Ga naar inhoud

Beste 32-16  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Asterix & Obelix
    • Zombies Ate My Neighbors


Aanbevolen berichten

5ae634a12d41a_Beste32-16.thumb.png.3bdddfaf7110235c5631b490c817cafa.png

 

Asterix & Obelix

Asterix & Obelix is een zijwaarts scrollende actiegame. Gallië is bezet door de Romeinen, afgezien van één dorp. Om dit dorp heeft Caesar een muur gezet om ze gevangen te houden. Asterix en Obelix willen de keizer echter laten zien dat zij gaan en staan waar ze zelf willen. Ze reizen door het Romeinse rijk en nemen een souvenir mee van elk land waar ze doorheen trekken. Je begint als Obelix en je baant je een weg door levels door je vijanden, zoals soldaten en everzwijnen te slaan. Ook zijn er punten te behalen door muntjes te verzamelen. Later komt er ook een water level waarin je in een bootje rotsblokken moet ontwijken. Verder zijn er diverse omgevingen, zoals een gebergte, een schip, een kasteel, een sportveld en sneeuw.

 

Zombies Ate My Neighbours

Zombies Ate My Neighbors is een run-and-gun spel. Je kunt kiezen uit twee personages: Zeke en Julie. Als je met twee spelers speelt dan kun je beiden kiezen. Je loopt door diverse omgevingen, zoals een woonbuurt, winkels, pyramides en spookkastelen. Je komt diverse vijanden tegen, zoals horrorfilmbeesten, vampieren, weerwolven, enorme demonische baby's, inktvismannen, slechte poppen,  buitenaardse wezens, UFO’s, enorme mieren en zombies. Er zijn 48 levels, waarvan zeven bonuslevels. Diverse soorten buurtbewoners moeten worden gered, zoals barbecue chefs, onderwijzers, baby's, toeristen, inspecteurs, soldaten en honden. Als alle buurtbewoners zijn gered dan wordt een deur naar het volgende gedeelte geopend.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een lastige battle en helaas 2 van mijn favorieten tegenover elkaar. Van alle Infogrames spellen ("De reeks met je striphelden") is Asterix & Obelix denk ik de meest geslaagde. Al die spellen zien er visueel mooi uit, maar Asterix & Obelix heeft een wat betere gameplay en vooral de muziek springt er echt bovenuit. Het is alleen verre van perfect voor een platformer; het komt kwalitatief niet in de buurt bij een Mario.

 

Zombies Ate My Neigbours is een vrij uniek spel in zijn eigen soort, maar dat mag je ook wel van LucasArts verwachten. Ook hier is de gameplay niet perfect, maar het is wel 1 van de leukste coop multiplayer spellen die op de SNES zijn uitgekomen. Vooral omdat je de gameplay niet 1-op-1 kan vergelijken met een ander spel.

 

Ik heb Asterix & Obelix denk ik vaker gespeeld dan Zombies, maar dat maakt het niet per se een beter spel. Ik kies voor Zombies, omdat dat kwalitatief en conceptueel toch een belangrijkere aanvulling voor de SNES is dan Asterix & Obelix.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Lastige keuze, maar ik stem op Zombies, omdat dit toch een originelere titel is op creatief gebied en het is verder goed uitgewerkt qua gameplay en co-op functionaliteit. Asterix ziet er ook zeker grafisch goed verzorgd uit en is zeker herkenbaar als je fan bent, maar het is wel een vrij basic 'platform game gebaseerd op'. LucasArts had net even wat meer inspiratie voor m'n gevoel ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm... Het ziet er naar uit dat Asterix en Obelix dit keer wel toverdrank nodig hebben...

 

Ik heb zelf helemaal niets met Zombies... Ik heb het spel zelf nooit gespeeld en het trekt mij in eerste instantie ook veel minder dan Asterix & Obelix.

En die laatste game heb ik wel vrij veel gespeeld vroeger en daar had ik veel plezier van. 

Verder is de muziek ook dik in orde en ziet het er grafisch ook goed uit, dus ik stem hier op Asterix & Obelix

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...