Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik las zojuist nog eens even de Goofs door die over de B&A-series op de site staan. Bij de Verzonken Stad staat de eerste goof:

Wat doet een steen met Nederlandse woorden in een Griekse verzonken stad?

Het is een steen met GRIEKSE tekens, die Robin ontcijfert met 'n computerprogramma.. wel goed opletten hè 8)7

Het busje trekt op. Bassie en Adriaan hadden naar voren moeten vallen (de kant van de deuren op), niet naar achteren.

Als je de voorafgaande shots hebt bekeken, zie je dat het busje geparkeerd staat, de neus van de wagen staat in de richting van bosjes en 'n muurtje. Dus zijn ze eerst achteruit gereden, voordat ze vooruit zouden rijden.. Deze scène klopt dus wel. :Y

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik las zojuist nog eens even de Goofs door die over de B&A-series op de site staan. Bij de Verzonken Stad staat de eerste goof:

Wat doet een steen met Nederlandse woorden in een Griekse verzonken stad?

Het is een steen met GRIEKSE tekens, die Robin ontcijfert met 'n computerprogramma.. wel goed opletten hè 8)7

Het busje trekt op. Bassie en Adriaan hadden naar voren moeten vallen (de kant van de deuren op), niet naar achteren.

Als je de voorafgaande shots hebt bekeken, zie je dat het busje geparkeerd staat, de neus van de wagen staat in de richting van bosjes en 'n muurtje. Dus zijn ze eerst achteruit gereden, voordat ze vooruit zouden rijden.. Deze scène klopt dus wel. :Y

Groetjes, San.

Ik meen toch dat "vrijheid, gezondheid en geluk" Nederlands is...

En het busje rijdt toch niet de hele tijd achteruit? Als ie achteruit de parkeerplaats afgereden zou zijn, zou hij gestopt moeten zijn, de Baron zou hem vooruit hebben geschakeld en dan zouden ze alsnog vooruit moeten vallen. Maar de wagen start een keer en daarna blijft ie rijden. Het klopt dus niet, hoe je het ook wendt of keert.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik meen toch dat "vrijheid, gezondheid en geluk" Nederlands is...

En het busje rijdt toch niet de hele tijd achteruit? Als ie achteruit de parkeerplaats afgereden zou zijn, zou hij gestopt moeten zijn, de Baron zou hem vooruit hebben geschakeld en dan zouden ze alsnog vooruit moeten vallen. Maar de wagen start een keer en daarna blijft ie rijden. Het klopt dus niet, hoe je het ook wendt of keert.

Nou die eerste daar ben ik het mee eens.

Die tweede niet, het is 'n verhaal hè, dus de verhaallijn loopt ook door, dus tussen de scènewisselingen kan hij ook geschakeld hebben en vooruit gereden zijn... Maar ja dit is 'n discussie waar we nooit uitkomen, maar ik ben het wel met je eens dat het beter had gekunnen haha..

Wat betreft de scène van de ontploffende auto: die is in Nederland opgenomen.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op info.bassieenadriaan.nl staat:

Adriaan zegt: "Er is een plek waar je alles in New York kan zien, en dat is het Empire State Building." Hij wijst echter naar het World Trade Center.

Maar ze gaan dan uiteindelijk heel ergens anders staan...

Maar wat hoor ik nu op de originele video?

Adriaan zegt daar: ''Er is een plek waar je alles in New York kan zien, en dat is op het dak van ons hotel''

Vreemd hoor (net zoals de laatste aflevering met die 2 heren en dame/heer....)

Ik heb die videoband ook en dit is idd vaag. Het was heel logisch (en misschien ook wel mooier om vanuit hier te filmen) om op het WTC te gaan staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog 2 foutjes gezien in de serie:

Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon, die ik nergens anders heb kunnen bekennen:

1: (aflevering 2 ongeveer, ik heb hem op videoband) Bassie, Adriaan en Robin zijn bij Adjudant vd Steen, op het moment dat de boeven inbreken in het museum:

*b2* Baas, we hebben de kroon!

*baron* Aarghh...!!! -glundert-

*robin* Boeven zeggen, hebben de kroon

*adjudant* Atentie, laat alle wagens naar het museum gaan

Bassie, Adriaan en Ajudant vd Steen springen op en lopen weg, maar Robin blijft eenzaam achter, en Robin is de volgende dag gewoon weer bij Bassie en Adriaan zonder dat *adriaan* & *bas* op het politiebureau zijn geweest

2: Nadat de kroon is gestolen, besluit Adriaan dat het wel goed is, de volgende dag, om een rondje door de omgeving te rijden, omdat ze misschien een aanwijzing vinden, omdat de boeven in de buurt MOETEN zijn.

In de auto maken Bassie en Robin humor:

*adriaan* Kom op jongens, opletten, jullie weten waar we voor gekomen zijn!

*bas* Waarvoor?

*adriaan* Om te kijken of de boeven hier zijn! Dus kijk goed om je heen.

*bas* en *robin* in koor: Links, rechts, links, rechts .....

Terwijl Bassie en Robin dit zeggen, doen hun gezichten het tegendeel, dus als er links wordt gezegd kijken ze naar rechts, en als er rechts wordt gezegd kijken ze naar links!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
*adriaan* Kom op jongens, opletten, jullie weten waar we voor gekomen zijn!

*bas* Waarvoor?

*adriaan* Om te kijken of de boeven hier zijn! Dus kijk goed om je heen.

*bas* en *robin* in koor: Links, rechts, links, rechts .....

Terwijl Bassie en Robin dit zeggen, doen hun gezichten het tegendeel, dus als er links wordt gezegd kijken ze naar rechts, en als er rechts wordt gezegd kijken ze naar links!!!

Tsja... *bas* en de andere linkse / rechtse kant. Het is duidelijk één van de minst sterke punten van de clown en dat terwijl ze er nog eens een liedje over gezongen hebben!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout uit Amerika.

*adriaan* zegt dat ze vanaf het Empire State Building heel New York kunnen zien.

Terwijl als ze op het dak staan.

*adriaan* Kijk bassie vanaf ons hotel kun je heel New York zien.

Volgens mij is het Empire State Building geen hotel. :?:? .

Ik schat aflevering 4,5.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een foutje uit de schatkaart.

Ik denk aflevering 5,6.

Als *lara* steeds naar het clubgebouw moet lopen omdat de B&A Boys uit hun posten iets verdachts hebben gemerkt.

*lara* zit bij 3 jongens op de hoek van het clubgebouw.

Maar als je het filmpje ziet dat *lara* naar het clubgebouw rent zie je haar over een lang zandwegje rennen.

Maar ze zit toch op de hoek van het clubgebouw, doen hoef je toch niet zover te rennen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout uit Amerika.

*adriaan* zegt dat ze vanaf het Empire State Building heel New York kunnen zien.

Terwijl als ze op het dak staan.

*adriaan* Kijk bassie vanaf ons hotel kun je heel New York zien.

Volgens mij is het Empire State Building geen hotel. :?:? .

Ik schat aflevering 4,5.

Lees ff naar boven in dit topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De reis vol verassingen.

in Las Vegas

*bas* steekt over zonder uit te kijken, en wordt bijna aangereden door sigfrid und roy, in een witte rols-roys cabrio.

De boeven willen op ongeveer dat zelfde moment inbreken bij sigfrid en roy. Ze zijn niet thuis zegt de *baron* want hij staat al een uur te kijken.

maar wat staat daar voor het huis. een witte rolls-roys cabrio van het zelfde type.

hoe kan dat nou. :?:P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De reis vol verassingen.

in Las Vegas

*bas* steekt over zonder over te steken, en wordt bijna aangereden door sigfrid und roy, on een witte rols-roys cabrio.

De boeven willen op ongeveer dat zelfde moment inbreken bij sigfrid en roy. Ze zijn niet thuis zegt de *baron* want hij staat al een uur te kijken.

maar at staat daar voor het huis. een witte rolls-roys cabrio van het zelfde type.

hoe kan dat nou. :?:P;)

}:|*bekijkt avatar* HEY! :( Zonder te vragen?! :X

Zou je alsjeblieft uit alle 2 miljard verschillende plaatjes van B&A een ander kunnen kiezen? Ik weet dat iedereen jaloers is

op mijn avatar :D maar ik heb deze zelf getekend en er zitten toevallig wel gebruikersrechten op!

Ik zie dat je speciaal de S van IS hebt omgedraaid, maar dit is onvoldoende verschil om in een oogflits te zien of jij of ik het desbetreffende bericht gepost heb. Ik stoor me er in ieder geval aan.

;) En pas op, he? Ik woon in Ypenburg, dus ik zit maar een paar kilometer bij je vandaan. :P

Zet gewoon even een vriendelijk verzoekje bij http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=52 en alles komt goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

}:|*bekijkt avatar* HEY! :( Zonder te vragen?! :X

Zou je alsjeblieft uit alle 2 miljard verschillende plaatjes van B&A een ander kunnen kiezen? Ik weet dat iedereen jaloers is

op mijn avatar :D maar ik heb deze zelf getekend en er zitten toevallig wel gebruikersrechten op!

Ik zie dat je speciaal de S van IS hebt omgedraaid, maar dit is onvoldoende verschil om in een oogflits te zien of jij of ik het desbetreffende bericht gepost heb. Ik stoor me er in ieder geval aan.

;) En pas op, he? Ik woon in Ypenburg, dus ik zit maar een paar kilometer bij je vandaan. :P

Zet gewoon even een vriendelijk verzoekje bij http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=52 en alles komt goed.

sorry. goed gezien trouwens (ik heb de armpje ook verandert)

maar ik neem een ander plaatje.

Ik was al van plan bassie in Lennert te veranderen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo goed?

Nou, eigenlijk nog steeds niet. :N

Ik heb gewoon liever dat je een TOTAAL andere avatar neemt, want nu heb je nog steeds dat poppetje op die grijze achtergrond en die hoort bij mijn afbeelding, anders lijken ze nog te veel op elkaar. Je moet in een flits van een seconde kunnen zien van wie de post is, en niet eerst analyseren of er staat ''Bassie is gek'' of ''Lennert is gek'', heeft het

poppetje 6 vingers of 3 en ga zo maar door. Daarnaast wil ik gewoon de enige zijn met dit plaatje! >:)

Er staan hier tientallen avatars = http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?p=7312#7312 = Doe me a.u.b. een lol.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stoor me er nou al aan sorry }:| ik zag het net in een ander topic maar ik dacht ik zal eerst ff verder lezen of Uncle Ar er zelf niks van gezegd heeft. Gelukkig wel O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag zojuist een fout in de verdwenen kroon. Na 2 uur 13 minuten, hoofdstuk 7 op de dvd, bewegen robins lippen maar hij zegt niets!!

*bas* en *adriaan* zitten op dat moment achter de computer en *adriaan* gaat dan voor het eerst printen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij op nog een foutje opgevallen tijdens Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart!

In een boevenscene in de koepel in Breda, die gevangenis, krijg je de volgende scene:

*japie* Hee, figuur weet jij hoe laat het is?

*b2* Nee, dat weet ik niet. Een uur geleden was het nog 12 uur!

*japie* Oow, dan is het nu een mooie tijd om te ontsnappen

*b2* Wa seggie?

*japie* Oow, dan is het nu een mooie tijd om te ontsnappen

*b2* Oow, ik dacht dat je zei we gaan ontsnappen!

*japie* Gossie dat zeg ik toch!

*b2* Maar hoe wil je dat dan gaan doen?

*japie* Laat dat maar aan Japie over

dan krijg je de scene dat Bassie een cake gaat maken met het kookboek erbij. Bassie vraagt dan aan Robin hoelaat het is, die doodleuk "half 1" antwoord

Terwijl het een scene eerder dus nog 1 uur was :O

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag zojuist een fout in de verdwenen kroon. Na 2 uur 13 minuten, hoofdstuk 7 op de dvd, bewegen robins lippen maar hij zegt niets!!

*bas* en *adriaan* zitten op dat moment achter de computer en *adriaan* gaat dan voor het eerst printen.

En in scene 1, als Lara blaft, beweegt haar mond niet gelijk met het blaffen (ik weet niet precies wanneer dat is).

Link naar bericht
Delen op andere sites
En in scene 1, als Lara blaft, beweegt haar mond niet gelijk met het blaffen (ik weet niet precies wanneer dat is).

Heeft dit niet met een verkeerde montage te maken? In de tv serie van De Verdwenen Kroon heeft het geluid ook nogal eens de neiging om niet gelijk te lopen met het beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout uit de diamant.

Ongeveer aflrvering 8.

Als B&A in de hooiberg gaan slapen ligt *bas* aan de linkerkant en aan de rechterkant ligt *adriaan*.

Als 's ochtends de boeven wegrijden met de blikjes aan de auto,ligt *adriaan* links en *bas* rechts.

Klopt niet helemaal tenzij 1 van de 2 slaapwandelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een foutje dat nog niet op de site staat; uit aflevering 12 van Europa:

In de caravan gooit Bassie de tafel om, waardoor de puzzelstukjes op de vloer terechtkomen. Als B&A meteen daarna de puzzel bekijken is die hele tafel nergens meer te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag zojuist een fout in de verdwenen kroon. Na 2 uur 13 minuten, hoofdstuk 7 op de dvd, bewegen robins lippen maar hij zegt niets!!

*bas* en *adriaan* zitten op dat moment achter de computer en *adriaan* gaat dan voor het eerst printen.

Dat gebeurt TIJDENS het printen. Het kan trouwens ook dat Robin het geluid van de printer nadoet door met zijn lippen te bewegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens ook een fout gevonden in de verdwenen kroon, aflevering 1 (hoofdstuk 1 op DVD):

De scene waarin de politiewagen slipt en voor de auto van B&A terechtkomt, is al een keer opgenomen; de weg zit namelijk vol met slipsporen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook ook nog een foutje ontdekt in De Verdwenen Kroon ik geloof dat het aflevering 7 is maar ik weet het niet zeker.

In de scene waarin Bassie & Adriaan in de kerker zijn waar ze de 1 miljoen gulden moeten overhandigen als losgeld voor de kroon zie je dat Adriaan de koffer met het geld direct tegen de koffer met de kroon erop neerzet en nadat Adriaan naast Bassie staat steekt vervolgens de baron direct zijn stok de lucht in om het valhek te laten vallen

uvs040409-003.jpg

Als je in beeld ziet dat het hek is gevallen zit er ineens een kleine afstand tussen de koffer met de miljoen gulden en de koffer met de kroon erop.

uvs040409-004.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Erg goed gezien en goed duidelijk gemaakt met caps ^O^

Helemaal mee eens. Ik heb hem toegevoegd, zowel bij de goofs als bij de galerie (onder kroon natuurlijk).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb daarnet een fout gevonden in De Plaaggeest, aflevering 3:

Als Bassie voor het eerst koffie gaat halen voor Adriaan en Douwe, schrikt hij van de toeter van de auto waar Adriaan inzit en Bassie morst de koffie op de muur. De koffie droogt wel snel op, want in het volgende shot is er niks meer van de koffievlekken te zien op de muur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb daarnet een fout gevonden in De Plaaggeest, aflevering 3:

Als Bassie voor het eerst koffie gaat halen voor Adriaan en Douwe, schrikt hij van de toeter van de auto waar Adriaan inzit en Bassie morst de koffie op de muur. De koffie droogt wel snel op, want in het volgende shot is er niks meer van de koffievlekken te zien op de muur.

Die wou ik ook net plaatsen.

:{

Maar ik vind het raar dat ze nu weer de plaaggeest uitzenden in plaats van de huilende Professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die wou ik ook net plaatsen.

:{

Mijn broers hadden die fout trouwens opgemerkt. Zij kijken ook bijna elke avond naar B&A, en ze letten heel goed op. Ik af en toe, maar niet altijd. Ik vond het wel vreemd dat deze fout nog niet op de site stond want deze fout is heel goed op te merken.

Eigenlijk vind ik het niet zo'n ramp dat nu *plaag* wordt uitgezonden. Ik heb namelijk nog niet die fout opgemerkt dat B&A op het bankje zitten en dat je boven hen de camera weerspiegeld ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Neeeeeeeee!!!

Jullie hebben het helemaal verkeerd

het is juist goed dat ze plaaggeest weer

komt de vroegere bassie en adriaan

is veel leuker!!

*plaag* Hahahahahahahaaaaaahahahaha!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Neeeeeeeee!!!

Jullie hebben het helemaal verkeerd

het is juist goed dat ze plaaggeest weer

komt de vroegere bassie en adriaan

is veel leuker!!

*plaag* Hahahahahahahaaaaaahahahaha!!

ik heb liever die oude afleveringen over het geheim van de schatkaart :) dat is veel leuker, en daar heb je tenminste een baron ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een foutje gevonden in aflevering 10 van de Schatkaart. B2 legt op een gegeven moment kraaienpoten voor de wielen van de auto. Dan rijdt Japie iets naar voren. De auto krijgt hierdoor lekke banden. De kraaienpoten zitten dan aardig boven in de banden. Als de boeven weglopen is dit nog steeds het geval.

Maar als Bassie en Adriaan bij deze auto komen, zitten de kraaienpoten voor in de banden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik heb liever die oude afleveringen over het geheim van de schatkaart :) dat is veel leuker, en daar heb je tenminste een baron ;)

's Nachts is nou de schatkaart aan de gang. Met als enige van de series op tv Klaris _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb een fout ondekt in de serie van de reis vol verassingen,

toen b&a in sint maarten waren, hadden b100

en de baron in de gaten dat b&a op een heuveltje

stonden, ze gingen er heen, toen kwamen er achter hun

1 vrouw en 1 man,

maar bassie zei en achter jullie staan 2 heren

!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb een fout ondekt in de serie van de reis vol verassingen,

toen b&a in sint maarten waren, hadden b100

en de baron in de gaten dat b&a op een heuveltje

stonden, ze gingen er heen, toen kwamen er achter hun

1 vrouw en 1 man,

maar bassie zei en achter jullie staan 2 heren

!!

dat is een fout in de nabewerking...is ook al heel lang bekend ;)

Luister maar eens naar het verschil!

De nabewerkte versie...

De originele versie...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij klopt deze goof niet uit de verdwenen kroon:

B&A zitten bij de adjudant en wachten tot de baron belt (om 14 uur...). Bassie zou de band starten, maar als de baron belt loopt deze duidelijk niet. Later spoelen ze de band terug... en - hocus pocus - het gesprek staat er toch helemaal op!

Bassie startte wel de band. Waarom loopt de band dan niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens alweer een fout gevonden, maar ik weet niet zeker of het echt een fout is. De 'fout' komt voor in aflevering 9 van Op Reis Door Europa. Het is de volgende fout:

Als B100 voor het eerst de baron belt om te zeggen dat hij in Kopenhagen is, reageert de baron al geschrokken voordat B100 'Kopenhagen' uitspreekt. Waarschijnlijk een vroege reactie van de baron.

In het volgende filmpje kan je het heel duidelijk zien:

In KOPENHAGEN? Stommeling die je d'r bent!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...