Ga naar inhoud

Kidhit.tv en soortgelijke YT-kanalen


Aanbevolen berichten

Niet om reclame te maken en ik weet ook niet of dit misschien al bij andere users bekend was, maar ik kwam het Youtube-kanaal en website Kidhit.tv tegen. Dit platform bevat een aantal wat obscuurdere tv-series en -films uit vooral de jaren '80 en '90, '90 die in bezit zijn van PJP Film & TV-producties. Dat laatste bedrijf levert weer o.a. series aan voor Pebble TV.

 

Momenteel zijn de volgende series op Youtube (en hun website) geplaatst:

  • Bremer Stadsmuzikanten
  • Familie Petterse
  • Joehoe In De Rimboe
  • De Wasbeertjes
  • Pim De Pinguïn

 

Het bestaat nog niet zo lang en ik heb daarom het idee dat ze nog meer uit het portfolio van PJP gaan plaatsen en daar zitten toch een aantal aardige minder bekende films en series tussen.

 

De beeldkwaliteit van de Youtube-filmpjes is echt uitstekend voor die series en het geluid klinkt ook veel beter dan de diverse VHS-rips die ik van o.a. De Wasbeertjes (The Raccoons) en Pim De Pinguïn bezit. Wel jammer dat het beeld is uitgerekt en dat het beeldmerk van Kidhit er overheen zit.

 

 

Dit topic is meteen een poging om users elkaar te helpen attenderen op soortgelijke (legale) Youtube-kanalen of andere platforms waar oude series terug te zien zijn. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verrassend goede kwaliteit inderdaad! ^O^. Lijkt er alleen wel op dat het selecties en geen 'volledige' series zijn?

 

Bij de Bremerstadsmuzikanten komen ze bijv. bij mij niet alle 26 naar voren. Ook wel opmerkelijk dat je soms ziet dat een 'aflevering 20' al in mei 2017 is geupload, terwijl een 'aflevering 3' er pas november 2017 bij is gezet (even fictieve afl. nummers maar je begrijpt wat ik bedoel ;))

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, MarsM zei:

Verrassend goede kwaliteit inderdaad! ^O^. Lijkt er alleen wel op dat het selecties en geen 'volledige' series zijn?

 

Bij de Bremerstadsmuzikanten komen ze bijv. bij mij niet alle 26 naar voren. Ook wel opmerkelijk dat je soms ziet dat een 'aflevering 20' al in mei 2017 is geupload, terwijl een 'aflevering 3' er pas november 2017 bij is gezet (even fictieve afl. nummers maar je begrijpt wat ik bedoel ;))

De afleveringnummers kloppen sowieso niet en ze lijken inderdaad in een willekeurige volgorde te zijn toegevoegd. De uiteindelijke afspeellijsten bij hun kanaal lijken ze wel in een logischere volgorde neer te zetten. Het is allemaal vrij recent toegevoegd, dus ik ben benieuwd wat er nog meer komt. Ik hoop zelf vurig op de Super Mario Bros 3 / Super Mario World / Sonic series, Cococinel en Waterspin Wonderspin. De kwaliteit waarin ze het beeld en geluid uploaden heb ik nergens van dergelijk niveau gezien, ondanks de eerder genoemde 'flaws' (beeldmerk en gecropped).

 

Wel interessant is de disclaimer: ze beweren dus eigenaar van de audio en dubbing te zijn onder licentie van PJP? En qua beeld lijken ze niet zo zeker van hun eigen zaak als je de laatste regel leest. :P 

 

Quote

Het online kinderkanaal Kid Hit.TV is met zorg samengesteld. Deze content is door PJP Film BV aangekocht en nagesynchroniseerd. Kid-Hit BV is rechtmatig eigenaar van de Nederlandse audio en dubbing. Kid Hit.TV heeft zijn uiterste best gedaan om de rechthebbenden te achterhalen van het auteursrechtelijk beschermde materiaal. Desalniettemin is het mogelijk dat de verkregen informatie door Kid-Hit BV onvolledig is en/of onjuistheden bevat. Mocht er iemand zijn die kan bewijzen, d.m.v. schriftelijke documenten, rechtmatige eigenaar te zijn van de videorechten van dit materiaal dan verzoeken wij U om contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar info@kidhit.tv

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, MarsM said:

Verrassend goede kwaliteit inderdaad! ^O^. Lijkt er alleen wel op dat het selecties en geen 'volledige' series zijn?

 

Bij de Bremerstadsmuzikanten komen ze bijv. bij mij niet alle 26 naar voren. Ook wel opmerkelijk dat je soms ziet dat een 'aflevering 20' al in mei 2017 is geupload, terwijl een 'aflevering 3' er pas november 2017 bij is gezet (even fictieve afl. nummers maar je begrijpt wat ik bedoel ;))

Bij de Bremer Stadsmuzikanten hebben ze ook de fout van wikipedia overgenomen dat aflevering 3 "Met zijn allen naar Bremen" is.

Dat klopt niet, want dat moet "Het spookhuis" zijn (die als aflevering 5 vermeld wordt en dat moet "De vrienden van het woud" zijn, die nu als aflevering 4 wordt vermeld).

 

Aan het einde van aflevering 2 (die ook al geupload is) rijden de rovers namelijk terug naar hun huis in het bos, waar de Bremer Stadsmuzikanten net zijn ingetrokken. De roversbaas chef blaast dan ook op zijn net veroverde gouden trompet.

Aan het begin van aflevering 3 (volgens deze lijst) 'vluchten' de Bremer Stadsmuzikanten het bos in (omdat de rovers achter hun aanzitten) en dan heeft Lupo de Hond ineens de gouden trompet om zijn nek... :P.

In "Het spookhuis" is de confrontatie, het gevecht en de verwisseling van de trompet te zien.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik vind de stemmen van het Raccoons-filmpje echt heel erg slecht.

Je bedoelt het filmpje hierboven of de stemmen an sich? In het filmpje hierboven is dat intro inderdaad niet zo lekker voor het gehoor. :P 

 

De stemmen zijn gedaan door PJP en volgens mij de belangrijkste stem die je hoort is Peter Joosten zelf. De stemmen uit hun portfolio ken ik nog van vroeger van Bouli, My Little Pony, Popeye & Son, Waterspin Wonderspin en uiteraard De Wasbeertjes. Niet supergoed maar wel herkenbaar en bovendien soms vrij grof zoals hier:

 

 

"De vliegende tering kunnen jullie krijgen!" :') 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waterspin Wonderspin vond ik eigenlijk nooit leuk, behalve die intro... eindeloos lang dat lalalalalalalala lalalalala _O-

 

Een hoop van deze tekenfilms zijn voor mij met name nostalgie, omdat ze tijdens Samson kwamen, zoals de Bremerstadsmuzikanten. Je had ook nog Maple Town. Coco Sinel kan ik me ook nog herinneren... die kwam geloof ik in een jeugd-blok met o.a. B.O.O.S. , Pingu en de Bobobobs.

 

Ik zou het wel hilarisch vinden om De Seend, geheim agent super eend eens terug te zien _O_

 

Ben het wel met djkoelkast eens dat de stemmencast overwegend erg matig is.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, MarsM zei:

Waterspin Wonderspin vond ik eigenlijk nooit leuk, behalve die intro... eindeloos lang dat lalalalalalalala lalalalala _O-

 

Een hoop van deze tekenfilms zijn voor mij met name nostalgie, omdat ze tijdens Samson kwamen, zoals de Bremerstadsmuzikanten. Je had ook nog Maple Town. Coco Sinel kan ik me ook nog herinneren... die kwam geloof ik in een jeugd-blok met o.a. B.O.O.S. , Pingu en de Bobobobs.

 

Ik zou het wel hilarisch vinden om De Seend, geheim agent super eend eens terug te zien _O_

 

Ben het wel met djkoelkast eens dat de stemmencast overwegend erg matig is.

Joh, had dat dan gelijk gezegd! Cococinel en De Seend kwam allemaal tijdens Samson op Veronica, in 1993 was dat zo geprogrammeerd dat je eerst Samson en daarna BOOS kreeg. Daarna werd het Samson/Mega Top 50 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-12-2017 at 14:07, samba-boy zei:

Joh, had dat dan gelijk gezegd! Cococinel en De Seend kwam allemaal tijdens Samson op Veronica, in 1993 was dat zo geprogrammeerd dat je eerst Samson en daarna BOOS kreeg. Daarna werd het Samson/Mega Top 50 ;)

Dan haal ik vast wat jeugd tv en waar ik het vroeger heb gezien door de war. Vage herinneringen soms... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Dit is nog zo'n kanaal als Kidhit: Videoversa Kleuters

 

Dit kanaal heeft afleveringen van de volgende series geplaatst:

  • De Bluffers
  • Seabert
  • Dip & Dap
  • Snorkels
  • Foofur

Net als bij Kidhit geen idee hoe het met de rechten zit, maar men heeft er wel iets officieels van gemaakt dus het lijkt te kloppen. Jammer dat de serie van De Bluffers op 360p is geplaatst, bijna elke versie die ik daarvan tegenkom is van inferieure kwaliteit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...