Ga naar inhoud

djkoelkast

Admin
  • Aantal items

    24688
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door djkoelkast

  1. djkoelkast

    Wie is de Mol 2022

    Ja absoluut, eindelijk krijgt elektronische muziek eens een podium in de top 2000. Gebeurt echt veel te weinig
  2. djkoelkast

    Wie is de Mol 2022

    Ik had het er al met RM over: media-aandacht is ook een puntje. En het viel me op dat opeens Glen Faria in de Top 2000 a gogo zat. Een aflevering eerder zat Renee Fokker daar. Een aflevering later was er een clipje uit Beste Zangers waarin Davina Michelle "Duurt te lang" van jawel Glen Faria coverde.
  3. djkoelkast

    Wie is de Mol 2022

    Ik dacht meteen Glen, op basis van de foto's. Dus op z'n MarsM's :
  4. Gefeliciteerd! Moeten we de emoji al met grijs haar maken?
  5. Mooi project heb je weer zeg
  6. "vrijwel" Ik kan het niet aanzien in ieder geval.
  7. Maar dat hele interpoleren ziet er niet uit. Dus dat moet je niet doen.
  8. djkoelkast

    Bassie & Adriaan #11

  9. Dan lekker niet op youtube zetten.
  10. djkoelkast

    Teletekst uit VHS halen

    Het werkt alleen met een specifieke (oude) capturekaart met een specifieke chipset. Zie mijn post eerder in dit topic. Het werkt het beste met composite Er moet juist geen TBC of wat dan ook worden ingezet Het werkt het beste met een recorder zonder poespas, dus geen fancy S-VHS met TBC/DNR/3D weet ik wat. Gewoon een solide VHS-recorder, liefst met een 'edit'-mode. De editmode schakelt alle beeldverbetering uit. Als je bijvoorbeeld de scherpte omhoog zet krijg je al minder resultaat. Dan moet je eerst de opname volledig capturen Daarna moet je via de scripts de teletekst er uit halen (dat is 3-delig en duurt uren, ook met CUDA) Daarna voer je nog OCR uit (ik had die van mij zo aangepast dat hij ook een NL woordenboek had) Daarna maakte ik er oo nog html van. En dan valt het resultaat tegen vond ik, voor de hoeveelheid werk. Voorbeelden van mij (in sommige gevallen zijn de pagina's klikbaar) https://www.seriesnl.nl/duinenbeta/100.html https://www.seriesnl.nl/bassie/100.html https://www.seriesnl.nl/rtl4_95/100.html https://www.seriesnl.nl/voo6_95/100.html https://www.seriesnl.nl/tv1/100.html https://www.seriesnl.nl/vcc/100.html (van Video 2000 was het helemaal niet te doen) https://www.seriesnl.nl/zg/100.html Ik heb best veel geprobeerd hoor
  11. Dan moet op die pagina's de OCR worden uitgeschakeld
  12. Wat een toffe uploads, dank je! Tip voor de pdf'jes, als je ze door OCR haalt komen ze er nog mooier uit, ik heb dat hier voor je gedaan: Miniware MFB Handleiding.pdf JWS DOS listing.pdf Alternatieve Schemas MFB.pdf De teksten zijn dan ook doorzoekbaar en ik heb ze verkleind door systeemfonts te gebruiken. Ik heb iets van Miniware (maar niet rondslingeren), zit een seriële poort op geloof ik.
  13. Een PDF is wel leuk, vooral als we die hier ook beschikbaar stellen.
  14. Ik ben wel benieuwd naar de verhalen!
  15. Al wil je ook niet in de zomer als het 30 graden is in zo'n gebouw zijn, dus een beetje slim plannen is dan wel verstandig. Maar zeker ook leuk om het naar voren te halen!
  16. Hier werkt 'ie gewoon direct: De boel moet wel weer een update krijgen, ik krijg al weer meldingen over updates de hele tijd.
  17. Er werd al voor gevreesd Hopelijk volgend jaar dan!
  18. Ik denk dat we even moeten afwachten wat de coronaregels gaan worden, begin volgende week persconferentie en het ziet er niet goed uit.
  19. Nu je het zegt, inderdad, je ziet wel heel vaak hetzelfde, maar dat kan ook gemakzucht zijn. Je ziet ook gewoon op tv dingen die ze van Youtube trekken! Maar interessante post, welkom op Retroforum!
  20. Mooie tijdscapsules dit!
  21. Netjes hoor, mooi gemaakt.
  22. djkoelkast

    Bassie & Adriaan #11

    Allememaggies
  23. djkoelkast

    Bassie & Adriaan #11

    200 euro, wauw
  24. djkoelkast

    Oreo en Pokémon

    Daar zit zo veel suiker in, dat wordt slap en daarna juist hard. Het hangt vooral af van hoe vochtig de omgeving is denk ik. Maar door de hoeveelheid suiker blijft het gewoon goed.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...