Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series


Aanbevolen berichten

Was het vroeger niet zo dat het logo af en toe in beeld kwam?

Nee, bij Europa en Amerika was het logo de hele tijd in beeld.

Ik heb het net maar even nagekeken, en het logo is bij Europa níet de hele tijd in beeld, maar slechts af en toe. In de scenes die B&A hier bekijken was het er in ieder geval niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Op jouw site vermeld je bij goofs van De Verzonken Stad aflevering 7:

Het busje trekt op. Bassie en Adriaan hadden naar voren moeten vallen

(dus de kant van de deuren op) en niet naar achteren.

Maar als je goed kijkt, zie je dat het busje dicht tegen een muurtje aan

geparkeerd staat. Heb je er dus ook wel eens bij stilgestaan dat de boeven

de wagen eerst achteruit rijden om te keren? In dat geval is het logisch

dat ze naar achteren vallen. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op jouw site vermeld je bij goofs van De Verzonken Stad aflevering 7:

Het busje trekt op. Bassie en Adriaan hadden naar voren moeten vallen

(dus de kant van de deuren op) en niet naar achteren.

Maar als je goed kijkt, zie je dat het busje dicht tegen een muurtje aan geparkeerd staat. Heb je er dus ook wel eens bij stilgestaan dat de boeven de wagen eerst achteruit rijden om te keren? In dat geval is het logisch dat ze naar achteren vallen. :Y

Daar heb ik inderdaad nooit bij stilgestaan, maar nu ik er zo over nadenk, klopt dat ook niet. Het busje stopt niet meer om weer in zijn vooruit te worden gezet. En ik geloof toch niet dat de Baron dat busje de hele tijd in zijn achteruit laat staan ;)

Ik zou ook niet echt weten hoe ze tot zo'n fout komen. Ik neem aan dat die scenes in echte bus zijn opgenomen, en niet in een studio, hoewel die wagen waarschijnlijk stilstond. Beetje vage situatie, hoe je het ook wendt of keert :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Was het vroeger niet zo dat het logo af en toe in beeld kwam?

Nee, bij Europa en Amerika was het logo de hele tijd in beeld.

Ik heb het net maar even nagekeken, en het logo is bij Europa níet de hele tijd in beeld, maar slechts af en toe. In de scenes die B&A hier bekijken was het er in ieder geval niet.

Ik heb hier de banden van Europa van de TROS en ze zijn echt de hele tijd in beeld! (zie ook filmpje ''billund'')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil even doorgaan op deze scene in de Reis vol Verassingen:

De scene dat De Reis door Europa op de tv wordt uitgezonden duurt 4 minuten. Een aflevering duurt normaal 30 minuten. Je kunt aan de overschakeling van B&A naar B100 zien dat er geen tijd tussen zit, omdat ze hetzelfde beeld op hetzelfde moment zien. Voorbeeld:

B&A zien zichzelf in close-up op de tv.

B100 loopt langs een tv-winkel en ziet hetzelfde beeld.

Dan ziet B100 zichzelf in een boot zitten.

Datzelfde beeld zien B&A daarna ook.

Ook heeft B100 het later over dat hij nu alles weet over de reis van B&A naar Europa. Maar dit wordt pas verteld in afl. 12 en niet in afl. 11. Je hoort de boeven en B&A ook verder niks over Luxemburg zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil even doorgaan op deze scene in de Reis vol Verassingen:

De scene dat De Reis door Europa op de tv wordt uitgezonden duurt 4 minuten. Een aflevering duurt normaal 30 minuten. Je kunt aan de overschakeling van B&A naar B100 zien dat er geen tijd tussen zit, omdat ze hetzelfde beeld op hetzelfde moment zien. Voorbeeld:

B&A zien zichzelf in close-up op de tv.

B100 loopt langs een tv-winkel en ziet hetzelfde beeld.

Dan ziet B100 zichzelf in een boot zitten.

Datzelfde beeld zien B&A daarna ook.

Ook heeft B100 het later over dat hij nu alles weet over de reis van B&A naar Europa. Maar dit wordt pas verteld in afl. 12 en niet in afl. 11. Je hoort de boeven en B&A ook verder niks over Luxemburg zeggen.

Bovendien is Bassie 'zemellappig' voor de 1e uitzending wat aflevering 11 is. Ook is het overdag en werden de series altijd 's avonds uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bovendien is Bassie 'zemellappig' voor de 1e uitzending wat aflevering 11 is. Ook is het overdag en werden de series altijd 's avonds uitgezonden.

Kortom, er klopt gewoon geen moer van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier de banden van Europa van de TROS en ze zijn echt de hele tijd in beeld! (zie ook filmpje ''billund'')

Ik heb nog maar eens gekeken. Op mijn banden, opgenomen tijdens de eerste uitzending van de serie in '92, komt het logo echt maar af en toe in beeld. Tijdens de Billund-scene is er ook geen logo te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En wederom twee fouten, betreffende De Huilende Professor:

Als Adriaan de schuilplaats ingaat om de grienbom onschadelijk te maken, krijgt Bassie opdracht om rotjes af te steken, zodat de Professor moet denken dat er met mitrailleurs op hem geschoten wordt. In de video-versie is er een soort rikketikketik geratel op de achtergrond aanwezig. Maar op de DVD hoor je .......... juist, niks! Je ziet alleen een Professor die geschrokken zegt: Ze schieten met mitrailleurs! :? Je zou toch haast gaan zeggen dat ze die DVD's even snel snel met tegenzin geremasterd hebben. Althans, die indruk begin ik een beetje te krijgen. :(

___________________________________________________________________________________________________

Daarnaast ga je je ook een beetje afvragen bij welke winkel ze een wekker hebben gekocht die aan de voorkant i.p.v wijzers

& cijfers = ogen, een neus en een mond heeft. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier de banden van Europa van de TROS en ze zijn echt de hele tijd in beeld! (zie ook filmpje ''billund'')

Ik heb nog maar eens gekeken. Op mijn banden, opgenomen tijdens de eerste uitzending van de serie in '92, komt het logo echt maar af en toe in beeld. Tijdens de Billund-scene is er ook geen logo te zien.

Dan heb jij niet de eerste opname denk ik (vaker uitgezonden)

Ik heb de originele opnames van bijna de hele serie europa toen het voor het eerst werd uitgezonden: mèt TROS logo constant in beeld...

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het geheim van de schatkaart aflevering 3 worden ook 2 auto's gebruikt als ze terug komen van de rommelmarkt.

Op de parkeerplaats heeft de auto kenteken NB-59-KX. Onderweg heeft die auto weer JX-74-NB. Als ze eenmaal bij de caravan aangekomen zijn heeft de auto weer het NB nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan heb jij niet de eerste opname denk ik (vaker uitgezonden)

Ik heb de originele opnames van bijna de hele serie europa toen het voor het eerst werd uitgezonden: mèt TROS logo constant in beeld...

Ik snap er nu helemaal niets meer van. Ik kan nog steeds zien dat ik de Denemarken-aflevering heb opgenomen op vrijdag 3 april 1992. Aangezien er 1 aflevering per week werd uitgezonden, moet de serie toen dus begonnen zijn op vrijdag 7 februari, en voor zover ik weet moet dat toch de eerste uitzending van de serie geweest zijn. Of weet iemand iets anders?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een fout gevonden in de Schatkaart. Weet niet of jullie hem al hadden en of ie wel goed is maar meld het toch maar even.

Als Japie voor de 2e keer naar de caravan gaat om het afluisterapparaat aan te zetten moet de Baron gehoord hebben dat Robin alarm sloeg. Pas daarna doet Adriaan hem uit. Op dat moment hoort de Baron dus weer niets en pas veel later als de politie hem heeft onderzocht doet Adriaan hem weer aan om zijn plan uit te voeren.

Dit had de Baron volgens mij moeten merken. Zeker omdat hij de hele tijd bij de luidspreker zat te luisteren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een fout gevonden in de Schatkaart. Weet niet of jullie hem al hadden en of ie wel goed is maar meld het toch maar even.

Als Japie voor de 2e keer naar de caravan gaat om het afluisterapparaat aan te zetten moet de Baron gehoord hebben dat Robin alarm sloeg. Pas daarna doet Adriaan hem uit. Op dat moment hoort de Baron dus weer niets en pas veel later als de politie hem heeft onderzocht doet Adriaan hem weer aan om zijn plan uit te voeren.

Dit had de Baron volgens mij moeten merken. Zeker omdat hij de hele tijd bij de luidspreker zat te luisteren...

Goeie. Veel van dat soort dingen kloppen niet. Als ze in walkie talkies praten ook, en dat soort dingen. Het is hartstikke fout, maar dat geeft die hele serie juist weer charme.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar soms ook geen zak van klopt, dat zijn die achtergrondgeluidjes. Bijvoorbeeld met B100 op zijn motor (zie fragment op http://www.bassieenadriaan.nl) Als hij merkt dat zijn motor vééééééél te snel gaat, springt hij omhoog en je hoort gekraak, gepiep, breken van glas en nog meer. Even later zie je B100 enkel in een boom hangen. Ik weet niet waar die motor van gemaakt is, maar :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een fout in de schatkaart. De B&A boys spreken steeds over kampioen worden. En dat kan natuurlijk niet als je maar een wedstrijdje speelt en dan ook nog eens verliest..

U hebt gezocht op kampioen:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

kam·pi·oen (de ~ (m.), ~en)

1 [sport] winnaar van een kampioenschap => titelhouder

2 voorvechter

kam·pi·oen·schap (het ~, ~pen)

1 wedstrijd waarin een kampioenstitel behaald kan worden

2 het kampioen zijn => titel

kam·pi·oens·ploeg (de ~)

1 sportploeg die een kampioenschap heeft behaald

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een fout in de schatkaart. De B&A boys spreken steeds over kampioen worden. En dat kan natuurlijk niet als je maar een wedstrijdje speelt en dan ook nog eens verliest..

U hebt gezocht op kampioen:

Ja, die had je al gezegd, en ik ben het er nog steeds niet mee eens. Je zweept kinderen niet op door te zeggen "we worden winnaar!" "We worden kampioen" klinkt veel spannender en spreekt meer tot de verbeelding. IMO wordt het hier overdrachtelijk gebruikt en niet letterlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij ook opviel:

In de Verzonken Stad belt Adriaan vanuit Griekenland naar Adjudant van der Steen en die schakelt de Griekse politie in om de boeven te arresteren.

Maar in de Reis Vol Verassingen belt Adriaan vanuit Amerika wederom naar Adjudant van der Steen om de boeven in te rekenen en dan kan hij opeens niks meer doen, want dan moeten de boeven ineens op Nederlands grondgebied zijn!

Zeker het wetboek van strafrecht aangepast in die 5 jaar. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat mij ook opviel:

In de Verzonken Stad belt Adriaan vanuit Griekenland naar Adjudant van der Steen en die schakelt de Griekse politie in om de boeven te arresteren.

Maar in de Reis Vol Verassingen belt Adriaan vanuit Amerika wederom naar Adjudant van der Steen om de boeven in te rekenen en dan kan hij opeens niks meer doen, want dan moeten de boeven ineens op Nederlands grondgebied zijn!

Zeker het wetboek van strafrecht aangepast in die 5 jaar. :P

Misschien hebben ze met Griekenland een uitleveringsverdrag? ;)

Ik weet het eigenlijk ook niet... In de Verzonken Stad hebben ze (nog) niks uitgehaald toch? Dat ze zeg maar door de Griekse politie gearresteerd kunnen worden? Diefstal van een auto en ontvoering, maar dat is pas de tweede keer, met dat adres erbij. Klopt inderdaad niks van, zet ik erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Japie voor de 2e keer naar de caravan gaat om het afluisterapparaat aan te zetten moet de Baron gehoord hebben dat Robin alarm sloeg.

.....

Dit had de Baron volgens mij moeten merken. Zeker omdat hij de hele tijd bij de luidspreker zat te luisteren...

Sterker nog, de Baron had ook moeten horen dat Bassie en Adriaan met hulp van Robin ontdekten dat ze afgeluisterd werden. Op dat moment stond namelijk het afluisterapparaat ook nog aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sterker nog, de Baron had ook moeten horen dat Bassie en Adriaan met hulp van Robin ontdekten dat ze afgeluisterd werden. Op dat moment stond namelijk het afluisterapparaat ook nog aan.

Ehm, volgens mij stond in mijn quote al precies hetzelfde :P

Ik citeer:

Als Japie voor de 2e keer naar de caravan gaat om het afluisterapparaat aan te zetten moet de Baron gehoord hebben dat Robin alarm sloeg.

*baron* Dat zeg ik toch

*b2* Wat seggie..

:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kan ook aan mij liggen, maar in De Diamant gaan de boeven B&A's

caravan in om hun kleding te stelen. Dan komt de volgende dialoog:

Sweety = FIETFIET! FIET! FIET! FIETFIET!

B1 = Niks is voor Bassie, alles is voor ons!

Volgens mij heeft B1 de uitspraak Alles is voor Bassie nog nooit gehoord en hij kan dus ook niet weten dat die parkiet dat fluit.

Of heb ik nou soms een scène over het hoofd gezien? :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het kan ook aan mij liggen, maar in De Diamant gaan de boeven B&A's

caravan in om hun kleding te stelen. Dan komt de volgende dialoog:

Sweety = FIETFIET! FIET! FIET! FIETFIET!

B1 = Niks is voor Bassie, alles is voor ons!

Volgens mij heeft B1 de uitspraak Alles is voor Bassie nog nooit gehoord en hij kan dus ook niet weten dat die parkiet dat fluit.

Of heb ik nou soms een scène over het hoofd gezien? :@

Volgens het liedje zong iedereen "Alles is voor Bassie", van klasgenoot tot soldatencollega's (Bassie heeft in het leger gezeten :-o ) dus je kunt zeggen dat iedereen die regel kent, inclusief de boeven... Beetje vergezocht wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..] Volgens het liedje zong iedereen "Alles is voor Bassie", van klasgenoot tot soldatencollega's (Bassie heeft in het leger gezeten :-o ) dus je kunt zeggen dat iedereen die regel kent, inclusief de boeven... Beetje vergezocht wel ;)

Haha, tja. Ik dacht alle makkelijke en duidelijke fouten zijn er nu wel zo'n beetje uitgehaald, dus laten we het eens verder en dieper gaan zoeken! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Let op

Ik heb jullie hulp nodig. Misschien heb ik een fout ondekt, maar ik weet het niet zeker. Het gaat om een scéne uit "De Reis vol Verrassingen".

Wanneer B&A op Curaçao zijn, zitten de Baron, B100 en HH in het hotel. Vanuit het raam ondekken ze dan dat ze onderaan bij het zwembad lopen.

*baron* Daaadadadadada enz...

*B100* Wat zegt de baas?

*harry* Dadadadadada enz.

*B100* Jah, dat hoor ik ook wel, maar wat bedoelt ie?

Nu komt het...

Wanneer je DVD speler dit toelaat, zoom dan eens in op het gezicht van B100. Op het moment dat de Baron loopt te schreeuwen en HH het na doet heb ik het idee dat hij in de lach schiet maar het nog net in kan houden. Het zou ook iets anders kunnen zijn, maar ik vond het toch het vermelden waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Let op

Wanneer je DVD speler dit toelaat, zoom dan eens in op het gezicht van B100. Op het moment dat de Baron loopt te schreeuwen en HH het na doet heb ik het idee dat hij in de lach schiet maar het nog net in kan houden. Het zou ook iets anders kunnen zijn, maar ik vond het toch het vermelden waard.

Ik heb de DVDs nog niet, maar dat klinkt echt geweldig. Kan iemand het please even nakijken? En een screencap maken, if possible? Dat zou echt stoer zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jah, ik weet het niet zeker hoor. Op een of andere manier lijkt het heel erg alsof zijn gezicht verkrimpt wanneer de Baron aan het tieren is. Het valt helemaal op wanneer Harry het nadoet. Jammer genoeg kan ik geen screenshot maken. Weet niet of je het op de normale versie ook ziet. Met een ingezoomde B100 ziet het er natuurlijk sowieso beter uit.

Misschien dat Djkoelkast eens kan kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, super gaaf! _O_

Ik zat zo eens te spelen met die zoom knop omdat je dan de mimiek van de acteurs beter ziet en toen ondekte ik het. Geinig dat ze het er niet uit geknipt hebben.

Kan trouwens wel begrijpen dat ie in de lach schiet. Het fragment is zeer lachwekkend :Y

Bovendien lastig om het nog een keer zo goed te doen.

Hij schudt ook met zijn hoofd nadat hij voor de 2e keer in de lach is geschoten van: NEE serieus doen!

Het lukt hem nog maar nèt

Fragment komt van de 1e originele CNR videoband overigens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ehm Wonderer...

Op je site staat:

Als de Baron zich realiseert dat de man met hun mooie boem Vlugge Japie is, en dat probeert duidelijk te maken aan B100 en Handige Harry, schiet B100 twee keer bijna in de lach vanwege het gestotter van de Baron en HH.

Maar het is tijdens een andere scéne. Het is tijdens de scéne waarin de Baron zo zenuwachtig wordt. B100 en HH moeten B&A dan gaan zoeken maar ze vinden ze niet omdat ze net in de lift gaan. Als ze dan weer in de kamer zijn zien ze door het raam B&A beneden op het terras lopen. Dan begint de Baron zo te tieren.

*harry* Foutje, moet kunnen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ehm Wonderer...

Op je site staat:

Als de Baron zich realiseert dat de man met hun mooie boem Vlugge Japie is, en dat probeert duidelijk te maken aan B100 en Handige Harry, schiet B100 twee keer bijna in de lach vanwege het gestotter van de Baron en HH.

Maar het is tijdens een andere scéne. Het is tijdens de scéne waarin de Baron zo zenuwachtig wordt. B100 en HH moeten B&A dan gaan zoeken maar ze vinden ze niet omdat ze net in de lift gaan. Als ze dan weer in de kamer zijn zien ze door het raam B&A beneden op het terras lopen. Dan begint de Baron zo te tieren.

*harry* Foutje, moet kunnen ;)

Ik baal echt zo erg dat ik de DVDs nog niet heb. Ik moet alles op de gok doen. Wanneer leren jullie trouwens eens om het nummer van de aflevering erbij te zetten? ;) Die weet ik, dat beken ik eerlijk, niet uit mijn hoofd, namelijk. Ik gok meestal maar wat.

Dus please, zet het nummer van de aflevering erbij, dan kan ik die er ook netjes bij vermelden.

*baron* Een foutje kan niet!

*harry* Ooh, okay baas, ik maak wel weer een nieuwe database entry!

Link naar bericht
Delen op andere sites
_O_ Hèt fragment _O_

Het is overigens 3x

1: tijdens de baron zijn DADADADADADA

2: als baron klaar is en er een raar lachje achteraan gooit en B100 naar HH moet kijken

3: tijdens HH's DADADADADADA

veel kijkplezier en fijn weekend!

Het is in drie lettergrepen echt GE-WEL-DIG. _O_ (die reclame trouwens ook ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een "foutje" in dezelfde aflevering als mijn vorige fout

In de scéne dat B&A de brief in de baai gevonden hebben en B100 de Baron belt omdat zijn auto gepikt is door Japie trapt de Baron Harry een paar keer uit woede op zijn tenen.

Door het inzoomen is het duidelijk te zien dat de Baron vlak voordat hij Harry's voet raakt zijn bovenvoet omhoog doet. Dit zodat hij niet echt op zijn tenen trapt.

Opzich had ie best gewoon op z'n tenen kunnen trappen. Zoveel pijn doet dat ook weer niet, en oplawaaien geeft ie ook echt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Reis vol Verrassingen, aflevering 1

Nog 1 foutje voordat ik naar bed ga :P

*baron* Ik krijg opeens een geniaal idee, wat zeg ik een subliem idee. Ik weet nu eindelijk hoe ik kan afrekenen met die Bassie en Adriaan.

*harry* wrijft wanneer ie dit hoort blij in z'n handen en heeft ook een glimlach op zijn gezicht. Hij is duidelijk blij te horen dat de Baron een goed plan bedacht heeft.

Maar... een paar scéne's later:

*harry* Wat bent U nu aan het doen baas

*baron* Ik ga die Bassie en Adriaan in de val laten lopen

*harry* Oh nee, niet weer, ik moet even een paar jaar weg

*B100* Ik loop zover met je mee

*baron* Blijf hier stommelingen, er is werk aan de winkel

De scéne gaat nog even door, maar de tegenstelling is dus dat Harry eerst heel blij is dat de Baron een plan heeft bedacht om B&A te grijpen, en later angstig en teleurgesteld is wanneer ie opnieuw van het plan hoort.

Zo, nu kan ik naar bed :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 goofs die me opvielen in de Italië-uitzending van 'de reis door

Europa'

goof.jpg

Weerspiegeling van microfoon in de glazen deur

Goof 2: Als Bassie & Adriaan na hun zoektocht naar het pakje gaan eten, en je B100 ziet bellen met de Baron die over 3 uur in Italie zal arriveren, is het vermoedelijk al (laat) in de middag... Als je B&A daarna op het vliegveld ziet arriveren is het pas 11.02 uur...

goof2.jpg

In het vliegtuig komt Adriaan er achter waar het pakje ligt en B&A reizen terug. Deze reis duurt ook weer 3 uur (+ 3 uur terug) maar als B&A wéér terug zijn op het vliegveld is het 11.22 uur (22 minuten later)

goof3.jpg

Een behoorlijke goof vond ik zelf...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Reis vol Verrassingen, aflevering 1

Nog 1 foutje voordat ik naar bed ga :P

*baron* Ik krijg opeens een geniaal idee, wat zeg ik een subliem idee. Ik weet nu eindelijk hoe ik kan afrekenen met die Bassie en Adriaan.

*harry* wrijft wanneer ie dit hoort blij in z'n handen en heeft ook een glimlach op zijn gezicht. Hij is duidelijk blij te horen dat de Baron een goed plan bedacht heeft.

Maar... een paar scéne's later:

*harry* Wat bent U nu aan het doen baas

*baron* Ik ga die Bassie en Adriaan in de val laten lopen

*harry* Oh nee, niet weer, ik moet even een paar jaar weg

*B100* Ik loop zover met je mee

*baron* Blijf hier stommelingen, er is werk aan de winkel

De scéne gaat nog even door, maar de tegenstelling is dus dat Harry eerst heel blij is dat de Baron een plan heeft bedacht om B&A te grijpen, en later angstig en teleurgesteld is wanneer ie opnieuw van het plan hoort.

Zo, nu kan ik naar bed :W

Heb 'm toegevoegd (net als de goofs van Maiko), maar ik wou nog even zeggen dat ik die scene zelf erg cool vind. Het komt er zo ontzettend droog uit, "Ik loop zover met je mee", dat ik elke keer weer in een scheur lig.

Fijn dromen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ehm, volgens mij stond in mijn quote al precies hetzelfde :P

Ik citeer:

Als Japie voor de 2e keer naar de caravan gaat om het afluisterapparaat aan te zetten moet de Baron gehoord hebben dat Robin alarm sloeg.

Ah je bedoelde met dat alarm slaan de hele scène dat Robin B&A twee keer hoort praten enzo, ik dacht dat je met alarm slaan alleen bedoelde dat Robin door de zender B&A, die op dat moment op het voetbalveld staan, waarschuwt en niet het stuk erna, maar blijkbaar bedoelde je dat dus wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan is trouwens ook geen ster in het onthouden van signalementen:

Als de boeven in De Schatkaart inbreken in het huis, weet Adriaan precies hoe ze eruit zagen (ok hij zegt wel dat hij sommige dingen dacht te zien, maar die kloppen wel).

Later in de serie wordt De Baron na z'n tweede inbraak in de caravan door inspecteur de Vries, de agent en B&A opgewacht. De Baron doet zich voor als verstrooid oud mannetje, maar Adriaan die erbij staat herkent de Baron niet als de inbreker.

Op Lanzarote ziet Bassie als ze zitten te eten Vlugge Japie om een hoekje gluren. Hij zegt tegen Adriaan dat er een boef met rood stekeltjeshaar staat te loeren. Adriaan vergeet echter dat één van de boeven die hij in het huis zag inbreken ook rood stekeltjeshaar had.

Ok die laatste zou nog kunnen omdat Adriaan meer met zijn gedachten bij de schatkaart zit en B&A denken dat de boeven niet op het eiland zijn, maar het feit dat hij de Baron na de inbraak in de caravan niet herkent is toch wel vreemd!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begin het zo langzamerhand leuk te vinden die fouten op te zoeken. :D

En ik heb er nu weer één gevonden in de Schatkaart:

Na de wedstrijd van de B&A Boys gaat Lara achter *japie* aan en vindt Adriaan het afluisterapparaatje op het dak van hun caravan. Even later komt Lara terug met een stuk stof uit Japie's broek, Bassie wil het afpakken, maar zij houdt het stevig in haar bek vast. Toch hoor je de hond blaffen als Bassie tegen haar begint te praten. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik begin het zo langzamerhand leuk te vinden die fouten op te zoeken. :D

En ik heb er nu weer één gevonden in de Schatkaart:

Na de wedstrijd van de B&A Boys gaat Lara achter *japie* aan en vindt Adriaan het afluisterapparaatje op het dak van hun caravan. Even later komt Lara terug met een stuk stof uit Japie's broek, Bassie wil het afpakken, maar zij houdt het stevig in haar bek vast. Toch hoor je de hond blaffen als Bassie tegen haar begint te praten. :?

Thanks. Nou nog leren de aflevering erbij te zetten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als iemand op de dvd een foutje ziet, is het vaak lastig om de aflevering na te gaan.

Nee hoor. Elk hoofdstuk is een aflevering. Dus hoofdstuk 5 is aflevering 5. Bij series die over meerdere DVDs verdeeld zijn, klopt dit natuurlijk niet, maar voor mijn part zet je het hoofdstuknummer of de tijd erbij, dan zoek ik het zelf even op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Serie Geheim van de Sleutel, aflevering 9.

Bassie is ontvoert, en Adriaan gaat achter hen aan. We zien ze steeds op verschillende wegen rijden, dan weer op een stoffige landweg, maar als je door het raam kijkt rijden ze ineens op een snelweg. Beetje vreemd *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...