Die zwarte aansluiting helemaal rechts op je onderste foto kun je gebruiken (ik denk de onderste van de 2, want de bovenste is microfoon, maak nog even een foto van het icoontje bij die aansluiting).
Kabeltje: https://www.popelectronics.nl/stereo-mini-jack-naar-2x-tulp-kabel-extra-hoge-kwaliteit-diverse-lengtes-hqas3458.html
Als je geen goede geluidskaart hebt (en dus niet line-in kunt opnemen) dan kun je altijd een goedkope externe geluidskaart nemen.
Dan heb je meteen een goede.
Cassettedeck van Denon, Onkyo, Marantz, of de zilveren versies van Akai, Tensai, Technics zijn ook erg fijn. Wel een los deck, geen stereotoren.