Ga naar inhoud

[FOTO] Sporters ID Contest


Aanbevolen berichten

Zoals aangekondigd een contest over Sport. De bedoeling is de namen te geven van deze bekende sporters uit het verleden. Ze hebben bijna (!) allemaal hun loopbaan beëindigd. De nog actieve sporters zitten in de nadagen van hun carrière.

Voor elke goed geraden sporter krijg je 1 punt. Gebruik maken van Google is toegestaan.

Deadline 19-07-2010

Geen antwoorden in dit topic geven, maar via PB.

Succes!

Sporters ID Contest.rar

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Leuk, net m'n eerste inzending gedaan! Vooral de eerste 10 zijn pittig. O}

De indeling is wel duidelijk: 10 wielrenners, 10 voetballers, 5 tennissers.

Best goed hoor, je eerste inzending ;).

3 is de lastigste denk ik...

aangepast door TMP
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor m'n tweede inzending eens gezocht naar wat voetballers (heb er nog niet veel vind ik, maar voor een voetbal-leek, ...)

Ik hoop over Hinse te springen nu :P

Tja ik moet maar eens het tegenovergestelde doen. Ik moet eens wat wielrenners gaan zoeken. Zal nog even op zich moeten wachten :P

Eerst even de standen voor het WK bijwerken, wat hints geven voor de album covers en een wielerploeg samenstellen voor de tour.

Druk.. druk.. druk..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hints:

1. Duitama

2. Lance de veldrijder

3. Doping voor zijn moeder

4. Friet

5. Scheef op de fiets

6. Helper van Lance

7. Winnaar op 'quatorze juillet'

8. De profronde van Etten-Leur

9. Franse Tourheld

10. Plouay

11. WK held

12. Opvolger Schmeichel

13. Nummer 6

14. Ajacied van glas

15. Gullit

16. Werelkampioen en Europees kampioen

17. Verloor alles in 2002

18. George Clooney

19. Afgeschreven bij PSV

20. TV-analist

21. Alleen Rolland Garros ontbreekt

22. Zwisters wonderkind

23. Alleen Rolland Garros ontbreekt

24. Kleding

25. Voormalig recordhouder

Hopelijk komen er nog een aantal inzendingen. Het zijn redelijk grote hints ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Uitslag

1. Hinse 25 punten

2. randy_roes 19 punten

3. Joost 13 punten

4. RM 10 punten

De antwoorden

01: Abraham Olano

02: Joseba Beloki

03: Raimondas Rumsas

04: Iban Mayo

05: Fernando Escartin

06: Tyler Hamilton

07: Laurent Brochard

08: Servais Knaven

09: Christophe Moreau

10: Romans Vainsteins

11: Paolo Rossi

12: Fabien Barthez

13: Franco Baresi

14: Jari Litmanen

15: Carlos Valderrama

16: Youri Djorkaeff

17: Michael Ballack

18: Antonis Nikopolidis

19: Eiður Guðjohnsen

20: Alan Shearer

21: Lindsay Davenport

22: Martina Hingis

23: Boris Becker

24: Bjorn Borg

25: Pete Sampras

De Hints

Sommige waren erg algemeen, andere juist erg specifiek. Door goed gebruik van Google waren (bijna) alle sporters op basis van deze hints wel te vinden.

1. Duitama - Hier werd Olano in 1995 Wereldkampioen

2. Lance de veldrijder - In de Tour van 2003 kwam Beloki zwaar ten val. Tijdens een gevaarlijke afdaling liep de band van zijn achterwiel. Hierbij brak hij zijn dijbeen, zijn pols en zijn elleboog en moest Armstrong, die achter hem reed, even door het veld om hem te ontwijken.

3. Doping voor zijn moeder - Rumšas eindigde in de 89e editie van de Ronde van Frankrijk in 2002 als derde. Een dag later werd de wielrenner geschorst door zijn ploeg Lampre. In de auto van zijn vrouw werden dopingproducten gevonden zoals EPO en testosteron. Volgens de vrouw waren de producten bestemd voor haar moeder. Rumšas zelf ontkende enig middel gebruikt te hebben.

4. Friet - Met Mayo ;)

5. Scheef op de fiets - Escartin stond bekend om zijn scheve houding op de fiets

6. Helper van Lance - Was jarenlang helper van Lance Armstrong bij US Postal

7. Winnaar op 'quatorze juillet' - In 1997 wint Brochard een Touretappe op de nationale feestdag van de Fransen

8. De profronde van Etten-Leur - Afscheidswedstrijd van Servais Knaven

9. Franse Tourheld - Was jarenlang de beste Fransman in de Tour de France

10.Plouay - Werd in 2000 Wereldkampioen in Plouay

11. WK held - Rossi won op het WK van 1982 op één toernooi drie prijzen: kampioen, topscorer én beste speler

12. Opvolger Schmeichel - Barthez volgde Schmeichel op als eerste doelman bij Manchester United

13. Nummer 6 - Baresi speelde zijn hele carriere voor AC Milan. Baresi nam afscheid in het seizoen 1995/96. Na zijn afscheid nam AC Milan het shirtnummer 6 buiten gebruik.

14. Ajacied van glas - Heeft na zijn vertrek bij Ajax heel veel blessureleed gekend

15. Gullit - Valderrama's bijnaam is 'De witte Gullit'

16. Werelkampioen en Europees kampioen - Met Frankrijk in 1998 en 2000

17. Verloor alles in 2002 - Werd op de valreep 2e in de Bundesliga, verloor de bekerfinale en verloor de CL-finale met Leverkusen

18. George Clooney - De Griekse doelman werd qua uiterlijk met deze acteur vergeleken

19. Afgeschreven bij PSV - Guðjohnsen liep een zware enkelblessure op. Een gecompliceerde enkelbreuk en een ontsteking in de pees deed PSV beslissen om z'n contract te verbreken. De doktoren waren niet positief en het was nog maar de vraag of hij ooit nog zou kunnen voetballen.

20. TV-analist - Shearer verzorgt analyses bij onder andere het WK voor de BBC

21. Alleen Rolland Garros ontbreekt - Zij won de andere Grand Slams allemaal 1x

22. Zwisters wonderkind - Brak al op erg jonge leeftijd door

23. Alleen Rolland Garros ontbreekt - Hij won de andere Grand Slams allemaal 1 of meerderde malen

24. Kleding - Na afloop van zijn tenniscarrière begon Björn Borg aan een eigen kledinglijn.

25. Voormalig recordhouder - Pete Sampras had een recordaantal van veertien Grand Slam titels in bezit, dat record heeft hij echter op 5 juli 2009 verloren aan Roger Federer.

Awards

De award voor de winnaar gaat dikverdiend naar Hinse. De tweede plaats is voor randy_roes.

Feedback

Wat vonden jullie van de contest? Ik weet dat lang niet iedereen hier een sportliefhebber is. De tennissers heb ik het makkelijkste gemaakt, dat bleek ook wel een beetje uit de inzendingen. Was het te moeilijk of niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was een zeer leuke contest en proficiat aan Hinse.

De wielrenners waren allen zeer goed te doen, en ik denk waarschijnlijk de voetballers ook, ik ben natuurlijk zwaar benadeeld met voetballers, want ik ken daar weinig van.

Verder bij een volgende contest misschien wat andere sporten ook? Ik zeg maar wat: F1 :P

(ik weet dat hier het publiek niet voor is, maar een contest raad de F1 wagen kan wel tof zijn :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg leuke contest TMP en best pittig ook. Ik ben vooral over de wielrenners gestruikeld, maar ook de voetballers vielen knap tegen. Stom trouwens dat ik bij die PSV'er niet gewoon Godjohnson gegokt heb, want die naam zat wel in m'n hoofd. Nouja, het had voor de eindstand niet veel uitgemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...