Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon - Deel II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

vraag 1: Aflevering 4, B2, Japie en de baron graven een kuil. B2 loopt een beetje in de weg en begint dan te lachen en dan zegt Japie: Hééé grapjas!

Kan iemand mij vertellen wat daar grappig aan is?

vraag 2: Alvering 6, vanavond op tv: B&A moeten verder in een andere wagen. Adriaan: daar staat VJ een krant te lezen... Hoe weet hij dat nou weer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
vraag 1: Aflevering 4, B2, Japie en de baron graven een kuil. B2 loopt een beetje in de weg en begint dan te lachen en dan zegt Japie: Hééé grapjas!

Kan iemand mij vertellen wat daar grappig aan is?

vraag 2: Alvering 6, vanavond op tv: B&A moeten verder in een andere wagen. Adriaan: daar staat VJ een krant te lezen... Hoe weet hij dat nou weer?

Vraag een moet ik nakijken, maar volgens mij vertelt de Baron dat aan Adriaan door de telefoon (van Japie). Iets van "Japie daar houdt jullie in de gaten, dus geen geintjes, acrobaatje!"

Link naar bericht
Delen op andere sites
vraag 1: Aflevering 4, B2, Japie en de baron graven een kuil. B2 loopt een beetje in de weg en begint dan te lachen en dan zegt Japie: Hééé grapjas!

Kan iemand mij vertellen wat daar grappig aan is?

Nee, volgens mij bedoel je dat B2 de kuil graaft en Japie zegt: Schiet het al een beetje op, zie je die kabel al. B2: Ik zie geen kabel. VJ: Laat mij dan graven.

B2 zit gehurkt in die kuil waardoor het lijkt alsof ie al heel diep heeft gegraven, maar in werkelijkheid heeft ie maar een kuiltje van niks gegraven. B2 komt dan langzaam overeind en dan zegt Japie: Heee grapjas.

Is dat wat je bedoelt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, volgens mij bedoel je dat B2 de kuil graaft en Japie zegt: Schiet het al een beetje op, zie je die kabel al. B2: Ik zie geen kabel. VJ: Laat mij dan graven.

B2 zit gehurkt in die kuil waardoor het lijkt alsof ie al heel diep heeft gegraven, maar in werkelijkheid heeft ie maar een kuiltje van niks gegraven. B2 komt dan langzaam overeind en dan zegt Japie: Heee grapjas.

Is dat wat je bedoelt?

Haha, thx die bedoelde ik, thx

En ook jij wonderer bedankt, ik heb dat nooit gehoord;) (ik weet ook niet of het te horen is)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind 'De Kroon' een hele goede serie alleen vind ik de beeldkwaliteit niet altijd even goed. En bij de scène waar *japie* een krant leest bij de weg. Is het eerst heel zonnig en dan als *japie* in beeld is het in een keer donker weer. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind 'De Kroon' een hele goede serie alleen vind ik de beeldkwaliteit niet altijd even goed. En bij de scène waar *japie* een krant leest bij de weg. Is het eerst heel zonnig en dan als *japie* in beeld is het in een keer donker weer. :?

Het weer is erg veranderlijk hoor... Wat dacht je van een wolk voor de zon? O}:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het weer is erg veranderlijk hoor... Wat dacht je van een wolk voor de zon? O}:)

Die scenes zijn waarschijnlijk niet op dezelfde dag opgenomen, aangezien Japie/Bassie een dubbelrol is 8)7 De ene dag was zonnig en de andere dag bewolkt. Da's het nadeel van Nederland. Tijdens de montage valt dat erg op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het weer let ik eigenlijk nooit zo, misschien dat ik dat vanavond eens ga doen en dat me dan wat opvalt. Ik vind trouwens die planning van hoe ze vluchten wel erg vreemd. Als je even slim nadenkt kun je bedenken dat ze met drie verschillende routes bezig zijn geweest:

1: de zogenaamde route naar de grens (word alleen genoemd)

2: de route die de route naar de grens word genoemd, maar naar ergens in de Noordoostpolder leid

3: de route dat ze opeens weer in Rotterdam rondreiden en waar de boefjes uiteindelijk ook gepakt worden

Beetje vreemd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die scenes zijn waarschijnlijk niet op dezelfde dag opgenomen, aangezien Japie/Bassie een dubbelrol is 8)7 De ene dag was zonnig en de andere dag bewolkt. Da's het nadeel van Nederland. Tijdens de montage valt dat erg op.

Ja, oké... Maar als je er nou eens van uit gaat dat het wel gelijk opgenomen is (dat is uiteraard niet zo, maar denk het je even in) dan zou het goed kunnen dat er net een wolk voor de zon zou zitten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, oké... Maar als je er nou eens van uit gaat dat het wel gelijk opgenomen is (dat is uiteraard niet zo, maar denk het je even in) dan zou het goed kunnen dat er net een wolk voor de zon zou zitten!

Ja, maar dan zou dat ook bij andere scenes (waar een vreemd iets is met dat weer) ook het geval kunnen zijn. Lijkt me wel heel stug, want je ziet toch meestal niet een klein stukje van de lucht?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat ze in 'De Kroon' veel met voertuigen reizen bij de ontsnappingsroute. En *japie* zecht in aflevering 7 dat hij een auto heeft klaar gezet. Maar als ze in de haven aankomen met de duikboot kan *japie* helemaal geen auto klaarzetten. Want hij is daar nog nooit geweest. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat ze in 'De Kroon' veel met voertuigen reizen bij de ontsnappingsroute. En *japie* zecht in aflevering 7 dat hij een auto heeft klaar gezet. Maar als ze in de haven aankomen met de duikboot kan *japie* helemaal geen auto klaarzetten. Want hij is daar nog nooit geweest. :?

ja inderdaad

en als ze in de haven zijn aangemeerd met die onderzeeër dan zegt de baron zo van in het stukje ervoor:

*baron* b2 jij meert de boot af, en japie, japie jij pikt een wagen.

maar die auto die staat al klaar en japie is nog niet eens van de boot geweest

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja inderdaad

en als ze in de haven zijn aangemeerd met die onderzeeër dan zegt de baron zo van in het stukje ervoor:

*baron* b2 jij meert de boot af, en japie, japie jij pikt een wagen.

maar die auto die staat al klaar en japie is nog niet eens van de boot geweest

Ja en dan volgt er een leuke scène in de auto:

*baron* U Japie neem het eerste weggetje links.

*b2* Ik zal het even aan hem doorgeven. U Japie neem de het eerste weggetje links.

*baron* Drommels, drommels en nog eens drommels.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja en dan volgt er een leuke scène in de auto:

*baron* U Japie neem het eerste weggetje links.

*b2* Ik zal het even aan hem doorgeven. U Japie neem de het eerste weggetje links.

*baron* Drommels, drommels en nog eens drommels.

*baron* Uhhh Japie, eerstvolgende weg, rechtsaf!

*b2* Wa seggie?

*baron* Ik zei: Uhhh Japie, eerstvolgende weg, rechtsaf!

*b2* Oow ik zal het hem even zeggen: Uhhh Japie, eerstvolgende weg, rechtsaf!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vraag een moet ik nakijken, maar volgens mij vertelt de Baron dat aan Adriaan door de telefoon (van Japie). Iets van "Japie daar houdt jullie in de gaten, dus geen geintjes, acrobaatje!"

Ik heb gisteren goed geluisterd, maar de baron zegt daar niets over... :?

Trouwens sowieso: Adriaan zegt alleen maar: Ja... Ja... Ja... Nee... Ja... Ja... OK... (zoiets)

en als hij het aan Bassie laat horen hoor je het helemaal, en dan hoor je Adriaan ook zeggen: Maar dat snap ik n...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb gisteren goed geluisterd, maar de baron zegt daar niets over... :?

Trouwens sowieso: Adriaan zegt alleen maar: Ja... Ja... Ja... Nee... Ja... Ja... OK... (zoiets)

en als hij het aan Bassie laat horen hoor je het helemaal, en dan hoor je Adriaan ook zeggen: Maar dat snap ik n...

Dat Ja... Ja... Ja... Nee... Ja... Ja... OK... Dat is ook in de theatershow "Live". ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb gisteren goed geluisterd, maar de baron zegt daar niets over... :?

Trouwens sowieso: Adriaan zegt alleen maar: Ja... Ja... Ja... Nee... Ja... Ja... OK... (zoiets)

en als hij het aan Bassie laat horen hoor je het helemaal, en dan hoor je Adriaan ook zeggen: Maar dat snap ik n...

Ja, hij zegt het ook niet in de serie... maar dat is wat ik denk dat er gezegd is, want een andere manier zou ik ook niet weten. Je hoort de rest van het telefoon gesprek toch niet, dus het kan best zijn dat de Baron vertelt dat die man met de krant Japie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, hij zegt het ook niet in de serie... maar dat is wat ik denk dat er gezegd is, want een andere manier zou ik ook niet weten. Je hoort de rest van het telefoon gesprek toch niet, dus het kan best zijn dat de Baron vertelt dat die man met de krant Japie is.

Ja dat klopt je hoort alleen *adriaan* maar ja ja of nee roepen maar we weten niet wat *baron* zegt aan de andere kant van de lijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat klopt je hoort alleen *adriaan* maar ja ja of nee roepen maar we weten niet wat *baron* zegt aan de andere kant van de lijn.

Natuurlijk klopt het, ik heb altijd gelijk }:| Dus als je niks beters te melden hebt...

Lees ook voor de gein dit topic even door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Natuurlijk klopt het, ik heb altijd gelijk }:| Dus als je niks beters te melden hebt...

Lees ook voor de gein dit topic even door.

Ja je hebt gelijk met nutteloze posts, maar dat jij gelijk hebt klopt nu toch niet :X

Volgens mij voor je WEL wat de baron zegt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Later laat Adriaan alles aan Bassie horen...

Dat is echter niet wat er eigenlijk gezegd werd. Adriaans reacties kloppen ook niet, dus het kan best dat in het oorspronkelijke stuk de Baron nog naar VJ refereerde.

't Is lastig, maar ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is echter niet wat er eigenlijk gezegd werd. Adriaans reacties kloppen ook niet, dus het kan best dat in het oorspronkelijke stuk de Baron nog naar VJ refereerde.

't Is lastig, maar ja.

klopt ook... :Y

Laten we het antwoord maar gewoon in het midden houden...

maar als Adriaan weet dat dat Vlugge Japie is, hadden ze hem ook kunnen grijpen

AAD + BAS + ROBIN vs BAS :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt ook... :Y

Laten we het antwoord maar gewoon in het midden houden...

maar als Adriaan weet dat dat Vlugge Japie is, hadden ze hem ook kunnen grijpen

AAD + BAS + ROBIN vs BAS :P

En het risico lopen dat ze het volgende telefoontje van de Baron missen en het hele plan vernachelen? Zo stom zijn ze nou ook weer niet hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En het risico lopen dat ze het volgende telefoontje van de Baron missen en het hele plan vernachelen? Zo stom zijn ze nou ook weer niet hoor ;)

Dan had Adriaan gebeld:

Luister baronnetje!

Wij hebben Japie... Als je hem terug wil, volg dan mijn instructies. En neem de kroon mee :Y:9

Oja... klein foutje in de serie: de baron zegt steeds: neem de koffer met losgeld mee...

Hoe weet hij dat B&A het in een koffer hebben verpakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oja... klein foutje in de serie: de baron zegt steeds: neem de koffer met losgeld mee...

Hoe weet hij dat B&A het in een koffer hebben verpakt?

Net of de Baron iets om Japie geeft :N

En hoe wil je anders losgeld meenemen? In een kruiwagen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Net of de Baron iets om Japie geeft :N

En hoe wil je anders losgeld meenemen? In een kruiwagen? ;)

In een sporttas... *) En ik denk dat de Baron wel degelijk iets om VJ geeft! In de Reis door Europa bijvoorbeeld is hij ook helemaal in paniek waar B100 gebleven is als HH de boot opgeblazen heeft, ook al zijkt hij B100 altijd helemaal de grond in. Van binnen heeft de Baron toch een klein hartje... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In een sporttas... *) En ik denk dat de Baron wel degelijk iets om VJ geeft! In de Reis door Europa bijvoorbeeld is hij ook helemaal in paniek waar B100 gebleven is als HH de boot opgeblazen heeft, ook al zijkt hij B100 altijd helemaal de grond in. Van binnen heeft de Baron toch een klein hartje... ;)

*denkt daar heel anders over... >:) *

B100 is Japie ook niet, trouwens. Ik denk dat in die situatie hij meer om de Kroon zou geven, zijn manier om die clown en acrobaat te grijpen, dan om een handlanger, die hij in Europa immers zo makkelijk laat gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Net of de Baron iets om Japie geeft :N

En hoe wil je anders losgeld meenemen? In een kruiwagen? ;)

Inderdaad, een sporttas is net zo goed denkbaar als een koffer

BTW: schatkaart:

*aadbaron* Japie! Drommels fijn jou te zien!

Baronnetje was echt wel gestrest toen Japie in de gevangenis zat. japie is dan ook een serieuze boef (in tegenstelling tot zijn vriend B2)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, een sporttas is net zo goed denkbaar als een koffer

BTW: schatkaart:

*aadbaron* Japie! Drommels fijn jou te zien!

Baronnetje was echt wel gestrest toen Japie in de gevangenis zat. japie is dan ook een serieuze boef (in tegenstelling tot zijn vriend B2)

Andere Baron. Ja, ok, zelfde Baron, maar andere invulling. B&A hebben een hogere prioriteit dan Japie op dat moment.

Nou ja, laat maar, mijn kop hangt nog een beetje in die maffe fantasieen van me rond ;)

En goed, sporttas had ook gekund, maar een koffer ligt toch het meest voor de hand. Sporttassen zijn voor ander soort ontvoeringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Andere Baron. Ja, ok, zelfde Baron, maar andere invulling. B&A hebben een hogere prioriteit dan Japie op dat moment.

Nou ja, laat maar, mijn kop hangt nog een beetje in die maffe fantasieen van me rond ;)

En goed, sporttas had ook gekund, maar een koffer ligt toch het meest voor de hand. Sporttassen zijn voor ander soort ontvoeringen.

Ik citeerde echt een stukkie uit de schatkaart dat hij zegt:

*aadbaron* Japie, drommels fijn jou te zien. Ik las zojuist dat je in de gevangenis zat

*japie* Ja maar die celdeur had Japie zo open!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik citeerde echt een stukkie uit de schatkaart dat hij zegt:

*aadbaron* Japie, drommels fijn jou te zien. Ik las zojuist dat je in de gevangenis zat

*japie* Ja maar die celdeur had Japie zo open!

Yeah, weet ik, maar Aad speelt de Baron toch anders dan Paul. Plus, toen kende de Baron B&A nog niet. Ik leg het nog een keer uit: m.i. heeft wraak nemen op B&A een hogere prioriteit dan Japie, dus als B&A Japie hadden gegrepen, had dat de Baron op DAT MOMENT weinig kunnen schelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah, weet ik, maar Aad speelt de Baron toch anders dan Paul. Plus, toen kende de Baron B&A nog niet. Ik leg het nog een keer uit: m.i. heeft wraak nemen op B&A een hogere prioriteit dan Japie, dus als B&A Japie hadden gegrepen, had dat de Baron op DAT MOMENT weinig kunnen schelen.

Ooh haha, je bedoelt het zo...

Ik heb erover nagedacht, maar ik dacht: mwa ze spelen toch dezelfde rol...

Daarbij wil het niet zeggen dat hij zonder die kroon geen wraak had kunnen nemen op B&A...

Maar ja... dat was alleen maar fantaseerwerk :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vergelijk de Kroon weleens met de Diamant, er zit ook een soort wraak actie in, maar de wraak actie in de diamant is wel erger.

Ik ben het met je eens.Bij De Diamant is de wraak van de

boeven inderdaad erger.Daar keert echt iedereen zich tegen

B&A.Bij De Kroon merk je daar veel minder van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het met je eens.Bij De Diamant is de wraak van de

boeven inderdaad erger.Daar keert echt iedereen zich tegen

B&A.Bij De Kroon merk je daar veel minder van.

Inderdaad, ben ik ook met jullie eens. En nog een aantal raakvlakken:

- Zowel in De Diamant als in De Kroon verstoppen de boeven zich in een kasteel

- Zowel in De Diamant als in De Kroon willen ze naar het buitenland (nou ja, wel een beetje met een ander doel, in De Diamant willen ze de diamant verkopen in Duitsland en in De Kroon willen ze gewoon vluchten naar het buitenland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, ben ik ook met jullie eens. En nog een aantal raakvlakken:

- Zowel in De Diamant als in De Kroon verstoppen de boeven zich in een kasteel

- Zowel in De Diamant als in De Kroon willen ze naar het buitenland (nou ja, wel een beetje met een ander doel, in De Diamant willen ze de diamant verkopen in Duitsland en in De Kroon willen ze gewoon vluchten naar het buitenland.

Zowel de Diamant als de Kroon heeft een ontzettende lekk... goeie politieagent :9~

Diamant staat bij mij intussen op twee, na de Kroon, maar de kroon blijft het beste. Ondanks de plotgaten :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zowel de Diamant als de Kroon heeft een ontzettende lekk... goeie politieagent :9~

Diamant staat bij mij intussen op twee, na de Kroon, maar de kroon blijft het beste. Ondanks de plotgaten :'(

Leg eens uit? ik snap het ff niet :S (zal wel aan mijn nachtrust liggen :P;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Leg eens uit? ik snap het ff niet :S (zal wel aan mijn nachtrust liggen :P;) )

Er zitten een paar grote gaten in het plot... vind ik jammer. De locatie van de boeven bijvoorbeeld, waar B&A nooit achter kunnen komen met hun methode, en zo zijn er nog wat dingetjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat *adjudant* eigenlijk wel weten kon dat *bas*&*adriaan* ontschuldig waren in de Kroon.

Zijn er ook verwijdere scène's in de dubbelbox van "De Kroon"?

Hoe kan hij dat nou weten?

B&A hebben immers geen bewijs tegen hun onschuld...

Ik vind het vreemd dat de adjudant niets tegen B&A doet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe kan hij dat nou weten?

B&A hebben immers geen bewijs tegen hun onschuld...

Ik vind het vreemd dat de adjudant niets tegen B&A doet...

Ik niet *perverse gedachten* >:)

Ik snap alleen die laatste zin niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel heerlijk van *baron* dat hij ze op de boot nog een keer in de val laat lopen, door de boot aan te geven en het uiterlijk van B&A te melden. Maakt de adjudant alleen maar onzekerder, maar zo langzamerhand zou je dan toch kunnen denken waarom de adjudant niks tegen B&A onderneemt. Oke, ze hebben geen bewijzen dat ze echt iets deden (behalve dat ze op de boot zaten, maar die bleek ook niet door hen gestolen), maar er zijn ook geen bewijzen dat zij wel schuldig zijn aan diefstal van het losgeld en die boot. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...