sterk dat ze dachten: heej, een cementvloertje, dat kunnen we gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet of je het nou ironisch bedoeld of niet, ben daar nooit zo goed in :P

Maar het lijkt me dat het script al gescheven was voordat ze naar Amerika gingen. Dus lijkt het me sterk dat ze dachten: heej, een cementvloertje, dat kunnen we gebruiken.

die huisjes zijn volgens mij center parcs huisjes. ze hebben gewoon een aantal scenes in nederland opgenomen waarvan ze zeggen dat die in amerika zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, maar dat is dus omdat Paul van Soest er niet bij was, en dat was in West-Amerika nog wel.

Oh ja, Paul van Soest was er in Florida idd niet bij.

Maar dat maakt het wel aannemelijker dat de ontploffings en bungalow/cement scenes ook in Nederland zijn opgenomen.

Waarschijnlijk in en rondom een of ander Center Parcs ofzo idd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, maar dat is dus omdat Paul van Soest er niet bij was, en dat was in West-Amerika nog wel.

Oh ja, Paul van Soest was er in Florida idd niet bij.

Maar dat maakt het wel aannemelijker dat de ontploffings en bungalow/cement scenes ook in Nederland zijn opgenomen.

Waarschijnlijk in en rondom een of ander Center Parcs ofzo idd

Ik weet het niet. Het lijkt me zo onlogisch, maar het zou kunnen. Ze doen wel vaker dingen die niet echt logisch lijken ;)

En Kees, nee, dat was serieus bedoeld. Als Aad in het script zet "de boeven komen vast te zitten in een cementvloer" dan maken ze gewoon een cementvloer voor de opnamen. Het is niet zo dat ze gaan filmen, opeens een cementvloer zien, en denken, "hee, dat is ook bruikbaar". Vooral omdat het zo goed aansloot op die handafdrukken bij dat chinese theater.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Juist, dan zitten we op dezelfde golflengte.

Alleen, hoe weet Aad dat er in Amerika een cementvloer klaarligt. Het lijkt mij nogal sterk dat ze die daar gaan maken. Het zou kunnen maar ja, heb toch meer het idee dat die scéne in Nederland is opgenomen. Misschien toch maar eens aan Aad vragen :)

BTW _O_ @ Kees

Link naar bericht
Delen op andere sites
Juist, dan zitten we op dezelfde golflengte.

Alleen, hoe weet Aad dat er in Amerika een cementvloer klaarligt. Het lijkt mij nogal sterk dat ze die daar gaan maken. Het zou kunnen maar ja, heb toch meer het idee dat die scéne in Nederland is opgenomen. Misschien toch maar eens aan Aad vragen :)

BTW _O_ @ Kees

Nee! Dat bedoel ik niet! Aad wist niet dat er een cementvloer lag, dat heeft hij zelf geregeld! Of iemand anders van de crew. Net zoals ze auto's regelen om op te blazen, een speedboat regelen zodat de boeven konden ontsnappen... en je denkt toch niet dat de Kroon ontstaan is omdat er toevallig een kroon in het visserijmuseum lag, he?

Hij ging gewoon naar de beheerder van het park, "Hey, listen up bro, I need a concrete floor beside one of your cabins. Please arrange it for me." En voila, een cementvloertje was geboren ;)

Zul je zien dat het TOCH in Nederland is opgenomen, ondanks mijn spetterende betoog. Je weet nooit met die clown en acrobaat. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of de opnames nu in Nederland of Amerika waren, dat cementvloertje is speciaal voor de opnames geprepareerd. Je komt zoeits niet tegen om dan te zeggen: He, dat voegen we nog even toe in het script. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of de opnames nu in Nederland of Amerika waren, dat cementvloertje is speciaal voor de opnames geprepareerd. Je komt zoeits niet tegen om dan te zeggen: He, dat voegen we nog even toe in het script. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen.

Precies, dat probeerde ik ook de hele tijd te zeggen. Dank je wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel iets vreemds, heb ik mij altijd om verbaasd.

Bassie zit 'vast', ok leuk voor het verhaal, daar zal ik niets over zeggen.

Maar Adriaan zegt: ik ga even hamer en bijtel halen...

Alsof je die meeneemt op vakantie...vast niet, dus dat is uitgesloten

Zou het in het huisje liggen? Zou wel HEEL frappant zijn!

Bovendien zaten ze er pas nèt (in dat huisje) dus hoe zou Adriaan kunnen weten dat daar een hamer en een bijtel waren ;)

Vreemd fragment ;)

Nog vreemder is hoe de boeven los komen...

en dat B&A de boeven niet horen schreeuwen als ze voorbij 'rennen'

*baron* GRIJP ZE!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of deze fout al is gemeld.

Het is bij de sleutel.

Als B&A in de auto zitten op de parkeerplaats.Als ze op vakantie gaan.

*adriaan* *bas* hoe laat is het?

*bas* Het is 2 uur.

*adriaan* Opschieten ons vliegtuig gaat over een uur.

Als ze gaan inchecken.

De vrouw achter de incheckbalie zegt tegen de man voor B&A dat het vliegtuig om 11 uur naar Spanje gaat en niet om 3 uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben bezig met zo'n video band te maken met alle fouten erop (proberen zoveel mogelijk) . ik heb ook eèn micro waar ik tussen do0r iets kan vertellen (want ik sluit het aan aan mijn dvd speeler)

nu ik probeer zo'n ne cover te maken ... kunnen julie mij helpen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of deze fout al is gemeld.

Het is bij de sleutel.

Als B&A in de auto zitten op de parkeerplaats.Als ze op vakantie gaan.

*adriaan* *bas* hoe laat is het?

*bas* Het is 2 uur.

*adriaan* Opschieten ons vliegtuig gaat over een uur.

Als ze gaan inchecken.

De vrouw achter de incheckbalie zegt tegen de man voor B&A dat het vliegtuig om 11 uur naar Spanje gaat en niet om 3 uur.

Nope, die hadden we nog niet ;) Volgende keer zou het prettig zijn als je de aflevering erbij vermeldde, dan kan ik het beter in de database zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alweer een fout gevonden (in aflevering 3 van Op Reis Door Europa):

Als Bassie voor het eerst aan Adriaan de opdracht 'Hoog boven Wales' verteld (bij de telefooncel), herhaalt Adriaan de opdracht. Echter, hij maakt een verspreking: 'Hoog boven Wales ligt het pakje. Zoek het sgoede spoor...'

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tjah MaartenF, dat is natuurlijk ook weer niet zo erg, dat gebeurt ook wel in het dagelijks leven

BTW die scene in Amerika, ik weet niet of jullie wel eens in een huisje zijn geweest op vakantie, maar daar zit toch erg vaak een schuur bij met atributen (bv ook een veger enzo, okay, dat er dan gelijk een bijtel ligt is frapant, maarja, zoiets kan natuurlijk!)

Owja, dat van die boeven is wel dubieus, ik moet hier wel een kanttekening maken dat Adriaan nooit zijn bijtel heeft opgeruimd, dus met veel fantasie zouden die boeven die hebben kunnen pakken, want zo liepen ze er wel bij!

maarja, het is allemaal wel ietwat aan de twijfelachtige kant, dat is waar }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij is nog een fout opgevallen tijdens Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart:

Deel 2 van de DVD op Lanzarote

B&A gaan eten, Bassie heeft immers de heerlijke slagroomtaartenlucht geroken. Als *bas* & *adriaan* daar net zitten, rijdt er achter de auto van de boeven langs, een rode wagen, met 3 man erin, waarvan de derde met zijn hoofd naar voren zit (net als *b2* altijd doet!)

Later komen de boeven daar pas aan en zien de auto van *bas* & *adriaan* , dus kunnen zij het nooit geweest zijn volgens de serie

Ik zal zo op de DVD nog wel even het nummerbord controleren!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mij is nog een fout opgevallen tijdens Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart:

Deel 2 van de DVD op Lanzarote

B&A gaan eten, Bassie heeft immers de heerlijke slagroomtaartenlucht geroken. Als *bas* & *adriaan* daar net zitten, rijdt er achter de auto van de boeven langs, een rode wagen, met 3 man erin, waarvan de derde met zijn hoofd naar voren zit (net als *b2* altijd doet!)

Later komen de boeven daar pas aan en zien de auto van *bas* & *adriaan* , dus kunnen zij het nooit geweest zijn volgens de serie

Ik zal zo op de DVD nog wel even het nummerbord controleren!!!

weet je ook het hoofstuk uit die dvd ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog een fout ontdekt in aflevering 1 van Bassie en Adriaan en de Plaaggeest.

Als ze bij de bakker zijn staat daar een taart voor de burgemeester.

*bas* -Snoept van de taart-

*adriaan* He, afblijven! Die is voor de burgemeester

*bas* Ja maar het is zo lekker! -Snoept weer van de taart-

*adriaan* -Haalt uit met zijn hand maar net iets te laat want Bassie heeft zijn hand hier al (nog maar net) teruggetrokken en in plaats van de hand van Bassie weg te slaan slaat Adriaan dus de taart omver en die valt op de grond.-

*adriaan* Kijk nou eens wat je gedaan hebt!

Adriaan beschuldigt Bassie er hier dus van dat hij het geweest is die de taart omver heeft gegooid terwijl hij dit eigenlijk dus zelf heeft gedaan (als je goed oplet).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nope, die hadden we nog niet ;) Volgende keer zou het prettig zijn als je de aflevering erbij vermeldde, dan kan ik het beter in de database zetten.

Ik merkte het toen ik de DVD aan het kijken was.

Dus kan ik het niet zo makkelijk melden.

En het duurt weer ff voordat de sleutel begint. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik snap sowieso niet waarom die ene scene in Nederland zou moeten worden opgenomen. Van Soest is gewoon aanwezig, dus het is niet om de redenen als op St Maarten of zo...

Het is gewoon niet logisch.

deze scence kan niet eens in Nederland worden opgenomen. Kijk naar het landschap. Het lijkt helemaal op dat park. Wij in NEderland hebben niet zulke bergen en zo. Tenzij Nederland spontaan de zee over is gestoken. Dus dat verhaal is pure onzin over die auto.

En een sloopauto? hoe wil je die meenemen. In het vliegtuig? Hoeveel geld gaat dat niet kosten. Dus dat kan ook niet.

Nou ik heb even alle gidsen opgezocht van center parcs huisjes in belgie en nederland en geen één komt overheen met de lokatie. en meestal vermelden ze het wel hoor of Bassie en Adriaan zijn geweest. Goede reclame is dat. Nee dat is gewoon in Amerika opgenomen.

Juist, dan zitten we op dezelfde golflengte.

Alleen, hoe weet Aad dat er in Amerika een cementvloer klaarligt. Het lijkt mij nogal sterk dat ze die daar gaan maken. Het zou kunnen maar ja, heb toch meer het idee dat die scéne in Nederland is opgenomen. Misschien toch maar eens aan Aad vragen :)

BTW _O_ @ Kees

Als je het vraagt dan weet ik zeker dat ze dat wel doen hoor. De brandweer heeft hun toch ook geholpen. Of moesten die ook uit Nederland komen? Wij van school hebben ook wel eens een film gemaakt. Toen wilde de politie ook helpen. Als je het gewoon vraagt dan doen ze het meestal zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoelde met "dat ze die daar gaan maken" eigenlijk niet dat anderen het voor hem maakten voor de opname. Bedoelde dat ze die daar ter plekke nog even snel gingen maken voor de opnames.

De kans dat een groot bedrijf als Center Parcs reclame gaat maken met het feit dat B&A opnames hebben gemaakt (zo'n 10 jaar geleden) lijkt mij heel heel heeeeeeeeeeeeeel erg klein. Ik denk niet dat ze aan dat soort reclame veel hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout.

Uit de sleutel.

Ik weet alleen niet welke aflevering, sorry het is want ik heb hem weer van de DVD.

Ik weet alleen niet of deze ook al gemeld is.

(Ik ben een btje lui om het helemaal door tekijken of hij er al staat. :7)

Als Bassie de sleutel in het water heeft gegooid, gaat Adriaan hem opduiken.

Bassie zegt heb je hem al????

Nee hij ligt tussen twee rotsen.

Terwijl hij hem later gewoon van de bodem afhaalt.

Klopt niet echt. :?:?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is die scene waarbij *harry* die auto opblaast niet in amerika opgenomen. vlak voordat hij de auto opblaast, herken je aan de zijkant namelijk een ford sierra. en die reden helemaal niet in de VS, maar alleen in europa!! het opgeblazen model is trouwens een ford taunis en daar geldt hetzelfde voor

Ja inderdaad, wij reden vroeger in een ford sierra station.

Je kon ook aan de wielen zien dat het een taunus was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap sowieso niet waarom die ene scene in Nederland zou moeten worden opgenomen. Van Soest is gewoon aanwezig, dus het is niet om de redenen als op St Maarten of zo...

Het is gewoon niet logisch.

Misschien dat het makkelijker was om in Nederland een sloopauto te vinden?

Verder denk ik trouwens ook dat al die scenes in het bungalowpark ook in Nederland zijn opgenomen...

Ja, me broer vond dat ook al.

hij vond ze er zo Nederlands uitzien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout uit de schatkaart.

B&A en de inspecteur hebben de Baron betrapt in de caravan.

hij zegt dat hij onschuldig is.

Maar Adriaan had toch kunnen zeggen dat hij bij de buren had ingebroken.

Want hij had ze immers herkent.

*adriaan* En een man met een monocle.

*bas* Oh. zo monobril.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geplaatst: Zo Apr 04, 2004 6:58 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Fout uit de schatkaart.

B&A en de inspecteur hebben de Baron betrapt in de caravan.

hij zegt dat hij onschuldig is.

Maar Adriaan had toch kunnen zeggen dat hij bij de buren had ingebroken.

Want hij had ze immers herkent.

En een man met een monocle.

Oh. zo monobril.

Tja, geen bewijzen he...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de pagina met foutjes van de avonturen van Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever:

(http://info.bassieenadriaan.nl/index.ph ... rie=europa)

staat een klein foutje, ik citeer:

'De Baron verteld aan B100 dat Bassie en Adriaan ervoor gezorgd hebben dat hij in de gevangenis kwam door het stelen van de diamant. Maar dat klopt niet, omdat BB deze gestolen heeft en de Baron pas geintroduceerd werd in Het geheim van de Schatkaart. Daarvoor kende de Baron B&A nog niet.'

Klein foutje hebben de B&A-kenners al gelezen, Baron van Neemwegge (die speelt in de serie van de geheimzinnige opdrachtgever) begint pas met de serie met de verdwenen kroon, dus niet in de schatkaart, want daar is Adriaan de baron: *aadbaron* !

Maar ach, foutje moet kunnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de pagina met foutjes van de avonturen van Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdrachtgever:

(http://info.bassieenadriaan.nl/index.ph ... rie=europa)

staat een klein foutje, ik citeer:

'De Baron verteld aan B100 dat Bassie en Adriaan ervoor gezorgd hebben dat hij in de gevangenis kwam door het stelen van de diamant. Maar dat klopt niet, omdat BB deze gestolen heeft en de Baron pas geintroduceerd werd in Het geheim van de Schatkaart. Daarvoor kende de Baron B&A nog niet.'

Klein foutje hebben de B&A-kenners al gelezen, Baron van Neemwegge (die speelt in de serie van de geheimzinnige opdrachtgever) begint pas met de serie met de verdwenen kroon, dus niet in de schatkaart, want daar is Adriaan de baron: *aadbaron* !

Maar ach, foutje moet kunnen!

Maar het KARAKTER Baron is hetzelfde. En het KARAKTER heeft wel in die serie gezeten, ook al was het een andere acteur. De Boevenbaas wil toch ook wraak nemen op B&A vanwege dat akkefietje met de sleutel, en dat is ook niet dezelfde acteur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het KARAKTER Baron is hetzelfde. En het KARAKTER heeft wel in die serie gezeten, ook al was het een andere acteur. De Boevenbaas wil toch ook wraak nemen op B&A vanwege dat akkefietje met de sleutel, en dat is ook niet dezelfde acteur.

Om daar maar even op door te gaan, B2 wordt ook door twee verschillende acteurs gespeeld. Weliswaar broers, Harry

(*b2oud*) & Joop (*b2*) maar toch. En ook dat blijft hetzelfde personage.

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb nog 4 fouten uit kroon gezien :

dat VJ & de baron 'kwarttet' aan het spelen zijn met geld zegt Japie ineens

*japie* kwartet !

maar hij heeft meer dan 4 briefje's vast ...

dat b&a weggaan (na dat ze gevangen zaten) heeft bassie robin toen ze naar buiten gaan heeft adriaan robin .

toen B&A aankomen bij het museum (dat de kroon is gestolen)dan vraagt bassie :

*bas* agent wat is er gebuert ?

*agent* ze hebben de kroon gestolen

*adriaan* dan had robin toch gelijk

ze wisten toch al dat die weg was ...

(ik weet niet dat deze hier al staat )

dat b&a naar het meseum gaan dan zegt adriaan

*adriaan* The Crocksons , mooie groep was dat.

tijdens zat hij er zelf bij ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou heb ik het teruggezien, maar lijkt het wel of B2 voorin zit en Japie achterin

Het is in Hoofdstuk 1, na precies 16 minuten!!!

Nou, ik heb eens gekeken, en er klopt niks van. De auto die langsrijdt is volgens mij een renault, en op de bijrijdersstoel zit een vrouw. De boeven KUNNEN ook helemaal niet langsrijden, want zowel Bassie als Adriaan spelen een dubbelrol!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik merkte het toen ik de DVD aan het kijken was.

Dus kan ik het niet zo makkelijk melden.

En het duurt weer ff voordat de sleutel begint. :{

Elke aflevering is een hoofdstuk. Dus da's makkelijk opzoeken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het KARAKTER Baron is hetzelfde. En het KARAKTER heeft wel in die serie gezeten, ook al was het een andere acteur. De Boevenbaas wil toch ook wraak nemen op B&A vanwege dat akkefietje met de sleutel, en dat is ook niet dezelfde acteur.

In de serie van het geheim van de schatkaart is het niet de baron die wraak wil nemen op B&A. Ze komen elkaar tegen als B&A naar hun winterplaats rijden en de boeven willen inbreken. B2 waarschuwt de andere boeven voor B&A:

*b2* STOP STOP

*aadbaron* Drommels B2, wat is er

*b2* Ik zeg tog stop, je bent tog niet doof! Dat is de wagen van B&A

*aadbaron* Voor de drommel, wie zijn dat, B&A?

*b2* Door hun heb ik al 2x in de gevangenis gezeten

*aadbaron* Oo ik snap het al. Dus zij zijn van de politie

*b2* Nee -stop zn vingers in zijn mond-

De baron kent Bassie en Adriaan nog niet, alleen n.a.v. de schatkaart die B&A hebben en zij dus ook willen plaatsen zij het afluisterapparaat op de caravan e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de serie van het geheim van de schatkaart is het niet de baron die wraak wil nemen op B&A. Ze komen elkaar tegen als B&A naar hun winterplaats rijden en de boeven willen inbreken. B2 waarschuwt de andere boeven voor B&A:

*b2* STOP STOP

*aadbaron* Drommels B2, wat is er

*b2* Ik zeg tog stop, je bent tog niet doof! Dat is de wagen van B&A

*aadbaron* Voor de drommel, wie zijn dat, B&A?

*b2* Door hun heb ik al 2x in de gevangenis gezeten

*aadbaron* Oo ik snap het al. Dus zij zijn van de politie

*b2* Nee -stop zn vingers in zijn mond-

De baron kent Bassie en Adriaan nog niet, alleen n.a.v. de schatkaart die B&A hebben en zij dus ook willen plaatsen zij het afluisterapparaat op de caravan e.d.

|:( Aaargh! Jij geeft niet gemakkelijk op, hè? :X

Luister nou eens goed, het is aldoor DEZELFDE Baron van Neemwegge. ;)

Alleen eerst gespeeld door Adriaan en toen door Paul van Gorcum.

Om dat dubbel & dwars te bewijzen, citeer ik hier een belangrijk stukje uit de Verdwenen Kroon:

*japie* Wat gaan we nou met deze kroon doen, baas?

*baron* Wij gaan met deze kroon, wraak nemen op Bassie & Adriaan!

En waarom wil de Baron wraak nemen? Juist! Omdat B&A er in de Schatkaart voor gezorgd hebben

dat hij in de gevangenis terechtkwam! Zo, nu jij weer. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 'n foutje dit keer uit de Diamant.

Ik denk rond aflevering 8, 9.

Als de boeven weer in Nederland zijn omdat ze in Belgie waren zie je B1 met de BB praten via de microfoon in de auto.

Je ziet dan door de ramen allemaal bomen.

Later zie je de auto rijden op een leeg landschap dat verdomd veel lijkt op de plek in Belgie.

En als ze de Datsun Laurel tegen de boom rijden zie je dat de auto amper de boom raakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bent onverbetelijk,

offe, dat ben ik :r

sorry, je had helemaal gelijk ^O^

maare, kleine aantekening is wel, dat jij zegt:

"Maar het KARAKTER Baron is hetzelfde. En het KARAKTER heeft wel in die serie gezeten, ook al was het een andere acteur. De Boevenbaas wil toch ook wraak nemen op B&A vanwege dat akkefietje met de sleutel, en dat is ook niet dezelfde acteur"

maare, op dat akkefietje met de sleutel neemt hij toch alleen wraak in de serie met de diamant, en dat is wel dezelfde acteur

maarja, al met al zat ik fout, excuus!

Link naar bericht
Delen op andere sites
deze scence kan niet eens in Nederland worden opgenomen. Kijk naar het landschap. Het lijkt helemaal op dat park. Wij in NEderland hebben niet zulke bergen en zo. Tenzij Nederland spontaan de zee over is gestoken. Dus dat verhaal is pure onzin over die auto.

Tijdens de auto-opblaas scene en de bungalowscenes zijn geen bergen te zien en de begroeiing ziet er gewoon Nederlands uit.

En een sloopauto? hoe wil je die meenemen. In het vliegtuig? Hoeveel geld gaat dat niet kosten. Dus dat kan ook niet.

Nee dat gaat niet. Daarom hebben ze de scene in Nederland opgenomen. Dat scheelde een hoop moeite en geld.

En om mij theorie kracht bij te zetten: Midden op de voorruit van de Ford Sierra zit een plakker van het kentekenbewijs deel III, die je toendertijd in Nederland op je ruit moest plakken. En in Amerika hoefde dat niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
deze scence kan niet eens in Nederland worden opgenomen. Kijk naar het landschap. Het lijkt helemaal op dat park. Wij in NEderland hebben niet zulke bergen en zo. Tenzij Nederland spontaan de zee over is gestoken. Dus dat verhaal is pure onzin over die auto.

Tijdens de auto-opblaas scene en de bungalowscenes zijn geen bergen te zien en de begroeiing ziet er gewoon Nederlands uit.

En een sloopauto? hoe wil je die meenemen. In het vliegtuig? Hoeveel geld gaat dat niet kosten. Dus dat kan ook niet.

Nee dat gaat niet. Daarom hebben ze de scene in Nederland opgenomen. Dat scheelde een hoop moeite en geld.

En om mij theorie kracht bij te zetten: Midden op de voorruit van de Ford Sierra zit een plakker van het kentekenbewijs deel III, die je toendertijd in Nederland op je ruit moest plakken. En in Amerika hoefde dat niet!

Ik zet hem bij "vragen aan..." want nu word ik toch wel HEEL nieuwsgierig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op info.bassieenadriaan.nl staat:

Adriaan zegt: "Er is een plek waar je alles in New York kan zien, en dat is het Empire State Building." Hij wijst echter naar het World Trade Center.

Maar ze gaan dan uiteindelijk heel ergens anders staan...

Maar wat hoor ik nu op de originele video?

Adriaan zegt daar: ''Er is een plek waar je alles in New York kan zien, en dat is op het dak van ons hotel''

Vreemd hoor (net zoals de laatste aflevering met die 2 heren en dame/heer....)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...