Ga naar inhoud

[IMAGE] ID Contest Album Covers #2


Aanbevolen berichten

Ja, ik had iets getypt, maar daar was Samba-boy het niet mee eens.

Ik ga nu als nog typen:

De applicatie waarmee ik het opgezocht heb is 'Google App'.

Heeft iemand op dit forum een iPhone of iTouch waarmee hij/zij dit kan bevestigen?

Maar in feiten heb ik dus gewoon 'Google' gebruikt.

Qua 'tracks' opzoeken zou mijn inzending wel gediskwalificeerd mogen worden, ik heb die dan ook niet ingeleverd maar daarmee kan je met 'Shazam' zoeken.

Terug op de Google App, het is en blijft wel Google.

aangepast door Thbio
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik had iets getypt, maar daar was Samba-boy het niet mee eens.

Ik ga nu als nog typen:

De applicatie waarmee ik het opgezocht heb is 'Google App'.

Heeft iemand op dit forum een iPhone of iTouch waarmee hij/zij dit kan bevestigen?

Maar in feiten heb ik dus gewoon 'Google' gebruikt.

Qua 'tracks' opzoeken zou mijn inzending wel gediskwalificeerd mogen worden, ik heb die dan ook niet ingeleverd maar daarmee kan je met 'Shazam' zoeken.

Terug op de Google App, het is en blijft wel Google.

Als die "app" inhoudt dat je een plaatje invoegt en jou wordt verteld (middels bijvoorbeeld vergelijken) welke afbeelding je voor je hebt, of het vergelijkt met bestaande afbeeldingen en daar een keuze uit geeft zodat jij alleen hoeft te vergelijken dan mag die niet worden gebruikt.

Je mag wel zelf via google afbeeldingen zoeken op bijvoorbeeld: album cover with swimming baby, maar je mag niet ergens (waar dan ook) het plaatje uit de contest uploaden/invoeren in een programma wat voor jou matches zoekt. Dan is er namelijk niets meer aan en wordt het een contest wie het beste applicaties kan gebruiken.

Je hebt dus alleen de basic middelen tot je beschikking zoals google search/afbeeldingen search (en andere standaard zoekmachines zoals bing, yahoo etc.), youtube en dergelijken. Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat men zelf door zou hebben dat het invoeren van afbeeldingen/muziek in een (in welke vorm dan ook) applicatie die jou helpt bij het zoeken of nog erger direct het antwoord geeft niet de bedoeling is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mocht ik tegen die tijd nog in aanmerking komen voor de playoff....liever wat eerder, want ik ga op tijd de kroeg in omdat ik anders geen plekje meer heb. Kan het niet om 12 uur 's middags?

Ik kan ook zeggen dat ik jou en samba-boy, welke momenteel bovenaan staan alvast de playoff geef (ik heb hem gisteren in elkaar gezet).

Mocht er iemand nog langs jullie gaan dan kan hij alsnog de playoff krijgen indien nodig en dan kan ik na zondag middag 15.00 uur ook vrijwel direct bekend maken wie de contest heeft gewonnen.

Om eerlijk te zijn wil ik zondag ook een beetje bijtijds klaar zijn ;)

goed idee, of wachten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Anders doe je zondag de uitslag en maandag de playoff ;)

Dan houd ik gewoon aan wat ik al van plan was:

Iedereen heeft tot zondag 15.00 uur de tijd om zijn inzending in te leveren.

Vanaf die tijd zal de playoff worden verstuurd naar de mensen die op dat moment gedeeld bovenaan staan.

Er zal geen deadline aan de playoff worden gesteld, enkel dat je maar 1 inzending mag doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Het is 15.00 geweest, dus hierbij de antwoorden:

1. Ome Henk - Ome Henk Is Niet Meer Te Houwe!

2. Lasgo - Far Away

3. Toy-box - Toyride

4. Solid HarmoniE - Solid HarmoniE

5. Cascada - Perfect Day

6. Michael Jackson - Dangerous

7. Genesis - Duke

8. Total Touch - This Way

9. Shania Twain - Come On Over

10. Toto - Mindfields

11. Vaya Con Dios - Night Owls

12. Queen - News Of The World

13. Duran Duran - Red Carpet Massacre

14. Ace Of Base - The Bridge

15. Madonna - Ray Of Light

16. Jennifer Lopez - On The 6

17. Lou Bega - A Little Bit Of Mambo

18. Geri Halliwell - Schizophonic

19. Vengaboys - up And Down (The Party Album!)

20. Kylie Minogue - Fever

21. Simply Red - Home

22. Robbie Williams - Reality Killed The Videostar

23. Captain Jack - The Mission

24. Atomic Kitten - Feels So Good

25. Marco Borsato - Zien

Eindstand:

1. Hinse (50 punten)

1. Samba-boy (50 punten)

2. DJ Koelkast (32 punten)

2. TMP (32 punten)

3. Ross (28 punten)

4. Sam (20 punten)

De Playoff opdracht is inmiddels verstuurd naar Hinse en Samba-boy

Uitleg van de gegeven Hints:

1. Losse handjes --> Ome Henk is nogal aggresief aangelegd

2. Verwijzing naar Glasgow --> De naam Lasgo verwijst naar de Schotse stad Glasgow

[Eerder gegeven hint: Nieuwe formatie]

De band bestaat sinds 2001 en in 2008 zijn zowel de voormalige zangeres als de voormalige producer ermee opgehouden. De band heeft sinds 2008 dus een nieuwe producer en een nieuwe zangeres

3. Leuk om mee te spelen --> Toy = speelgoed

4. ZIJ --> De afkorting van Solid HarmoniE = SHE, letterlijk vertaald is dat ZIJ

5. Waterval --> Cascada heette eerst Cascade en dat is Spaans voor waterval

6. Overdosis is gevaarlijk --> Michael Jackson overleed aan een overdosis, gevaarlijk is een directe vertaling van de titel van het album

7. Geboorte / Schepping --> Ookwel de Genesis

[Eerder gegeven hint: Graaf] --> Graaf is vertaald naar het Engels Duke, de titel van het album

8. Volledig betasten --> Directe omschrijving voor de naam van de artiest: Total Touch

9. Eileen --> De echte naam van Shania Twain

10. Vooruit denken --> denken is een link naar Mind (een gedeelte van de titel van het album). Daarnaast vooruit denken is ook wel voorspellen, of ook wel Toto

[Eerder gegeven hint: WK Voetbal (2010)]

Het WK-voetbal 2010 wordt gehouden in Zuid-Afrika, en dat is één van de bekendste hits van Toto (Africa)

11. Ga met god --> Vaya Con Dos is een Spaanse groet en betkent letterlijk Ga Met God (Knap dat Hinse dit uiteindelijk toch heeft gevonden, want dit album moest hij heel lang als allerlaatste vinden)

[Eerder gegeven hint: Grotbeesten] [Edit: "Grot" is achteraf niet geheel juist] --> Grotbeesten was zoals al vermeld niet geheel juist achteraf, ik zat met vleermuizen in mijn hoofd, maar ik wilde op uilen doelen (overigens kunnen die ook in grotten leven)

12. Journaal --> Journaal is nieuws, een deel van de titel van het album

[Eerder gegeven hints: Vorst / Planeet]

Vorst --> Koningin (Queen)

Planeet --> Mercurius (De zanger van Queen heette Freddie Mercury)

13. Jaren '80 --> Duran Duran was bekend in de jaren '80

[Eerder gegeven hint: Dubbele naam] --> Behoeft weinig uitleg denk ik

14. [Eerder gegeven hint: Term gebruikt in sport] --> Ace (Tennisterm)

15. Veronica --> De echte naam van Madonna

16. Tramlijn --> Dit is een weetje, maar Jennifer Lopez reiste vroeger altijd met dezelfde tramlijn en dat was lijn 6. Zij heeft haar eerste album daarna vernoemd.

17. 5 of 6 (zie album 1) --> Mambo nummer 5, maar Ome Henk (zie album 1) heeft een Mambo nummer 6 versie gemaakt

18. Ginger --> Ginger Spice, de naam van Geri in de groep van de Spicegirls

19. Wessel --> Wessel van Diepen, de man achter de Vengaboys

20. Voormalig soapster --> Kylie heeft vroeger in een soap gespeeld in Australië

21. Uitsluitend 1 kleur --> Simpelweg rood (verwees naar de naam van de artiest)

22. Opgestapt in 1995 --> Het jaar dat Robbie Williams uit de groep Take That stapte

23. Franky --> De echte naam van Captain Jack

24. Geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken --> Jonge katjes zijn kitten. Niet zonder handschoenen aan te pakken omdat het "Atomische" katjes zijn en dat is gevaarlijk spul :P

25. 1 der zintuigen --> Zintuigen zijn horen, ruiken, waarnemen, proeven en zien. Zien verwijst naar de titel van het album

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

De playoff heeft een winnaar aan kunnen wijzen.

Hierbij voor de geinteresseerden de playoff, de antwoorden en de uitslagen:

De opgaven:

Album Covers 2 PLAYOFF.zip

Hinse en Samba-boy kregen 5 albumcovers aangeboden.

Zij kregen van mij te horen dat er een overeenkomst is te vinden tussen 4 van de 5 albums. 4 albums hadden dus een overeenkomst en het 5e album was een instinkeralbum.

Alle albums zijn van andere artiesten en ook is ieder album een album dat niet als eerste album is uitgegeven, maar als 2e, 3e, 4e enz.

Uiteindelijk zocht ik naar de som van de 4 albums die de overeenkomst vormde en die als zoveelste album was uitgebracht.

Dus stel de playoff bevatte:

total touch - this way (2e album)

ome henk - is niet meer te houwe (5e album)

captain jack - the mission (1e albm)

vengaboys - up and down the party album (1e album)

Dan zou de totaalsom dus zijn geweest: 2 + 5 + 1 + 1 = 9

Daarnaast heb ik aangegeven dat het zou helpen voor de uiteindelijke uitslag als Hinse en Samba-boy naast deze totaalsom ook de artiesten en de albumtitels zouden doorgeven en daarnaast de overeenkomst van de 4 albums.

De antwoorden:

1. André Tanneberger - Addicted To Music (4e album)

2. Focus - Mother Focus (6e album)

3. Backstreet Boys - Black And Blue (4e album)

4. Bachmann Turner Overdrive - No Fragile (3e album)

5. Kinderen Voor Kinderen - Kinderen Voor Kinderen 8 (8e album)

De overeenkomst:

Zowel Hinse als Samba-boy heeft de overeenkomst die ik in gedachten had niet kunnen vinden. Samba-boy had alle antwoorden goed en dacht dat de overeenkomst te maken had met de artiesten en de albums. Hij dacht dat Kinderen voor Kinderen de instinker was, gezien dat het enige Nederlandse album was. Hinse wist 4 antwoorden te vinden en gokte erop dat Kinderen voor Kinderen er niet bij zou horen, gezien het om het achtste album zou gaan en dat een uitschieter zou zijn, maar ook hem viel op dat het 5e album als enige Nederlandstalig is.

De overeenkomst die ik in gedachten had:

Nummer 2 is de instinker; De artiesten van de overige vier albums zijn artiesten die een bekende afkorting van hun naam hebben en waar ze de hits mee hebben gescoord (ATB, BSB, BTO en KVK). Focus heeft dat niet.

De totaalsom:

De werkelijke totaalsom had dus moeten zijn: 4 + 4 + 3 + 8 = 19.

Samba-boy heeft helaas de opdracht niet goed gelezen en heeft de totaalsom gegeven van alle 5 de albums, namelijk 24.

Hinse had het moeilijker omdat hij niet alle antwoorden kon vinden. Dus is hij gaan beredeneren door een gemiddelde te nemen van wat hij wel had gevonden en middels een berekening gaf hij (en hoe krijg je het voor elkaar (!) 8)7 : Totaalsom = 19!

Dat betekent dus dat de winnaar van deze contest is geworden: post-206-127897073977.gifWinnaar[/b] Album Covers 2 Award.gif] *O* HINSE *O*

De Runner-up is geworden: post-206-127897077447.gif *O*Samba-boy *O*

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een mazzel dat samba-boy het niet goed las, ik wist haast zeker dat hij zou winnen. :) De playoff was inderdaad erg goed, maar ook pittig hoor! Naar ATB heb ik zeker een uur gezocht, en BTO had ik denk ik nooit gevonden. De andere albums waren goed te doen. De album cover contests blijven erg leuk, ik zal dus denken aan een vervolg hiervan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...