Ga naar inhoud

Het handelsmerk van Adriaan


Aanbevolen berichten

[..]

Ja idd, alhoewel ik dat toch vreemd gebruik vind, echt iets typisch adriaan...

Het is niet typisch Adriaan. Er zijn wel meer mensen die het doen.

Meer typisch Adriaan vind ik zijn al genoemde overdreven lichaamstaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
's Nachts krijg je de beste ingevingen (waarom gaan jullie allemaal zo vroeg naar bed?)

Deze zin komt vaak terug:

*bas* wil iets gaan doen maar Adriaan is het er niet mee eens

*adriaan* Helemáál niet! ("we gaan eerst de stad bekijken", of "we gaan eerst de studio opruimen" etc)

De intonatie van die woorden zijn ook typisch Adriaan. Klein handelsmerkje?

Ik vind dat *adriaan* dit juist vaak zegt. Eigelijk elke keer als *bas* wil gaan eten terwijl hij de "stad wil bekijken" e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ook zo'n mooi kenmerk: hij doet zijn auto nooit op slot. Je denkt dat nadat de Plaaggeest hun auto stal dat Adriaan zijn lesje wel leert, maar in de volgende series doet hij ook nooit zijn auto op slot, waardoor ze in de Schatkaart weer een auto verliezen.

Ook stopt hij soms dingen in zijn riem, wat er heel knullig uitziet. Dit zie je oa als de Plaaggeest de sleutel van de vrachtauto steelt.

Ook zie je het bij de Sleutel, als Adriaan voor het ijsje van Bassie meot betalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
Wat ook zo leuk is, is dat hij soms hele zinnen meepraat met Bassie. Dan praat Bassie en Adriaan beweegt ondertussen ook met zijn lippen, echt grappig.

In welke scene kan je zoiets zien? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verdwenen Kroon:

En wat dacht je van de scène nadat de boeven met de speedboot ontsnapt zijn bij het kasteel. Als Bassie en Adriaan het kasteel opnieuw gaan onderzoeken. Net voordat ze de ingang van de schuilplaats vinden...

Als hij Robin niet in zijn linkerhand had gehad dan had hij ook precies zo gelopen ^O^

Groetjes,

Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verdwenen Kroon:

En wat dacht je van de scène nadat de boeven met de speedboot ontsnapt zijn bij het kasteel. Als Bassie en Adriaan het kasteel opnieuw gaan onderzoeken. Net voordat ze de ingang van de schuilplaats vinden...

Als hij Robin niet in zijn linkerhand had gehad dan had hij ook precies zo gelopen ^O^

Groetjes,

Sander.

Ja, dat zat ik laatst te kijken, en ik vond Robin ineens zo ontzettend irritant! Hij was overal bij. Ik was heel blij toen ze hem met Lara naar de adjudant stuurden. Maar goed, offtopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Adriaan wat van plan is, geeft hij Bassie altijd een tijdsindicatie, voorbeeld:

*bas* Adriaan, wat ga je dan doen?

*adriaan* Bassie, dat zie je over een kwartier

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
[..]

Ja, dat klopt, haha. Let maar eens op het 'eten-gebaar' van de Baron. Hij wijst dan met zijn hand naar zijn mond, precies op dezelfde manier als Adriaan dat ook doet. :D

En natuurlijk het wijzen tussen de Aad-Baron en Adriaan is gelijk. Met de wijsvinger nadrukkelijk naar de schatkaart wijzen, zoals Adriaan dat met brieven en dergelijke doet. ^O^

Dat was dan ook de manier waarop ik destijds ontdekte dat Aad de baron speelde. Die gebaren leken toch wel erg sterk op die van Adriaan O};)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook stopt hij soms dingen in zijn riem, wat er heel knullig uitziet. Dit zie je oa als de Plaaggeest de sleutel van de vrachtauto steelt.

Ook zie je het bij de Sleutel, als Adriaan voor het ijsje van Bassie meot betalen.

En niet alleen in zijn riem, ook gewoon onder zijn bloes. Denk maar elke keer aan de kaart van Europa of de kaart van Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En niet alleen in zijn riem, ook gewoon onder zijn bloes. Denk maar elke keer aan de kaart van Europa of de kaart van Amerika.

Tja, je moet wat als je geen zakken in je jumpsuit hebt ;)

Ik doe het trouwens ook... als ik een boek of DVD gekocht heb, en ik heb geen tas, stop ik het tussen mijn broeksband... :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, je moet wat als je geen zakken in je jumpsuit hebt ;)

Ik doe het trouwens ook... als ik een boek of DVD gekocht heb, en ik heb geen tas, stop ik het tussen mijn broeksband... :@

Als je dit doet zonder dat je het zelf doorhebt...zul je vast wel meer handelsmerken van Adriaan onwillekeurig nadoen van tijd tot tijd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je dit doet zonder dat je het zelf doorhebt...zul je vast wel meer handelsmerken van Adriaan onwillekeurig nadoen van tijd tot tijd ;)

Yeah, duimen achter riem/broeksband doe ik ook regelmatig ;) Maar ik heb het dus wel door, anders kan ik het niet opschrijven. Benieuwd wat ik NIET doorheb... :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En niet alleen in zijn riem, ook gewoon onder zijn bloes. Denk maar elke keer aan de kaart van Europa of de kaart van Amerika.

Klein foutje. Niet onder zijn blouse maar tussen zijn pak en blouse in

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah, duimen achter riem/broeksband doe ik ook regelmatig ;) Maar ik heb het dus wel door, anders kan ik het niet opschrijven. Benieuwd wat ik NIET doorheb... :@

Zoals Adriaan Bassie op zn fouten wijst, wijs jij forummers op hun fouten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah, duimen achter riem/broeksband doe ik ook regelmatig ;) Maar ik heb het dus wel door, anders kan ik het niet opschrijven. Benieuwd wat ik NIET doorheb... :@

We zullen er eens op gaan letten ;) Dan kunnen we kijken hoeveel je op Adriaan bent gaan lijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik weet niet of dit echt een handelsmerk is, maar toch... Adriaan loopt in zijn gewone kloffie in de hitte van Griekenland, Spanje en the Mid-West, wat bloedheet moet zijn, maar zelfs in Death Valley was er geen zweetplekje te ontdekken. En op dat blauwe satijn zie je dat echt wel hoor! Ik doe het hem niet na :)

Ik denk dat ze veel van kleding wisselen en de warmste maanden en tijdstippen mijden.

Overigens houden ze het niet altijd droog, kijk maar eens naar Adriaan zijn blouse in dit shot van De Stad:

zwetende%20adriaan.jpg

Hier was het trouwens wel functioneel: na 20 km lopen is zweten normaal. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat ze veel van kleding wisselen en de warmste maanden en tijdstippen mijden.

Overigens houden ze het niet altijd droog, kijk maar eens naar Adriaan zijn blouse in dit shot van De Stad:

zwetende%20adriaan.jpg

Hier was het trouwens wel functioneel: na 20 km lopen is zweten normaal. :)

Viel me een tijdje geleden ook op. Niet erg verrassend, nee, maar wel leuk te zien dat het echte mensen zijn, soms ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Praten met zijn handen, zijn duimen in zijn grote riem, altijd lachen om de grappen van Bassie en natuurlijk Bassie aan zijn kraag terugtrekken als die weer eens wil gaan eten ...

Adriaan heeft een heleboel handelsmerken en door deze handelsmerken blijft Adriaan altijd zijn serieuze zelf. Je ziet hem dus ook nooit ineens heel vrolijk dansen of een heleboel grappen maken, maar is altijd rustig en zorgt ervoor dat Bassie met gemak de grappen kan inkoppen.

Het feit dat Aad's personage meestal wat op de achtergrond blijft (de boeven en Bassie trekken nu eenmaal veel meer aandacht) vind ik persoonlijk één van de beste dingen aan Adriaan ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Praten met zijn handen, zijn duimen in zijn grote riem, altijd lachen om de grappen van Bassie en natuurlijk Bassie aan zijn kraag terugtrekken als die weer eens wil gaan eten ...

Adriaan heeft een heleboel handelsmerken en door deze handelsmerken blijft Adriaan altijd zijn serieuze zelf. Je ziet hem dus ook nooit ineens heel vrolijk dansen of een heleboel grappen maken, maar is altijd rustig en zorgt ervoor dat Bassie met gemak de grappen kan inkoppen.

Het feit dat Aad's personage meestal wat op de achtergrond blijft (de boeven en Bassie trekken nu eenmaal veel meer aandacht) vind ik persoonlijk één van de beste dingen aan Adriaan ...

Ik ben het helemaal met je eens..

*adriaan* Dat waren wijze woorden van een domme clown (nog een vaak voorkomende)

Zelf ik begin soms dingen hetzelfde te zeggen..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooral bij Europa doet adriaan veel met zijn handen om vanalles uit te leggen, omdat dit zo'n leerzame serie

Aan Adriaans handelsmerk kan je ook wel een beetje zien dat *aadbaron* door Adriaan gespeeld wordt. Die handen over dat stokje! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja het praten van Adriaans handen ja valt inderdaad op is wel leuk soms dan snap je het wel beter *)

Het mooiste voorbeeld daarvan vind ik, dat hij gaat uitleggen hoe het gaat met een bloembol ( in de shorty)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het mooiste voorbeeld daarvan vind ik, dat hij gaat uitleggen hoe het gaat met een bloembol ( in de shorty)

Klopt, steeds die hand in een kommetje leggen en dan weer wegwerpen etc... *)

Tijdens de oudejaarsmarathon was Adriaan ook goed bezig _O_ (YESSSSS HIJ IS HET NIET VERLEERD :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het mooiste voorbeeld daarvan vind ik, dat hij gaat uitleggen hoe het gaat met een bloembol ( in de shorty)

Nee, de mooiste vind ik het grapje over de Flamingo in de Diamant... die onnavolgbare handbewegingen bij "dan valt ie op zijn snavel" _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...