Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series


Aanbevolen berichten

Zitten er überhaupt wel Spaanse kinderen in dat zwembad in

Spanje als Adriaan het liedje van De Prins & de Kikker gaat zingen?

;)Het Geheim van de Sleutel, ongeveer na 1:15u. Ik schat aflevering 3 of 4.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zitten er überhaupt wel Spaanse kinderen in dat zwembad in

Spanje als Adriaan het liedje van De Prins & de Kikker gaat zingen?

;)Het Geheim van de Sleutel, ongeveer na 1:15u. Ik schat aflevering 3 of 4.

Ik snap 'm niet ... :? Wat is de context? Ik heb de DVD niet hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap 'm niet ... :? Wat is de context? Ik heb de DVD niet hier.

Bassie duikt het water in, Adriaan roept Pas op jongens, een kikker! Alle kinderen lachen. Adriaan begint over dat liedje en Bassie vraagt of hij het wil vertellen/zingen. Adriaan vraagt of hij dat moet doen. JA! roepen alle kinderen weer in koor. Beetje onlogisch dat ze allemaal Nederlands verstaan, vind ik zelf.

Okay ;) hij is misschien weer wat vergezocht, maar ja ... Het viel me op. Zie maar of je hem erbij zet. :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bassie duikt het water in, Adriaan roept Pas op jongens, een kikker! Alle kinderen lachen. Adriaan begint over dat liedje en Bassie vraagt of hij het wil vertellen/zingen. Adriaan vraagt of hij dat moet doen. JA! roepen alle kinderen weer in koor. Beetje onlogisch dat ze allemaal Nederlands verstaan, vind ik zelf.

Okay ;) hij is misschien weer wat vergezocht, maar ja ... Het viel me op. Zie maar of je hem erbij zet. :7

Ze zitten in Benidorm toch? Is dat niet de Nederlandse kolonie in Spanje? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze zitten in Benidorm toch? Is dat niet de Nederlandse kolonie in Spanje? ;)

Eerder een grote Nederlandse trekpleister denk ik. Ik denk niet dat ze speciaal Nederlandse kinderen hebben laten overkomen om daar in een scene te spelen van B&A. Ik denk dat ze de Nederlandse kids in de buurt van het hotel gewoon verzameld hebben, logisch toch??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als B&A In Het geheim van de Schatkaart het huis vinden op Lanzarote, waarin de boeven zich met Robin en schatkaart bevinden, bedenkt Adriaan een plan. Hij loopt even weg en komt dan terug met een megafoon en een doos rotjes. Waar zou hij die vandaan hebben? In de auto lagen ze niet en ze hebben er niet mee rondgelopen. Enige mogelijkheid blijft dat Adriaan even een stuk is gaan lopen naar het dorpje waar het huis even buiten staat, maar dan heeft hij dat wel opvallend snel gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook gaaf trouwens dat in de Kroon inspecteur de Vries steeds meedoet met Adriaan zijn plannen. De politie heeft daar zelf blijkbaar helemaal geen inbreng in. Ook de alarminstallatie wordt door Vlugge Japie altijd zonder enige moeite 'uitgeschakeld'.

De vliegtuigen die B&A altijd moeten hebben, vertrekken op het moment dat ze in de auto, of de caravan, of op het reisbureau zitten ook altijd binnen een uur, of binnen anderhalf uur. Als B100 uit Italië belt waar B&A zitten, weet de Baron dat het vliegtuig naar Rome ogenblikkelijk vertrekt, en er zijn trouwens altijd toevallig nog 2 plaatsen vrij. Prachtig, die toevalligheid altijd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook gaaf trouwens dat in de Kroon inspecteur de Vries steeds meedoet met Adriaan zijn plannen. De politie heeft daar zelf blijkbaar helemaal geen inbreng in. Ook de alarminstallatie wordt door Vlugge Japie altijd zonder enige moeite 'uitgeschakeld'.

De vliegtuigen die B&A altijd moeten hebben, vertrekken op het moment dat ze in de auto, of de caravan, of op het reisbureau zitten ook altijd binnen een uur, of binnen anderhalf uur. Als B100 uit Italië belt waar B&A zitten, weet de Baron dat het vliegtuig naar Rome ogenblikkelijk vertrekt, en er zijn trouwens altijd toevallig nog 2 plaatsen vrij. Prachtig, die toevalligheid altijd :)

Ze hebben niet alleen de lach, maar ook het toeval aan hun kont hangen ;) Vind je het erg dat ik deze dingen niet opneem in de goof sectie? Ze zijn niet echt fout, maar meer ruime interpretaties van de werkelijkheid. Trouwens, Adjudant van der Steen heeft ook niet veel inbreng. Hij stuurt B&A zelfs achter die professor aan omdat hij het zelf niet kan of mag (heb ik nooit echt begrepen... )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze hebben niet alleen de lach, maar ook het toeval aan hun kont hangen ;) Vind je het erg dat ik deze dingen niet opneem in de goof sectie? Ze zijn niet echt fout, maar meer ruime interpretaties van de werkelijkheid. Trouwens, Adjudant van der Steen heeft ook niet veel inbreng. Hij stuurt B&A zelfs achter die professor aan omdat hij het zelf niet kan of mag (heb ik nooit echt begrepen... )

Ik zie nu pas dat daar een hele lijst van is, hehe. Dus neuh, daar lig ik niet wakker van, maar de series hangen aan elkaar van dat soort 'toevalligheden', hehe. Echte fouten weet ik zeker nog te vinden, behalve dan dat die omgeving in de sleutel niet klopt, maar daarvoor moet ik mijn collectie nog een keer gaan afdraaien :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zie nu pas dat daar een hele lijst van is, hehe. Dus neuh, daar lig ik niet wakker van, maar de series hangen aan elkaar van dat soort 'toevalligheden', hehe. Echte fouten weet ik zeker nog te vinden, behalve dan dat die omgeving in de sleutel niet klopt, maar daarvoor moet ik mijn collectie nog een keer gaan afdraaien :9

Welke omgeving? Waar Bassie de sleutel krijgt en waar Adriaan later dan weer heengaat?

En ja, we hebben al een hele lijst, nietwaar? Best triest eigenlijk, zoveel fouten, maar ook wel weer leuk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een foutje uit Amerika. Misschien past het wel bij de algemene fouten voor die serie:

In het Yosemite Park verliezen de boeven dankzij de ontploffende auto hun bagage. Maar toch slaagt B100 erin, nog voordat de boeven in Los Angeles op miraculeuze wijze hun koffers weer teruggekregen hebben, tot twee keer toe plotseling een andere stropdas te dragen. Het lijkt me toch sterk dat hij die dingen in zijn broek- of jaszakken meedraagt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier nog een foutje uit Amerika. Misschien past het wel bij de algemene fouten voor die serie:

In het Yosemite Park verliezen de boeven dankzij de ontploffende auto hun bagage. Maar toch slaagt B100 erin, nog voordat de boeven in Los Angeles op miraculeuze wijze hun koffers weer teruggekregen hebben, tot twee keer toe plotseling een andere stropdas te dragen. Het lijkt me toch sterk dat hij die dingen in zijn broek- of jaszakken meedraagt...

Whoa. Ik wist uberhaupt niet dat hij andere stropdassen droeg, ik dacht dat iedereen altijd hetzelfde aanhad ;) Goeie ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Whoa. Ik wist uberhaupt niet dat hij andere stropdassen droeg, ik dacht dat iedereen altijd hetzelfde aanhad ;) Goeie ^O^

Ja, B100 moet wel een grote stropdasfanaat zijn, want hij draagt in de hele serie al tenminste zeven verschillende van die dingen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Welke omgeving? Waar Bassie de sleutel krijgt en waar Adriaan later dan weer heengaat?

En ja, we hebben al een hele lijst, nietwaar? Best triest eigenlijk, zoveel fouten, maar ook wel weer leuk ;)

Tijdens die achtervolging dus :@ Als Bassie ontvoerd is door de boeven, vanaf het vliegveld, dan gaat adriaan er met een sportwagen achteraan (kunt U erachteraan gaan? 'Ik moet eigenlijk naar kantoor', Ja maar ze hebben mijn vriend ontvoerd! 'Nou, je kan m wel lenen, als je m vanavond maar terugbrengt!), en dan zie je ze over de snelweg rijden, maar even later ook door een zand-achtig landschap. Kijk je echter een seconde later in de auto, dan rijden ze weer op de snelweg. Die scènes in de auto, en die helikopterscènes erbuiten zijn op verschillende locaties opgenomen. Je ziet geloof ik B1 ergens slippen, waar veel zand ligt, een soort heide, en als Bassie dan met B2 in de auto in beeld komt, dan rijden ze opeens op een 3-baanssnelweg 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De goofs bij de video ‘Op bezoek bij Bassie & Adriaan’ (1990 – CNR Video)

Algemeen:

De continuïteit en kwaliteit van het beeld tussen de filmpjes en de aankondigen van de filmpjes is niet gelijk.

- Shorty ‘groot – klein’:

Adriaan legt aan Bassie het verschil uit tussen groot en klein met behulp van 2 appels en 2 meloenen. Opeens schrikt Bassie van een muis en rent het beeld uit met de appels in zijn handen. Adriaan volgt met de 2 meloenen nog in zijn handen. In het shot erna zijn de appels en meloenen nergens meer te bekennen…

- Shorty ‘stelen van koekjes’

Bassie loopt nadat Adriaan boos op hem is geworden de caravan uit. De hoofden van B&A op de deur van de caravan zijn niet bekennen, alhoewel de lijmresten van het plakkaat wel zichtbaar zijn. In het andere shot nadat Bassie de caravan afklimt zitten de hoofden wél weer op de deur.

- Shorty ‘Gooi geen rommel op de straat’

Er ligt wel érg veel troep op de Vlaardingse grasvelden…

- Shorty ‘Natuur’ (B&A gaan met Lara en Yoeri wandelen)

Bassie & Adriaan stellen 2 nieuwe vriendjes voor: Lara en Yoeri, maar die kennen we toch al uit de Schatkaart-serie?

- Shorty ‘Orkest’

Bassie & Adriaan lopen de caravan uit en vertellen dat zij naar de grammofoonplatenstudio gaan. Adriaan heeft dan zijn blauwe blouse aan. B&A stappen in de auto en vertrekken. Als ze daarna in de studio zijn heeft Adriaan opeens zijn glimmende blauw/paarse blouse aan.

- Shorty ‘Rekenen is belangrijk’

Bassie loopt buiten in de regen en zegt op een bepaald moment : ‘De radio had regen voorspeld’ (of iets in die strekking) maar dat moet natuurlijk ‘Op de radio werd regen voorspeld’ zijn…

- Shorty ‘veilig oversteken’

Adriaan zingt wel mooi ‘Kijk links, kijk rechts en nog een keer’, maar zelf kijkt hij helemaal niet of er verkeer aan komt

- Shorty ‘veiligheidsgordel

Bassie & Adriaan rijden in hun auto naar de supermarkt, je ziet duidelijk dat de hoofdsteunen van de stoelen aanwezig zijn. Een shot daarna zijn deze steunen verdwenen en zit er een grote opening in het dak. Als de auto daarna aan komt rijden zijn de hoofdsteunen wel weer zichtbaar…

- Shorty ‘Bassie is jarig’

De jongen waarmee Adriaan praat bij de circustent over de verjaardag van Bassie is duidelijk te herkennen als de B&A boy in Schatkaart-serie die B&A helpt bij het vangen van de boeven als de Baron in probeert te breken… In de shorty is deze jongen opens clown…

---

Ik hoop dat je er iets aan hebt Wonderer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tijdens die achtervolging dus :@ Als Bassie ontvoerd is door de boeven, vanaf het vliegveld, dan gaat adriaan er met een sportwagen achteraan (kunt U erachteraan gaan? 'Ik moet eigenlijk naar kantoor', Ja maar ze hebben mijn vriend ontvoerd! 'Nou, je kan m wel lenen, als je m vanavond maar terugbrengt!), en dan zie je ze over de snelweg rijden, maar even later ook door een zand-achtig landschap. Kijk je echter een seconde later in de auto, dan rijden ze weer op de snelweg. Die scènes in de auto, en die helikopterscènes erbuiten zijn op verschillende locaties opgenomen. Je ziet geloof ik B1 ergens slippen, waar veel zand ligt, een soort heide, en als Bassie dan met B2 in de auto in beeld komt, dan rijden ze opeens op een 3-baanssnelweg 8-)

Oh, right. Ja, da's ERG vaag. Komt trouwens wel vaker voor. In de Verzonken Stad, in Europa... binnen- en buitenopnamen corresponderen bijna nooit. Heeft ook wel weer z'n charmes ;)

En dat die man gewoon z'n wagen meegeeft... ziet Adriaan er zo vertrouwenswekkend uit? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh, right. Ja, da's ERG vaag. Komt trouwens wel vaker voor. In de Verzonken Stad, in Europa... binnen- en buitenopnamen corresponderen bijna nooit. Heeft ook wel weer z'n charmes ;)

En dat die man gewoon z'n wagen meegeeft... ziet Adriaan er zo vertrouwenswekkend uit? ;)

Heb je iets uit mijn goofs hierboven trouwens, Wonderer? Ik heb met schrijfblok en pen voor de tv gezeten ... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je iets uit mijn goofs hierboven trouwens, Wonderer? Ik heb met schrijfblok en pen voor de tv gezeten ... ;)

Omdat ik in principe alleen de series nog heb, moet ik even kijken hoe ik dit ga doen. Ik heb nu wel zeg maar "Op stap met" en "Op bezoek bij" los in de lijst staan, maar daar nog niet veel mee gedaan. Ik denk dat ik daar "shorties" van maak en een shorty zie als een aflevering. Dan wordt de pagina met samenvatting erg lang, maar dat past alles tenminste.

In ieder geval bedankt, natuurlijk kan ik er wat mee. Ik moet alleen even uitzoeken hoe ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat ik in principe alleen de series nog heb, moet ik even kijken hoe ik dit ga doen. Ik heb nu wel zeg maar "Op stap met" en "Op bezoek bij" los in de lijst staan, maar daar nog niet veel mee gedaan. Ik denk dat ik daar "shorties" van maak en een shorty zie als een aflevering. Dan wordt de pagina met samenvatting erg lang, maar dat past alles tenminste.

In ieder geval bedankt, natuurlijk kan ik er wat mee. Ik moet alleen even uitzoeken hoe ;)

Oké dat wilde ik horen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goof in aflevering 11 - Reis door Europa

Als Bassie & Adriaan het pakje gevonden hebben onder het aquaduct, neemt Adriaan het pakje mee en rijden ze met de paarden terug naar het hotel 'Bella Vista'. In een scene die daarop volgt komen B&A aanrijden bij het hotel. Het pakje heeft Adriaan opeens niet meer bij... (Lijkt me ook moeilijk rijden met zo'n pakje in je hand trouwens...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goof in aflevering 11 - Reis door Europa

Als Bassie & Adriaan het pakje gevonden hebben onder het aquaduct, neemt Adriaan het pakje mee en rijden ze met de paarden terug naar het hotel 'Bella Vista'. In een scene die daarop volgt komen B&A aanrijden bij het hotel. Het pakje heeft Adriaan opeens niet meer bij... (Lijkt me ook moeilijk rijden met zo'n pakje in je hand trouwens...)

hij kan et wel in z'n zak hebben zitten en dat je dat namelijk niet ziet, of hij heeft et gwoon aan bassie gegeven en dat die et in z'n jaszak had zitten

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog ééntje. Ik weet niet of het een echte goof is. Maar het volgende viel me op.

Afl. 12 - Reis door Europa: In de scene nadat Bassie & Adriaan het stuwmeer zijn overgelopen lopen zij richting een electriciteitscentrale. Bassie's neus is dan opeens donkerrood.

bas.jpg

Bassie's neus normaal...

bas1.jpg

In de scene dat ze boven op de toren staan waar het pakje ligt heeft zijn neus wel weer de normale kleur...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog ééntje. Ik weet niet of het een echte goof is. Maar het volgende viel me op.

Afl. 12 - Reis door Europa: In de scene nadat Bassie & Adriaan het stuwmeer zijn overgelopen lopen zij richting een electriciteitscentrale. Bassie's neus is dan opeens donkerrood.

bas.jpg

Bassie's neus normaal...

bas1.jpg

In de scene dat ze boven op de toren staan waar het pakje ligt heeft zijn neus wel weer de normale kleur...

check z'n kleur haren eens dat is ook anders

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als ik naar die pruik kijk, lijkt het model me iets te verschillen.

Dat viel mij ook al op, maar een andere neus en pruik voor een scene? Waarom in godsnaam?

Maiko, rond welke tijd (op DVD) was dat ongeveer? Ik wil het even checken op bewegend beeld en ik heb geen zin om te zoeken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inspecteur de Vries maakt in Het Geheim van de Schatkaart een opvallende fout:

Hij arresteert de drie boeven voor illegaal afluisteren, diefstal en ontvoering. Die eerste twee misdrijven zijn idd gepleegd, de boeven hebben B&A afgeluisterd (via het aflusiterapparaat op het dak van de caravan) en het schilderij uit de caravan gepikt.

Voor de ontvoering kunnen ze echter niet gearresteerd worden door de Nederlandse politie, aangezien dat misdrijf op Spaans grondgebied plaatsvond. Toegegeven, er blijft genoeg over om de boeven aan te houden (ze hadden ook voor brandstichting gepakt kunnen worden), maar raar is het wel dat een inspecteur niet weet dat boeven voor een misdrijf in een ander land niet in Nederland kunnen worden gearresteerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inspecteur de Vries maakt in Het Geheim van de Schatkaart een opvallende fout:

Hij arresteert de drie boeven voor illegaal afluisteren, diefstal en ontvoering. Die eerste twee misdrijven zijn idd gepleegd, de boeven hebben B&A afgeluisterd (via het aflusiterapparaat op het dak van de caravan) en het schilderij uit de caravan gepikt.

Voor de ontvoering kunnen ze echter niet gearresteerd worden door de Nederlandse politie, aangezien dat misdrijf op Spaans grondgebied plaatsvond. Toegegeven, er blijft genoeg over om de boeven aan te houden (ze hadden ook voor brandstichting gepakt kunnen worden), maar raar is het wel dat een inspecteur niet weet dat boeven voor een misdrijf in een ander land niet in Nederland kunnen worden gearresteerd.

Ik vind het sowieso een rare scene... is er ook legaal afluisteren dan? En het was niet eens ontvoering, maar poging tot moord. Door B&A daar immers achter te laten zouden ze of verzuipen of verhongeren.

Goof toegevoegd, dank je wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het sowieso een rare scene... is er ook legaal afluisteren dan? En het was niet eens ontvoering, maar poging tot moord. Door B&A daar immers achter te laten zouden ze of verzuipen of verhongeren.

Goof toegevoegd, dank je wel ;)

Wat diezelfde scene betreft, dit is misschien niet een échte goof, maar ik wil het toch even melden, omdat ik het zelf altijd wat vreemd gevonden heb:

De inspecteur arresteert de boeven dus vanwege afluisteren, ontvoering, en diefstal, maar eigenlijk is de diefstal-aanklacht volkomen nutteloos, omdat de boeven op de bandopname niets zeggen over diefstal of zelfs maar inbraak. De inspecteur heeft dat ook kunnen horen, dus had hij net zo goed de diefstal-aanklacht achterwege kunnen laten, omdat die toch niet bewezen kan worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat diezelfde scene betreft, dit is misschien niet een échte goof, maar ik wil het toch even melden, omdat ik het zelf altijd wat vreemd gevonden heb:

De inspecteur arresteert de boeven dus vanwege afluisteren, ontvoering, en diefstal, maar eigenlijk is de diefstal-aanklacht volkomen nutteloos, omdat de boeven op de bandopname niets zeggen over diefstal of zelfs maar inbraak. De inspecteur heeft dat ook kunnen horen, dus had hij net zo goed de diefstal-aanklacht achterwege kunnen laten, omdat die toch niet bewezen kan worden.

Goeie. Ik hoor trouwens van de inspecteur ook niks over brandstichting of vernieling van eigendommen (vandalisme) ;)

Inbraak trouwens... daar hebben ze toch bewijs voor? Ze zagen de Baron nota bene uit de caravan komen. Dat verhaal van die verstrooide oude man (meesterlijk scene trouwens) gaat niet meer op na die bekentenis natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goeie. Ik hoor trouwens van de inspecteur ook niks over brandstichting of vernieling van eigendommen (vandalisme) ;)

Inbraak trouwens... daar hebben ze toch bewijs voor? Ze zagen de Baron nota bene uit de caravan komen. Dat verhaal van die verstrooide oude man (meesterlijk scene trouwens) gaat niet meer op na die bekentenis natuurlijk.

Ja, maar dat is het 'm juist. Op de bandopname zeggen de boeven níets over het inbreken in de caravan, dus technisch gezien is daar nog steeds geen bewijs voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar dat is het 'm juist. Op de bandopname zeggen de boeven níets over het inbreken in de caravan, dus technisch gezien is daar nog steeds geen bewijs voor...

Adriaan en Bassie zijn toch de getuigen? De Baron kwam er in het begin mee weg omdat ie volhield dat ie verstrooid was. Maar na de rest van de bekentenis ben je als politie wel dom om dat verder nog te geloven. Dat verhaal houdt in court echt geen stand.

Ik heb trouwens het gevoel dat ik nog een misdaad gemist heb, maar ik kan er even niet opkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan en Bassie zijn toch de getuigen? De Baron kwam er in het begin mee weg omdat ie volhield dat ie verstrooid was. Maar na de rest van de bekentenis ben je als politie wel dom om dat verder nog te geloven. Dat verhaal houdt in court echt geen stand.

Ik heb trouwens het gevoel dat ik nog een misdaad gemist heb, maar ik kan er even niet opkomen.

Ja, dat is wel weer zo. Ook al weet hij best dat hij er niet nog eens mee weg zou komen, ik heb toch zo'n vermoeden dat de Baron het nog maar een keertje geprobeerd heeft... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan en Bassie zijn toch de getuigen? De Baron kwam er in het begin mee weg omdat ie volhield dat ie verstrooid was. Maar na de rest van de bekentenis ben je als politie wel dom om dat verder nog te geloven. Dat verhaal houdt in court echt geen stand.

Ik heb trouwens het gevoel dat ik nog een misdaad gemist heb, maar ik kan er even niet opkomen.

Gijzeling :P in de grot ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gijzeling :P in de grot ;)

Nee, dat was ontvoering (en misschien mishandeling) en poging tot moord, maar toch niet geldig in Nederland.

Ik bedenk me net dat ze voor VJ en B2 helemaal geen bewijs nodig hebben, alleen voor de Baron...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik bedenk me net dat ze voor VJ en B2 helemaal geen bewijs nodig hebben, alleen voor de Baron...

Dat was iets dat inspecteur De Vries gelukkig wél wist; wanneer hij en B&A bij het pakhuis aankomen zegt hij ook: "We gaan ze arresteren, maar ik ben bang dat ik de Baron moet laten lopen."

Ja, die De Vries weet toch nog wel íets van zijn vak af... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
De goofs bij de video ‘Op bezoek bij Bassie & Adriaan’ (1990 – CNR Video)

- Shorty ‘Bassie is jarig’

De jongen waarmee Adriaan praat bij de circustent over de verjaardag van Bassie is duidelijk te herkennen als de B&A boy in Schatkaart-serie die B&A helpt bij het vangen van de boeven als de Baron in probeert te breken… In de shorty is deze jongen opens clown…

---

Ik hoop dat je er iets aan hebt Wonderer...

is dat niet die daniel die roept van

ADRIAAN HELLUP DE BOEVEN WILLEN ONTSNAPPEN EN DAN RENT ADRIAAN NAAR DIE BOEVENAUTO!

BEDOEL JE DIE GOZER

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maiko, rond welke tijd (op DVD) was dat ongeveer? Ik wil het even checken op bewegend beeld en ik heb geen zin om te zoeken ;)

Nou ik heb even gekeken en het begint om: 48:15 :D

Misschien dat ze de scene vergeten te draaien waren in Luxemburg en hebben ze hem over moeten doen in een bebost gebied in Nederland ofzo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat was iets dat inspecteur De Vries gelukkig wél wist; wanneer hij en B&A bij het pakhuis aankomen zegt hij ook: "We gaan ze arresteren, maar ik ben bang dat ik de Baron moet laten lopen."

Ja, die De Vries weet toch nog wel íets van zijn vak af... :P

Misschien was dit z'n eerste zaak en is hij nog een tikkeltje zenuwachtig om meteen drie misdadigers op te pakken. Das niet niks hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is dat niet de zoon van adriaan???

volgens mij wel

maar wie wil het even checken

De zoon... Hmmm

Op IMDB staat Daniël van Toor wel vermeld als het jongetje met de Plaaggeest kleding in de serie met de Plaaggeest, dus het zou misschien wel kunnen qua tijdsverloop.

Stel hij was daar 4, serie met schatkaart was 10 jaar later dus dan zou hij daar 14 zijn. Zou kunnen dus :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De zoon... Hmmm

Op IMDB staat Daniël van Toor wel vermeld als het jongetje met de Plaaggeest kleding in de serie met de Plaaggeest, dus het zou misschien wel kunnen qua tijdsverloop.

Stel hij was daar 4, serie met schatkaart was 9 jaar later dus dan zou hij daar 13 zijn

het is em gewoon ik weet het 100% zeker

want adriaan heeft een zoon die daniel heet en de leeftijd kan wel kloppen alleen zie je z'n naam niet op de aftiteling staan

maar misschien zat ie op voetbal en had z'n vader(adriaan dus) een team nodig voor de schatkaart. en heeft hij dat ff opgescharreld.

en op de aftiteling zie je staan:

een voetbalclub uit vlaardingen (niet letterlijk maar een naam)

ik ga gewoon ff een mailtje sturen naar adriaan

hopen dat ik daar antwoord op krijg

Link naar bericht
Delen op andere sites
AFLEVERING 11: Spanje~

1. Er is geen uur tijdverschil tussen Nederland en Spanje --HH zegt nog: we zitten nu in Spanje en dat is een uur tijdverschil met Nederland--

Maar in die tijd deed Spanje nog niet mee met de wisseling tussen zomer- en wintertijd...

;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar in die tijd deed Spanje nog niet mee met de wisseling tussen zomer- en wintertijd...

;)

Are you serious? Niet dat het HEEL veel uitmaakt... de boem moet sowieso ontploffen want de tijd staat goed.

Maar als er toen wel een tijdsverschil was, moet ik dat even aanpassen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is dat niet de zoon van adriaan???

volgens mij wel

maar wie wil het even checken

Dat dacht ik dus ook. Ik weet niet of het ook zijn voetbal team was (hij lijkt een stuk ouder dan de rest van die knulletjes) maar volgens mij is het wel de zoon van Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een locatiefout op Curacao

Aflevering 2 denk ik

de Baron, B100 en HH kijken uit hun raam naar de Emmabrug, daar zit ook de voorkant van het hotel.

We hebben de voorkant van het hotel al eens gezien toen Bassie & Adriaan incheckten.

Bij de scène 'dadadadadadadaaaaaaaaa' kijken ze ineens uit over het zwembad, ze kijken uit hetzelfde raam.

Het zwembad is echter niet aan de voorkant van het hotel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of jullie dit er mee bedoelen

In de schatkaart als B&A in de caravan zitten (elke keer volgens mij), zie je in de ramen achter hun allemaal bosjes heel dichtbij staan, terwijl ze toch een eindje van de bosjes afstaan en bij het ?achterraam? staat de auto ervoor dus dan kunnen daar al helemaal geen bosjes staan zo dichtbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

op het laaste van b&a en de diamand moeten b&a bijna in de cel ze wouden juist weggaan maar moeten ze dan de boeven ook niet meenemen ze zijn toch onsnapt !?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...