Ga naar inhoud

ID Contest 12 Inch Extended Songs


Aanbevolen berichten

In het verleden is al veel 70s/80s/90s muziek aan bod gekomen in deze reeks, maar een typisch bijproduct uit die tijd is toch wel de 12 inch plaat, met andere woorden de langere zogehete extended versie van de normale radio edit. Deze versie werd geïntroduceerd omdat er vanuit de discowereld vraag was naar langere versies van platen die goed dansbaar en beter mixbaar waren. Deze trend begon al in de jaren '70 en beleefde in de jaren '80 zijn hoogtijdagen.

Deze contest bestaat uit 25 nummers, sommige vrij makkelijk, andere behoorlijk obscuur, die allen een lange versie zijn van het origineel. Het gaat om fragmenten waarbij in de meeste gevallen een deel van het nummer is gekozen dat niet in de originele radio edit aanwezig is.

De contest loopt 3,5 weken (tot 2 augustus 23.59u) en ik kijk even of het nodig is om na 2 weken hints te geven.

Voor iedere goede artiest en titel 1 punt, dus totaal maximaal 50 punten te verdienen. Gaarne de antwoorden in dit format aanleveren: Artiest - Titel. Antwoorden PM je naar mij, ik houd in dit topic de stand bij.

Succes!

ID Contest 12 Inch Extended Songs.zip

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. ;)

Edit: intussen is de OP aangepast, nieuwe deadline staat nu vermeld.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. ;)

Edit: intussen is de OP aangepast, nieuwe deadline staat nu vermeld.

Ik blijf doorpuzzelen, maar zal nog niet meevallen.

Er zitten zulke herkenbare deuntjes in, maar ik kom gewoon niet meer op titel en artiest :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer van de weinig deelnames zeg, morgenavond de definitieve uitslag?

Ja ik zit er wel aan de denken om het te verlengen met een week. Er zijn nu ook nog te weinig inzendingen om al over hints na te gaan denken. ;)

Edit: intussen is de OP aangepast' date=' nieuwe deadline staat nu vermeld.[/quote']

Ik zit nu wel echt muurvast en kom niet meer verder...

Hints zouden meer dan welkom zijn :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De hints! Sommigen zijn vrij letterlijk, voor anderen moet je wat beter nadenken/graven/googlen. Ik heb bewust de afbeelding klein gehouden.

De deadline heb ik aangepast in de OP, aanstaande zondag 23.59u. Hopelijk leiden de hints + latere deadline nog voor een paar extra deelnames!

post-11-0-45559700-1343853598.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Einduitslag:

Logitech - 48 punten

RM - 38 punten

Ross - 33 punten

djkoelkast - 25 punten

TMP - 14 punten

Vanavond komt de volledige uitslag incl. verklaring van de hints. Ook zal ik dan even twee awards in elkaar knutselen.

Logitech en RM, allebei van harte gefeliciteerd, en iedereen bedankt voor jullie deelname! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste was expres een eigenlijk te moeilijke plaat om te raden. Ik kende het nummer zelf niet eens voor deze contest, maar ik kwam het op een 12 inch italo album tegen en heb het er lukraak bij gezet om in elk geval 1 nummer erbij te hebben die eigenlijk niet te raden was. Door een low-res versie van de albumhoes erbij te zetten kon het eventueel toch worden geraden.

Het gaat uiteindelijk om Priscilla - Save Your Love, een nummer dat blijkbaar uit Nederland afkomstig is.

Wegens overwerken gisteren niet meer aan de uitslag toegekomen. Deze komt hopelijk vanavond alsnog. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aah okeoke, met hints had ik hem ook niet geweten ben ik bang maar de hints kwamen voor mij te laat; was namelijk op vakantie haha

Haha met hints erbij had ik hem juist zo gevonden, gezien daar de titel dus letterlijk al werd gegeven.

Het was alleen nog even zoeken naar de juiste artiest, maar die had ik toen ook zo gevonden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE ANTWOORDEN:

(rond 0:45) --> HINT: foto van artiest zelf

(rond 3:27) --> HINT: Angelina Jolie speelt in clip

(rond 0:22) --> HINT: GTA Vice City hoofdpersoon gebaseerd op Tony Montana uit Scarface

(rond 0:26) --> HINT: Jane, van Tarzan

05. Depeche Mode - Enjoy The Silence (rond 0:00) --> HINT: stilte uitgebeeld

(rond 0:42) --> HINT: foto Frédéric Chopin

07. Men At Work - Down Under (rond 0:00) --> HINT: Kangaroo = Australië = land down under

08. Milli Vanilli - Girl I'm Gonna Miss You (rond 5:09) --> HINT: foto van artiest zelf

(rond 0:20) --> HINT: Domino Dancing ander liedje artiest

10. Sandra - (I'll Never Be) Maria Magdalena (rond 4:00) --> HINT: schilderij Jezus & Maria Magdalena

11. Eddie Murphy - Party All The Time (rond 3:09) --> HINT: foto van mond Eddie Murphy

12. Shakatak - Night Birds (rond 0:00) --> HINT: uil = nachtvogel

(rond 4:26) --> HINT: foto van No Doubt die het nummer coverden

14. Tiffany - I Think We're Alone Now (rond 0:54) --> HINT: Tommy James & the Shondells, zongen dit lied eerder dan Tiffany

(rond 1:30) --> HINT: Vienna, andere hit van Ultravox

(rond 0:19) --> HINT: lied werd gebruikt in Shrek 2

17. Fleetwood Mac - Little Lies (rond 3:06) --> HINT: foto artiest

(rond 0:00) --> HINT: filmposter The Living Daylights, ander lied van A-Ha

(rond 0:32) --> HINT: Jason Donovan & Kylie Minogue

20. Madonna - Borderline (rond 3:15) --> HINT: code staat voor Borderline-persoonlijkheidsstoornis

(rond 3:45) --> HINT: titelverwijzing, brandend bed

22. Hall & Oates - Out Of Time (rond 3:58) --> HINT: Hall & Oates en Nelly Furtado hadden beiden hit met titel Maneater

(rond 0:35) --> HINT: foto artiest

(rond 5:31) --> HINT: foto artiest

(rond 2:14) --> HINT: foto singlehoes

Link verwijst naar Youtube-video met het nummer, of een versie die het dichtst in de buurt komt van die ik heb gebruikt bij het maken van een sample.

Erachter staat staat aangegeven op welk moment in de song ik het fragment heb gepakt.

Daarachter staat een korte uitleg van de hint.

DE AWARDS:

Voor Logitech de gouden 12 inch plaat: post-11-0-50525000-1344456909.png

Voor RM de zilveren 12 inch plaat: post-11-0-81594900-1344456909.png

Nogmaals, van harte gefeliciteerd met de awards en iedereen heel erg bedankt voor het meespelen!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...