Ga naar inhoud

ID Contest Movie Endings


Aanbevolen berichten

Terug van weggeweest; een nieuwe contest in het filmgenre;

DE ID CONTEST MOVIE ENDINGS

De meeste mensen die een film kijken zetten de DVD stop of lopen de bioscoopzaal uit wanneer de film is afgelopen en de aftiteling begint.

Daardoor missen ze vaak de laatste minuten en de muziek die daarbij hoort.

Deze contest bevat 25 opgaven van de aftitelingen van films.

Dit kunnen films zijn van allerlei genres zoals actie, horror, tekenfilms, Nederlandstalig, Nederlandse films, avontuur, oorlog, comedy of zelfs een combinatie hiervan.

Sommige films zijn heel recent uitgekomen, andere films zijn (zeer) gedateerd.

Er zitten makkelijke opgaven bij, maar ook enkele lastige opgaven.

Kortom; voor iedereen een leuke uitdaging.

Van de 25 opgaven wil ik enkel de naam van de film weten, dus geen artiesten, componisten, producers of iets dergelijks.

Er zijn dus 25 punten te behalen.

De looptijd van de contest bedraagt 2 weken na opening

De winnaar van de contest ontvangt een filmaward: post-206-0-75577400-1298820006.png

De runner-up ontvangt de award zoals gewoonlijk in zwart-wit: post-206-0-69335100-1298820011.png

Hierbij de opgaven:

ID Contest Movie Endings.zip

Succes ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De contest is niet eenvoudig, puur omdat de nummers best wel op elkaar lijken. Maar daarom is dit misschien wel een uitdaging ;)

Toch denk ik wel dat met name (na een beetje zoekwerk) vooral het eerste gedeelte van de contest goed te doen moet zijn.

Over het algemeen genomen zijn het best bekende films.

Ik denk erover om bij deze contest ook geen hints te geven in grote brokken.

Wat vinden jullie ervan om voor te stellen dat, wanneer de contest een week open is (dus vanaf aanstaande zondag), iedere deelnemde user dagelijks in dit topic over 3 films een vraag mag stellen, die ik dan ook in dit topic beantwoord? Die vragen mogen dan van alles zijn (behalve natuurlijk welke film het is :P)

Als jullie dit niets vinden, dan geef ik uiteraard wel gewoon zoals altijd de hints in hapklare brokken.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gezien de enthousiaste reacties ga ik het volgende doen;

Vanaf aanstaande zondag staat het iedere aan deze contest deelnemede user vrij om 3 vragen per dag te stellen over de opgaven waar zij meer over willen weten.

De vragen kunnen in dit topic worden geplaatst en de antwoorden daarop zal ik per vraag quoten.

De enige vraag die ik niet ga beantwoorden is om welke film het gaat, de andere vragen zal ik zoveel mogelijk (al dan niet door zelf even te googlen) zo volledig en zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.

Inmiddels zijn er 3 inzendingen binnen, dus hierbij een eerste tussenstand;

1. randy_roes

2. Frey

3. TMP

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanaf aanstaande zondag staat het iedere aan deze contest deelnemede user vrij om 3 vragen per dag te stellen over de opgaven waar zij meer over willen weten.

De vragen kunnen in dit topic worden geplaatst en de antwoorden daarop zal ik per vraag quoten.

Mag ik even voor de duidelijkheid overlopen of ik het goed heb begrepen?

- vanaf zondag mag elke deelnemer per dag 3 vragen stellen? (dus met andere woorden zal je met de huidige deelnemers 9 vragen per dag krijgen?)

- Je mag ALLES vragen behalve welke film het is? Dan zal het toch wel zéér snel geraden worden: gewoon componist of regisseur per film vragen en je bent er.

Ik vraag het enkel en alleen omdat dit me net iets te makkelijk lijkt om zo aan alle antwoorden te geraken, misschien is er een beetje opklaring nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mag ik even voor de duidelijkheid overlopen of ik het goed heb begrepen?

- vanaf zondag mag elke deelnemer per dag 3 vragen stellen? (dus met andere woorden zal je met de huidige deelnemers 9 vragen per dag krijgen?)

- Je mag ALLES vragen behalve welke film het is? Dan zal het toch wel zéér snel geraden worden: gewoon componist of regisseur per film vragen en je bent er.

Ik vraag het enkel en alleen omdat dit me net iets te makkelijk lijkt om zo aan alle antwoorden te geraken, misschien is er een beetje opklaring nodig.

Daar zit wel wat in...

Misschien dat we dan de vragen moeten beperken tot welk genre een opgave behoort en een algemene hint vragen...

En laten we dan ook maar gelijk vaststellen dat een deelnemer slechts 1 keer een hint bij iedere opgave mag vragen.

Dus een deelnemer kan dan vragen om of een genre of een hint...

En als we eens gaan rekenen...

vanaf zondag loopt de contest nog 1 week = 7 dagen

Als iedere deelnemer dan 1 zou vraag zou mogen stellen per dag dan zouden dat dus 7 vragen per user zijn ofwel mometeel 21 in totaal.

Er natuurlijk ook van uitgaande dat deelnemers al enkele antwoorden hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites

OF het onderwerp van de vragen beperken: eerste dag genre, tweede dag jaartal, ... en pas de laatste dagen regisseur/componist/hoofdrolspeler.

Dan geef ik hier mijn voorkeur aan ;)

Met enkel ja en nee kun je ook hele specifieke vragen stellen om een antwoord te vinden natuurlijk.

En voor de dagen is ook een leuk idee. Dan zijn de deelnemers ook zelf debet aan als ze vergeten om een vraag te stellen.

Ik ga hier verder over nadenken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Sinds de eerste tussenstand geen nieuwe inzendingen mogen ontvangen.

Vanaf zondag mogen er vragen worden gesteld. De opzet heb ik al vast staan.

Onthoud dat alleen bij een deelname (dus een inzending) een vraag mag worden gesteld, anders wordt deze niet beantwoord.

Doe mee en waag een gokje! ;)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

HET NIEUWE HINTSYSTEEM

Vanaf morgen mag iedere aan deze contest deelnemende user voor opgaven een hint / antwoord vragen.

Afhankelijk van de dag zullen er andere vragen mogen worden gesteld (zie lijstje hieronder).

Let op: Net als bij een genre, componist en regisseur zal er ook maar 1 hint per opgave zijn.

Een user die dus voor de tweede keer naar een hint voor een opgave vraagt die al is gevraagd, krijgt dus hetzelfde antwoord.

Daarnaast zal ik op de dag dat gevraagd mag worden naar hoofdrolspelers enkel en alleen de naam van de acteur / actrice noemen waar het verhaal om gaat, of die het meest bekend is in de film.

Verder geef ik per opgave een volledig antwoord. Mocht er dus een film zijn waar meerdere componisten of meerdere regisseurs hebben samengewerkt dan krijg je ook alle namen. Daardoor zullen enkele opgaven een eitje worden om te raden, maar je moet dan ook maar net het "geluk" hebben dat je dit antwoord krijgt bij het vragen daarvan bij de opgave.

In het geval de film een tekenfilm is en er gevraagd wordt naar een hoofdrolspeler, zal ik de stemacteur proberen te geven, in het geval die bekend is. Ditzelfde geldt voor de regisseur, want dan meestal de producer zal worden.

Je kunt met dit hintsysteem dus elkaar helpen, maar ook elkaar dwarszitten en jezelf op achterstand zetten, waardoor iedereen kansen blijft houden. Bedenk en kijk dus goed wat je wilt weten en wat er al gevraagd is.

Overzicht van wat per dag gevraagd mag gaan worden:

zondag 06-03:

Iedere deelnemende user mag 1 hint vragen

maandag 07-03:

Iedere deelnemende user mag 1 hint en 1 filmgenre vragen

dinsdag 08-03:

Iedere deelnemende user mag 1 hint en 1 jaartal vragen

woensdag 09-03:

Iedere deelnemende user mag 1 filmgenre en 1 jaartal vragen

donderdag 10-03:

Iedere deelnemende user mag 1 filmgenre en 1 jaartal vragen

vrijdag 11-03:

Iedere deelnemende user mag 1 hoofdrolspeler vragen

zaterdag 12-03:

Iedere deelnemende user mag 1 componist vragen

zondag 13-03:

Iedere deelnemende user mag 1 regisseur vragen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw, dat is een heel uitgebreid systeem ^O^

Ik had 1 klein vraagje: hints en de andere zaken staan los van elkaar hé? Dus je mag zowel een hint als een acteur vragen voor een bepaalde opgave? Maar je mag dan weer geen acteur vragen als je reeds een jaartal hebt gevraagd?

Gewoon om frustratie te vermijden als iemand het wél zou vragen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Wauw, dat is een heel uitgebreid systeem ^O^

Ik had 1 klein vraagje: hints en de andere zaken staan los van elkaar hé? Dus je mag zowel een hint als een acteur vragen voor een bepaalde opgave? Maar je mag dan weer geen acteur vragen als je reeds een jaartal hebt gevraagd?

Gewoon om frustratie te vermijden als iemand het wél zou vragen ;)

Je mag per dag vragen wat is weergegeven in de lijst.

Als je van een film wilt weten wie de regisseur is, welk jaar dat is en wie er in speelt en je wilt ook een hint hebben, geen probleem.

Echter is het natuurlijk wel zo dat hoe meer je vraagt, hoe makkelijker het ook voor de anderen wordt om de (teken)flm te raden, dus vandaar dat ik al zei, bedenk goed wat je wilt vragen ;)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je mag per dag vragen wat is weergegeven in de lijst.

Als je van een film wilt weten wie de regisseur is, welk jaar dat is en wie er in speelt en je wilt ook een hint hebben, geen probleem.

Echter is het natuurlijk wel zo dat hoe meer je vraagt, hoe makkelijker het ook voor de anderen wordt om de (teken)flm te raden, dus vandaar dat ik al zei, bedenk goed wat je wilt vragen ;)

Begrepen!

Ik kijk er al naar uit om te zien wat de anderen gaan vragen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Whahaha, dan kan ik jouw score wel raden :+

Ehmm... Ik zie net dat ik een foutje heb gemaakt :+

djkoelkast moet namelijk boven TMP staan, en niet eronder :P

Dan kan djkoelkast dus inderdaad nu wel de score van TMP raden :P

Dus de goede nieuwe tussenstand luidt;

1. randy_roes

2. Frey

3. djkoelkast

4. TMP

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Een genre voor 10 en een hint voor 25

Genre voor 10: Actie

Hint voor 25: Taartetende driedubbele dikzak

@ Hinse; jouw genre was al gevraagd door randy, heb je nog een andere opgave?

Inmiddels een nieuwe tussenstand

1. randy_roes

2. Hinse

3. Frey

4. djkoelkast

5. TMP

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...