Ga naar inhoud

Locaties op info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een afdeling "locaties" op de site, als een sub-pagina van Series. Ik heb al een goed idee over hoe ik dat ga doen, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik wil namelijk screenshots toevoegen van de locaties, zodat bezoekers makkelijk kunnen zien waar ik het over heb. Ik kan helaas zelf geen screenshots maken.

Dus wat ik jullie vraag, zijn screenshots van de locaties. Van veel gebouwen komen van die shotjes langs (boevenhuizen, politiebureau, museums etc) en dat soort dingen zoek ik. Er is al heel veel bekend, dus daar wil ik me eerst op concentreren, maar op een gegeven moment wil ik ook onbekende shots op de site neerzetten, misschien dat een bezoeker weet waar dat is opgenomen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik vind het een goed idee, maar ik kan je helaas ook niet aan screenshots helpen.

het is misschien ook wel leuk om in vlaardingen te gaan speuren naar plaatsen/gebouwen die in de b&a series gebruikt zijn, zoals de binnenplaats van de boeven uit de sleutel.

is er iemand die een aantal van deze plaatsen weet? iemand uit vlaardingen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het een goed idee, maar ik kan je helaas ook niet aan screenshots helpen.

het is misschien ook wel leuk om in vlaardingen te gaan speuren naar plaatsen/gebouwen die in de b&a series gebruikt zijn, zoals de binnenplaats van de boeven uit de sleutel.

is er iemand die een aantal van deze plaatsen weet? iemand uit vlaardingen?

Dat lijkt me leuk. Dan kunnen er twee foto's geplaatst worden: Toen (screenshot uit de serie) en Nu (Nieuwe foto). Dan zie je meteen of het daar erg veranderd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoek je alleen locaties waarin scènes zijn opgenomen (huizen, kastelen etc.) of ook locaties die je meer voorbij ziet komen tijdens de series?

Alles ;) Bijvoorbeeld de straten waar ze doorheen racen op weg naar de volgende telefooncel. Het winkelcentrum waar ze doorheen lopen met de spullen voor het clubhuis. Dat soort dingen. Die zijn natuurlijk minder belangrijk dan de duidelijk herkenbare punten, maar ik wil zo compleet mogelijk zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alles ;) Bijvoorbeeld de straten waar ze doorheen racen op weg naar de volgende telefooncel. Het winkelcentrum waar ze doorheen lopen met de spullen voor het clubhuis. Dat soort dingen. Die zijn natuurlijk minder belangrijk dan de duidelijk herkenbare punten, maar ik wil zo compleet mogelijk zijn.

Aha dat zou wel leuk zijn! Kunnen er straks nog heter georganiseerde B&A tours langs bekende plekken gemaakt worden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik herken flink wat shots uit de series, in de plaaggeest komen echt heel veel locaties voor die ik herken en waar ik zo heen kan fietsen :)

Zal ik eens wat fotos maken? Ik vind het geen probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Alles ;) Bijvoorbeeld de straten waar ze doorheen racen op weg naar de volgende telefooncel. Het winkelcentrum waar ze doorheen lopen met de spullen voor het clubhuis. Dat soort dingen. Die zijn natuurlijk minder belangrijk dan de duidelijk herkenbare punten, maar ik wil zo compleet mogelijk zijn.

Zoals je wel weet denk ik staan er binnenkort op m'n site heel veel screenshots online, ook van de Plaaggeest. Je zult misschien een aantal locatie's herkennen. Je mag ze gerust gebruiken op info.bassieenadriaan.nl. Nu staat er alleen nog maar wat op van Amerika maar daar kun je het Lickebeartbos en Schiphol in sommige plaatjes ontdekken. En nu ik ff in de atlas kijk: er is maar 1 vliegveld op Curacou en dat is ''Luchthaven Dr. A. Piesman''. Dus die kun je ook toevoegen ;) . Ik heb er wel een plaatje van online staan. Veel succes nog op 'Locatieresearch' :) .

Lukas.

Je mag screenshots gebruiken van http://www.11j.nl/bena

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je mag screenshots gebruiken van http://www.11j.nl/bena

Thanks. Ik wil voor de site alleen plaatjes uit de serie zelf, voor de consistentie, maar Pieter, plaatjes van hoe het nu is, is ook hartstikke leuk!

Als je eens op http://info.bassieenadriaan.nl kijkt, ik heb nog een aantal dingen uit Vlaardingen nodig, misschien weet jij die?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De koepelgevangenis staat in Breda en daar kan ik wel foto's van gaan maken als ik een keer tijd heb :Y .

Deze is niets veranderd. Ik heb er weleens een excursie binnen gehad en het is een prachtig pand.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een locatie uit het geheim van de sleutel: De weg waarop Bassie & Adriaan rijden en het liedje 'De Spaanse Zon' zingen (aflevering 3) is opgenomen in de Zuidbuurt in Vlaardingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thnx DJ! Hierbij volgen Afl. 5 en 6.

Ik heb mijn twijfels bij de locatie van 'La Bocca della verita' tegenwoordig. Op internet staat een hoop informatie en fotomateriaal, maar dit is niet het beeldje uit de serie.

In ieder geval is hier het overzicht, morgen volgen Afl. 7 t/m 12!

---

(zie info.bassieenadriaan.nl)

Link naar bericht
Delen op andere sites
WAUW wat een werk _O_

geweldig Maiko!!!

*kreun* En wat een werk voor mij...

Maar bedankt ;) Help me even herinneren als het er morgen nog niet opstaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*kreun* En wat een werk voor mij...

Maar bedankt ;) Help me even herinneren als het er morgen nog niet opstaat.

Zal ik doen. Het is inderdaad even doorwerken voor jou. Zoals je ziet heb ik nog 2 afleveringen toegevoegd, morgen volgt de rest. :P

Er gaat een hele hoop werk zitten in het maken van deze overzichten. Vooral de namen van de streken en plaatsen is moeilijk te ontrafelen. De uitspraakwijze is meestal toch anders dan hoe men het schrijft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zal ik doen. Het is inderdaad even doorwerken voor jou. Zoals je ziet heb ik nog 2 afleveringen toegevoegd, morgen volgt de rest. :P

Er gaat een hele hoop werk zitten in het maken van deze overzichten. Vooral de namen van de streken en plaatsen is moeilijk te ontrafelen. De uitspraakwijze is meestal toch anders dan hoe men het schrijft.

En het resizen van die caps gaat ook niet vanzelf. Ik ben erg blij dat je me hiermee helpt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thnx DJ! Hierbij volgen Afl. 5 en 6.

Ik heb mijn twijfels bij de locatie van 'La Bocca della verita' tegenwoordig. Op internet staat een hoop informatie en fotomateriaal, maar dit is niet het beeldje uit de serie.

Van wat ik heb kunnen vinden, staat de "echte" Bocca della verita in Rome. Niet in Pesaro dus.

Misschien dat ze geen toestemming kregen om daar te filmen? Het zit immers bij/in een kerk, en ja, Rome... ik kan me voorstellen dat ze daar geen clown en acrobaat willen hebben. Dus hebben ze gewoon een ander beeld genomen en daar het verhaal bij verteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Van wat ik heb kunnen vinden, staat de "echte" Bocca della verita in Rome. Niet in Pesaro dus.

Misschien dat ze geen toestemming kregen om daar te filmen? Het zit immers bij/in een kerk, en ja, Rome... ik kan me voorstellen dat ze daar geen clown en acrobaat willen hebben. Dus hebben ze gewoon een ander beeld genomen en daar het verhaal bij verteld.

Ja inderdaad die Bocca della verita lijkt in de verste verte niet op het beeld in Pesaro. Maar er moet dus wel een soort gelijk beeld bestaan, wellicht met een andere naam waar ik nog niet achter ben gekomen.

Wederom een mysterie...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een beschut plekje tegenover het Acropolis in Athene. De Acropolis is de bekendste ruine en het symbool van Athene.

de berg heet de Acropolis, de ruïne heet echter het Partenon :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb van Frey al pics van Luxemburg en Spanje, maar nog geen info daarover. Als ik die er vast opzet, hoef jij alleen maar uit te zoeken waar het was, okay?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb van Frey al pics van Luxemburg en Spanje, maar nog geen info daarover. Als ik die er vast opzet, hoef jij alleen maar uit te zoeken waar het was, okay?

Ik heb in het topic over de geheimzinnige opdrachtgever wat gezet over Luxemburg.

Ik ben in 2000 ook in Luxemburg geweest. ook bij de plek waar ze in de dam lopen kun je komen, zelfs exact de plek waar de camera stond. Bij het meer kan je niet komen (helaas), allemaal afgesloten. Het bos is trouwens het Müllerthall , ben ik ook geweest. Tijdens de auto rit zie je ook een bord met daarop Müllerthall. De dam met de spuigaten is ook te bewonderen.

Het bos het Müllerthal is in de buurt van Beaufort, De dam, het meer en de plaats waar *bas* & *adriaan* de boeven zien is Vianden

ff een screenshot voor de duidelijkheid (dit kun je zien, is in een berg in een soort informatie centrum van de energie centrale)

29.jpg

vianden.jpg dit is Vianden(het meer)

vianden.gif dit is ook Vianden (ongeveer het shot dat ze komen aanrijden in de Lotus)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb van Frey al pics van Luxemburg en Spanje, maar nog geen info daarover. Als ik die er vast opzet, hoef jij alleen maar uit te zoeken waar het was, okay?

Ok, ik zal de site in de gaten houden.

Ben er nu zelf ook een beetje voor aan het zoeken

Over Hotel Bella Vista in Alcira kan ik overigens niet terugvinden op het internet

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had zelf nog wat toevoegingen voor Spanje. Die had ik al gemaakt. Ik hoop dat je die nog kan toevoegen:

Afl. 11: Spanje

europalocatie060.jpg

Bassie & Adriaan lopen door het centrum van Madrid en vragen zich af voor de hoeveelste keer ze nu in Spanje zijn.

Dit is het Plaza Mayor

europalocatie061.jpg

Adriaan zingt het eerste deel van het couplet van het liedje ‘Spaanse Les’. Een groot monument komt in beeld.

Dit is het Monumento van Alfonso XII

europalocatie062.jpg

Als zittend op een beeld zingen B&A het liedje ‘Spaanse Les’

Ik ben er nog niet achter gekomen welk monument dit is

europalocatie063.jpg

Aan het begin van het tweede couplet van het liedje ‘Spaanse Les’ komt deze fontein in beeld

Dit is de ‘Fuente de Cibeles’

europalocatie064.jpg

Bassie & Adriaan zingen het liedje ‘Spaanse Les’.

De poort op de achtergrond is ‘Puerta de Alcalá’

europalocatie065.jpg

Bassie & Adriaan zingen het liedje ‘Spaanse les’

Het monument op de achtergrond is dat van Felipe IV

europalocatie069.jpg

B&A zitten op deze brug wanneer zij de laatste regels van het liedje 'Spaanse Les' zingen.

Dit is de 'Puente de Segovia'

europalocatie066.jpg

Na het liedje ‘Spaanse Les’ lopen door deze boog.

Deze boog is de Arco de Cuchilleros en staat in het oude gedeelte van Madrid

europalocatie067.jpg

Het park waar B&A een brief van hun geheimzinnige opdrachtgever ontvangen

Dit park heet ‘El Retiro’. Een heel groot park in het zuiden van Madrid

Het El Retiro nu: http://www.mattharms.com/photos/spain/s ... id-045.jpg

---

De locaties die je al hebt:

Aflevering: 11 - Onder water op een droge plek

Beschrijving: Het hotel waar B&A verwacht worden nadat ze het pakje gevonden hebben.

Locatie: Volgens het verhaal is dit het hotel Bella Vista in Alcira. Op het internet kan ik niets terug vinden over dit hotel.

(Alleen dit hotel is maybe een optie: http://www.club-bellavista.com/)

Aflevering: 11 - Onder water op een droge plek

Beschrijving: Het Aquaduct waar het pakje onder ligt: dertig meter onder water, op een droge plek.

Locatie: Een aquaduct ergens in de provincie Valencia

Aflevering: 11 - Onder water op een droge plek

Beschrijving: Vanaf deze plek houden de boeven B&A in de gaten terwijl zij genieten van allerlei Spaanse heerlijkheden

Locatie:

Aflevering: 11 - Onder water op een droge plek

Beschrijving: De sinaasappelplantages van Valencia; de groene velden die oranje worden.

Locatie: Dit is de streek ‘Naranja de Valencia’ > http://www.naranjasdevalencia.com/

Aflevering: 11 - Onder water op een droge plek

Beschrijving:

Locatie: Dit is het oude gedeelte van Madrid gelegen in het centrum. Dit gedeelte wordt ook wel 'Los Austrias' genoemd

Aflevering: 12 - De geheimzinnige opdrachtgever

Beschrijving: Bassie & Adriaan lopen door het centrum van Luxemburg en praten over het beeld van Willem II.

Locatie: Het beeld van Willem (Guillaume) II staat nog steeds trots op een naar hem genoemd plein, vlak bij het 'regeringscentrum' van Luxemburg. Het beeld in Den Haag staat, sinds 1924, eveneens bij het regeringscentrum, op het Buitenhof, vlak naast de Stadhouderspoort. Guillaume II was Groot Hertog van Luxemburg. Hij leefde van 1792 tot 1849.

Link naar bericht
Delen op andere sites

uitzichtbaron.jpg

dit is niet Vianden, het dorpje is net buiten Vianden. Dat dorpje is te zien op het plaatje hier onder.(links langs de rivier)

vianden.jpg

doodlopend.jpg

Dit is Vianden

steegje.jpg

Dit is ook Vianden

willem.jpg

Dit is een plein Guillaume in Luxemburg-stad

Dat beeld staat in Den Haag op het Plein.[/img]

Link naar bericht
Delen op andere sites

europalocatie062.jpg

Als zittend op een beeld zingen B&A het liedje ‘Spaanse Les’

Ik ben er nog niet achter gekomen welk monument dit is

Het is in elk geval een beeld van Don Quichot en zijn schildknaap Sancho Panza, uit de verhalen van Cervantes. Don Quichot was de ridder die tegen windmolens vocht!

Helaas heb ik geen idee waar het staat, maar misschien helpen de namen weer iemand verder op weg?

Link naar bericht
Delen op andere sites

batterijen.jpg

Ik meen deze locatie te herkennen, vlakbij de pelmolen in Vlaardingen. Weet het niet zeker, moet weer eens een kijkje gaan nemen...

Ik kan je wel vertellen dat de volgende plaatjes van de verdwenen kroon 100% zeker niet locaties in Vlaardingen zijn:

binnenstad.jpg

gracht.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
batterijen.jpg

Ik meen deze locatie te herkennen, vlakbij de pelmolen in Vlaardingen. Weet het niet zeker, moet weer eens een kijkje gaan nemen...

Ik ken deze locatie volgens mij ook... Volgens mij is deze winkel nu een fietsenwinkel (ofzo), maar ik weet het niet zeker...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die 2 foto's van hierboven (niet die winkel) zijn idd ook in Schoonhoven.

En zo komt alles weer op z'n plek terecht!

En een nieuwe locatie: Het Geheim van de Sleutel:

Het water waar de boefjes op varen, met de ontvoerde Bassie (waar Adriaan met de waterscooter achteraan gaat) is de Westeinder Plas, die plas ligt inderdaad bij Kudelstaart. Ergens aan het begin van de scène zie jer op de achtergrond een toren. Dit is vermoedelijk de watertoren van Aalsmeer (dat weer bij Kudelstaart in de buurt ligt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier weer een nieuwe locatie uit "de gestolen kroon":

Als adjudant van der Steen heeft gezegd: "Daar komt het radiosignaal vandaan", dan komt de poitie langs een gebouw (links in beeld). Dat is "eethuis de waag" aan de Oude Haven in Schoonhoven en ligt vlakbij de kerk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier weer een nieuwe locatie uit "de gestolen kroon":

Als adjudant van der Steen heeft gezegd: "Daar komt het radiosignaal vandaan", dan komt de poitie langs een gebouw (links in beeld). Dat is "eethuis de waag" aan de Oude Haven in Schoonhoven en ligt vlakbij de kerk.

Als iemand mij even een schreenshotje kan leveren, dan zet ik hem erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maikotjuh, zou je een screenshotje willen maken uit Het Geheim Van De Sleutel waar Bassie en Adriaan het liedje 'De Spaanse Zon' zingen? Ik weet namelijk waar die locatie ligt. (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...