Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de huilende professor


Aanbevolen berichten

[..]

Nee, ik denk dat ie te stom is om uit te vinden hoe je in godsnaam van een ravijn afspringt :D

(sorry, kon het niet laten ;))

Ja, in plaats van de Kapitein en zijn soldaten de opdracht te geven achter B&A aan te zwemmen gaat die arme Joris weer een beetje zitten grienen. Tja, dan ben je niet echt slim bezig... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat ik me trouwens ook weleens afvraag: we weten dat de Kapitein in feite Jerom Vandersteen is, een Belgische undercover-agent. Maar wie zouden dan de andere groene soldaten zijn? Heeft Vandersteen die nog opgetrommeld en zijn ze daarna ook gevangen genomen en gehypnotiseerd, of heeft de Professor zelf er iets mee te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me trouwens ook weleens afvraag: we weten dat de Kapitein in feite Jerom Vandersteen is, een Belgische undercover-agent. Maar wie zouden dan de andere groene soldaten zijn? Heeft Vandersteen die nog opgetrommeld en zijn ze daarna ook gevangen genomen en gehypnotiseerd, of heeft de Professor zelf er iets mee te maken?

Ze spreken en verstaan Nederlands, dus tenzij dat griengas je Nederlands laat spreken, zijn het Nederlanders... Misschien stammen ze nog uit de tijd dat de professor in Nederland werkte, en heeft hij ze meegenomen naar Spanje..

Erg vergezocht, maar er klopt toch weinig van, geloof ik...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze spreken en verstaan Nederlands, dus tenzij dat griengas je Nederlands laat spreken, zijn het Nederlanders... Misschien stammen ze nog uit de tijd dat de professor in Nederland werkte, en heeft hij ze meegenomen naar Spanje..

Erg vergezocht, maar er klopt toch weinig van, geloof ik...

Niet veel, in ieder geval ;)

We weten trouwens net zomin hoe de professor aan Joris is gekomen. Het lijkt nog het meest waarschijnlijk dat Joris al vƃʒƂĀ³ĆƒĘ’Ć‚Ā³r het ongeluk met het griengas voor de professor werkte, maar of hij toen ook al zo'n zielepiet was...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet veel, in ieder geval ;)

We weten trouwens net zomin hoe de professor aan Joris is gekomen. Het lijkt nog het meest waarschijnlijk dat Joris al vƃʒƂĀ³ĆƒĘ’Ć‚Ā³r het ongeluk met het griengas voor de professor werkte, maar of hij toen ook al zo'n zielepiet was...

Joris is ook meer een meeloper. Misschien was hij gewoon te bang om zich tegen de professor te verzetten :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Joris is ook meer een meeloper. Misschien was hij gewoon te bang om zich tegen de professor te verzetten :{

Dat kan. Ik hoop in ieder geval voor de professor dat Joris pas nƃʒƂĀ” het ongeluk zo'n huillebalk is geworden, want om daar als vriendelijke, goedgehumeurde geleerde (wat de professor toen nog was) de hele dag naar te moeten luisteren, lijkt me nou niet bepaald een pretje... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat kan. Ik hoop in ieder geval voor de professor dat Joris pas nƃʒƂĀ” het ongeluk zo'n huillebalk is geworden, want om daar als vriendelijke, goedgehumeurde geleerde (wat de professor toen nog was) de hele dag naar te moeten luisteren, lijkt me nou niet bepaald een pretje... ;)

Mja, daarom. Misschien was Joris toen ook al een meeloper en lachte hij vrolijk mee met de professor. Daarna huilde hij mee. Misschien zat hij wel samen met de professor in dat ongeluk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mja, daarom. Misschien was Joris toen ook al een meeloper en lachte hij vrolijk mee met de professor. Daarna huilde hij mee. Misschien zat hij wel samen met de professor in dat ongeluk :)

Zou zomaar kunnen natuurlijk. Joris als assistent van de professor, die tijdens het mislukte experiment ook onder invloed van het griengas is gekomen. Of misschien werd Joris ook wel door de professor verplicht om het griengas te gebruiken, nadat *professor* wel en *joris* niet met het gas in aanraking was gekomen. De professor werd immers zo verbitterd door het gas dat hij die arme Joris misschien wel gedwongen heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

heeft er iemand plaatje's van de huilende prof. ??

*professor* voor te huilen !

*bas* om te lachen , lachen lachen !

*plaag* mahahahaha

*professor* HUILEN !!

*joris* moeiiiiii

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de professor serie een beslissende ommekeer in de B&A series. In de series hiervoor is Adriaan nog vitaal, zeer ondernemend en heeft hij zijn paarse blouse (met wijde broekspijpen - jaren '70 model). Vanaf deze serie zie je dat hij duidelijk wat ouder (en dus vernuftiger en wijzer) is. Ook zie je voor het eerst de grijze haren komen. De professor serie is de laatste waarin Adriaan nog een heel gevaarlijke stunt uithaalt door een stijle rotswand te beklimmen. In de series daarna beklimt hij hoogstens nog een huisje en springt er vanaf ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de professor serie een beslissende ommekeer in de B&A series. In de series hiervoor is Adriaan nog vitaal, zeer ondernemend en heeft hij zijn paarse blouse (met wijde broekspijpen - jaren '70 model). Vanaf deze serie zie je dat hij duidelijk wat ouder (en dus vernuftiger en wijzer) is. Ook zie je voor het eerst de grijze haren komen. De professor serie is de laatste waarin Adriaan nog een heel gevaarlijke stunt uithaalt door een stijle rotswand te beklimmen. In de series daarna beklimt hij hoogstens nog een huisje en springt er vanaf ;)

wat d8 je van die rotsen in de schatkaart als ze dat ei gevonden hebben

das ook een stunt hoor

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*) haha, en wat deed hij daar dan volgens jouw?

ja adriaan heeft daar niet geklommen ze zijn dr all1 over gevlogen met een helicopter

meer niet

dus niet egt een gevaarlijke stunt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja adriaan heeft daar niet geklommen ze zijn dr all1 over gevlogen met een helicopter

meer niet

dus niet egt een gevaarlijke stunt

Maar ik heb wel eens gelezen dat Adriaan daar bij het beklimmen van de berg in aaraking kwam met een giftig plantje, dat stond op hun website. Maar ja, wel raar, in de film zie je er niks van terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik heb wel eens gelezen dat Adriaan daar bij het beklimmen van de berg in aaraking kwam met een giftig plantje, dat stond op hun website. Maar ja, wel raar, in de film zie je er niks van terug.

Wellicht is dat dan buiten de opnamen gebeurd. Ze zullen misschien ook zonder camera's wel eens uitstapjes gemaakt hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de professor serie een beslissende ommekeer in de B&A series. In de series hiervoor is Adriaan nog vitaal, zeer ondernemend en heeft hij zijn paarse blouse (met wijde broekspijpen - jaren '70 model). Vanaf deze serie zie je dat hij duidelijk wat ouder (en dus vernuftiger en wijzer) is. Ook zie je voor het eerst de grijze haren komen. De professor serie is de laatste waarin Adriaan nog een heel gevaarlijke stunt uithaalt door een stijle rotswand te beklimmen. In de series daarna beklimt hij hoogstens nog een huisje en springt er vanaf ;)

Nou, hij is daar hartstikke heldhaftig! Hij springt over de motorkap van de auto, scheurt over grindpaden, duikt onder water... Kweenie hoor... ik vond de Professor altijd de meest heldhaftige serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, hij is daar hartstikke heldhaftig! Hij springt over de motorkap van de auto, scheurt over grindpaden, duikt onder water... Kweenie hoor... ik vond de Professor altijd de meest heldhaftige serie.

Zeker mee eens! Adriaan is echt fanatiek in deze serie. Kennelijk grijpt het vooruitzicht dat de hele wereld in een tranendal dreigt te veranderen hem zo aan, dat hij flink z'n best doet om de wereld hiervoor te behoeden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zeker mee eens! Adriaan is echt fanatiek in deze serie. Kennelijk grijpt het vooruitzicht dat de hele wereld in een tranendal dreigt te veranderen hem zo aan, dat hij flink z'n best doet om de wereld hiervoor te behoeden :)

Waarom heb ik nou weer het gevoel dat je een loopje met me neemt? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* Zie je niets aan dat gezicht Bassie.

*bas* Ziet een btje groen

*robin* Inspecteur Caletti is gehypnotiseerd.

*bas* door wie?

*adriaan* Door joris natuurlijk.

Ik moest dit ff kwijt omdat ik dit vroeger zo'n eng stukje vond omdat die inspecteur met een groen hoofd recht voor zich uitkijkend zo keek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het hier al iemand opgevallen dat Adriaan in de droomwereld van de tandarts heel de tijd "dokter" zegt? Beetje domme fout he? |:(

Ik kon het zo gauw niet vinden online, maar volgens mij ben je als tandarts ook dokter, omdat je een medische opleiding hebt gevolgd.

Het is niet de meest voor de hand liggende keuze, nee, maar misschien was het normaal in die tijd, of in die regio.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kon het zo gauw niet vinden online, maar volgens mij ben je als tandarts ook dokter, omdat je een medische opleiding hebt gevolgd.

Het is niet de meest voor de hand liggende keuze, nee, maar misschien was het normaal in die tijd, of in die regio.

Ja, volgens mij heb je officieel wel gelijk, maar het klinkt zo fout!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb even gezocht maar dit kan ik niet vinden in de faq |:(

nou ja, ik zal het niet meer doen dan :?:N:O

Algemene regels in de Faq:

Wat mag niet op dit forum?

Illegale waar aanbieden/opvragen (zoals volledige nummers als mp3, software, gestolen of onrechtmatig verkregen waren) of hier links naartoe plaatsen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind die scene zo grappig wanneer Adriaan de spuitbus uit de handen van Joris trapt. Daar zitten zoveel fouten in! Adriaan die roept: "Zo Joris!" En een paar tellen later vraagt hij: "Wie ben jij en wat doe jij hier?!" En omdat de deur wat dicht was gevallen van de caravan zet Joris hem een stukje verder open! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat hier boeven is gezet over de smink vind ik ook. erg slecht. de opnamen zijn ook niet al te mooi. en volges mij had *bas* een snor.

*robin* met zijn rode wangetjes had ook een best vreemde stem.

maar tog een erg leuke serie hoor ^O^_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat hier boeven is gezet over de smink vind ik ook. erg slecht. de opnamen zijn ook niet al te mooi. en volges mij had *bas* een snor.

*robin* met zijn rode wangetjes had ook een best vreemde stem.

maar tog een erg leuke serie hoor ^O^_O_

Mja, de smink enzo is erg slecht, maar de prachtige omgeving en muziek maakt het weer goed ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is waarschijnlijk op Lanzarote. Daar zijn immers de scenes in de schuilplaats van de professor opgenomen.

Als je naar het dorre landschap kijkt lijkt het me ook Lanzarote te zijn, maar als Bassie en Adriaan in de reis door Europa door Madrid lopen vraagt Bassie hoe vaak ze al in Spanje zijn geweest en dan zegt Adriaan dat het avontuur met de Professor op Gran Canaria was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is waarschijnlijk op Lanzarote. Daar zijn immers de scenes in de schuilplaats van de professor opgenomen.

Als je naar het dorre landschap kijkt lijkt het me ook Lanzarote te zijn, maar als Bassie en Adriaan in de reis door Europa door Madrid lopen vraagt Bassie hoe vaak ze al in Spanje zijn geweest en dan zegt Adriaan dat het avontuur met de Professor op Gran Canaria was.

klopt, maar *adriaan* heeft ook een keer gezegd in ƃʒƂĀ©ĆƒĘ’Ć‚Ā©n of ander interview dat de opnames van de professor op lanzarote waren.

in de serie van de *professor* zelf, zeggen ze alleen maar dat ze naar de canarische eilanden gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wanneer B&A op de Canarische Eilanden aankomen, zijn ze inderdaad op Gran Canaria. Er wordt in de serie ook nergens gezegd dat ze later op Lanzarote zijn, maar de scenes in de schuilplaats van de professor zijn daar dus wel opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ik heb eenh paar foto's van de huilende prof.

p.s. dat wonderder wil mag zij er gebruiken voor op zijn page

robin%20in%20vliegtuug.bmp

prof,%20Bas%20en%20Aad.bmp

ze zijn wel niet op formaat

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...