Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon - Deel II


Aanbevolen berichten

wonderer die grotere grijze volgauto van de politie zeg jij dat het de auto is van inspecteur de vries, dat kan best kloppen want volgens mij is dat de auto van Aad zelf

heb k ergens gelezen maar waar

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De telefoongesprekken zijn bijna allemaal anders live en op band. De tijden kloppen ook bijna nooit. Er staat een overzichtje op de info site met alle gesprekken en de tijden volgens het script, volgens Robin en volgens de Adjudant. Klopt geen moer van ;)

ach het gaat om het verhaal;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar hoe hebben ze die opgenomen gesprekken opgenomen? Dus de vraag: hebben ze de gesprekken op een band in gesproken en dan de bandrecorder aangezet en dus het geluid opgenomen. Of doen ze net alsof ze een bandrecorder laten lopen en het geluid eronder gemonteerd?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig detail trouwens. De krant waarin het bericht van de Kroon staat heet: Het Kompas (dezelfde krant publiceerde ook het verhaal van B&A en de schatkist). Zou de naam een subtiele verwijzing zijn naar TROS Kompas? De omroepgids van de huisomroep van B&A? Toevallig is het wel.

De krant is trouwens wel zeer actueel. De boefjes breken 's nachts in en de volgende dag staat het er al in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grappig detail trouwens. De krant waarin het bericht van de Kroon staat heet: Het Kompas (dezelfde krant publiceerde ook het verhaal van B&A en de schatkist). Zou de naam een subtiele verwijzing zijn naar TROS Kompas? De omroepgids van de huisomroep van B&A? Toevallig is het wel.

De krant is trouwens wel zeer actueel. De boefjes breken 's nachts in en de volgende dag staat het er al in.

Dit zou best eens een verwijzing naar de troskompas kunnen zijn :)

Het is zeker een actuele krant maar het betreft hier natuurlijk wel een grote misdaad dus de krant zal 's nachts aangepast zijn ( STOP de persen :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit zou best eens een verwijzing naar de troskompas kunnen zijn :)

Het is zeker een actuele krant maar het betreft hier natuurlijk wel een grote misdaad dus de krant zal 's nachts aangepast zijn ( STOP de persen :P )

Ze breken ook vlak na zessen in natuurlijk, dus tijd zat om een artikeltje te schrijven. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze breken ook vlak na zessen in natuurlijk, dus tijd zat om een artikeltje te schrijven. ;)

Ja op zich kan het makkelijk in de krant, maar die is dan ook zeer actueel zoals ik schreef. Je leest het de volgende dag al in het Kompas :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bestaat het kompas dan niet? Volgens mij heeft eht vroeger wel bestaan.

Ontopic: Voor de grap heb ik vlugge japie van nu (de 10) vergeleken bij deze (uit de verdwenen kroon). Het lijkt wel alsof hij het verleerd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is ook al weer 17 jaar geleden hoor.

Het is niet zoiets als fietsen, dat verleer je nooit.

Dat weet ik. Maar de laatste keer op TV (in de reis vol verrassingen) klonk het wel wat beter. Maar in het hoorspel van de verzonken stad...

Link naar bericht
Delen op andere sites

mij zijn 2 foutjes opgevallen tijdens deze serie, maar één weet ik niet 100% zeker, dus een bevestiging zou fijn zijn, ik heb het namelijk op Nickelodeon gezien en kan het niet meer terugspoelen

foutje 1: *bas* koopt batterijen, (hij komt wel erg snel terug, maarja dat maakt niet uit), en hij komt uit de winkel met 2 lossen batterijen. Batterijen koop je nooit los!

foutje 2: (graag bevestiging) Tijdens het eerste telefoongesprek van *adriaan* met de *baron* neemt *bas* de opnamerecorder mee. Als het gesprek is afgelopen nemen ze het niet mee terug, maar in de auto heeft *adriaan* het wel weer bij zich.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mij zijn 2 foutjes opgevallen tijdens deze serie, maar één weet ik niet 100% zeker, dus een bevestiging zou fijn zijn, ik heb het namelijk op Nickelodeon gezien en kan het niet meer terugspoelen

foutje 1: *bas* koopt batterijen, (hij komt wel erg snel terug, maarja dat maakt niet uit), en hij komt uit de winkel met 2 lossen batterijen. Batterijen koop je nooit los!

foutje 2: (graag bevestiging) Tijdens het eerste telefoongesprek van *adriaan* met de *baron* neemt *bas* de opnamerecorder mee. Als het gesprek is afgelopen nemen ze het niet mee terug, maar in de auto heeft *adriaan* het wel weer bij zich.

Die eerste ben ik het niet zo mee eens... in een ijzerhandel kan het best zo zijn dat er losse batterijen (merkloos) verkocht worden. Ook kan Bassie de verpakking er al tijdens het lopen afgescheurd hebben (scheelt weer tijd).

De tweede staat al op de site ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

foutje 1: *bas* koopt batterijen, (hij komt wel erg snel terug, maarja dat maakt niet uit), en hij komt uit de winkel met 2 lossen batterijen. Batterijen koop je nooit los!

...

Volgens mij is het bij sommige winkels mogelijk om batterijen los te kopen, dus ik denk niet dat we dat als fout moeten rekenen.

En anders zou hij de verpakking ook al in de winkel geopend kunnen hebben.

Edit: Ik zie dat Wonderer me voor is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is het bij sommige winkels mogelijk om batterijen los te kopen, dus ik denk niet dat we dat als fout moeten rekenen.

En anders zou hij de verpakking ook al in de winkel geopend kunnen hebben.

Kijk, Wer-Al is het met me eens ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

zeker opzich hebben jullie gelijk

maar het is theoretisch niet mogelijk om in die tijd de verpakking weg te scheuren, maar het is idd geen fout :N . dan zou het ook een fout kunnen zijn dat er geen bonnetje bijzat :?

mijn fout, excuus |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
foutje 1: *bas* koopt batterijen, (hij komt wel erg snel terug, maarja dat maakt niet uit), en hij komt uit de winkel met 2 lossen batterijen. Batterijen koop je nooit los!

Het is ook niet zeker of Bassie direct weer uit de winkel terugkeert. Je ziet hem wel snel naar binnen lopen en naar buiten komen, maar misschien hebben daar wel enkele minuten tussen gezeten en is de scène gewoon wat sneller gemaakt, aangezien het kijken naar een dichte winkeldeur ook niet zo boeiend is. Bassie kan dan in de tussentijd die batterijen hebben uitgepakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

inderdaad, wat ik zeg is geen fout, maar in principe zou het nooit kunnen, maar ik denk dat dat ook een beetje de grap is:

*bas* Sorry Adriaan dat het zo lang duurde

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lara kopt de bal langs Bassie als de clown even is afgeleid. De bewegende bal is echter in het beeld geplakt, je ziet namelijk dat de bal een randje heeft en voor het beeld langs vliegt

Maar als je de oude cnr banden bekijkt, is hij wel echt. Het is een andere take.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar als je de oude cnr banden bekijkt, is hij wel echt. Het is een andere take.

Klopt, ik snap ook echt niet dat ze die nieuwe take hebben gebruikt het ziet er ontzettend nepuit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraag..(heb hem ook gemaild naar Adriaan), maar waar zijn de opname's gemaakt binnen in het kasteel, dus achter het 'struweel'? Weet iemand dat, want achter het 'echte' struweel is het maar 1 bij 1 m...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft iemand hier foto's van? Op de site van dit museum vindt ik geen enkele foto van dit gebouw waar de opname's zijn gemaakt...

wat bedoel je, foto's van de buitenkant of de binnenkant?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die zou ik ook wel eens wilen zie ja, foto's van de binnenkant .... :)

Die staan dus er dus weer wel, even wat beter zoeken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vraag me af welk boevenmuziekje er werd gebruikt in de oorspronkelijke versie van de Kroon en de verzonken stad. Dezelfde als in Europa? Ik kan het me totaal niet meer herinneren.

In de kroon wordt er in het begin een boevenmuziekje gebruikt als je de auto van de boeven ziet rijden. Het gaat ongeveer hetzelfde als dat bekende boevenuziekje uit de schatkaar, maar dan met een lagere toon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Schatkaart wordt ook helemaal op de kop gezet en opnieuw uitgebracht. Nickelodeon zal deze versie ook wel krijgen denk ik. Dat boevenmuziekje zal dan ook anders zijn helaas :'(:'(:'(:'(:'(

Is het boevenmuziekje dan anders? Bij de DVD is ie toch ook hetzelfde, dus waarom bij de series dan niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...