Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

 

Bart de Graaff is dood. Geen nieuws, dat is 'ie op moment van spreken al precies 15 jaar en 2 dagen. Maar wat heeft hij toch een hoop beeldmateriaal achtergelaten! En omdat ik, als grootste zuurpruim op het gebied van steeds dezelfde herhaalde beelden op tv, van mening ben dat er veel meer leuk materiaal te tonen is, wilden we iets ouds, maar toch nieuws doen. Daarom dat deze hele maand mei, de Facebookpagina van Retroforum in het teken staat van 'De maand van Bart', met daarin een groot chronologisch overzicht van de programma's die Bart in zijn korte maar roemruchte tv-loopbaan gemaakt heeft! Want of je 'm nou alleen maar goed vond in 'B.O.O.S.'....

 

 

...met Chiel van Praag in Superchamps...

 

 

...Of natuurlijk in zijn televisieprogramma over televisie, BNN (de voorloper van de publieke omroep met dezelfde naam)...

 

...Dan hebben wij wat je zoekt. En dit is natuurlijk maar een topje van de ijsberg, want morgen gaat de 50e video in een maandje tijd online, en dan is de maand nog niet eens om! Omdat we je niet meteen een enorme linkdump met dit topic willen geven laat ik het hier voor nu even bij, op ééntje na dan. Want één van mijn favoriete programma's uit de laatste jaren van Bart ging vandaag online in een korte impressievideo en die wil ik tóch even onder de aandacht brengen. Barts Straatvechters, met recht één van de slechtste buurt-spelprogramma's ever te noemen, en daar was Bart het helemaal mee eens!

 

 

Voor meer informatie en fragmenten, kijk vooral even op www.facebook.com/Retroforumlive, doe die duim omhoog en kijk even naar wat je al gemist hebt op de videopagina :D

 

En dan nu het uiteindelijke topic, want wáárom was er nog geen topic over de grote kleine man met de grote kleine omroep? Dus here we go, een topic voor 'dat gekke mannetje met geel haar en dat brilletje' 'die kleine opdonder die Patty Brard in d'r tieten kneep', 'dat ettertje die een steen door de ruit gooide en gewoon zelf de politie belde' en 'Bart de Graaff, die 60.000 leden wist te werven en zo een eigen jongerenomroep wist op te zetten'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Aah, dat moest het dus voorstellen! Er is niet heel veel van BOOS bewaard bij Beeld & Geluid, maar in Seizoen 92-93 is er inderdaad een aflevering waarin een stel mannen met schapenmaskers en een man met een wolvenmasker Bart BOOS uit de weg willen ruimen. Uiteindelijk sluit Bart die aflevering, zonder dat hij het doorheeft, één zo'n schaap op in een stoomcabine. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago, samba-boy said:

Aah, dat moest het dus voorstellen! Er is niet heel veel van BOOS bewaard bij Beeld & Geluid, maar in Seizoen 92-93 is er inderdaad een aflevering waarin een stel mannen met schapenmaskers en een man met een wolvenmasker Bart BOOS uit de weg willen ruimen. Uiteindelijk sluit Bart die aflevering, zonder dat hij het doorheeft, één zo'n schaap op in een stoomcabine. :')

 

Dat was niet 1 aflevering, maar een heel seizoen ;)

 

Het waren 12 schapen en 1 wolf (nog steeds geen idee wie die wolf nou uiteindelijk was), maar elk schaap had een rugnummer.

Iedere keer voordat de aflevering begon zag je net als in James Bond met Spectre de wolf en de schapen en iedere keer stuurde de wolf 1 of meerdere schapen weg om Bart te pakken. 

Die wolf werd steeds wanhopiger en de schapen die werden weggestuurd die werden ook in die komende aflevering uitgeschakeld.

Uiteindelijk ging in de laatste aflevering de wolf zelf op Bart af en bleek aan het eind van de aflevering, als de wolf wordt gearresteerd dat hij inderdaad graag Bart's programma zou willen presenteren.

In dit seizoen zat ook een "vies" mannetje in een soort ondergronds lab en die zat de hele dag ravioli te eten. Zo veel zelfs dat Bart er helemaal gek van werd.

 

Wat ik mij nog kan herinneren is dat;

  • In aflevering 1 Bart een meisje meeneemt naar het strand om paard te rijden. Aan het eind van die aflevering komt schaap #1 uit de zee, zonder dat Bart het doorheeft. Bart ziet een stok op het strand liggen en werpt hem nietsvermoedend weg, precies op het hoofd van het schaap
  • Schaap #9 is op een kamp, als Bart een kijkje neemt bij het militaire leger. Dit is dusdanig onoplettend dat Bart hem ziet en met een karatetrap (buiten beeld) uitschakelt.
  • Schaap #10 heeft ballonnen met een bom vast en Bart is op een feest. Als het schaap de ballonnen en de bom bij Bart wil krijgen, struikelt hij en zie je het masker met de ballonnen de lucht in vliegen
  • Schaap # 7, 8 en 12 zijn op een schip. Schaap 7 en 8 lopen samen en proberen Bart te grijpen, maar op dat moment wordt het net opgehaald en zitten beiden schapen vast. Het 12e schaap loopt inderdaad uit angst om gezien te worden een stoomcabine in en die stoomcabine wordt afgesloten.

Wie meer weet mag uiteraard aanvullen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, al die dingen herinner ik me ook nog precies! _O_

Bart had de hele tijd niet in de gaten dat hij werd achtervolgd en die schapen werden steeds 'per ongeluk' verslagen (was ook beetje B100-achtig met van die lange regenjassen met rugnummers inderdaad) Pas op het laatst kreeg hij het door en toen die wolf zelf achter 'm aan kwam (die kwam naar de studio van BOOS) liet hij 'm in de val lopen. Er zat ook echt geweldige muziek in die serie, echt op een Klaris-wijze samengesteld, enorm spannend.

 

Wonderbaarlijk dat gewoon niemand het nog kent of dat er ook maar érgens iets van bewaard is gebleven ;) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraag me niet waarom maar ik heb een muziekcassette waarop de audio staat van de eerste aflevering (niet geheel compleet) van dat seizoen.

Dat heb ik ooit eens opgenomen van de televisie :P.

Is wel weer eens leuk om terug te horen :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

Vraag me niet waarom maar ik heb een muziekcassette waarop de audio staat van de eerste aflevering (niet geheel compleet) van dat seizoen.

Dat heb ik ooit eens opgenomen van de televisie :P.

Is wel weer eens leuk om terug te horen :P

 

Bizar dat toch een aardig aantal mensen dat zo deden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, djkoelkast zei:

 

Zo herinner ik me ook diverse scenes uit diverse programma's, omdat ik ze op cassettebandje had. Gewoon naast de tv gezet (en met soms gelach of SSSSHHHT! erdoor)

 

_O- vooral dat SSSHHHT! is zó herkenbaar. Er liep altijd wel iemand nét doorheen te praten of hoesten/niezen :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, djkoelkast zei:

 

Ja, vèt onmogelijk irritant. Of ouders die net thuiskwamen en dan de boodschappen gingen uitpakken ofzo.

 

En dan was het nét de laatste aflevering van het programma en had je niet later nóg een kans _O-

 

Waar konden we 'vroeger' druk mee zijn he... :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het heeft een aardige opleving opgeleverd (ik geloof 50 nieuwe leden op de Facebookpage, max?), maar het probleem is dat het een ontzettend tijdintensief project is geweest. Nu is het wel zo dat ik daar geheel zelf voor verantwoordelijk ben (ik ben een sucker als het gaat om vooruit werken, dus ik deed de hele maand lang alles pas de avond van tevoren, met als gevolg dat ik veelal om 4 uur pas kon gaan pitten :')), maar het blijft veel werk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik herken het fenomeen tijdintensieve projecten, dus daarom vooral iedere vorm van waardering als winst zien en de lat der verwachting voor jezelf niet té hoog leggen... anders moet je héél veel resultaat halen om je gevoel van veel werk te kunnen compenseren.

 

En 50 man erbij is volgens mij heel wat als je nagaat hoeveel informatie er via facebook op de mensen wordt afgevuurd en de keuzes die iedereen daarin moet maken ;). Maar op uitzonderingen na op tijd je nest in is wél aan te raden :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Facebookvolgers zijn echter nog geen actieve users op het forum, ik heb het idee dat de meeste volgers daar puur voor dat soort content zit. Ook leuk natuurlijk, maar dat betekent ook dat er weer een extra tak bij zit waar veel werk voor nodig is. We zullen zien hoe het afloopt. In elk geval was De maand van Bart erg tof om naar te kijken :D 

Er liggen ook nog wat andere projecten op stapel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...