randy_roes Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Het tweede triviant topic Dit is het eerste De nieuwe opdracht mag door Cootje bedacht worden De score's tot nu toe randy_roes : 17 Antonio : 9 The Master : 8 acrobaatje : 5 wonderer : 3 Niveath : 3 Lennert : 2 sietse : 2 Dj Sjammie : 2 Graansnuit : 1 Wer-Al_Zwore : 1 Uncle Ar : 1 Arthur : 1 MarsM : 1 benafan : 1 samba-boy : 1 B1000000 : 1 RM : 1 Cootje : 1 ( ik heb al eerder gezegd dat ik rule in trivia, gaat iemand me in dit topic van m'n troon stoten > , enkel Antonio en The Master staan hoog ) Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Hier komt'ie dan: Waar kennen jullie Arie Blokland en Jan Doets van? Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Hier komt'ie dan:Waar kennen jullie Arie Blokland en Jan Doets van? Agenten uit de kroon. Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 [..]Agenten uit de kroon. Blijkbaar was deze te makkelijk. Volgende is voor Wonderer. Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 [..]Blijkbaar was deze te makkelijk. Volgende is voor Wonderer. Door wie is het oorspronkelijke verhaal van Belle en het Beest geschreven? Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 [..]Door wie is het oorspronkelijke verhaal van Belle en het Beest geschreven? Is dat Jean Cocteau? Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 [..]Is dat Jean Cocteau? Nope. Het is veeeeeel ouder Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve toevallig? Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 [..]Nope. Het is veeeeeel ouder Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont?? Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 [..]Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont?? Die zocht ik... niet. DJ had het wel goed. Sorry. Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 [..]Die zocht ik... niet. DJ had het wel goed. Sorry. Ik zie het nu ook. Op de site waar ik het gevonden had zag ik inderdaad ook de naam die DJ noemde. De naam die ik noemde, had het verhaal een aantal jaren later herschreven en verkort Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 het is een begrijpelijke fout omdat Leprince de Beaumont het verhaal heeft gepubliceerd. Het is geschreven door Barbot de Villeneuve jaja wat een kennis Nieuwe vraag: Wie is er begonnen met de uitspraak: KOUD HE!? en waarin werd dit steeds geroepen? Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 het is een begrijpelijke fout omdat Leprince de Beaumont het verhaal heeft gepubliceerd. Het is geschreven door Barbot de Villeneuve jaja wat een kennis Nieuwe vraag: Wie is er begonnen met de uitspraak: KOUD HE!? en waarin werd dit steeds geroepen? Henk Spaan en Harry Vermeegen? Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 eigenlijk zoek ik 1 persoon, maar je hebt hem al 50% goed en dan ook nog in welk programma (nu moet het makkelijk zijn) Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 eigenlijk zoek ik 1 persoon, maar je hebt hem al 50% goed en dan ook nog in welk programma (nu moet het makkelijk zijn) Programma PISA? Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 mwa mwa ok ik reken hem goed het helemaal goede antwoord is: Harry Vermeegen - Verona Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 mwa mwa ok ik reken hem goedhet helemaal goede antwoord is: Harry Vermeegen - Verona Volgende vraag: welke 3 personen vormde eind jaren 50 van de vorige eeuw het trio Triple Sec? Link to post Share on other sites
Joost Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 welke 3 personen vormde eind jaren 50 van de vorige eeuw het trio Triple Sec? Bedoel je soms Nikolaj Dielemans, Frits Kloppers en Adrianus van Otterloo? Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 [..]Bedoel je soms Nikolaj Dielemans, Frits Kloppers en Adrianus van Otterloo? Nee, die bedoel ik niet Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Ik zal een tip geven: één van de drie schreef liedjes voor een musical, genaamd "Boefje". Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 Zijn het dan toevallig Ted de Braak, Piet Hendriks en Hans Peters (als ik me niet vergis hebben die het nummer "Een glaasje madeira, my dear" gemaakt Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Zijn het dan toevalligTed de Braak, Piet Hendriks en Hans Peters (als ik me niet vergis hebben die het nummer "Een glaasje madeira, my dear" gemaakt Is goed beantwoord. Bron: http://www.ouwejongens.nu/ted.htm Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Hoor ik eigenlijk te weten he? Ik gok Orlando maar dat zal wel niet. Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 Mis, het is zo'n standaard strikvraag Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 je zou zeggen Miami toch niet goed dus Link to post Share on other sites
PAV Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 je zou zeggen Miami toch niet goed dus Ik weet het wel, maar dat komt omdat ik het net heb opgezocht. Ik vind het dan flauw om dat hier te posten, maar Miami is het idd ook niet. Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Ik heb het niet opgezocht en Bradley ook niet, want die is geniaal en weet het gewoon... Ik zeg het morgen wel Link to post Share on other sites
Cold45 Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 afgaande op dat Randy zegt dat het een standaardstrikvraag is: Florida? Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 23, 2005 Author Share Posted September 23, 2005 Mis, ik bedoelde met strikvraag dat het niet de megasteden in Florida zijn Ik heb zo het gevoel dat enkel Antonio het zal weten zonder op te zoeken Link to post Share on other sites
Joost Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Ik heb zo het gevoel dat enkel Antonio het zal weten zonder op te zoeken Helaas, ik weet het inmiddels door het juist wel op te zoeken, dus post ik het ook niet Link to post Share on other sites
Lennert Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jacksonville (als ik het goed schrijf) is inderdaad een strik vraag, maar volgens mij is dit het antwoord. Link to post Share on other sites
Cootje Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Ik ga voor Tampa Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 23, 2005 Author Share Posted September 23, 2005 Helaas allemaal mis T is wel de beginletter EDIT : Door m'n afwezigheid heb ik het antwoord doorgegeven aan B1000000, hij zal wel de antwoorden bevestigen of fout verklaren Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Dit duurt me te lang De eerste die gewoon het antwoord googlet of opzoekt mag het plaatsen. (dacht nochtans dat dit iets was dat iemand toch ging weten) Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Dit duurt me te langDe eerste die gewoon het antwoord googlet of opzoekt mag het plaatsen. (dacht nochtans dat dit iets was dat iemand toch ging weten) Talla/ehassee Link to post Share on other sites
randy_roes Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Juist Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Dit wordt een opzoekvraag: Waar staat de afkorting CoB voor? Link to post Share on other sites
gerben Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Dit wordt een opzoekvraag:Waar staat de afkorting CoB voor? voor: Centrum Ondergronds Bouwen? Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 [..]voor: Centrum Ondergronds Bouwen? Nope. Die o was met opzet onderkast. Link to post Share on other sites
RM Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 College of Business Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 College of Business Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Link to post Share on other sites
acrobaatje Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 [..]Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 [..]Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Ik bedoelde Church of Brad, dus die was sowieso niet goed Link to post Share on other sites
Sietse Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 [..]Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Dat antwoord gaf RM ook al, en is helaas niet goed. De nieuwe vraag weet ik trouwens ook niet Link to post Share on other sites
gerben Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 [..]Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Link to post Share on other sites
gerben Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 [..]Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Edit: Smeerboter zoals Bona of Blue Band (Geen echte roomboterproducten) worden margarine genoemd - Gerben Link to post Share on other sites
RM Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Sietse schreef: Dat antwoord gaf RM ook al, en is helaas niet goed. De nieuwe vraag weet ik trouwens ook niet Dit is niet helemaal hetzelfde...kijk maar goed! gerben schreef: Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Dit is niet waar. Dit ligt aan het vetpercentage. boter mag Roomboter heten als het vetpercentage minstens 80 % bedraagt. Is dit minder dan is het halvarine (40 % vet) of margarine (<40 % vet). Dit mag dus ook magere boter worden genoemd. wonderer schreef: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat ze in Amerika geen boter kennen. Pindakaas wordt gemaakt uit noten en die bevatten veel vetten. Ik denk dat ze in Amerika dat vergelijken met het vetpercentage in boter en dat ze dus in plaats van boter pindakaas gebruiken. Link to post Share on other sites
wonderer Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Gerben zit er dichter bij. Iets mag/mocht alleen boter heten als het een zuivelproduct was, en dat is pindakaas niet. Waarom het dan KAAS heet, dat ook een zuivelproduct is, weet ik ook niet Beschermde naam is dus goed. Heb trouwens nog nooit de uitdrukking magere boter gehoord... Link to post Share on other sites
RM Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Heb trouwens nog nooit de uitdrukking magere boter gehoord... Halvarine en Margarine zijn veel minder vet en je mag ze dus een magere boter noemen. Het wil dus niet zeggen dat de uitdrukking bestaat, alleen wilde ik hiermee zeggen dat ze magerder zijn dan Roomboter . Link to post Share on other sites
Recommended Posts