Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de huilende professor


Aanbevolen berichten

[..]

De schatkaart is wel geremastered. De beeldkwaliteit is veel beter dan op TV.

Bij De Plaaggeest zie ik zeer weinig verschil met TV....

misschien een heel dom antwoord hoor, maar ik zeg het toch maar

de schatkaart is de enige serie, waarbij ze de niet nabewerkte versie nog uitzenden, de rest zijn allemaal nabewerkte versies die ze uitzenden en dus is dat beeld op tv net zo goed als op de dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

de man de *joris* speelt, speelt nu in het Klokhuis

Heheh, ja, ik zag pas een stukje, ik zag hem (Hans Leendertse) en ik zei heel blij, "hee, Joris!" Mijn moeder raar opkijken, "Waar heb jij het nou weer over." Toen ging ik maar verder met de afwas :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het zien van die foto rechtsonder besef ik eens te meer hoe slecht die knaapjes in dat ziekenhuisbed liggen te acteren.

Ok, al eens gezegd, maar bij het zien van die foto schiet me gelijk die scène weer te binnen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het zien van die foto denk ik ineens of het niet zo is dat Joris bij het verkeerde raam gas spuit? Hij spuit aan de deurkant, maar zitten b en a niet aan de andere kant op de bank in de caravan??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het zien van die foto denk ik ineens of het niet zo is dat Joris bij het verkeerde raam gas spuit? Hij spuit aan de deurkant, maar zitten b en a niet aan de andere kant op de bank in de caravan??

Jah volgens mij ook, en op die foto van frey zie je ze door het gordijntje aan de deurkant zitten O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het zien van die foto denk ik ineens of het niet zo is dat Joris bij het verkeerde raam gas spuit? Hij spuit aan de deurkant, maar zitten b en a niet aan de andere kant op de bank in de caravan??

Dat maakt verder toch niet uit? Hij spuit gewoon het griengas naar binnen, zodat B&A er hoe dan ook last van krijgen. Onder de tribune van het circus spoot hij toch ook maar wat in het rond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat maakt verder toch niet uit? Hij spuit gewoon het griengas naar binnen, zodat B&A er hoe dan ook last van krijgen. Onder de tribune van het circus spoot hij toch ook maar wat in het rond.

Dat klopt dan niet, want adriaan ziet joris in de weerspiegeling van zijn horloge. En hij kan hem dan niet zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb um besteld op dvd en ben benieuwt naar de extra's.

Ik en er eigenlijk niet rouwig om dat 'naar het bos of het strand' eraf gehaalt is.

Goed dat je hem koopt ^O^ Hij is hartstikke leuk, vooral de verwijderde scenes. Net volledig nieuw materiaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goed dat je hem koopt ^O^ Hij is hartstikke leuk, vooral de verwijderde scenes. Net volledig nieuw materiaal!

daarom heb ik um ook gekocht, eerst twijfelde ik nog tussen de sleutel en de prof, maar dit gaf de doorslag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

daarom heb ik um ook gekocht, eerst twijfelde ik nog tussen de sleutel en de prof, maar dit gaf de doorslag.

Zelf heb ik ook eerder voor de *professor* gekoze, toen ik moest kiezen tussen die en *plaag* , maar zonder dat ik van die extras wist had ik hem al gekocht. Ik vind *professor* namelijk ook nog eens het leukste avontuur dat er gemaakt is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zelf heb ik ook eerder voor de *professor* gekoze, toen ik moest kiezen tussen die en *plaag* , maar zonder dat ik van die extras wist had ik hem al gekocht. Ik vind *professor* namelijk ook nog eens het leukste avontuur dat er gemaakt is.

ik zou die keuze makkelijk vinden omdat ik de *plaag* zowieso mider vind dan alle andere series, de *professor* vind ik overigens nietr de leukste serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij het zien van die foto denk ik ineens of het niet zo is dat Joris bij het verkeerde raam gas spuit? Hij spuit aan de deurkant, maar zitten b en a niet aan de andere kant op de bank in de caravan??

ik heb deze scene nog eens bekeken en het klopt helemaal. b&a zitten ook aan de deurkant waar joris ook staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb deze scene nog eens bekeken en het klopt helemaal. b&a zitten ook aan de deurkant waar joris ook staat.

Precies, je ziet B&A zitten voor het raam waar Joris achter staat en als Adriaan met Joris binnen komt, zie je ze links van Bassie binnenkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat je der verkeerde had gequote Antonio maar dat maakt niet veel uit ;) Maar dan klopt het dus wat ik zei dat Joris eigenlijk in het verkeerde raam spuit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat je der verkeerde had gequote Antonio maar dat maakt niet veel uit ;) Maar dan klopt het dus wat ik zei dat Joris eigenlijk in het verkeerde raam spuit.

Hersteld! Maar ik bedoelde dus te zeggen dat Joris het griengas wel door het goede raam naar binnen spuit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar als Adriaan Joris de caravan binnen "duwt" dan zit Bassie NIET aan de deurkant. En er wordt gefilmd vanaf de deurkant in de stukjes dat Adriaan huilt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja maar als Adriaan Joris de caravan binnen "duwt" dan zit Bassie NIET aan de deurkant. En er wordt gefilmd vanaf de deurkant in de stukjes dat Adriaan huilt.

Ik zal binnenkort wel ff een paar screenshots maken...

kunnen jullie allemaal even kijken ^O^ en discussiëren

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja maar als Adriaan Joris de caravan binnen "duwt" dan zit Bassie NIET aan de deurkant. En er wordt gefilmd vanaf de deurkant in de stukjes dat Adriaan huilt.

Ook die scene klopt. *bas* zit nog gewoon aan de deurkant en *adriaan* zet *joris* tegenover *bas*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik 2 foutjes ontdekt... *bas* kan in de *professor* niet huilen, terwijl hij dat in andere series wel kan doen. En fout 2: *adjudant* (Dick Rienstra) word helemaal niet genoemd op de aftiteling!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben de oude Penta banden en daar staan idd alle verwijderde scenes op MAAR ze hebben een stukje weggehaald: Als B&A de sleutel door het celraam van Joris moeten doen begint dit zo:

*bas*: BASSIE EN ADRIAAN

*adriaan*: STIL NOU!

*bas*: Oh dus ik mag niet praten en ik mag niet zingen

Dat kleine stukje wat ervoor kwam hebben ze weggelaten :?

Ik moet trouwens de DVD echt eens gaan kopen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wij hebben de oude Penta banden en daar staan idd alle verwijderde scenes op MAAR ze hebben een stukje weggehaald: Als B&A de sleutel door het celraam van Joris moeten doen begint dit zo:

*bas*: BASSIE EN ADRIAAN

*adriaan*: STIL NOU!

*bas*: Oh dus ik mag niet praten en ik mag niet zingen

Dat kleine stukje wat ervoor kwam hebben ze weggelaten :?

Ik moet trouwens de DVD echt eens gaan kopen :)

Welke PENTA`S heb je nog meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* kan in de *professor* niet huilen, terwijl hij dat in andere series wel kan doen. En fout 2: *adjudant* (Dick Rienstra) word helemaal niet genoemd op de aftiteling!

Kwam dat eerste niet omdat het griengas er juist voor zorgde dat Bassie vrolijk werd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kwam dat eerste niet omdat het griengas er juist voor zorgde dat Bassie vrolijk werd?

nEe hij is gewoon tegen griengas bestand omdat hij vroeger een ongelukje heeft gehad waardoor hij teveel lachgas binnenkreeg en nou kan ie nie meer huilen maar daarna doet hij dat wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nEe hij is gewoon tegen griengas bestand omdat hij vroeger een ongelukje heeft gehad waardoor hij teveel lachgas binnenkreeg en nou kan ie nie meer huilen maar daarna doet hij dat wel ;)

Tsja als je het zo bekijkt is het inderdaad een echte goof!

Link naar bericht
Delen op andere sites
er kloppen echt te veel dingen niet in die serie. t is gewoon maar ff snel verzonnen en op video vastgelegd, en zelfs dat is niet eens goed gedaan.

Hoe bedoel je snel verzinnen, zo'n verhaal verzin je niet zo snel hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
er kloppen echt te veel dingen niet in die serie. t is gewoon maar ff snel verzonnen en op video vastgelegd, en zelfs dat is niet eens goed gedaan.

Er zijn in de andere series zoveel dingen die niet kloppen.

Ik vind dat er in de professor veel minder "deus ex magina"s zijn in deze reeks voorkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het script is heel goed uitgewerkt qua verhaallijn met die geheimzinnige helper en de manier waarop Joris wordt achtervolgd en bij het strandje dat Adriaan moet klimmen en bij het meertje dat is allemaal heel goed gedaan. Idd jammer dat het allemaal zo snel moest tussen de drukte van het circus.

Deze serie heeft trouwens ook GE-WEL-DI-GE droomwerelden _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ooh dus de film de professor moest snel worden gemaakt vanwege circus bassie en adriaan.

Ja tussen alle circus-drukte door is deze serie (te) snel opgenomen. Dus slechtafgewerkte schmink enzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja als je het zo bekijkt is het inderdaad een echte goof!

Ja, dat vond ik ook. Het klopte niet, hij snikte ook behoorlijk in "de sleutel" en hij heeft heel veel ge"pielepielepielepielepielepielepielepiele"t daarna. Zet hem er maar bij, Wonderer

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het overtuigendste gehuil was nog in de Schatkaart toen Robin werd ontvoerd. Maar Wonderer moet zelf weten of ze dit een goof vind. Tis maar net wat je ervan denkt. En over die circus drukte:

http://www.adriaan-homepage.nl/pages/17_vragen1.html

't Is niet echt te negeren natuurlijk... Tot ik een afdoende theorie heb, zet ik hem erin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het geen goof want het lijkt me niet leuk als Bassie zijn gevoelens niet goed kan uiten (dmv huilen dus) het net lijkt alsof het hem niks kan schelen als een vriend wordt ontvoerd (de ontvoering van Robin)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het geen goof want het lijkt me niet leuk als Bassie zijn gevoelens niet goed kan uiten (dmv huilen dus) het net lijkt alsof het hem niks kan schelen als een vriend wordt ontvoerd (de ontvoering van Robin)

Nee, je moet het andersom zien. Het is prima dat ie in series huilt, maar dan moet ie niet zeggen dat ie niet kan huilen vanwege die overdosis lachgas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...