Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*b2oud* B1 die clown zit in de kelder

Waarom nog steeds die berichtjes onder aan je post, snap niet wat ze te maken hebben met dit onderwerp (sorry als ik me weer te veel moei :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat jullie dat liever hhebben dat ik dat niet meer doe , dan zal ik het niet meer doen hè

voor de laaste keer *b2* ja mijn tuin is groen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh wat leuk, ik mag de eerste fouten plaatsen in deel II! :)

De Reis door Europa (aflevering 8 GRIEKENLAND)

#1 = B100 maakt het touw van de rubberboot per ongeluk aan zijn handen vast. Het zit er helemaal omheen gewikkeld.

Zijn polsen drukken dan tegen mekaar aan, waardoor hij alleen nog zijn vingers kan bewegen. In de opvolgende shots als

hij meegetrokken wordt heeft hij met zijn rechterhand het touw vast en 30 centimeter daarachter zit zijn linkerhand. Laat

dan gewoon los zou ik zeggen? 8)7

#2 = Weer een voorbeeld van Bassie's korte-termijn geheugen: Adriaan legt op de boot nogmaals het verhaal uit van het stadion Olympia dat er overal in Griekenland wedstrijden georganiseerd werden in allerlei sporten en dat de winnaars daar-

van in Olympia tegen elkaar moesten vechten. Dat verhaal heb ik eerder gehoord op het muurtje in Rhodos. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook enkele fragmenten gevonden. Hopelijk hebben jullier er wat aan! Ik heb ze nog niet op de site zien staan.

Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon, aflevering 7:

fragment 1:

Robin leest de trein- en vliegtuiggegevens en voert deze in op de computer en Bassie vraagt aan Adriaan wat ze aan het doen zijn. Nadat Robin de nodige gegevens ingevoerd heeft doet Adriaan het boek dicht en legt Bassie uit wat ze van plan zijn. Als zijn uitleg klaar is, doet hij het boek op een willekeurige plaats weer open en gaat Robin verder met het invoeren van de gegevens.

fragment 2:

Japie had van de baas opdracht gekregen om een boot te regelen en een auto te stelen. Japie komt het kasteel binnen gelopen, en zegt dat hij alles geregeld heeft. In dat fragment fluistert Japie de baas iets in zijn oor. Op dat moment steekt B2 zijn duim naar boven, net alsof hij verstaan heeft wat Japie gezegd heeft. Anders hoort B2 vrijwel niets, ook al wordt er redelijk hard gepraat, maar met fluisteren heeft hij geen probleem.

Bassie en Adriaan en de reis vol verrassingen:

Aflevering 8:

De boeven breken in bij het huis van Sigfrid & Roy. Ze staan voor een soort muur en komen vervolgens naar boven en zien daar (zogenaamd) de tijgers. De Baron en Harry komen in eerste instantie vrij vrolijk naar boven, en schrikken pas op het moment dat ze de tijgers zien. B100 trekt echter al een bijzonder angstig gezicht op het moment dat zijn hoofd boven de muur uitkomt. Op dat moment wist hij echter nog niet dat er tijgers zaten.

Aflevering 10:

De boeven zijn op zoek naar Bassie en Adriaan, die een appartement hebben gehuurd. Nadat de boeven eerst de verkeerde kant op zijn gereden (fragment waarbij B100 klap op zijn neus krijgt) merkt de baas nu op dat ze op de juiste weg zitten. Hij wordt namelijk zenuwachtig. Op dat moment tikt B100 op de schouder van Harry en maakt hij de opmerking: "Ik wordt ook zenuwachtig, maar dat heeft een hele andere reden". De baron zegt vervolgens dat B100 hem niet in de reden moet vallen en deelt een klap uit in het gezicht van B100. Hierna maakt B100 de opmerking "Ik heb wel eens pech, maar vandaag heb ik dubbel pech". Op dat moment zie je duidelijk in beeld dat de Baron er alles aan probeert te doen om niet te lachten, maar dat hij niet kan voorkomen dat hij toch in de lach schiet. Op dat moment wordt snel overgeschakeld naar een ander beeld.

Misschien is het aardig om van deze laatste 2 fragmenten screenshots (of eventueel videocaps) te maken, dan is het misschien iets duidelijker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aflevering 8:

De boeven breken in bij het huis van Sigfrid & Roy. Ze staan voor een soort muur en komen vervolgens naar boven en zien daar (zogenaamd) de tijgers. De Baron en Harry komen in eerste instantie vrij vrolijk naar boven, en schrikken pas op het moment dat ze de tijgers zien. B100 trekt echter al een bijzonder angstig gezicht op het moment dat zijn hoofd boven de muur uitkomt. Op dat moment wist hij echter nog niet dat er tijgers zaten.

Hier heb ik wel een verklaring voor. B100 had al de hele tijd het gevoel dat er iets niet klopte met het huis, dus misschien daarom al het angstige gezicht :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De geheimzinnige opdracht deel I

De Baron belt Harry om voor hem te komen werken.

Hij heeft net een nieuwe schuilplaats: een jacht.

Maar hij vertelt Harry helemaal niet waar hij moet zijn en aangezien hij deze 'schuilplaats' pas net heeft kan Harry niet weten waar hij zit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sorry, nu moet ik even brutaal worden: ;)

DIE STAAT ER AL OP! http://info.bassieenadriaan.nl/index.php?page=3004&serie=europa

De Baron belt vanuit z'n schuilplaats (de boot) Harry. Maar hij zegt helemaal niet waar hij is, en hij hangt alweer op. Arme Harry, die blijft natuurlijk maar zoeken. Gelukkig heeft 'ie B 1-0-0 meegenomen.

oh pardon

maarehh

foutje moet kunnen! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*baron* Een foutje kan niet! Als jij nog 1 foutje maakt maak ik een grote fout met jou!

;)

Dat wou ik ook schrijven... toen bedacht ik me dat dat antwoord op zo'n beetje elk "een foutje moet kunnen" bericht komt, dus ik deed het niet. Kweenie of ik de enige ben, maar het wordt zo voorspelbaar dat ik het niet meer leuk vind. Geldt niet alleen voor jou hoor, maar ja, ik antwoord nu eenmaal op jouw post.

En nu weer ontopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robin leest de trein- en vliegtuiggegevens en voert deze in op de computer en Bassie vraagt aan Adriaan wat ze aan het doen zijn. Nadat Robin de nodige gegevens ingevoerd heeft doet Adriaan het boek dicht en legt Bassie uit wat ze van plan zijn. Als zijn uitleg klaar is, doet hij het boek op een willekeurige plaats weer open en gaat Robin verder met het invoeren van de gegevens.

Dit was mij ook opgevallen, maar bij nadere bestudering zag ik dat Adriaan het boekje had omgevouwen. Toen de acrobaat het boekje weer opende, viel het boek daardoor meteen weer op de plek open waar Adriaan gebleven was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout in de Reis door Europa aflevering 2

B100 belt in het begin van de aflevering de Baron op met de mededeling dat hij denkt dat hij in Parijs zit.

In het tussenshot met de Baron ( *baron* In Parijs?? Wat voor de drommel doe jij daar) zie je voor de Baron een telefoon die door tweeën is gebroken. (Dit is trouwens wel een meesterlijke regie actie van Aad, want zo weet iedereen meteen dat de Baron meerdere telefoons heeft en gaan ze niet denken aan de fout dat die telefoon opeens weer heel is)

Maar nu komt de fout:

Na het zinnetje van de Baron zie je B100 weer in beeld (*B100* Daar is die vrachtwagen naartoe gereden waarin ik zat opgesloten)

Hierna komt de Baron weer in beeld ( *baron* Kom onmiddelijk terug naar Nederland enz.) maar wat blijkt.... De gebroken telefoon is opeens weg...

Rara hoe kan dat :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu kijk ik de rest van de aflevering verder en valt me nog iets op. Weet alleen niet zeker of dit ook klopt.

Wanneer Bassie alleen op het Franse terras pannenkoeken met drank aan het eten is draait de ober zich om, om nog een portie te halen. Er zit echter iets aan zijn broek vast.

Volgens mij lijkt het heel erg op een apparaat dat je voor een microfoon nodig hebt. Zou een beetje slordig zijn wanneer dit in beeld kwam.

Kan iemand zien of dit echt zo'n apparaat is???

Link naar bericht
Delen op andere sites

hij staat niet op de site maar volgens mijn was hij al wel bekend wanneer *bas* en *adriaan* rijden op "de weg naar het zuiden" en de boeven willen hun inhalen dan zie je een klinkerpad. Maar het shot daarna van bovenaf zie je ze gewoon op een asfalt weg rijden. En dan zie je dat die kop van Bassie los zit maar dat staat wel op die site :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog 2 fouten ontdekt beiden in de laatste aflevering van het geheim van de sleutel.

Fout 1 is bij het spookhuis

Zoals jullie hier zien is het karretje waar Adriaan inspringt een groen karretje:

buiten.JPG

Als je hem van binnenuit binnen ziet komen is het ineens een rood karretje (afbeelding is niet superduidelijk maar goed genoeg om het te zien):

binnen.JPG

Verder is het daar ook zo dat als Adriaan B1 daar treft dat Adriaan de sleutel laat zien nadat B1 gevraagd heeft of Adriaan de sleutel bij zich heeft je B1 hoort zeggen van: "ja dat is hem". Maar als je dan naar het beeld kijkt houdt hij gewoon zijn mond dicht terwijl hij praat en houdt hij zijn lippen op elkaar.

ja.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook nog steeds vreemd is, is dat *B100* er pas in de eerste aflevering van de Reis vol Verrassingen achterkomt wat B&A steeds in al die landen aan het doen waren (via de tv uitzending van De Geheimzinnige Opdracht), terwijl hij in De Geheimzinnige Opdracht B&A vaak genoeg heeft horen praten over de geheimzinnige opdrachtgever en de opdrachten, dan had hij z'n baas daar toch wel wat eerder over kunnen inlichten?

Om een voorbeeld te geven: tijdens de treinreis in Wales zit B100 achtter een krant B&A af te luisteren. De twee praten ondertussen in de bijna lege coupé (dus goed hoorbaar) uitgebreid over hun geheimzinnige opdracht. Dat moet B100 wel gehoord hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad

Net nadat Bassie het liedje over de wekker heeft gezongen, vallen B&A neer op een terrasje waar Bassie een grap met Adriaan uithaalt en Adriaan 2 cirkels om z'n ogen heeft:

*adriaan* Ik zie helemaal niks

*bas* Ik zie wel wat, om jouw ogen! en dit klinkt exact als de stem van Japie!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad

Net nadat Bassie het liedje over de wekker heeft gezongen, vallen B&A neer op een terrasje waar Bassie een grap met Adriaan uithaalt en Adriaan 2 cirkels om z'n ogen heeft:

*adriaan* Ik zie helemaal niks

*bas* Ik zie wel wat, om jouw ogen! en dit klinkt exact als de stem van Japie!!

dat gebeurt ook in het geheim van de schatkaart als *bas* en *adriaan* bij de slapende vulkanen hebben gekeken en wegrijden. als *bas* dan lacht hoor je heel duidelijk hihiiiiiiiiiiiiiiiii.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat gebeurt ook in het geheim van de schatkaart als *bas* en *adriaan* bij de slapende vulkanen hebben gekeken en wegrijden. als *bas* dan lacht hoor je heel duidelijk hihiiiiiiiiiiiiiiiii.

Maar toen bestond de "hihi" van Japie ook nog niet :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

In deel 3 van De Geheimzinnige Opdracht (Wales) zit een foutje in de shots van het tandradtreintje:

Je ziet tijdens de reis naar de top van de berg de locomotief van de trein de wagons de berg opduwen. De locomotief rijdt dus achter de wagons.

Op een gegeven moment hoor je Adriaan zeggen dat ze genoten van de reis. Op dat moment zie je een shot van de trein, waarbij de locomotief vooruit rijdt (je ziet dan ook een aantal schapen wegrennen).

Als B&A met de trein terugreizen naar Caernafon, zie je dat de locomotief vooruit rijdt en weer die weghollende schapen. Het shot uit de heenreis had dus bij de terugreis gemoeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En weer een paar dingen: dit keer uit de Duitsland aflevering van De Geheimzinnige Opdracht:

1. Bassie vraagt aan Adriaan waar Duitsland ligt op de kaart van Europa. Adriaan wijst het aan op de kaart. Bassie merkt vervolgens op dat Duitsland links naast Nederland ligt (dit is op zich niet zo heel vreemd omdat Bassie links en rechts wel vaker door elkaar haalt). Adriaan geeft de clown echter gelijk en zegt vervolgens dat Duitsland inderdaad ten oosten van Nederland ligt.

2. Als Bassie en Adriaan aankomen in het eerste stadje van de Midden-Rijn, heeft Adriaan het over het stadje Linz (dit klopt, want daar zijn ze ook, HH en B100 geven de naam Linz ook via de telefoon door aan de Baron). Als Adriaan later vertelt over het draaiorgelfestival, heeft Adriaan het ineens over het plaatsje Renz, terwijl ze nog in Linz zijn. De plaats Renz zullen ze pas later bezoeken (Adriaan noemt Renz nog een keer als hij opsomt in welke plaatsen Bassie en hij aan wal gaan om naar Lamberti en z'n haan te zoeken)

3. Bassie vraagt aan de rand van de put wat ze gaan doen en schrikt van de echo (oen-oen-oen). Bassie schrikt echter al voordat hij de echo hoort. Kennelijk is dit dus al wat vaker gerepeteerd en weet Bassie zo goed wanneer hij moet schrikken, dat hij er eigenlijk iets te snel mee is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En weer een paar dingen: dit keer uit de Duitsland aflevering van De Geheimzinnige Opdracht:

1. Bassie vraagt aan Adriaan waar Duitsland ligt op de kaart van Europa. Adriaan wijst het aan op de kaart. Bassie merkt vervolgens op dat Duitsland links naast Nederland ligt (dit is op zich niet zo heel vreemd omdat Bassie links en rechts wel vaker door elkaar haalt). Adriaan geeft de clown echter gelijk en zegt vervolgens dat Duitsland inderdaad ten oosten van Nederland ligt.

maar duitsland ligt ook ten oosten van Nederland dus snap niet waarom dit een fout is>??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar duitsland ligt ook ten oosten van Nederland dus snap niet waarom dit een fout is>??

Als je Nederland goedom bekijkt ligt Duitsland ten oosten van Nederland

Dus dat ligt rechts van Nederland (er grenst geen land aan de linker (=wester-)kant van Nederland!)

Nou ben ik geografisch een ramp maar kom op, dit moet je weten!

zie:

rap_germany.gif

dus Duitsland ligt rechts, ofwel ten oosten van Nederland ;)

kompas.gif

Het oosten is rechts ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een foutje in het geheim van de Schatkaart. (aflevering weet ik niet, i'm sorry :{ )

Bij de afgrond voor het "ei" eiland moeten B&A naar beneden klimmen. Dit kan echter niet met Robin erbij want ze hebben beide handen nodig. Echter, na de "politie"scéne met de boeven gaan ze op zoek naar de schat en spreekt Adriaan opnieuw over een gevaarlijke klim.

Nu hebben ze Robin opeens wel mee. Dat kon toch niet???

Weet niet zeker of deze al eens gezegd is, volgens mij stond ie niet op info.bassieenadriaan.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een foutje in het geheim van de Schatkaart. (aflevering weet ik niet, i'm sorry :{ )

Bij de afgrond voor het "ei" eiland moeten B&A naar beneden klimmen. Dit kan echter niet met Robin erbij want ze hebben beide handen nodig. Echter, na de "politie"scéne met de boeven gaan ze op zoek naar de schat en spreekt Adriaan opnieuw over een gevaarlijke klim.

Nu hebben ze Robin opeens wel mee. Dat kon toch niet???

Weet niet zeker of deze al eens gezegd is, volgens mij stond ie niet op info.bassieenadriaan.nl

Misschien wisten ze nu wat ze konden verwachten wat klimpartij betreft? Of misschien wilden ze het risico niet lopen dat Robin opnieuw ontvoerd werd...

Of misschien is het gewoon een fout ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Omdat Adriaan toegeeft dat Duitsland ten oosten van Nederland, dus links naast Nederland ligt. Als je even slim nadenkt spreken die 2 dingen elkaar tegen :)

Daarom zette ik dat er ook bij. Adriaan geeft Bassie gelijk dat Duitsland links naast Nederland ligt (is dus fout Adriaantjuh) en dat Duitsland inderdaad ten oosten van Nederland ligt (en dus weer fout omdat Adriaan hierdoor eigenlijk zegt dat het oosten aan de linkerkant ligt)

Maar goed, de voorbeelden hierboven spreken voor zich!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een foutje in het geheim van de Schatkaart. (aflevering weet ik niet, i'm sorry :{ )

Bij de afgrond voor het "ei" eiland moeten B&A naar beneden klimmen. Dit kan echter niet met Robin erbij want ze hebben beide handen nodig. Echter, na de "politie"scéne met de boeven gaan ze op zoek naar de schat en spreekt Adriaan opnieuw over een gevaarlijke klim.

Nu hebben ze Robin opeens wel mee. Dat kon toch niet???

Weet niet zeker of deze al eens gezegd is, volgens mij stond ie niet op info.bassieenadriaan.nl

is inderdaad zo ja!! maar daardoor wordt voor mij gelijk een nieuwe goof duidelijk, want als ze terug uit die grot komen moeten ze dus eigenlijk weer omhoog klimmen. volgens mij is dat behoorlijk lastig met robin én die schatkist bij je!! en die boeven kunnen blijkbaar ook behoorlijk goed klimmen!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, nu je het zegt. Hoe komen ze in vredesnaam weer naar boven met die kist vol peper. Das toch bijzonder. Dat die boeven goed kunnen klimmen kan ik me nog wel voorstellen, maar dat ze met een kist vol peper naar boven klimmen vind ik erg knap.

Ze hadden die kist in de grot al leegegooid om hem mee te kunnen sjouwen, dus er zat allang geen peper meer in. Maar desalniettemin blijft hij dan nog een aardig gewicht hebben. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, nu je het zegt. Hoe komen ze in vredesnaam weer naar boven met die kist vol peper. Das toch bijzonder. Dat die boeven goed kunnen klimmen kan ik me nog wel voorstellen, maar dat ze met een kist vol peper naar boven klimmen vind ik erg knap.

dat die boeven goed kunnen klimmen, vind ik zo logisch nog niet, want die baron loopt niet voor niets met zo'n wandelstok. en iemand die wel goed kan klimmen maar niet goed kan lopen klinkt niet zo logisch

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat die boeven goed kunnen klimmen, vind ik zo logisch nog niet, want die baron loopt niet voor niets met zo'n wandelstok. en iemand die wel goed kan klimmen maar niet goed kan lopen klinkt niet zo logisch

de stok bij de baron is denk ik niet vanwege het lopen, maar vanwege het aanzien en het afweren tegen eventuele gevaren. De baron is een rijk man en zo moet je hem zien, dus daarom die 'dure' stok met gouden kop ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is al vaker gezegd (ook op de site van Wonderer), maar de aflevering van De Geheimzinnige Opdracht, die B&A op tv zien in De Reis Vol Verassingen, is wel erg kort. Je kunt op een gegeven moment ook zien hoe het komt dat die aflevering zo kort is. Op het scherm zie je het intro. Daarin zie je Bassie in Kopenhage bij de zeemeermin. Ineens springt de aflevering over naar het punt waar Adriaan in het park net de brief van de muzikale studenten heeft gekregen. Hier is dus wel een heel groot stuk weggeknipt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is al vaker gezegd (ook op de site van Wonderer), maar de aflevering van De Geheimzinnige Opdracht, die B&A op tv zien in De Reis Vol Verassingen, is wel erg kort. Je kunt op een gegeven moment ook zien hoe het komt dat die aflevering zo kort is. Op het scherm zie je het intro. Daarin zie je Bassie in Kopenhage bij de zeemeermin. Ineens springt de aflevering over naar het punt waar Adriaan in het park net de brief van de muzikale studenten heeft gekregen. Hier is dus wel een heel groot stuk weggeknipt.

Ja, aan het eind is er ook veel weggeknipt. Alleen de stukjes waarover ze spreken zijn te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.bassie-adriaan.nl/foto_nieuw/31_caravandijk.jpg

Deze misschien? ;)

Het staat alleen niet op de zijkant, maar op de deur (voor wie het niet ziet) :P

de caravan komt wel uit de plaaggeest

alleen zie je op deze foto niet de andere kant

want als de caravan langs die weg staat, als bassie em mee wil nemen(nadat ze zijn weggegaan uit dat restaurant) zie je die kant die op die andere foto staat, want daar staat namelijk wel op de zijkant Bassie - Adriaan (dus de kant zonder deur)

dus het is wel degelijk de caravan uit de plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites

de boeven komen op het nieuws (in reis door amerika), ze hebben toch niets misdaan?

de Baron is uit de gevangennis ontslagen , dus kan dit niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
de boeven komen op het nieuws (in de eerste afl. van amerika), ze hebben toch niets misdaan?

de Baron is uit de gevangennis ontslagen , dus kan dit niet.

Nee, ze komen op het nieuws vanwege het feit dat ze een inbraak gepleegd hebben. Ze worden ontdekt door die twee spelende meisjes.

Dit is geloof ik in aflevering 3 of 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit een goof is of niet, maar net nadat B1, B2, B3 en B$ op een kruispunt op elkaar geknald zijn(aflevering 2 dacht ik) scheldt de boevenbaas B1 uit: "Ballen gehakten!" Ehhh.... GehaktEN?

In de Plaaggeest zit wel een grote fout. Als B en A gearresteerd zijn en ze op een bankje zitten bij de politie zie je boven in het beeld de camera duidelijk weerspeigelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...