Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de huilende professor


Aanbevolen berichten

Deze serie is zeker wel grappig, vooral tijdens hoorspel viel ik laats bijna van de bank van het lachen:

*adriaan* Hij stond en wierp een blik door het raam

*bas* [voegt de daad bij het woord]

Geklinkel

Een man: Hij kan je niet uitkijken!

En ook Bassie die tijdens dat liedje zeg stel je eens voor zijn achterwerk heen en weer schud in die klas, echt zo komisch!

Wonderer wat vind je ervan je held Adriaan in deze serie te zien huilen?

Als kind vond ik het wel een beetje onbegrijpelijk, maar het was zo overdreven dat ik toen al begreep dat het zwaar nep was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wonderer wat vind je ervan je held Adriaan in deze serie te zien huilen?

Als kind vond ik het wel een beetje onbegrijpelijk, maar het was zo overdreven dat ik toen al begreep dat het zwaar nep was.

Ik zit bij die scene meestal met kromme tenen. Zo weinig overtuigend ;) Het huilen zelf maakt me weinig uit, huilende mannen zijn hot, maar het acteertalent is daar ver te zoeken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit bij die scene meestal met kromme tenen. Zo weinig overtuigend ;) Het huilen zelf maakt me weinig uit, huilende mannen zijn hot, maar het acteertalent is daar ver te zoeken ;)

Misschien komt dit ook wel omdat Adriaan doorgaans de held is die altijd rustig blijft in moeilijke situaties. De zin: wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.. is immers ook van hem. Adriaantje in een huilende rol zien komt dus wellicht daarom wat onnatuurlijk over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien komt dit ook wel omdat Adriaan doorgaans de held is die altijd rustig blijft in moeilijke situaties. De zin: wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.. is immers ook van hem. Adriaantje in een huilende rol zien komt dus wellicht daarom wat onnatuurlijk over.

Neu, hij kan gewoon niet acteren in die scene ;) Een stoere man die zijn zwakke kant durft te tonen smelt ik juist van O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind de scene eigenlijk best wel overtuigend. Vooral als Adriaan "Nee!" roept als Bassie lachgas in zijn gezicht wil spuiten.

Er zitten een paar goeie stukjes in, ja. Maar het geheel is toch wel tenenkrommend. Het is net iets over de top, weet je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dus wel in de scene waarin *adriaan* terugkeert naar het strandje en naar *bas* roept, die is verdwenen ;)

Ja, want dat is niet over de top... Zijn stem slaat over in paniek/wanhoop/bezorgdheid en ik weet niet eens of dat wel de bedoeling was. In de goeie stemming krijg ik kippenvel van die scene O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar dus wel in de scene waarin *adriaan* terugkeert naar het strandje en naar *bas* roept, die is verdwenen ;)

Dit is idd ook weer zo'n scène waarin veel gevoel ligt, Adriaan is oprecht bezorgd en begaan met het lot van zijn vrienden. Toch wel mooi dat dit soort momenten in de series terugkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook als ze uit de zee komen en Robin niets meer zegt. Die bezorgdheid van Bassie _O_

Ja dat was ook mooi! Bassie heeft wel direct een goede band met Robin, hij was echt bang dat z'n blikken vriendje het definitief had begeven.

Maar gelukkig heeft hij Adriaan als beste vriend en die heeft Robin weer vakkundig hersteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die scène op dat strandje doet me trouwens altijd afvragen hoe B&A die hebben beleefd. Ze komen uit dat water, drijfnat en liggen in dat zand, waardoor hun kostuums onder de bagger komen te zitten. Uiteraard droogt dat allemaal wel weer op (de volgende dag zit er geen zandkorreltje meer op) maar het lijkt me toch niet prettig om een tijd in die natte plunje te moeten doorbrengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die scène op dat strandje doet me trouwens altijd afvragen hoe B&A die hebben beleefd. Ze komen uit dat water, drijfnat en liggen in dat zand, waardoor hun kostuums onder de bagger komen te zitten. Uiteraard droogt dat allemaal wel weer op (de volgende dag zit er geen zandkorreltje meer op) maar het lijkt me toch niet prettig om een tijd in die natte plunje te moeten doorbrengen.

Dat is vast minder erg dan het lijkt... ze schieten de scene waarin ze nat zijn, drogen zich af, trekken schone kleren aan en gaan lekker de volgende dag verder. Alleen Adriaans haar is nog een tijdje nat, maar dat is snel opgelost met een plantenspuit.

Op de plaat moet Bassie zijn kleren uittrekken om te laten drogen... hadden ze dat ook niet even in de serie kunnen doen? Maar dan wel met Adriaan natuurlijk >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is vast minder erg dan het lijkt... ze schieten de scene waarin ze nat zijn, drogen zich af, trekken schone kleren aan en gaan lekker de volgende dag verder.

Ok da's waar natuurlijk. Ze zullen heus niet echt in die natte spullen zijn gaan slapen. Wat dat betreft is dat net zo nep als de eenzaamheid van Bassie op dat strandje als Adriaan de rots op geklommen is, er is immers een complete filmploeg op dat strandje aanwezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is vast minder erg dan het lijkt... ze schieten de scene waarin ze nat zijn, drogen zich af, trekken schone kleren aan en gaan lekker de volgende dag verder. Alleen Adriaans haar is nog een tijdje nat, maar dat is snel opgelost met een plantenspuit.

Op de plaat moet Bassie zijn kleren uittrekken om te laten drogen... hadden ze dat ook niet even in de serie kunnen doen? Maar dan wel met Adriaan natuurlijk >:)

welke plaat is dat

want dat wil k wel is wetuh

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het helaas stuk gedraaide bandje ook :). En ik weet wel zeker dat ie zo heet :)

Best wel vette plaat ook. Jammer dat ie niet op CD is :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wazig iets trouwens:

Als *joris* het politiebureau ingaat geeft hij *kapitein* de opdracht bij de auto te blijven staan en erop te letten. Als *joris* buiten komt heeft *kapitein* de wagen toch gedraaid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wazig iets trouwens:

Als *joris* het politiebureau ingaat geeft hij *kapitein* de opdracht bij de auto te blijven staan en erop te letten. Als *joris* buiten komt heeft *kapitein* de wagen toch gedraaid.

Toch weer iets waarmee je kunt zien dat *kapitein* de bevelen van *joris* niet blindelings opvolgt. *kapitein* is voortdurend bezig om *joris* en *professor* tegen te werken, al is het maar in van die kleine dingen.

Maar *joris* valt het uiteindelijk niet eens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hans Otjes is eng :@ Ik vind de rol wel leuk, maar Hans Otjes blijf eng.

Ik vind dat hij zijn rol best leuk vertolkt, maar toch klopt er iets niet.

Want hoewel hij een belg moet voorstellen is dat niet uit zijn accent te horen. Dan zouden ze beter iemand als Urbanus kunnen hebben. Want hij zou denk ik genoeg humor in de rol kunnen brengen terwijl hij toch redelijk serieus blijft. En hij heeft van nature het goede accent.

(P.S. Dit is mijn 100ste post)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind dat hij zijn rol best leuk vertolkt, maar toch klopt er iets niet.

Want hoewel hij een belg moet voorstellen is dat niet uit zijn accent te horen. Dan zouden ze beter iemand als Urbanus kunnen hebben. Want hij zou denk ik genoeg humor in de rol kunnen brengen terwijl hij toch redelijk serieus blijft. En hij heeft van nature het goede accent.

(P.S. Dit is mijn 100ste post)

Ze hadden Danny moeten nemen ;) Ik heb nu het idee dat Aad er pas bij de laatste scenes achter kwam dat het natuurlijk geen Nederlander kon zijn, want dan had Van der Steen hen daar wel over ingelicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De acteur is Hans Otjes, duidelijk een Nederlander en met een wel héél slecht vlaams accent.

En hij woont in mijn stad :Y en ik heb hem hier ook gezien

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er werd in dit topic al eens geschreven over slecht acteren, maar het toppunt van slecht acteren in deze serie is toch wel dat tweeal patiënten dat zich zogenaamd suf ligt te lachen om de grappen van *joris* . Hoe nep!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker waar. Wat me aan de serie nog het meest tegenstaat is de vreselijke pruik van Bassie, dat is de pruik die er echt het meest nep uitzag.

Ook de pruik in de serie in Amerika vind ik oerlelijk, te gemaakt en te licht van kleur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ikzelf vind dit 1 van de leukere b&a series. :Y

Ja, ik ook. Adriaan is lekker in vorm hier. Alleen de boeven zijn een beetje slap, nou ja, die Joris dan. Het is jammer dat het lijkt alsof ze er minder tijd aan hebben besteed, maar dat kan ik me ook wel weer voorstellen, met dat circus en zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik ook. Adriaan is lekker in vorm hier. Alleen de boeven zijn een beetje slap, nou ja, die Joris dan. Het is jammer dat het lijkt alsof ze er minder tijd aan hebben besteed, maar dat kan ik me ook wel weer voorstellen, met dat circus en zo.

*joris* is opzich ook wel lachen, meer zo'n gemanipuleerd ventje die zijn baas, de *professor*, niet tegen durft te spreken! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, *joris* is echt een typische slaaf. Als *professor* zou zeggen "Spring van dat ravijn" had ie het waarschijnlijk ook wel gedaan :P

Nee, ik denk dat ie te stom is om uit te vinden hoe je in godsnaam van een ravijn afspringt :D

(sorry, kon het niet laten ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...