Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

[NL] Er was eens... het Leven (1987)

• Op dit topic mag je niet antwoorden.
2 replies to this topic

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2079 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Bijlage  wasleven.jpg   13.13K   1 Aantal downloads

Het verhaal
Ooit geweten hoe je lichaam er van binnen uitziet? Deze tekenfilm geeft het antwoord door middel van grappige wezentjes die de kleinste deeltjes van het lichaam verbeelden. Een groep rode bloedlichaampjes reist onder leiding van meester Globus door het hele lichaam.

Hij is oud en wijs en vertelt de andere bloedlichaampjes over de werking van bijvoorbeeld het hart, de ademhaling en de bloedsomloop. Onderweg komen ze gevaren tegen in de vorm van virussen, microben en bacteriën.

Maar gelukkig is er hulp in de vorm van de witte bloedlichaampjes Peter en Psi die zich per capsule snel door de aderen kunnen verplaatsen. Dikky is een veelkernig wit bloedlichaampje dat ook vijanden opspoort en de rode bloedlichaampjes de weg wijst.

Info
Aantal afleveringen: 26

Uitgezonden door:
KRO (2 januari - 7 juli 1989)
Pebble TV (heden)

Stemmen:
Peter Piekos
Trudy Libosan
Ger Smit
Jan Anne Drenth

Intro

Met dank aan: KinderTV
De Rode Vos

Frey

• User
  • Pac-Man

• 2079 posts
  • LocatieVenlo
  • Console:Super Nintendo

Deze vond ik stiekem toch wel de leukste van de series met al die figuren in het lichaam. :D
Vooral die 2 slechteriken die vaak als bacteriën en virussen opduiken. _O-

Post bewerkt door: Frey op: 15-01-2012 - 02:13

De Rode Vos

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000
Volgens mij is dit een van de bekendste uit de reeks.
De VPRO heeft ook zoiets gemaakt in de jaren '90, maar dan film en geen tekenfilm, maar ook in een lichaam en educatief, dat heette Meneer Rommel. Ik heb een aflevering op een oude band gevonden, ik zal die eens op Youtube zetten.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

Tweetbox