Ga naar inhoud

Locaties op info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

Maikotjuh, zou je een screenshotje willen maken uit Het Geheim Van De Sleutel waar Bassie en Adriaan het liedje 'De Spaanse Zon' zingen? Ik weet namelijk waar die locatie ligt. (O)

Bedoel je deze locatie?

spaansezon.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Nee, ik bedoel de locatie waar B&A in hun rancho rijden in Nederland en dan de spaanse zon gaan zingen terwijl ze rijden.

op_weg.jpgop_weg2.jpg

Een van deze dan? Zou ik graag willen weten dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat toevoegingen van ontbrekende plaatjes:

caravanplaaggeest.jpg

Het veldje waar het circus stond, nadat ze Bassie en Adriaan hebben achtergelaten.

dijk.jpg

De dijk waar in Bassies droom de caravan vanaf lazert.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

op_weg.jpgop_weg2.jpg

Een van deze dan? Zou ik graag willen weten dus ;)

Beide locaties zijn in De Zuidbuurt in Vlaardingen. :7 Dat je 't effe weet! *)

En in De Plaaggeest, als Adriaan van de brug afspringt en op de vrachtwagen terechtkomt (die door een tunnel rijdt waar Bassie aan vastzit, is opgenomen in Maassluis. Als je onder de brug doorgaat ben je in de Zuidbuurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
114_racebaan_gr.jpg

Uit de sleutel, dit is uiteraard circuitpark Zandvoort. Mischien leuk als locatie.

Als iemand me een screenshot wil leveren, prima (ik wil geen copyrighted material op mijn site).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iemand me een screenshot wil leveren, prima (ik wil geen copyrighted material op mijn site).

zoiets ?

00000000.JPG

aleen moet je hem nog wat kleiner maken ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Reis vol Verrassingen:

emmabrug.jpg

Dit is de Emmabrug in Willemstad die de stadsdelen Punda en Otrobanda met elkaar verbindt.

Wonderer als je nog meer locaties wil hebben in Curacoa meld het even bij mij, ik heb goede contacten daar ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wonderer als je nog meer locaties wil hebben in Curacoa meld het even bij mij, ik heb goede contacten daar ^O^

Altijd welkom. Ik heb misschien nog niet de plaatjes, maar als je iets weet, dan kan ik hem vast toevoegen, en dat wil er vast wel iemand een screenshotje maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kunnen jullie misschien ook 'n screenshot maken van het shot dat Bassie en Adriaan, aflevering 8 in Griekenland, bij 'n Griekse tempel lopen als ze het pakje op de verschillende eilanden aan het zoeken zijn. De voorafgaande beelden zijn Bassie en Adriaan op de markt (in 'n ander dorpje). Ik weet hoogstwaarschijnlijk precies waar die tempel ligt..

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kunnen jullie misschien ook 'n screenshot maken van het shot dat Bassie en Adriaan, aflevering 8 in Griekenland, bij 'n Griekse tempel lopen als ze het pakje op de verschillende eilanden aan het zoeken zijn. De voorafgaande beelden zijn Bassie en Adriaan op de markt (in 'n ander dorpje). Ik weet hoogstwaarschijnlijk precies waar die tempel ligt...............

Bedoel je deze?

Tempel.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yeps nu weet ik 't zeker.

Dit is de 'Aphaea-tempel' in Aegina, een van de mooiste eiland van Griekenland. Deze is met de boot vanuit Piraeus te bereiken, die doet er zo'n anderhalf uur over.

Dit is een van de rustigste plekjes van het eiland, in het hoogseizoen zal het wel iets drukker zijn, waar je kunt genieten van het uitzicht van het eiland.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan iemand een screenshot maken uit De Plaaggeest (aflevering 3)? Het is de brug waar Adriaan vanaf springt om op de gestolen vrachtwagen te springen. Ik weet namelijk waar die brug is, ik ben er net onderdoor gefietst. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Yeps nu weet ik 't zeker.

Dit is de 'Aphaea-tempel' in Aegina, een van de mooiste eiland van Griekenland. Deze is met de boot vanuit Piraeus te bereiken, die doet er zo'n anderhalf uur over.

Dit is een van de rustigste plekjes van het eiland, in het hoogseizoen zal het wel iets drukker zijn, waar je kunt genieten van het uitzicht van het eiland.

Groetjes,

Sander

Als je zo graag een locatiepagina wilt maken, moet je er ook gebruik van maken... Anders is het de moeite niet waard om erover te posten. :{

Groetjes

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites

De locatie van het terras van Dos Calvados is het pleintje met terrassen vlak bij de hoofdingang van de vestigingstad van Saint Malo. Bij het Chateau. Het mooie is dat Adriaan dan naar de zee wijst , omdat het hem opvalt dat het water zo snel zakt. In het echt kijk je daar gewoon tegen een metershoge stadmuur aan. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Aflevering: 5 - In het restaurant

Beschrijving: Bassie en Adriaan rijden als vrachtwagenchauffeur over dit industrieterrein.

Locatie: De industriewijk ten westen van Vlaardingen-Centrum.

-----

Dit is de James Wattweg aan het industrieterrein 'De Vergulde Hand' in Vlaardingen. Dit ligt vlakbij het station Vlaardingen-West.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aflevering: 5 - In het restaurant

Beschrijving: Bassie en Adriaan rijden als vrachtwagenchauffeur over dit industrieterrein.

Locatie: De industriewijk ten westen van Vlaardingen-Centrum.

-----

Dit is de James Wattweg aan het industrieterrein 'De Vergulde Hand' in Vlaardingen. Dit ligt vlakbij het station Vlaardingen-West.

Groetjes,

Sander

idd, want je ziet het station, als ze er naar toe rijden op de trailer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iemand een screenshot heeft uit de Kroon waar Bassie en Adriaan van de brug op de boot van de boeven springen, ik weet welke brug dat is, namelijk de Giessenbrug in Overschie (ligt vlakbij Rotterdam).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Locaties uit de Shorties

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 2 - Een dagje in de dierentuin

Beschrijving: De dierentuin die Bassie & Adriaan die op hun vrije dag bezoeken.

Locatie: Het Dierenpark in Wassenaar. Op 1 december 1985 sloot dit park haar deuren.

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 4 - Zekerheid voor alles

Beschrijving: Bassie & Adriaan doen boodschappen in de supermarkt.

Locatie: Onbekend

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 5 - Opgeruimd staat netjes

Beschrijving: Bassie & Adriaan maken de Vlaardingse grasvelden eens grondig schoon.

Locatie: Onbekend

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 8 - Spoken bestaan niet

Beschrijving: Bassie & Adriaan nemen een bezoekje aan oud pitoresk kasteeltje.

Locatie: Kasteel Dussen, Binnen 1 in Dussen

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 11 - Vergeetachtig

Beschrijving: Bassie doet boodschappen voor Adriaan maar vergeet wat hij moet kopen

Locatie: Een Nido supermarkt, maar waar?

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 12 - Het alfabet

Beschrijving: Bassie & Adriaan lopen langs dit Chinees Restaurant

Locatie: Onbekend

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 12 - Het alfabet

Beschrijving: In het park zingen Bassie & Adriaan 'Het alfabet'

Locatie: Onbekend

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 13 - Het voorgevoel

Beschrijving: Bassie heeft een voorgevoel dat er op dit drafcentrum iets gaat gebeuren met het getal vijf.

Locatie: Het drafcentrum in Hilversum bestaat inmiddels niet meer. De gemeente Hilversum kocht de grond van de voormalige Hilversumse drafvereniging.

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 14 - Zeg het met bloemen

Beschrijving: Bassie & Adriaan bezoeken de bloembollenvelden.

Locatie: De velden in Lisse?

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 15 - Vier seizoenen heeft een jaar

Beschrijving: Bassie & Adriaan zingen het liedje 'Vier seizoenen heeft een jaar'

Locatie: Naar alle waarschijnlijkheid is dit 'Het Keukenhof' in Lisse

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 15 - Vier seizoenen heeft een jaar

Beschrijving: Bassie & Adriaan zingen het liedje 'Vier seizoenen heeft een jaar'

Locatie: Onbekend

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 17 – Bassie krijgt een lesje

Beschrijving: Bassie & Adriaan gaan een dagje naar de kermis

Locatie: De rijdende school (de karekiet) geldt voor Utrecht en omstreken. Kermis stond dus waarschijnlijk in die omgeving.

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 18 – Adriaan staat er gekleurd op

Beschrijving: Bassie kan zich haast niet bedwingen wanneer hij de etalage van deze banketbakkerij ziet.

Locatie: Banketbakkerij Jan Boer aan de Westhavenplaats in Vlaardingen

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 18 – Adriaan staat er gekleurd op

Beschrijving: Het terras waar van Bassie een portret wordt gemaakt

Locatie: Café Sherry Bodega De Visbank ook aan Westhavenplaats in Vlaardingen

Plaatje (150 x 102)

Aflevering: 22 – De bootreis

Beschrijving: Met de boot varen Bassie & Adriaan naar Engeland

Locatie: De haven van Hoek van Holland, waar nog steeds een boot naar Harwick (Engeland) vaart.

Heeft iemand aanvullingen, weet iemand locaties? Locaties die misschien nog niet genoemd zijn? Laat het even weten

Locaties afl. 25 t/m 36 volgen z.s.m

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou iemand een foto willen maken (uit aflevering 3 van de Plaaggeest) van de brug waar Adriaan op die gestolen vrachtwagen vol taarten springt? Ik weet waar die locatie ligt, namelijk: Op het einde van de zuidbuurt, richting Maassluis.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet ook waar deze locatie ligt in de shortie 'Opgeruimd Staat Netjes':

gras.jpg

Dit is de Surfplas, in het recreatiegebied nabij de Zuidbuurt.

Ik ga straks foto's maken van de locaties die ik daarnet had genoemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik lees steeds "zuidbuurt" maar wat is dat precies? Een straat, wijk, plaats?

De zuidbuurt is een lange weg die richting Maassluis gaat, en waar allemaal boerderijen in de buurt staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben daarnet bij die tunnel uit de plaaggeest geweest waar die gestolen vrachtwagen doorheen rijdt, hier wat foto's:

picserver.jpeg

picserver.jpeg

Ik had in de tunnel ook nog iets gezien wat me aan B&A liet denken:

picserver.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben daarnet bij die tunnel uit de plaaggeest geweest waar die gestolen vrachtwagen doorheen rijdt, hier wat foto's:

picserver.jpeg

picserver.jpeg

Ik had in de tunnel ook nog iets gezien wat me aan B&A liet denken:

picserver.jpeg

Ik moest een respons maken dus dan doe ik dat maar :P.

Mooie foto's alleen niet echt super-herkenbaar.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iemand een screenshot heeft uit de Kroon waar Bassie en Adriaan van de brug op de boot van de boeven springen, ik weet welke brug dat is, namelijk de Giessenbrug in Overschie (ligt vlakbij Rotterdam).

Ik heb inmiddels een plaatje gevonden, maar kan hem niet verkleinen, nou ja, hier is 'ie in ieder geval.

49.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het hotel van B&A in New York is het Helmsley Palace Hotel, 457 Madison Avenue in Manhattan. Einde 1993 kreeg het hotel een nieuwe eigenaar en sindsdien heet het hotel 'New York Palace'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is de James Wattweg aan het industrieterrein 'De Vergulde Hand' in Vlaardingen. Dit ligt vlakbij het station Vlaardingen-West. Groetjes, Sander

(offtopic maar toch) wat ook leuk is, is dat de James Wattweg uit de plaaggeest, genoemd is naar de beroemde James Watt, waar bassie een vraag over had in 'Geluk of wijs, dan op reis', uit de reis vol verrassingen.

Dit kan misschien als trivia op de trivia-pagina

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een locatie voor de infosite (plaatje kan ik niet precies verkleinen naar 150x102 pixels)

picserver.jpeg

Aflevering: 4 - Bassie als president

Beschrijving: Onderweg naar Schiphol rijden de boeven over deze dijk.

Locatie: De Delflandsedijk in Vlaardingen, nabij de Nieuwe Waterweg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier nog een locatie voor de infosite (plaatje kan ik niet precies verkleinen naar 150x102 pixels)

picserver.jpeg

Aflevering: 4 - Bassie als president

Beschrijving: Onderweg naar Schiphol rijden de boeven over deze dijk.

Locatie: De Delflandsedijk in Vlaardingen, nabij de Nieuwe Waterweg.

Idd, maar die was tog al bekend. Maar goed het is duidelijk te herkennen aan de achtergrond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
volgens mij ligt de 2'de telefooncel uit de kroon

op de giessenbrug in overschie zo aan dat plaatje van magnolia te zien

Hoe ver ligt Overschie van Schoonhoven? Bijna alles is in Schoonhoven opgenomen, het lijkt me een tikje onwaarschijnlijk dat ze een shot van een minuutje heel ergens anders opnemen terwijl in Schoonhoven zat telefooncellen staan. Maar als je het zeker weet... ik neem aan dat je deze bedoelt trouwens:

telefooncel.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi wonderer

ik heb Aad van toor gemailt

misschien is dit wat voor je site

hier komt de mail

Hoi Mitch,

Als je midden op de Westhavenkade bent, zie je het oude postkantoor. In de straat achter het oude postkantoor hebben we de muur gebruikt waar de boeven over klommen toen ze zo genaamd uit de gevangenis ontsnapten.

Als je dan vandaar uit naar de markt loopt, dan kom je langs de lijnbaan. Dat is een sporthal. Tegenover de ingang van die hal zie je een oude gevel. In de serie van de Plaaggeest redde Adriaan een poesje. De opname is daar gemaakt.

Dan loop je door naar de markt. Op de markt, voor het stadhuis reden we met de caravan in de leader van de korte afleveringen.

Als je dan van de Markt de dijk op loopt zie je na 50 meter een hek en een hoge schoorsteen met de naam van Toor. Op dat binnenplaatsje zie je deur en daar was de boeven schuilplaats in de serie van de sleutel.

Veel plezier

*adriaan*

hopelijk doe ik je er plezier mee wonderer

Link naar bericht
Delen op andere sites
hoi wonderer

ik heb Aad van toor gemailt

misschien is dit wat voor je site

hier komt de mail

hopelijk doe ik je er plezier mee wonderer

Lees de FAQ even, het is niet de bedoeling dat je zomaar mails gaat posten namelijk. Wel leuke info, maar geen mailtjes meer plaatsen, ok?

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...