Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel II


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit een goof is of niet, maar net nadat B1, B2, B3 en B$ op een kruispunt op elkaar geknald zijn(aflevering 2 dacht ik) scheldt de boevenbaas B1 uit: "Ballen gehakten!" Ehhh.... GehaktEN?

In de Plaaggeest zit wel een grote fout. Als B en A gearresteerd zijn en ze op een bankje zitten bij de politie zie je boven in het beeld de camera duidelijk weerspeigelen.

Welkom op het forum JB :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Geheim van de Sleutel, aflevering 6 = Hèt toppunt van Bassie's korte-termijn-geheugen! (de zinnen in HOOFDLETTERS)

*bas* Adriaan, hier zit ook nog een hele grote kras.

*adriaan* Hey Bassie, kijk eens. Dit is de remleiding.

*bas* Ja, dat kan wel, ik heb geen verstand van auto's.

*adriaan* Die is doorgesneden.

*bas* Nou en, wat geeft dat? DIE WAGEN IS TOCH KAPOT.

*adriaan* Die is opzettelijke doorgesneden. En dat is de oorzaak van dit ongeluk.

*bas* Ik begrijp alles, maar daar snap ik niks van. Wie zou dat nou gedaan hebben?

*adriaan* Dat begrijp ik ook niet.

*bas* Wat doen we nou?

*adriaan* We gaan allereerst terug naar het hotel.

*bas* Ja, kom op in de wagen

*adriaan* Die wagen is kapot.

*bas* IS DIE KAPOT?

:?:?:?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een aanvulling op een al gemelde fout. Het is een fout in "De Reis vol Verrassingen" aflevering 1.

De reis naar Curaçao duurt volgens Adriaan 10 uur, dus hoe kunnen ze dan op dezelfde dag als de Baron, Handige Harry en B100 aankomen terwijl B100 meer dan 10 uur op ze heeft staan wachten...

B100 heeft nog een paar dagen langer staan wachten.

B100 zorgt ongeveer een uur voor vertrek dat de brief met de opdracht bij Bassie en Adriaan aan komt.

Als de brief bij Bassie en Adriaan aan komt blijkt dat de brief door de Tros is doorgestuurd.

Als we er van uit gaat dat het een dag duurt dat een brief aankomt, moet het moment dat de brief aankomt minimaal twee dagen later zijn. (B100 stuurde de brief naar de Tros en de Tros stuurde hem daarna weer naar Bassie en Adriaan).

Dus het duurt minimaal 2 dagen voordat Bassie en Adriaan op het vliegveld aankomen. En dan moeten ze nog op Reis gaan. Al die tijd heeft B100 op ze staan te wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een fout gevonden op de DVD van deel 2 van Het Geheim Van De Schatkaart. Het gaat om de volgende fout:

In de laatste aflevering hoor je, als *bas* , *adriaan* en de directeur van het politiebureau uit het politiebureau lopen (om naar het pakhuis te gaan waar de boeven inzitten), het oude achtervolgingsliedje, terwijl je in de vorige afleveringen het nieuwe achtervolgingsliedje hoort. Kan het dan kloppen dat ze de laatste aflevering van die serie NIET geremastered hebben ofzo? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een in de Plaaggeest, aflevering 2

Als Bassie op een gegeven moment een emmer water leeggooit (die belandt op het pak van het hoofd) Zie je duidelijk dat als Bassie zwaait, de emmer gewoon leeg is. Op het volgende shot zie je hoe het hoofd nat wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een fout gevonden op de DVD van deel 2 van Het Geheim Van De Schatkaart. Het gaat om de volgende fout:

In de laatste aflevering hoor je, als *bas* , *adriaan* en de directeur van het politiebureau uit het politiebureau lopen (om naar het pakhuis te gaan waar de boeven inzitten), het oude achtervolgingsliedje, terwijl je in de vorige afleveringen het nieuwe achtervolgingsliedje hoort. Kan het dan kloppen dat ze de laatste aflevering van die serie NIET geremastered hebben ofzo? :?

Dat klopt, de reden daarvan is ( dacht ik ) nog steeds ongekend. Maar ik ben er niet echt rouwig om.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 2, deze zijn uit de sleutel:

Afl 8:

Als B en A IN de bus stappen hebben ze alleen de kooi met Sweety mee.

Als ze er UIT komen hebben ze opeens Bassie's hengel en badpakkoffer mee, terwijl ze die in de kofferruimte hadden gestopt.

Afl9:

Adriaan tegen Andre:"Neem jij de auto mee"

Maar dat is de Auto van de boeven. Is Andre naast boeienkoning ook een heler?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook leuk blijft zijn de regenscènes in De Reis Vol Verrassingen:

Het is al eerder opgemerkt dat je in de laatste aflevering duidelijk ziet dat de regen niet echt is, aangezien de grond waar de boefjes niet liepen nog droog is.

Ook in de scène in Monument Valley is dat goed te zien, achter de auto is de grond nog kurkdroog.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt me trouwens op dat in de aflevering van Denemarken (in de geheimzinnige opdracht), als B100 de baron opbelt om te zeggen dat 'ie in Denemarken, om precies te zijn in kopenhagen zit, de baron al verbaasd kijkt voordat B100 Kopenhagen uitspreekt. Is dit soms een vroege reactie van de baron?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens alweer een fout gevonden, in de aflevering van Sint Maarten in de reis vol verassingen. Het is de volgende fout:

Voordat Bassie & Adriaan doorhebben dat ze hadden vergeten hun horloges te verzetten als ze de boeven in hun auto zien rijden, zie je een shot in de auto van Bassie & Adriaan. In dat shot zie je de achteruitkijkspiegel aan de rechterdeur van de auto. Op het moment dat dat gebeurt, zie je de camera in de spiegel. Even later, als je de auto van buitenaf ziet (als B&A uit de auto stappen), is de achteruitkijkspiegel aan de rechterdeur van de auto ineens weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb trouwens alweer een fout gevonden, in de aflevering van Sint Maarten in de reis vol verassingen. Het is de volgende fout:

Voordat Bassie & Adriaan doorhebben dat ze hadden vergeten hun horloges te verzetten als ze de boeven in hun auto zien rijden, zie je een shot in de auto van Bassie & Adriaan. In dat shot zie je de achteruitkijkspiegel aan de rechterdeur van de auto. Op het moment dat dat gebeurt, zie je de camera in de spiegel. Even later, als je de auto van buitenaf ziet, is de achteruitkijkspiegel aan de rechterdeur van de auto ineens weg.

Ja, ik heb er even een screenshot van gemaakt, goed opgemerkt ^O^

camera.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*harry* Das een foutje, en dat moet kunnen...

Flauw... :P

Het was mij nog nooit opgevallen, dus ZO dom was het nou ook weer niet... ;)

*wordt wel moe van dat "Foutje moet kunnen" bij elke fout die opduikt :O *

Link naar bericht
Delen op andere sites
amerika ) dat b100 & De Baron achter die struikjes staan .

zie foto : http://info.bassieenadriaan.nl/index.ph ... 8000&ID=19

en die bom ontploft is dan zijn ze ergens anders

zie foto : http://info.bassieenadriaan.nl/index.ph ... 8000&ID=18

Daar zit nogal wat tijd tussen hoor. Die ene foto is niet van vlak voor de ontploffing.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog twee uit de Verdwenen Kroon:

In de scènes dat Bassie en Adriaan in de auto zitten tijdens het wegbrengen van de koffer met 1 miljoen gulden, zie je in de spiegeling van de ramen van de huizen dat er geen bolletjes op de auto zitten..

Tijdens een van de scènes, weet niet meer precies welke, van de schuilplaats van de boeven. Voordat Japie en B2 verkleedt weggaan, zie je de schaduw van de microfoon op de muur. Je moet goed kijken, maar het is te zien.

Groetjes, Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites

OUDE fout gevonden:

Eindelijk een fout in de Verzonken Stad.

Aflevering III denk ik ;)

Wanneer B&A gaan eten (en japie en B2 een afluisterapparaat in de lamp monteren) gaat Adriaan terug omdat hij zijn portemonnee vergeten is, echter heeft hij zelf in aflevering 1 gezegd dat hij niet ging betalen omdat de prijs van het eten bij de hotelprijs was inbegrepen.

Hij zou zijn portemonnee dus niet nodig hebben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
OUDE fout gevonden:

Eindelijk een fout in de Verzonken Stad.

Aflevering III denk ik ;)

Wanneer B&A gaan eten (en japie en B2 een afluisterapparaat in de lamp monteren) gaat Adriaan terug omdat hij zijn portemonnee vergeten is, echter heeft hij zelf in aflevering 1 gezegd dat hij niet ging betalen omdat de prijs van het eten bij de hotelprijs was inbegrepen.

Hij zou zijn portemonnee dus niet nodig hebben ;)

Volgens mij gingen Bassie en Adriaan buiten het hotel eten. En daar moeten ze natuurlijk wel voor het eten betalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij gingen Bassie en Adriaan buiten het hotel eten. En daar moeten ze natuurlijk wel voor het eten betalen.

Ik denk ook wel eens dat Adriaan zijn portemonnee nodig had omdat de drankjes misschien niet bij de hotelprijs waren inbegrepen, alleen het eten. Maar hou daar maar geen rekening mee, anders hebben we straks nog een mooie fout minder... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als B&A het geld moeten overhandigen aan de boeven bij de Diamant.

BB:Kom hiet met het geld dan kunne we het natellen.

Dan zegt Adriaan stop!

Maar volgens mij is dat de stem van B1.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als B&A bij de sleutel aankomen in Spanje zie je ze in de bus en bij de douane.Als ze weer terug gaan zie je weer die 2 filmpjes.

Als bij de sleutel de boeven achter B&A aangaan toen ze uit het reisbureau kwamen.zegt:

*b1* Waar is de sleutel?

*b2oud* Die heeft die clown toch?

*b1* Nee van de auto stommeling!!

*b2oud* Die zit in het stopcontact.

Dat noem je volgens mij geen stopcontact. 8-) Want B2 bedoeld het contact van de auto.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als jullie herhalende beelden ook onder fouten verstaan:

In de Verdwenen Kroon, als Bassie en Adriaan voor de tweede keer weggaan om het losgeld te brengen: rijden ze met grote snelheid door de stad. IN de intro, op de video, zie je Adriaan ook daar rijden als hij apparatuur gaat halen om de boeven op te sporen.

Als Bassie en Adriaan voor de tweede keer weggaan om het losgeld te brengen, net voordat ze bij de telefooncel aankomen waar ze wisselen van auto zegt Robin dat hij de boeven op zijn radio hoort. Dan zegt Adriaan: "En wat zei B2?".. Robin: "Ze worden niet gevolgd..", Adriaan: "Bassie ons plan slaagt, de baron heeft niets in de gaten". Die twee shots van Bassie als hij opkijkt nadat hij naar Robin heeft geluisterd, zijn ook twee keer gebruikt.

Nog 'n leuk weetje, de indiaan die in de droomwereld met Adriaan vecht, is de beheerder van de sporthal in Rhoon. Tevens 'n goede vriend van Bas en Aad. Die heeft vroeger ontzettend veel aan sport gedaan, hij was ook een van de groene mannetjes uit de Huilende Professor. Hij kan met maar één hand 'n handstand doen op een gymzaal-bank. Hij is ontzettend sportief.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat noem je volgens mij geen stopcontact. 8-) Want B2 bedoeld het contact van de auto.

Nee, dat noem je inderdaad geen stopcontact, maar B2 is niet de meest intelligente boef, dus dat is geen fout maar een grapje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 'n leuk weetje, de indiaan die in de droomwereld met Adriaan vecht, is de beheerder van de sporthal in Rhoon. Tevens 'n goede vriend van Bas en Aad. Die heeft vroeger ontzettend veel aan sport gedaan, hij was ook een van de groene mannetjes uit de Huilende Professor. Hij kan met maar één hand 'n handstand doen op een gymzaal-bank. Hij is ontzettend sportief.

Groetjes, San.

Ik weet niet precies wat ik met de dubbele beelden moet... maar dat weetje is leuk. Het is trouwens wel te zien dat ie veel aan sport deed. Wat een armen *jaloers*.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als jullie herhalende beelden ook onder fouten verstaan:

Nog 'n leuk weetje, de indiaan die in de droomwereld met Adriaan vecht, is de beheerder van de sporthal in Rhoon. Tevens 'n goede vriend van Bas en Aad. Die heeft vroeger ontzettend veel aan sport gedaan, hij was ook een van de groene mannetjes uit de Huilende Professor. Hij kan met maar één hand 'n handstand doen op een gymzaal-bank. Hij is ontzettend sportief.

Dan is hij dat groentje met wie Adriaan van bom wisselt toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart

Tijdens de serie van Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, zien ze aan het einde van de serie de kleine maan en lopen de grot in. Bassie struikelt dan over een paar stokken, wat fakkels blijken te zien. Bassie neemt Robin over, en Adriaan steekt de fakkel aan en neemt hem mee en zegt dat ook nog eens. Als de boeven Bassie en Adriaan vinden, hebben ze opeens allebei een fakkel bij zich... beetje vreemd

Bassie en Adriaan en de verzonken stad

- *b2* en *japie* gaan boodschappen doen voor de baas helemaal in het begin. In de winkel loopt *b2* verdacht naar binnen, en als *b2* de winkelier ziet dent hij dat ze erbij zijn.

*b2* "Japie kijk, we zijn erbij"

*japie* "Nee, figuur, we zijn niet aan het pikken, we zijn aan het kopen!"

*b2* "Kopen? Wat is dat? Ik heb nog nooit iets gekocht"

Vervolgens pakt Japie de spullen bij elkaar en loopt doodleuk zonder te batalen de winkel uit!

- Op een gegeven moment zie je de bus waar Bassie en Adriaan inzitten wegrijden. Even later zie je de bus in dezelfde rit een hoek paseren. Wat mij opgevallen is is dat *adriaan* & *bas* de tweede keer aan de andere kant van de bus zitten. En dat het Bassie en Adriaan niet zijn, maar gewoon poppen!

- Er zijn mij nog meer dingen opgevallen tijdens B&A en de verzonken stad maar ik weet ze zo niet allemaal...

--edit ik heb bbcode maar weer aangezet, dan werkt het ook :P --

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh wat leuk, ik mag de eerste fouten plaatsen in deel II! :)

De Reis door Europa (aflevering 8 GRIEKENLAND)

#1 = B100 maakt het touw van de rubberboot per ongeluk aan zijn handen vast. Het zit er helemaal omheen gewikkeld.

Zijn polsen drukken dan tegen mekaar aan, waardoor hij alleen nog zijn vingers kan bewegen. In de opvolgende shots als

hij meegetrokken wordt heeft hij met zijn rechterhand het touw vast en 30 centimeter daarachter zit zijn linkerhand. Laat

dan gewoon los zou ik zeggen? 8)7

#2 = Weer een voorbeeld van Bassie's korte-termijn geheugen: Adriaan legt op de boot nogmaals het verhaal uit van het stadion Olympia dat er overal in Griekenland wedstrijden georganiseerd werden in allerlei sporten en dat de winnaars daar-

van in Olympia tegen elkaar moesten vechten. Dat verhaal heb ik eerder gehoord op het muurtje in Rhodos. ;)

Ik heb daar ook wel eens last van hoor. Dat heet jeugd dimensie. Ik weet niet of je op dit topic antwoord mag geven. maar als dat niet mag. *harry* Sorry Baas foutje moet kunnen *b2* Wat zeg je nou dwaas tegen de Moderator? *japie* Nee BAAS *b2* Ben ik nu baas O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik weet niet of hij er bij staat. Maar het valt toch iedereen op dat het Niet adriaan is in de kroon die de auto draait. Iedereen met een beetje verstand is kan zien dat het een ander is. Ik weet niet of het een man of een vrouw is.

Ook zie je in amerika dat de auto die handige harry opblaast in de bergen een ander model is dan eerst.

Ook kan je duidelijk zien dat de caravan die je in het begin van de diamant groter is dan de caravan die verbrand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart

Tijdens de serie van Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, zien ze aan het einde van de serie de kleine maan en lopen de grot in. Bassie struikelt dan over een paar stokken, wat fakkels blijken te zien. Bassie neemt Robin over, en Adriaan steekt de fakkel aan en neemt hem mee en zegt dat ook nog eens. Als de boeven Bassie en Adriaan vinden, hebben ze opeens allebei een fakkel bij zich... beetje vreemd

Bassie en Adriaan en de verzonken stad

- *b2* en *japie* gaan boodschappen doen voor de baas helemaal in het begin. In de winkel loopt *b2* verdacht naar binnen, en als *b2* de winkelier ziet dent hij dat ze erbij zijn.

*b2* "Japie kijk, we zijn erbij"

*japie* "Nee, figuur, we zijn niet aan het pikken, we zijn aan het kopen!"

*b2* "Kopen? Wat is dat? Ik heb nog nooit iets gekocht"

Vervolgens pakt Japie de spullen bij elkaar en loopt doodleuk zonder te batalen de winkel uit!

- Op een gegeven moment zie je de bus waar Bassie en Adriaan inzitten wegrijden. Even later zie je de bus in dezelfde rit een hoek paseren. Wat mij opgevallen is is dat *adriaan* & *bas* de tweede keer aan de andere kant van de bus zitten. En dat het Bassie en Adriaan niet zijn, maar gewoon poppen!

- Er zijn mij nog meer dingen opgevallen tijdens B&A en de verzonken stad maar ik weet ze zo niet allemaal...

--edit ik heb bbcode maar weer aangezet, dan werkt het ook :P --

:W Allereerst welkom.

Je hebt de fouten goed opgemerkt, maar kijk voortaan eerst even op http://info.bassieenadriaan.nl/index.php?page=3004 want twee van je hier vermelde fouten stonden er allang. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik weet niet of hij er bij staat. Maar het valt toch iedereen op dat het Niet adriaan is in de kroon die de auto draait. Iedereen met een beetje verstand is kan zien dat het een ander is. Ik weet niet of het een man of een vrouw is.

Ook zie je in amerika dat de auto die handige harry opblaast in de bergen een ander model is dan eerst.

Ook kan je duidelijk zien dat de caravan die je in het begin van de diamant groter is dan de caravan die verbrand.

Volgens mij is die scene waarbij *harry* die auto opblaast niet in amerika opgenomen. vlak voordat hij de auto opblaast, herken je aan de zijkant namelijk een ford sierra. en die reden helemaal niet in de VS, maar alleen in europa!! het opgeblazen model is trouwens een ford taunis en daar geldt hetzelfde voor

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een fout in Het geheim van de sleutel ontdekt:

Tijdens de ontvoering van Bassie parkeert B1 de auto bij het strandje om verder gaan met de boot. Als hij uit de auto stapt om de achterdeur voor B2 open te doen doet hij de voordeur bij de bestuurderskant dicht. In het volgende shot waarin B2 uitstapt staat de deur die B1 zojuist dicht heeft gedaan weer open!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is die scene waarbij *harry* die auto opblaast niet in amerika opgenomen. vlak voordat hij de auto opblaast, herken je aan de zijkant namelijk een ford sierra. en die reden helemaal niet in de VS, maar alleen in europa!! het opgeblazen model is trouwens een ford taunis en daar geldt hetzelfde voor

Ik weet niet zo veel van auto's, maar het lijkt me toch onlogisch dat die scene in Nederland is opgenomen. Op dat moment was Paul van Soest immers in de VS... is het trouwens geen Taurus?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet zo veel van auto's, maar het lijkt me toch onlogisch dat die scene in Nederland is opgenomen. Op dat moment was Paul van Soest immers in de VS... is het trouwens geen Taurus?

het kan niet in de VS zijn, want Ford maakt voor de VS hele andere modellen als voor Europa en de auto die ze opblazen is een Europees model.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het kan niet in de VS zijn, want Ford maakt voor de VS hele andere modellen als voor Europa en de auto die ze opblazen is een Europees model.

dat is pure onzin wat je vertelt japio. Ford maakt wereldwijd ongeveer de zeflde auto. Verschil tussen Europa en Amerika zijn de toerentellers etc. Maar de modelen zijn relatief de zelfde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het kan niet in de VS zijn, want Ford maakt voor de VS hele andere modellen als voor Europa en de auto die ze opblazen is een Europees model.

Toch is dit waar en absoluut geen onzin!! maar als we het zeker willen waar die scene is opgenomen zullen we het in een mail aan *adriaan* moeten vragen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Toch is dit waar en absoluut geen onzin!! maar als we het zeker willen waar die scene is opgenomen zullen we het in een mail aan *adriaan* moeten vragen

wat jij zegt is echt onzin. ga maar naar je biblotheek in de buurt. pak maar een boek van ford van dat jaar. je hebt het echt grandioos mis. nee. kom mijn niks vertellen over de ford productie. en vraag het anders aan adriaantje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij japio. Ik weet het 99% zeker dat de Ford Sierra nooit in de VS is verkocht.

Volgens mij zit het zo in elkaar: De boeven rijden in Amerika met een Amerikaanse Ford Taurus, de scene dat ze de auto gaan opblazen is in Nederland opgenomen met een Ford Sierra en de scene dat de auto is opgeblazen is ook in Nederland maar dan met een Ford Taunus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...