Ga naar inhoud

Beste 32-2  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country
    • Swat Kats
      0


Aanbevolen berichten

5aca73f61d4e0_Beste32-2.thumb.png.7ea65ffb16ff0c90d4eb8c6665b7879b.png

 

Donkey Kong Country

Donkey Kong Country is een platformspel. Je speelt een aap (Donkey of Diddy) die de controle over zijn bananen opslagplaats terug moet winnen. Elk level heeft een eigen thema. Je moet diverse handelingen uitvoeren, zoals zwemmen, in een mijnkarretje rijden, uit kanonvaten gelanceerd worden en slingeren van boom naar boom. De speler verslaat zijn vijand door hem omver te rollen, er op te springen of een klap te geven. Sommige vijanden moeten verslagen worden door er een vat op te gooien of met hulp van een dier. Extra levens krijg je onder anderen door bananen of de vier letters: K-O-N-G te verzamelen.

 

Swat Kats

Swat Kats is een actie platformspel gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie. Je kunt spelen als één van de twee hoofdkarakters van de serie: Chance “T-Bone” Furlong of Jake “Razor” Clawson. Nadat ze ontslagen zijn bij de politie besluiten ze zelf het recht in handen te nemen. Er zijn diverse levels met elk hun eigen uiterlijk. Elke wereld heeft een eindbaas uit de televisieserie. Ook heeft het spel twee eigenschappen die je normaal niet in een platformspel ziet; Experience points en levels. Hiermee krijg je meer levens en je wapen levert meer schade op.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan er ook vrij kort over zijn. Swat Kats heb ik meermaals mijn stem gegeven vanwege de nostalgie uit de tekenfilm die ik goed terug herken in deze game. Maar zoals @Hinse al opmerkt is het vooral een aardig gelegenheidsspel waar ook nog wel e.e.a. op is aan te merken (listige besturing, irritante vlieglevels en korte speelduur). Véél te weinig dus om de grote SNES klassieker Donkey Kong Country te kunnen overtreffen. DKC staat na al die jaren nog steeds als een huis met een steengoede soundtrack en zeer grote replay-waarde. Er is maar één conclusie mogelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik was zelf blij verrast dat Swat Kwats de Knock-Out fase heeft weten te bereiken (waarschijnlijk heeft de wat zwakkere pool waarin het zich bevond hier aan bijgedragen).

Inderdaad is het spel niet van het allerhoogste niveau, maar het is wel lekker en leuk om het zo nu en dan eens te spelen.

Persoonlijk denk ik ook dat het spel het moeilijk zou hebben gehad tegenover iedere willekeurige game die nog over is in deze verkiezing, maar zeker tegenover DKC is het zeer waarschijnlijk een strijd die inderdaad op voorhand al vaststaat.

Het is gewoonweg onmogelijk om DKC weg te stemmen, daar is de game simpelweg te goed voor.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze stem voor DKC draag ik op aan de Fear Factory. Misschien wel het spannendste fabriekslevel dat ik ooit gespeeld heb in een game ever. Deze wereld zit precies op de goeie plek in het spel; na een zwaar pittig wereldje kun je nu een fabriek in en krijg je een pittige, snerpende gitaar op je oorschelpen. Lekker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden, samba-boy zei:

Deze stem voor DKC draag ik op aan de Fear Factory. Misschien wel het spannendste fabriekslevel dat ik ooit gespeeld heb in een game ever. Deze wereld zit precies op de goeie plek in het spel; na een zwaar pittig wereldje kun je nu een fabriek in en krijg je een pittige, snerpende gitaar op je oorschelpen. Lekker.

Noemenswaardig is ook dat bij Donkey Kong Country Returns op de Wii de fabriekswereld (nr 7, één na laatste) op een vergelijkbare manier is ingezet. Ze weten dit op de één of andere manier ook gewoon goed In te vullen. En die soundtrack van Fear Factory is zó badass! _O_

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier kies ik voor DKC. De Swat Kats doen me niks. Ik heb de cartoon nooit gezien en ik vind de besturing niet lekker aanvoelen. De besturing van DKC is superstrak en daar kan Swat Kats niet aan tippen. 

 

Ik kies voor DKC

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden, samba-boy zei:

Ik drop deze gewoon even hier. MarsM, luister je mee? :D

 

 

_O_ dit kan gewoon de hele dag op repeat :D. En zelfs in remix-variant herken je de authentieke Donkey Kong sound. Onovertreffelijk.

 

Zoek vooral ook de remix eens van Lockjaw's Saga uit DKC2 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...