Ga naar inhoud

Ben jij een echte B & A fan?


Aanbevolen berichten

Kleine quiz met 6 vragen

- Beantwoord eerst alle vragen zonder te kijken naar de puntentelling en noteer ze

- Bekijk hoeveel punten dat je hebt

- Zet je vragen in een nieuwe post

De Vragen

1. Heb jij meerdere B & A DVD's?

A ja B nee

2. Heb jij een oude (verkorte) versie op VHS?

A ja B nee

3. Hoe lang ben jij al B & A fan?

A <1 jaar B < 5 jaar C < 10 jaar

4. Welke status heb jij op dit forum?

A Newbie B B&A fan C geniaal D zeer geniaal/zeer zeer geniaal/the genius E moderator/admin

5. Bestel je ook een DVD als je de gehele serie al op VHS hebt?

A Ja, want voor de extra's betaal ik wel! B Misschien C Onzin, te duur en ik heb hem toch al

6. Ga je ook mee doen aan de B en A film op dit forum?

A jazeker! B misschien C nee

Puntentelling

1

a = 2 punten b = 0 punten

2

a = 2 punten b = 0 punten

3

a = 2 punten b = 4 punten c = 6 punten

4

a = 0 punten b = 1 punt c = 2 punten d = 3 punten e = 4 punten

5

a = 4 punten b = 2 punten c = 0 punten

6

a = 4 punten b = 2 punten c = 0 punten

Uitslag

0 tot 10 punten

Een kleine B & A fan!

10 tot 18 punten

Al een redelijke B & A fan!

18 of meer punten

Grote B & A fan!

Ik doe hem zsm zelf ook.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind niet echt dat de hoeveelheid VHS/DVD zegt hoe grote fan je bent, noch het aantal posts... maar goed.

1 A

2 B

3 C

4 E

5 A (eigen NVT want ik heb geen banden...)

6 A

20 punten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind niet echt dat de hoeveelheid VHS/DVD zegt hoe grote fan je bent, noch het aantal posts... maar goed.

Vind ik zelf eigenlijk ook, beetje onvolledige quiz.

Misschien een leuk idee als we in dit topic ook vertellen waarom je van jezelf vind dat je B&A fan bent, hoe het 'fan-zijn' is ontstaan enz.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind ik zelf eigenlijk ook, beetje onvolledige quiz.

Misschien een leuk idee als we in dit topic ook vertellen waarom je van jezelf vind dat je B&A fan bent, hoe het 'fan-zijn' is ontstaan enz.

Vind ik een goed idee, ik begin wel, kan de rest alleen nog maar meevallen ;)

Ik kan me dit trouwens niet herinneren, maar ik heb een vriendenboekje dat ik om de zoveel tijd voor mezelf invulde. Aan het handschrift te zien, was ik rond een jaar of acht.

Mooiste film: Bassie en Adriaan (nou ja, eigenlijk bassie en aadriaan ;))

Beste popgroep (pop doorgestreept): liedjes van b en a

tophit: liedjes van b en a (op zich jammer dat ik dus niet weet welk nummer ik echt het tofst vond)

Fijnste tv programma: Bassie en Adriaan

Het meest houd ik van: (verplichte lijst familieleden) en aadriaan

Dus ja. Adriaan was mijn held ;) Ik weet echter niet meer waarom.

Wat ik wel weet, is dat ik vroeger helemaaaaal geen fan was van de boeven. Da's nu wel anders, hehehe. Ik ben vier keer naar een live show geweest, dus het zat best wel diep, tot een jaar of twaalf, denk ik. Toen zakte het weg. Ik denk omdat ik ineens kennismaakte met een hele andere wereld, op de middelbare school.

Twee jaar geleden tijdens mijn stage, vertelde mijn medestagiair dat ze de straat achter de van Toor broers woonde. Ik weet niet meer hoe we erop kwamen, ik kan me niet voorstellen dat ik erover begon, want toen was ik niet meer fan. Ik was toch wel geintrigreerd, maar besteedde er niet zo veel aandacht aan. Ze vertelde onder andere dat ze niet zo aardig waren, dus dat wilde ik sowieso niet horen.

Weer later hoorde ik dat ze uit elkaar gingen. Daar baalde ik wel van en ik luisterde naar het nieuws om te horen wat er was. Nog later las ik iets over de B&A tour, ik zocht op internet, kwam FOK tegen en de rest is geschiedenis.

Mijn beste vrienden vinden dat ik geobsedeerd ben (voornamelijk door mijn dromen, denk ik) maar ik vind het nog wel meevallen. Ik ben voornamelijk fan van de karakters, omdat ik die het beste "ken". Daarom heb ik over het algemeen voldoende aan de CDs en DVDs.

Ach ja, ik weet het ook niet. Ik ben gewoon niet zo'n verzamelaar. Echt fandom zit toch in je hoofd (of je hart?).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oké nu ik :P

Al sinds mijn 4de levensjaar ben ook ik helemaal fan van B&A en heb dat eigenlijk nooit losgelaten. Ik weet nog dat ik de eerste video's kreeg: de huilende professor banden van de slager (ik was ook helemaal gek van de Bassie worst overigens :P)

Op school speelden we heel vaak B&A en ik was altijd Adriaan natuurlijk. Ik wilde ook vaak perse een zwarte broek en een blauwe trui aan om tóch (als het maar een klein beetje) op Adriaan te lijken.

Het zijn eigenlijk altijd mijn jeugdhelden geweest en toen ik vorig jaar het FOK! Forum ontdekte heb ik via de zoekfunctie ook meteen gekeken of er een Bassie & Adriaan topic bestond. Na een tijdje ben ik mee gaan posten.

Sinds de dvd's op de markt zijn is mijn verslaving weer terug en ik wacht met smart op nieuw materiaal wat ik binnenkort krijg (100 x B&A, trosster).

Bassie & Adriaan zijn jeugdhelden, voor mij en volgens mij voor veel leeftijdsgenootjes. Al zel ik wellicht één van de weinigen zijn die nog steeds idolaat is van de vervelende clown en die irritante acrobaat *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1. A

2. A

3. C

4. D (wat maakt je als modje een grotere fan??) :P

5. A

6. A

Punten: 21 punten *)

Had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht natuurlijk >:)

Wat maakt je als modje een grotere fan? Dan doe je lijkt mij nog meer mee met het forum dus grotere fan :9 . Dat dacht ik zo :9 .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

A

B

C

D

A

B

totaal 17 punten.

ik mis trouwens wel een vraag over de kennis die je hebt van b&a. ik vind als je erg veel over ze weet dat je dan toch wel een grote fan bent

Link naar bericht
Delen op andere sites
1. A

2. A

3. C

4. E

5. A

6. B

20 punten :)

Grote B&A fan dus -0-

Ja, je bent ''modje'' of moderator :P.

Vertel ook het 'Verhaal'. ( :O haha, nee hoor ;) )

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

1. A

2. A

3. C

4. C

5. A

6. A

*O*20 punten *O*

En nu het verhaal erachter.

Ik kijk al sinds m'n 3-4 jaar naar Bassie en Adriaan. Als peuter omdat de onhandigheden van Bassie grappig waren, en later omdat de verhalen tof en vol spanning zaten.

Maar dan tussen m'n 13 en 15 heb ik zo ( in een puber-opwelling ) afkeer gekregen van kinderseries, en dus ook Bassie en Adriaan :@

Maar dan, toen ik 15 was, zag ik op tv nog eens een aflevering van Bassie en Asriaan, en ben weer helemaal in de ban ervan geraakt.

En dat is dus nog steeds zo, en ik denk niet dat het nu nog weg zal gaan.

*O*-0- lang leve Bassie en Adriaan, maw -0-*O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, je bent ''modje'' of moderator :P.

Vertel ook het 'Verhaal'. ( :O haha, nee hoor ;) )

Lukas.

Vooruit ;)

Ik keek vroeger (ehm vanaf mijn vijfde gok ik) gewoon heel erg veel B&A, als enige ik huis was ik verzot op de series en als B&A in de buurt kwamen wilde ik direct naar een voorstelling. Uiteindelijk heb ik ze maar 3 keer live gezien (dat ik nog weet), 2 maal in het circus (waar ik een video opname gemaakt heb, maar die kwijtgeraakt is) en 1 maal in een sporthal voor de lachspektakelshow (dat kaartje had ik met een tekenwedstrijd gewonnen). Verder wilde ik altijd de videobanden van B&A kopen, maar door gebrek aan geld (destijd waren die videobanden per stuk al 20-25 gulden) heb ik maar een beperkt deel aangeschaft. Een aantal jaar was mijn aandacht voor B&A minimaal geworden (tja, iedereen pubert :P), en heb ik een groot deel van mijn collectie weggegooid (:(*(* ). Een aantal jaar geleden kwam mijn passie voor B&A weer terug en ben ik een jaar terug op Fok terechtgekomen. Daar werd ik in korte tijd iemand die redelijk veel postte en de rest van het verhaal kent iedereen wel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

1. Heb jij meerdere B & A DVD's?

A ja

2. Heb jij een oude (verkorte) versie op VHS?

A ja

3. Hoe lang ben jij al B & A fan?

C < 10 jaar

4. Welke status heb jij op dit forum?

B B&A fan

5. Bestel je ook een DVD als je de gehele serie al op VHS hebt?

A Ja, want voor de extra's betaal ik wel!

6. Ga je ook mee doen aan de B en A film op dit forum?

B misschien.

Even de punten uitrekenen (O)

Hmm... ik ben een grote B&A fan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even de punten uitrekenen (O)

Hmm... ik ben een grote B&A fan ;)

Nee, je bent nog maar een Al redelijke B&A fan, want je hebt 17 punten en niet 18 of hoger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, je bent nog maar een Al redelijke B&A fan, want je hebt 17 punten en niet 18 of hoger.

*baron* 'Val me niet in de reden!' BAF!!!!

Niet op 1 puntje kijken ;)

En trouwens, moest ik die vragen NU opnieuw maken zou ik al een grote B&A fan zijn, want er zijn dingen veranderd zoals mijn status: Geniaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

nu ik:1:0

2:2

3:6

4:1

5:4

6:0 EN DAT IS SAMEN:13!!!

nu mijn verhaal over het fan worden van bassie en adriaan...

het is 1996.1 jaar na mijn geboorte. ik moest huilen. altijd als ik moest huilen deed mijn moeder me heen en weer wiegen. een keer lukte het niet. toen bleef ik huilen. toevallig had mijn moeder op de stoel een wehkamp boekje liggen. en het lag precies open op een bladzij waar bassie en adriaan liedjes uit grootmoeders tijd op stond. toen bestelde mijn moeder ze heel snel. toen de banden er waren, zette mijn moeder ze meteen aan. ik stopte meteen met huilen en sinds toen ben ik fan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
nu ik:1:0

2:2

3:6

4:1

5:4

6:0 EN DAT IS SAMEN:13!!!

nu mijn verhaal over het fan worden van bassie en adriaan...

het is 1996.1 jaar na mijn geboorte. ik moest huilen. altijd als ik moest huilen deed mijn moeder me heen en weer wiegen. een keer lukte het niet. toen bleef ik huilen. toevallig had mijn moeder op de stoel een wehkamp boekje liggen. en het lag precies open op een bladzij waar bassie en adriaan liedjes uit grootmoeders tijd op stond. toen bestelde mijn moeder ze heel snel. toen de banden er waren, zette mijn moeder ze meteen aan. ik stopte meteen met huilen en sinds toen ben ik fan.

Als je in 1996 pas fan bent geworden, kun je nooit langer dan 10 jaar fan zijn. Dus dat betekend dat je voor vraag 3 maar 4 punten krijgt. ;);)

1:0

2:2

3:4

4:1

5:4

6:0

totaal: 11

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
1. A

2. B

3. C

4. (was C) is nu D

5. B

6. A

Punten: 17

En dit maakt mij tot een "een redelijke B & A fan!"

en nu is mijn score behoorlijk verhoogd.

1. A

2. A

3. C

4. D

5. A

6. A

dus mijn score is 21 punten

EINDELIJK een grote b & a fan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het niet echt een betrouwbare test... ik heb immers geen DVD speler. En je status heeft te maken met hoe lang je lid bent, niet met hoe'n grote fan je bent.

Ik denk ook niet dat je aan het aantal video's / dvd's kunt zien hoe erg fan iemand is...

Nou ja, het is dan ook maar een 'voor de lol'-topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk ook niet dat je aan het aantal video's / dvd's kunt zien hoe erg fan iemand is...

Nou ja, het is dan ook maar een 'voor de lol'-topic.

Inderdaad, ja. Wil je een betrouwbare test uitvoeren, dan zal het minimaal 30 vragen zijn. En afkijken, spieken of praten tijdens de overhoring een 1. :P

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoiets kan nooit eerlijk. Want als je een feit vraagt kun je dat hier ff opzoeken met de zoekfunctie. Dus een echte goede "test" (ik zowiezo niet dat je kunt testen of iemand fan is) is nooit betrouwbaar want als je iets niet weet kijk je ff want iedereen wil zo hoog mogelijk eindigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoiets kan nooit eerlijk. Want als je een feit vraagt kun je dat hier ff opzoeken met de zoekfunctie. Dus een echte goede "test" (ik zowiezo niet dat je kunt testen of iemand fan is) is nooit betrouwbaar want als je iets niet weet kijk je ff want iedereen wil zo hoog mogelijk eindigen.

idd, ik had een paar maanden gelden nog bijna niks, en nu best wel veel, maar mooi niet dat ik een veeeel grotere fan ben geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb ook veel meer maar een grotere fan ben ik niet echt geworden. Alhoewel, dit forum heeft me zeker wel aangespoort tot het kopen van dvd's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

1. Heb jij meerdere B & A DVD's?

B nee

2. Heb jij een oude (verkorte) versie op VHS?

B nee

3. Hoe lang ben jij al B & A fan?

C

4. Welke status heb jij op dit forum?

B B&A fan

5. Bestel je ook een DVD als je de gehele serie al op VHS hebt?

A Ja (want ik heb de niet de hele serie op VHS)

6. Ga je ook mee doen aan de B en A film op dit forum?

C nee (omdat het vanaf hier nogal ver weg is...)

Uitslag

11 punten

Al een redelijke B & A fan!

Een niet al te hoog puntenaantal maarja.... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

1. B 0

2. B 0

3. B 4

4. A 0

5. C 0

6. C 0

4 puntjes dus maar....

Een kleine B & A fan!

Maar ik vind ook dat het niet veel zegt, so I'n new here. Zegt niks over mijn fan status. Ik heb geen video's gekocht, maar dat zegt daar ook neet veel over (wel wat, i admit).

Maar goed, ben ook inderdaad geen superfan. Vind het een leuke serie met leuke komische avonturen. Maar vind oko niet dat ik een kleine fan ben. Vind mezelf een 'normale' fan

Link naar bericht
Delen op andere sites

1. Heb jij meerdere B & A DVD's?

A ja

2. Heb jij een oude (verkorte) versie op VHS?

A ja

3. Hoe lang ben jij al B & A fan?

C 10 jaar

4. Welke status heb jij op dit forum?

D zeer geniaal/zeer zeer geniaal/the genius

5. Bestel je ook een DVD als je de gehele serie al op VHS hebt?

A Ja, want voor de extra's betaal ik wel!

6. Ga je ook mee doen aan de B en A film op dit forum?

A jazeker!

21 PUNTEN!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Het gebeurde aan het begin van de 3e klas (vorig jaar). Op één of andere manier begonnen ik en een vriend van mij over B&A... Na een tijdje werden we vaste kijkers om 6 uur. We zochten wat banden van vroeger op van B&A! Ik leende van hem de dubbelvideo van de Kroon en de video van de sleutel. Hij leende van mij 2 banden van de reis door Amerika. En na een tijdje (December paar dagen voor oud en nieuw), ging ik vuurwerk halen en toen zag ik toevallig de DVD's van de schatkaart voor 4,99 buiten staan bij de Marskramer. Ik heb die toen niet gekocht...

Een paar dagen later zat in op MSN met die vriend en vertelde over die DVD's. Hij zij toen: Ik ben zo terug, ff w88! (hij woont tegenover de Marskramer). Even later was hij terug, en ja hoor... Hij had de DVD's gekocht! Dus ja, ik komen kijken bij hem de Vrijdag d'r op! Toen heb ik geld geleend bij z'n moeder om deel 1 van de Schatkaart te gaan kopen, en zo begon het balletje te rollen! Steeds meer DVD's enz0w...

Ik zit inmiddels aan 13 DVD's en 9 videobanden! En ik breidt m'n collectie nog steeds uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

1.A

2.A

3.C

4.B

5.A

6.C

Totaal: 15 punten

Ik vind die puntentelling een beetje raar zitten. Vraag 4 vind ik niet van toepassing aangezien dat sterk afhangt van de tijd dat je op het forum zit.

In de film kan ik niet meespelen aangezien ik geen tijd heb, dus die kan ook geschrapt worden.

En ik durf rustig te zeggen dat ik niet meer fan kan zijn dan wat ik nu ben want ik ben er redelijk verslaafd aan. Als ik eens wat vrije tijd heb dan gaat al die vrije tijd vaak op aan Bassie en Adriaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De quiz is inderdaad wat slap :P. Misschien is onderstaande beter. Beetje melig met de smilies :P

TEST

1. Hoe lang ben je al fan?

A Vanaf heel jong al! (onder 6 jaar fan geworden)

B Onder 10 jaar fan geworden

C Later dan je 10e fan geworden

2. Heb je de B&A tentoonstelling in Dieren gezien?

A Ja, op 1 juli tijdens de opening en daarna nog een of meerdere keren :Y

B Ja, op 1 juli tijdens de opening

C 2 of meer keer

D Ja, 1 keer

E Nee

3. Hoe vaak ben je op het forum actief?

A Zowat elke 2 uur kijk ik op het forum

B Elke dag kijk ik op het forum

C Enkele keren per week kijk ik op het forum

D 1 keer per week kijk ik op het forum

E Enkele keren per maand kijk ik op het forum

4. Heb je de B&A avonturen (Plaaggeest t/m Amerika) - alle delen - op VHS of DVD of gedeeltelijk VHS en gedeeltelijk DVD?

A Ja, sommige ook dubbel (op DVD en VHS)

B Ja

C Bijna, nog 1 of 2 vhs/dvd

D Nee, ik moet nog veel vhs/dvd kopen

5. Kijk je vaak B&A op TV?

A Ja, elke dag

B Enkele keren per week

C Zowat elke week

D Bijna niet

6. Als er weer een meeting komt, ga je dan?

A Zeker weten O+

B Misschien wel

C Nee, geen denken aan :O

7. Hoe berg je je verzameling op?

A Netjes achter glas!! :Y

B Op een plankje

C Ergens stoffig op je bureau

D Uhm... Nou je het zegt, waar ligt m'n verzameling eigenlijk...? :{

Puntentelling

Vraag 1

A = 3 punten

B = 2 punten

C = 1 punten

Vraag 2

A = 4 punten

B = 3 punten

C = 2 punten

D = 1 punten

E = 0 punten

Vraag 3

A = 4 punten

B = 3 punten

C = 2 punten

D = 1 punten

E = 0 punten

Vraag 4

A = 3 punten

B = 2 punten

C = 1 punten

D = 0 punten

Vraag 5

A = 3 punten

B = 2 punten

C = 1 punten

D = 0 punten

Vraag 6

A = 2 punten

B = 1 punten

C = 0 punten

Vraag 7

A = 3 punten

B = 2 punten

C = 1 punten

D = 0 punten

0 punten: GEEN B&A fan!!

1 - 6 punten: Je bent op weg om een B&A fan te worden, je bent het echter nog niet, blijf actief op dit forum!

7 - 12 punten: Al een redelijke B&A fan. Ga zo door!

13 - 16 punten: Je bent bijna geniaal. Je mist alleen de varkentjesstropdas nog :7

17 punten en meer: De geniaal *O*

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

1. Heb jij meerdere B & A DVD's?

A, ja... 13 DVD's.

2. Heb jij een oude (verkorte) versie op VHS?

A, ja... 10 video's waarvan ongeveer 7 oude verkorte.

3. Hoe lang ben jij al B & A fan?

B < 5 jaar... Bij elkaar ongeveer, ik heb een tijdje op "stand-by" gestaan.

4. Welke status heb jij op dit forum?

D zeer geniaal...

5. Bestel je ook een DVD als je de gehele serie al op VHS hebt?

A, Ja, want voor de extra's betaal ik wel! Huilende Prof. Heb ik gedeeltelijk op VHS en helemaal op DVD, evenals de Kroon.

6. Ga je ook mee doen aan de B en A film op dit forum?

B, misschien... Dat ligt eraan waar het is enz. en of ik kan.

1 A <2 punten

2 A <2 punten

3 B <4 punten

4 D <3 punten

5 A <4 punten

6 B <2 punten

Totaal: 17 Punten

10 tot 18 punten

Al een redelijke B & A fan!

Nou, dat vind ik niet tegen vallen... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De quiz is inderdaad wat slap :P. Misschien is onderstaande beter. Beetje melig met de smilies :P

2. Heb je de B&A tentoonstelling in Dieren gezien?

A Ja, op 1 juli tijdens de opening en daarna nog een of meerdere keren :Y

B Ja, op 1 juli tijdens de opening

C 2 of meer keer

D Ja, 1 keer

E Nee

*baron* Nee balgehakt!

Lukas had een nieuwe test gepost, een verbeterde waar je wel 2E kon kiezen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...