Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon - Deel II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nog een quote die alleen in die serie is gebruikt.

"Dat kan geen zuivere koffie zijn."

Leuke quote.

Deze quote werd 3 keer gebruikt: 2x de agent met de snor en 1x door *adriaan*

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mooiste en beste serie die B&A gemaakt hebben voor mij persoonlijk.

De spanningsboog is weer eens wat anders dan tegenwoordig, zeer leuke "kruismontage" (zoals ik het noem).

Bijv: *b2* zegt: "Wa seggie?" en er volgt een shot van Adriaan die tegen Bassie zegt: "Ik zei: de baron belt of 2 minuten al." (Is een voorbeeldje he, zit niet echt in de serie).

Het is ook een erg dynamische serie, elke aflevering is een pakkend iets opzich. Alleen het slot is wat minder (B&A + Adjudant ven der Steen op het bureau). Maar dat maakt de rest van de serie meer dan goed.

Mijn favoriet dus! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
De mooiste en beste serie die B&A gemaakt hebben voor mij persoonlijk.

De spanningsboog is weer eens wat anders dan tegenwoordig, zeer leuke "kruismontage" (zoals ik het noem).

Bijv: *b2* zegt: "Wa seggie?" en er volgt een shot van Adriaan die tegen Bassie zegt: "Ik zei: de baron belt of 2 minuten al." (Is een voorbeeldje he, zit niet echt in de serie).

Het is ook een erg dynamische serie, elke aflevering is een pakkend iets opzich. Alleen het slot is wat minder (B&A + Adjudant ven der Steen op het bureau). Maar dat maakt de rest van de serie meer dan goed.

Mijn favoriet dus! ^O^

Ja, die kruismontage is echt geweldig. Zo jammer dat ze dat in andere series niet of nauwelijks meer hebben... Geniaal gewoon, dat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Ja, die kruismontage is echt geweldig. Zo jammer dat ze dat in andere series niet of nauwelijks meer hebben... Geniaal gewoon, dat ;)

Of het echt kruismontage heet weet ik niet, maar ik noem het zo :@:)

Ik geloof dat in de VS ook een paar keer zoiets voorkomt, maar zeker weten doe ik het niet. Nog eens de video uit de kast halen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of het echt kruismontage heet weet ik niet, maar ik noem het zo :@:)

Ik geloof dat in de VS ook een paar keer zoiets voorkomt, maar zeker weten doe ik het niet. Nog eens de video uit de kast halen ;)

In deel 10: Het Pad der Beroemdheden zit zo'n moie kruismontage. Als Bassie op de Walk of Fame haast heeft, zingt Adriaan: Hoe je rustig, rustig, rustig. Aansluitend zegt *baron* : IK hou me niet rustig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In deel 10: Het Pad der Beroemdheden zit zo'n moie kruismontage. Als Bassie op de Walk of Fame haast heeft, zingt Adriaan: Hoe je rustig, rustig, rustig. Aansluitend zegt *baron* : IK hou me niet rustig!

Inderdaad een zeer toffe overgang.

Maar nu weer Ontopic : ik vind dat als B&A het geld gaan leveren, en Bassie het zendertje weer inschakelt, dat hij weer zeer snel op zijn plaats zit en dat al het geld weer terug in de koffer zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* heeft goed zijn best gedaan. toen bijv *robin* haar batterijen op waren, dit is een cruciaal moment, was dit niet gebeurt had *robin* de boweven kunnen horen zeggen dat ze iets verdachts hadden gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de music store heb ik de dvd zien staan van de kroon voor €12.95 is dat een redelijke prijs?

Nee, niet echt. Bij de Free Record Shop kost ie een Euro goedkoper.

Maar op Bassies postorders is ie wel 4 euro goedkoper!

Maar als je geen zin hebt om te wachten kan je hem in de winkel het best bij de Free Record Shop of V&D kopen

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Music Store is altijd duur.

Klopt. Daar moet je nooit DVD's of spellen kopen. Elk deel van Europa kost daar bijvoorbeeld 9,99 en elk deel van de Schatkaart kost ook 9,99... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt. Daar moet je nooit DVD's of spellen kopen. Elk deel van Europa kost daar bijvoorbeeld 9,99 en elk deel van de Schatkaart kost ook 9,99... :N

Ok bedankt, ^O^ dan ga ik hem maar niet kopen vandaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had m voor €9 bij Intertoys. Vond ik wel n redelijke prijs, kijk daar anders nog eens goed :)

Oh ja?

Bij onze Intertoys hebben ze juist helemaal niks van Bassie & Adriaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh ja?

Bij onze Intertoys hebben ze juist helemaal niks van Bassie & Adriaan

De ene Intertoys is de andere niet :) Ik heb m in Amsterdam gekocht,woon ik vlakbij, wat dat betreft heb ik het wel makkelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had m voor €9 bij Intertoys. Vond ik wel n redelijke prijs, kijk daar anders nog eens goed :)

Ik ga ze denk ik maar kopen bij de mediamarkt _O_

Maar nu weer ontoppic :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie heeft hem toevallig via Bol.com besteld? Ik kan hem daar niet vinden. Alleen de VHS versie staat erop. :'(

Daar heb ik hem vandaan. Hij staat gewoon hier: link

Maar je kunt hem beter ergens anders halen, want dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. (Ik heb hem alleen maar bij Bol besteld omdat ik een kortingsbon had).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar heb ik hem vandaan. Hij staat gewoon hier: link

Maar je kunt hem beter ergens anders halen, want dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. (Ik heb hem alleen maar bij Bol besteld omdat ik een kortingsbon had).

Oke bedankt! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie heeft hem toevallig via Bol.com besteld? Ik kan hem daar niet vinden. Alleen de VHS versie staat erop. :'(

ik heb er 7 dvd's gekocht en ik ben erg tevreden over bol.com. ik kan het aanraden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een leuke quote:

*japie* Als ik moet kijken hoe het beveiligd kan ik herkend worden en dat vind ik niet leuk.

*b2* Waar heb je jeuk???

*japie* Ik zeg dat vind ik niet leuk!!!

*b2* Ja, jeuk is niet leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hem voor 11.99 euro bij FRS gehaald. Hebben zij eigenlijk ook een webshop?

Het leukste vind ik het om de DVD in 1 keer uit te kijken. Dan blijft de spanning er het meeste inzitten!

(zie de general chat daar staat een topic over de prijzen van de DVD's. Als je 5 DVD's bij Bassies postorders bestelt i.p.v. FRS met nog 1 pennetje ofzo erbij van 1 euro scheelt 13.95 euro. Lijkt mij wel de moeite waard om af en toe eens prijzen te vergelijken!)

Hele mooie serie! Ik sluit me bij de andere berichten aan!

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het ligt wel in de buurt van de Ruïne dus inderdaad goed mogelijk!

Daarom d8 ik ook dat het mogelijk zou kunnen zijn, mijn moeder heeft er in de buurt gewoond dus als ik de kroon op dvd heb zal ik het vragen.

PS. en dat is zeer binnenkort

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Foutje in de verdwenen kroon: Als de baron, B2 en vlugge Japie op het eind in de groene auto weggaan heeft die een open dak. Als ze het ongeluk krijgen, zegt B2: ,,Eindelijk een wagen met een open dak`` terwijl die auto het niet heeft!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foutje in de verdwenen kroon: Als de baron, B2 en vlugge Japie op het eind in de groene auto weggaan heeft die een open dak, als ze het ongeluk krijgen, zegt B2: Eindelijk een wagen met een open dak, terwijl die auto het niet heeft!

dat zal de grap zijn denk ik

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn zusje vond het eind van de kroon altijd wel erg leuk, ook al is zij eigenlijk helemaal geen b en a fan ofzo, ze keek er ook niet erg vaak naar (EEN SCHANDE, EEN SCHANDE) :P

PS dit is Mijn *O* 500e *O* Post *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat hij daar niet raar doet, maar eerder raar doet als ze de kroon hebben,

*japie* Baas, we hebben de kroon

die expressie die *baron* dan op z'n gezicht heeft is echt raar, het is vreugde maar ik vind dat het ook een soort angst toont ( had misschien door dat hij werd afgeluisterd )

Link naar bericht
Delen op andere sites
die expressie die *baron* dan op z'n gezicht heeft is echt raar, het is vreugde maar ik vind dat het ook een soort angst toont ( had misschien door dat hij werd afgeluisterd )

Het kan ook een gevoel van macht zijn, zo van 'wat ben ik toch geniaal dat ik zelfs zo'n goed bewaakte kroon kan pikken'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

op een gegeven moment in een scene waar de baron met adriaan belt zegt hij "je pakt de koffer met het geld"

later als bassie het afluisterd hoor je de baron

"je neemt de koffer met het geld foutje

*baron* kunnen we tenminste zien wat we zeggen.

*b2* wat zeg je

*baron* ik zeg kunnen we tenminste zien wat we zeggen.

*b2* oh zeg dat dan.

*baron* dat zeg ik tog!!!!!

*b2* wat zeg je.

masterlijk is deze dialoog.

Link naar bericht
Delen op andere sites
op een gegeven moment in een scene waar de baron met adriaan belt zegt hij "je pakt de koffer met het geld"

later als bassie het afluisterd hoor je de baron

"je neemt de koffer met het geld foutje

Die telefoongesprekken lijken sowieso wel opnieuw opgenomen want ook in andere gesprekken zitten verschillen tussen het echte gesprek en de opname. Bovendien wordt één gesprek opgenomen terwijl dat niet door de telefoon maar door de walkie talkie wordt gevoerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja of dit:

*adriaan* Maar dat snap ik niet.

Op de recorder zegt Adriaan iets heel anders.

nee hoor dan hoor je dat *adriaan* wel zeggen maar de *baron* zegt dan gelijk 'DAT HOEF JE NIET TE SNAPPEN'

Link naar bericht
Delen op andere sites

De telefoongesprekken zijn bijna allemaal anders live en op band. De tijden kloppen ook bijna nooit. Er staat een overzichtje op de info site met alle gesprekken en de tijden volgens het script, volgens Robin en volgens de Adjudant. Klopt geen moer van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...