Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Serie


Aanbevolen berichten

Maar als alles dus klopt zijn er er eigelijk 4 vermiste series ??.

Even op een rij

*Verhaal voor de plaaggeest (Wel af maar niet goed genoeg)

*Verhaal ergens rond om de schatkaart ( zit ook een hoorspel bij )

*Verhaal na de Amerika serie (Die nooit is afgemaakt).

*Verhaal waar in B&A de Baron stoppen een diamant te stelen(Hier heeft Adriaan het over in een email van wonderer).

Zo heb ik het hopelijk een beetje overzichtelijk gemaakt.

Dit is het toch een beetje ??. Als ik fouten heb gemaakt even vertellen.

Zoals ik eerder al zei, het leek er rond 1995 inderdaad op dat er nog een nieuwe serie zou komen. Toen er in het fanclub-blad naar gevraagd werd, wist Aad te vertellen dat hij nog niet wist waar het over zou gaan, maar hij had al wel een idee voor de locatie: Spanje of Duitsland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar als alles dus klopt zijn er er eigelijk 4 vermiste series ??.

Even op een rij

*Verhaal voor de plaaggeest (Wel af maar niet goed genoeg)

*Verhaal ergens rond om de schatkaart ( zit ook een hoorspel bij )

*Verhaal na de Amerika serie (Die nooit is afgemaakt).

*Verhaal waar in B&A de Baron stoppen een diamant te stelen(Hier heeft Adriaan het over in een email van wonderer).

Zo heb ik het hopelijk een beetje overzichtelijk gemaakt.

Dit is het toch een beetje ??. Als ik fouten heb gemaakt even vertellen.

Zoals ik eerder al zei, het leek er rond 1995 inderdaad op dat er nog een nieuwe serie zou komen. Toen er in het fanclub-blad naar gevraagd werd, wist Aad te vertellen dat hij nog niet wist waar het over zou gaan, maar hij had al wel een idee voor de locatie: Spanje of Duitsland.

Jammer dat die serie er nooit is gekomen.Vraag me eigelijk af of er wel een script was maar maar zo ja is er dan iemand die aan dat script kan komen ??.Lijkt me een erg leuk weetje ,Meschien dat PingPoen wel zijn tv debuut is misgelopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een nieuw avontuur na de Amerika serie? Aad zei destijds toch niet meer zo'n groot avontuur te willen maken omdat het teveel inspanning kostte en daarnaast het opnemen van de vorige serie niet bepaald vlekeloos was verlopen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een nieuw avontuur na de Amerika serie? Aad zei destijds toch niet meer zo'n groot avontuur te willen maken omdat het teveel inspanning kostte en daarnaast het opnemen van de vorige serie niet bepaald vlekeloos was verlopen...

Het schijnt toch zo geweest te zijn. Uiteindelijk stond in fanclub-blad natuurlijk ook het bericht dat er geen nieuwe serie zou komen, maar daarvoor had het er nog alle schijn van dat het wél zou gaan gebeuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou...

Zo'n serie vergt wel minder inspanning dan een serie in het buitenland, maar het is nog steeds een hoop werk hoor. Bedenk maar eens opnieuw een spannend verhaal, alle script schrijven, alle dingen regelen, alles opnemen, alles monteren enz. enz. enz.

Het is wel degelijk een heleboel werk.

Yeah... in het buitenland hoef je alleen extra voor een hotel te zorgen voor iedereen. En dat doen B&A vast niet zelf, daar heb je mensen voor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nou ik zal verheldering geven over de punten waar ik dingen over weet:

De Plaaggeest is de eerste serie, die in eerste instantie op is genomen voor enkele tvafleveringen, later is daar nog meer aan toegevoegd, omdat de serie te bekrompen zou zijn voor tv-uitzending.

Volgens mij is er rond de Schatkaart nooit iets geweest, wel het hoorspel, maar dat was er vroeger ook al op LP. IK kan me wel iets herinneren van onenigheid rond Circus Bassie en Adriaan, maar dat was tijdens de opnames van de Huilende Professor. DIe serie is ook onder veel stress bij Bas en Aad opgenomen. Daarna is de samenwerking met Joop van den Ende verbroken.

Verhaal rond de Diamant kan ik me niks bij voorstellen... nooit iets van gehoord.

De boeven hebben in eerste instantie Aad getipt om opnames in Egypte te maken, Aad vond het toen ook 'n goed idee om 'n script te maken voor een serie in China. Dit is er echter nooit van gekomen door de vele operaties die Bas aan heup moest ondergaan. En 'n vervelende kleine ziekte die hem 'n tijdje in het ziekenhuis heeft gehouden.

Toen heeft Bas het besluit genomen niet meer aan 'n grote serie te willen beginnen. Het script voor China (waar al 'n begin mee was gemaakt) is toen in de kast verdwenen.

Aad heeft toen in overleg met Bas nog 'n serie in Duitsland of Spanje willen proberen te gaan schrijven. Maar Bas kon de motivatie niet meer opbrengen om een serie te maken waarin veel gerent moest worden en de lange draaidagen. Toen is het besluit genomen om 'n liedjesprogramma te maken. Wat in eerste instantie niet met liedjes uit Grootmoederstijd zouden zijn, maar daar is later toch 'n script voor gekomen en die 'serie' kennen jullie.

De afleveringen werden goed bekeken, maar meer door ouderen en bejaarden dan door kinderen. Want die hadden het na de 3 afleveringen bij de Tros wel gezien..

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ik zal verheldering geven over de punten waar ik dingen over weet:

De Plaaggeest is de eerste serie, die in eerste instantie op is genomen voor enkele tvafleveringen, later is daar nog meer aan toegevoegd, omdat de serie te bekrompen zou zijn voor tv-uitzending.

Volgens mij is er rond de Schatkaart nooit iets geweest, wel het hoorspel, maar dat was er vroeger ook al op LP. IK kan me wel iets herinneren van onenigheid rond Circus Bassie en Adriaan, maar dat was tijdens de opnames van de Huilende Professor. DIe serie is ook onder veel stress bij Bas en Aad opgenomen. Daarna is de samenwerking met Joop van den Ende verbroken.

Verhaal rond de Diamant kan ik me niks bij voorstellen... nooit iets van gehoord.

De boeven hebben in eerste instantie Aad getipt om opnames in Egypte te maken, Aad vond het toen ook 'n goed idee om 'n script te maken voor een serie in China. Dit is er echter nooit van gekomen door de vele operaties die Bas aan heup moest ondergaan. En 'n vervelende kleine ziekte die hem 'n tijdje in het ziekenhuis heeft gehouden.

Toen heeft Bas het besluit genomen niet meer aan 'n grote serie te willen beginnen. Het script voor China (waar al 'n begin mee was gemaakt) is toen in de kast verdwenen.

Aad heeft toen in overleg met Bas nog 'n serie in Duitsland of Spanje willen proberen te gaan schrijven. Maar Bas kon de motivatie niet meer opbrengen om een serie te maken waarin veel gerent moest worden en de lange draaidagen. Toen is het besluit genomen om 'n liedjesprogramma te maken. Wat in eerste instantie niet met liedjes uit Grootmoederstijd zouden zijn, maar daar is later toch 'n script voor gekomen en die 'serie' kennen jullie.

De afleveringen werden goed bekeken, maar meer door ouderen en bejaarden dan door kinderen. Want die hadden het na de 3 afleveringen bij de Tros wel gezien..

Groetjes, San.

Hoppa, in 1 bericht komen van jou we zoveel te weten :D.

Dus de Verdwenen Serie heeft met ná Amerika te maken? Vreemd, want iedereen hier dacht dat het om een oudere serie ging.

Wat ik niet helemaal snap: ik dacht dat Aad juist wilde stoppen met de series, omdat hij het teveel werk/vermoeiend vond worden om en te regisseren en te acteren (en hij wilde wel de regie in handen houden om kwaliteit te garanderen). Maar nu blijkt dat Bas dus de bottleneck was.

Op zich opvallend, want nog vóór dat Aad ziek werd, hadden de B&A al besloten te stoppen op verzoek van Aad. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien wil Heidbuurt het krantenknipsel nog eens plaatsen, daar staat namelijk ook een en ander in, wellicht kun jij daar je deskundige blik over werpen :D

Ik zal straks even zoeken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuk zeg, al die extra informatie :D

Ja echt heel leuk dat zo iemand geregistreerd is. En nou is Aad ook nog geregistreerd voor brandende vragen. Echt top _O_

-edit- B&A FAN *):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hmmz k zou bijna denken dat Aad hier toch wel eens rondsnuffelt hoor, op de Adriaan homepage is namelijk dit artikel verschenen (weet niet of het in een ander topic al genoemd is):

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Afleveringen (

http://www.adriaan-homepage.nl/pages/26 ... l2en7.html )

Een nieuw en spannend avontuur! :P

Er zijn dus 2 afleveringen van De Sleutel kwijtgeraakt.

Hmmz nu ik dit topic nog eens teruglees (heb het een tijdje geleden wel gelezen), zie ik het antwoord van Aad staan:

Dat was een hoorspelserie en daar speelde een boef in en die heette

Pingpoen. Ook gespeeld door Dick Engelbracht.

Een jaar later is het script omgebouwd voor de TV serie die bijna gelijk was

aan de serie van het geheim van de schatkaart.

Dat dit antwoord door velen hier in twijfel werd getrokken (ik haal even een quote van warboel aan:)

Dat is het hem nu juist. Er klopt nog steeds iets niet. Het oorspronkelijke hoorspel, Bassie en Adriaan op schattenjacht, is volgens mij uit 1985. Het is dus waarschijnlijk kort voor de Schatkaart gemaakt. Het gebruikt ook precies hetzelfde verhaal, alleen hebben we hier dus te maken met Pingpoen in plaats van B2.

Jaren later, ergens rond 1998, verscheen een vervolg op dit hoorspel, Bassie en Adriaan en de verdwenen schat. Hiervoor werd het verhaal van de Kroon gebruikt, en opnieuw was Pingpoen een van de boefjes.

Het raadsel rond de verdwenen serie is blijkbaar niet zomaar op te lossen...

Maakte al duidelijk dat het antwoord niet 100% zou kloppen...

Ik kan me voorstellen dat hij niet metteen gaat toegeven dat er afleveringen zijn "verdwenen", dit lijkt natuurlijk op slordigheid cq onproffessionaliteit. Waarschijnlijk heeft hij nog eens over de vraag nagedacht en overlegd met de achterban en hebben ze toch besloten wat meer info te verschaffen? Mede doordat hier veel mensen zijn die graag nieuw materiaal zien? Alles voor de fans he :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zou een serie gemaakt zijn die te slecht van kwaliteit was en daarom nooit afgemaakt, en daar ging het nou om hier :P

maar daar zijn toch verder geen aanwijzingen voor dat dat juist is, behalve dat krantenartikel dat ik nu niet kan lezen....?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij komt uit de oost. Lijkt me dus niet dat het een Hollandse Kaaskop is. Er is verder ook weinig over hem bekend... ik heb dat hoorspel bijvoorbeeld nog nooit gehoord.

Zijn stem werd gedaan door Dick Engelbrandt, die ook inspecteur De Vries en de koopman speelde in De Schatkaart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De twee verdwenen afleveringen doken eind jaren tachtig nog bij de BRT op !! Daar heb ik ze gezien (en ook vroeger bij de TROS). Dus Adriaan wie weet een belletke naar de BRT. Het zou super zijn wanneer Nic de volledige serie ooit nog eens kan uitzenden.

De geruchten over niet afgemaakt series:

Na de reis door Amerika zou wel degelijk een start zijn gemaakt met een nieuwe serie (misschien alleen script??). Verder schijnt er inderdaad materiaal te zijn van een series die nooit is uitgezonden (de serie tussen de huilende professor en de schatkaart). Tussen deze series liggen enkele jaren en in alle eerlijkheid kan ik me gezien het succes van B&A bij de TROS destijds niet voorstellen dat Aad niet is doorgegaan met schrijven en opnemen. Niet alles zullen we te horen krijgen ben ik bang, vertellen dat je een mislukte serie op de plank hebt liggen die je verder ook liever onder het stof houd zou een smetje zijn op de carriere van beide!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tussen deze series liggen enkele jaren en in alle eerlijkheid kan ik me gezien het succes van B&A bij de TROS destijds niet voorstellen dat Aad niet is doorgegaan met schrijven en opnemen.

Shorties? In die tijd zijn de shorties opgenomen voor de BRT. Dus is Aad inderdaad doorgegaan met schrijven en opnemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmmz k zou bijna denken dat Aad hier toch wel eens rondsnuffelt hoor, op de Adriaan homepage is namelijk dit artikel verschenen (weet niet of het in een ander topic al genoemd is):

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Afleveringen (

http://www.adriaan-homepage.nl/pages/26 ... l2en7.html )

Een nieuw en spannend avontuur! :P

Er zijn dus 2 afleveringen van De Sleutel kwijtgeraakt.

Hmmz nu ik dit topic nog eens teruglees (heb het een tijdje geleden wel gelezen), zie ik het antwoord van Aad staan:

Dat was een hoorspelserie en daar speelde een boef in en die heette

Pingpoen. Ook gespeeld door Dick Engelbracht.

Een jaar later is het script omgebouwd voor de TV serie die bijna gelijk was

aan de serie van het geheim van de schatkaart.

Dat dit antwoord door velen hier in twijfel werd getrokken (ik haal even een quote van warboel aan:)

Dat is het hem nu juist. Er klopt nog steeds iets niet. Het oorspronkelijke hoorspel, Bassie en Adriaan op schattenjacht, is volgens mij uit 1985. Het is dus waarschijnlijk kort voor de Schatkaart gemaakt. Het gebruikt ook precies hetzelfde verhaal, alleen hebben we hier dus te maken met Pingpoen in plaats van B2.

Jaren later, ergens rond 1998, verscheen een vervolg op dit hoorspel, Bassie en Adriaan en de verdwenen schat. Hiervoor werd het verhaal van de Kroon gebruikt, en opnieuw was Pingpoen een van de boefjes.

Het raadsel rond de verdwenen serie is blijkbaar niet zomaar op te lossen...

Maakte al duidelijk dat het antwoord niet 100% zou kloppen...

Ik kan me voorstellen dat hij niet metteen gaat toegeven dat er afleveringen zijn "verdwenen", dit lijkt natuurlijk op slordigheid cq onproffessionaliteit. Waarschijnlijk heeft hij nog eens over de vraag nagedacht en overlegd met de achterban en hebben ze toch besloten wat meer info te verschaffen? Mede doordat hier veel mensen zijn die graag nieuw materiaal zien? Alles voor de fans he :P

Ik weet wel zeker dat *adriaan* of Martijn hier wel eens rondsnuffelt,

moet je maar ff kijken op http://www.adriaan-homepage.nl

alle namen van het forum staan erop... naja (bijna) alle namen,

mijn naam zie ik niet staan -0-8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet wel zeker dat *adriaan* of Martijn hier wel eens rondsnuffelt,

moet je maar ff kijken op http://www.adriaan-homepage.nl

alle namen van het forum staan erop... naja (bijna) alle namen,

mijn naam zie ik niet staan -0-8)7

Jij bent (nog) geen regelmatige poster ;) dat zal het zijn, gewoon vaker komen *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan is dus een van mijn argumenten voor de stelling dat de verdwenen serie in werkelijkheid 2 verdwenen afleveringen zijn bij deze min of meer bevestigd :)

Zou iemand dat ene krantenartikel, eerder in dit topic genoemd plz online kunnen zetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
*bas* *adriaan* *robin* *japie* *b2* *B100* *baron* *harry* *b1* *b2oud* *devries* *danny* *prelude* *caravan* *professor* *bb* *plaag* *kapitein* *plaaggeest* *adjudant* *aadbaron* *joris* *lara*

Als je nou EERST het FAQ doorleest, voor je dit soort berichten plaats want dit voegd helemaal niks toe }:|

sorry voor dit onvriendelijk welkom, maar WELKOM op de beste fansite van de hele wereld en omstreken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je nou EERST het FAQ doorleest, voor je dit soort berichten plaats want dit voegd helemaal niks toe }:|

Inderdaad.

Sweety, ik begrijp dat je de smilies erg cool vindt, maar als je alleen berichten neerzet met alleen maar smilies erin ben je aan het spammen, en dat is niet echt grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En MaartenF, als je termen gebruikt als spammen dan moet je ook weten wat het betekent en wat sweety deed is geen spammen maar baggeren. Spammen is onnodige links zetten naar andere sites.

Nu weer Ontopic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* *adriaan* *robin* *japie* *b2* *B100* *baron* *harry* *b1* *b2oud* *devries* *danny* *prelude* *caravan* *professor* *bb* *plaag* *kapitein* *plaaggeest* *adjudant* *aadbaron* *joris* *lara*

Wel een onvergetelijke binnenkomer op het forum :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* *adriaan* *robin* *japie* *b2* *B100* *baron* *harry* *b1* *b2oud* *devries* *danny* *prelude* *caravan* *professor* *bb* *plaag* *kapitein* *plaaggeest* *adjudant* *aadbaron* *joris* *lara*

Denk je echt dat ze allemaal in een verdwenen serie zaten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Ik zou hier nog even op terug willen komen, ik heb dit topic helemaal gelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk ;).

Zijn er nou series verdwenen of alleen die 2 afleveringen van de Sleutel (waarvan er onlangs een is teruggevonden) ?

Er kwam op Fok! ooit een gerucht op dat B&A een serie gemaakt zouden hebben, die ze te slecht vonden en daarom nooit hebben uitgezonden. Ik neem aan dat dit gerucht een samenvoeging is van nooit tot serie uitgewerkte ideeën na de Amerikaanse reis en de verdwenen afleveringen van de Sleutel. En dat er dus geen sprake is van een verdwenen serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er kwam op Fok! ooit een gerucht op dat B&A een serie gemaakt zouden hebben, die ze te slecht vonden en daarom nooit hebben uitgezonden. Ik neem aan dat dit gerucht een samenvoeging is van nooit tot serie uitgewerkte ideeën na de Amerikaanse reis en de verdwenen afleveringen van de Sleutel. En dat er dus geen sprake is van een verdwenen serie.

Oke bedankt :), het was me niet helemaal duidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...