Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 23


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • X-Men: Mutant Apocalypse
    • Stunt Race FX


Aanbevolen berichten

5a1b43a6a5404_Voorronde23.thumb.png.4d4b607238e66d74d26a694e50af9673.png

 

X-Men: Mutant Apocalypse

In dit vechtspel kun je vijf X-Men besturen met elk hun eigen doel, bewegingen en mogelijkheden. Beast heeft bovenmenselijke fysieke kracht en wendbaarheid en ziet er aapachtig uit. Cyclops schiet stralen uit zijn ogen. Gambit kan objecten bewegen, kaarten gooien en met een staf vechten. Psylocke heeft telepathische krachten die ze kan gebruiken om een paranormaal mes te maken. Wolverine is heel sterk en heeft klauwen en botten van adamantium. De levels kunnen in willekeurige volgorde worden gespeeld. Er moeten eindbazen verslagen worden en aan het einde van het spel moet elk karakter een verschillend level afronden.

 

Stunt Race FX

Stunt Race FX is een cartoon-style achtig race spel.  Je kunt kiezen uit drie verschillende typen voertuigen:  F-Type, COUPE of 4WD. Daarnaast kan er een 4e type (2WD) worden vrijgespeeld. Een vijfde voertuig wordt enkel voor bonus levels gebruikt. Er kan worden gekozen voor vijf verschillende modes; "Speed Trax", waarin je steeds een klasse moet verslaan om verder te komen, "Stunt Trax", waarin je zo snel als mogelijk een parcours moet afleggen en sterren moet verzamelen, "Battle Trax", waarin je tegen elkaar kunt racen, "Test Run", waarin je kunt oefenen als je het spel voor het eerst speelt en "Free Trax", waarin je parcours en bonus levels kunt oefenen. De laatst genoemde mode moet eerst worden vrijgespeeld.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stunt FX Racer was vooral een showcase om te laten zien wat Mode 7 allemaal voor 3D-geweld kon voorschotelen. Alleen net als bij Star Fox geldt dat je met die dramatische framerate anno nu echt niet meer weg komt. Daarom stem ik ook voor X-men, hoewel ik daar ook niet specifiek fan van ben. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duidelijk X-Men. Niet mijn favoriete Marvel helden, maar toch altijd wel vermakelijk. Deze SNES titel ken ik niet, maar het ziet er (zeker grafisch) verzorgd uit en nodigt wel uit om eens te spelen. De bekende X-Men zoals Wolverine, Cyclops en Gambit zijn zo te zien van de partij, dus het biedt ook een hoop herkenning voor de fans.

 

Stunt Racer... leuk dat Hinse de link legt met Star Fox want inderdaad ook deze titel is overduidelijk zwaar ingehaald door de tijd. Als je dacht dat het grafisch niet veel minder kon dan Star Fox kom je van een koude kermis thuis ;). Ik begrijp dat het vooral de eerste experimentele fasen zijn geweest van 3D gaming, maar dat geeft het anno nu in vergelijking met platformers en de snelle vooruitgang qua 3D een hele slechte (replay)waardering.

Link naar bericht
Delen op andere sites

X-Men doet mij denken aan de spellen van de Turtles (niet de eerste game, maar de Arcade game (II) en Turtles in Time);

Beuken, schoppen, slaan en schieten tot je verder kunt lopen.

De muziek is vrij standaard en het komt allemaal wat houterig over.

 

Stunt Race FX komt inderdaad over als een eenvoudige versie van Mario Kart.

Het voordeel van dit spel ten opzichte van Mario Kart is dat je hier geen wapens kunt inzetten, je moet echt op eigen kracht winnen.

De gemaakte vergelijking met Star Fox zie ik overigens totaal niet; Dit spel ziet er wel beter uit.

 

Als ik dan de keuze moet maken dan wint ook voor mij X-men vrij duidelijk.

Dat spel gaat mij veel minder vervelen op den duur dan Stunt Race FX en daarom mogen de Marvel helden van mij door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...