Ga naar inhoud

Wat vond jij eng in de B&A-series?


Aanbevolen berichten

[..]

_O- Wie zou zich niet doodschrikken.

Maarja, als je hierover even denkt, dan weet je dat elke goede flik toch eens binnen kijkt in een pand waar B&A zouden zitten.

En dan vonden ze de zender en de doos van de kroon samen met het hekken.

Waarschijnlijk is waardoor *adjudant* B&A toch wel het voordeel van de twijfel geeft.

Ten eerste, de agenten in B&A zijn niet echt capabel. "Goede flik" klopt dus niet.

Ten tweede had Adriaan die zender bij zich. De agenten vonden dus hooguit de doos en Adriaans zaklamp. Of Elsink meldde even dat het coordinaat van de zender ineens veranderd was en zijn ze meteen doorgereden.

Ten derde, Van der Steen is gewoon aardig en daarom geeft ie ze het voordeel van de twijfel ;)

Ten vierde, Van der Steen is niet degene die aan hun onschuld twijfelt. Hij maakt zich alleen zorgen om ANDEREN en dat hij ze niet daartegen kan verdedigen. Hij herinnert zich natuurlijk dat akkefietje in de diamant... bewijs:

Adriaan: "Maar Adjudant! Je denkt toch niet dat WIJ het geld gestolen hebben?"

Adjudant van der Steen: "Nee... maar... ja... je moet toegeven... dat met de verklaring van de Baron op de band het heel moeilijk zal zijn om jullie te verdedigen tegen mensen die geloven dat jullie het wel hebben gedaan."

Bassie: "Mensen die dat denken zijn van tante Lotje getikt!"

Adriaan: "Nee Bassie, de Adjudant heeft gelijk. We kunnen alleen maar bewijzen dat we onschuldig zijn, als we de echte boeven vinden. "

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

de engste dingen: - *aadbaron* aadbaron

- de plaageest ( vooral die lag) *plaag*

- en de brand natuurlijk in de caracan!!

ik weet nog dat toen ik het hoorspel hoorde bij die brand ik de beelden precies voor me zag. twas vroeger echt gewoon eng!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
de engste dingen: - *aadbaron* aadbaron

- de plaageest ( vooral die lag) *plaag*

- en de brand natuurlijk in de caracan!!

ik weet nog dat toen ik het hoorspel hoorde bij die brand ik de beelden precies voor me zag. twas vroeger echt gewoon eng!!

haha ja klopt wel een beetje, vooral dat gegil van bassie op de achtergrond waah waah

Link naar bericht
Delen op andere sites

vroeger vond ik die baron uit de schatkaart egt doodseng

die lach van em maakte me bang,

en als je goed kijkt. lijkt het of die baron (aad dus he ;) ) of die helemaal geen ondergebit heb

zo ziet dat dr uit

dat vond k ook eng :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het is wel vooral de lach waaraan je kan zien dat Aad de *aadbaron* speelt, zowel Adriaan als de Aadbaron, lachen met dezelfde gezichtsuitdrukking, met hun mond ver open.

Je kunt het ook goed zien aan de manier waarop Adriaan en de baron uit de schatkaart hun handen gebruiken. Adriaan praat veel met zijn handen en de baron uit de schatkaart ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je kunt het ook goed zien aan de manier waarop Adriaan en de baron uit de schatkaart hun handen gebruiken. Adriaan praat veel met zijn handen en de baron uit de schatkaart ook.

haha jah okeej maar daar let je als kind van 6-7 echt niet op toch

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet niet meer waarom

maar dat stukje waar in *bas* ontvoerd wordt door die boeven

in de (sleutel) ik snapte toen nooit waarom ie ontvoerd werd.maar ik

weet nu wel beter. nu vind ik die secne niet meer eng

*baron* harry is je boem al klaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hè hè, eindelijk een lotgenoot van me!

Dat vond ik nou ook altijd eng, helemaal die schreeuw die je steeds hoort.

Griezelig gewoon.

ik zelf vondt eigenlijk niks eng (stoere jongen ) (O) maar mijn broer vond dit stuk ook zó eng datie altijd doorgespoelt werd 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik zelf vondt eigenlijk niks eng (stoere jongen ) (O) maar mijn broer vond dit stuk ook zó eng datie altijd doorgespoelt werd 8)7

hahha dan is cker alleen dat stukje van de band nog in perfecte staat :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger vond ik dat stuk uit aflevering 4 van de kroon altijd het spannendst, dat B&A het kasteel doorzoeken. Maar de enige stukken die ik me nog kon herinneren van vroeger komen ook vanaf de verdwenen kroon tot aan Op Reis Door Amerika. En bij de laatste series zaten verder ook niet echt ''enge'' stukjes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik een jaar of 6 was droomde ik altijd over ' die groene mannetjes'.

Je weet wel die gehypnotiseerde groene kerels uit ' De Huilende Professor...

Man wat was ik daar bang voor.

Als ik het nu zie dan is het juist grappig.

Ben ik toch nog ouder geworden.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond de opdrachten van de Geheimzinige Opdrachtgever altijd best eng. Of mysterieus.....

Ook de scenes op de kermis en in het spookhuis toen *bas* ontvoerd was vond ik best eng...

Ja die vond ik ook heel eng en de plaaggeest natuurlijk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als eerste vond ik de lach van de Plaaggeest eng (de Plaaggeest zelf vond ik altijd wel een kleurrijk persoon... ;)).

Ik vond het een akelig stuk als het Clubhuis in brnad staat in de Schatkaart... Had ik echt een hekel aan om naar te kijken, zó zielig!

Als Bassie in dat spookhuis opgesloten zit in de Sleutel vond ik ook altijd eng!

Geen van de 2 baronnen vond ik eng, als klein kind zat ik ze altijd hard na te doen achter de buis! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als eerste vond ik de lach van de Plaaggeest eng (de Plaaggeest zelf vond ik altijd wel een kleurrijk persoon... ;)).

Ik vond het een akelig stuk als het Clubhuis in brnad staat in de Schatkaart... Had ik echt een hekel aan om naar te kijken, zó zielig!

Als Bassie in dat spookhuis opgesloten zit in de Sleutel vond ik ook altijd eng!

Geen van de 2 baronnen vond ik eng, als klein kind zat ik ze altijd hard na te doen achter de buis! ^O^

Inderdaad, toen dat clubhuis in de brand stond hield ik het nooit uit voor de TV. Maar dat was eerder erg spannend dan griezelig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Inderdaad, toen dat clubhuis in de brand stond hield ik het nooit uit voor de TV. Maar dat was eerder erg spannend dan griezelig.

Ja vond ik ook, het was eerder zielig dan eng. Echter, toen de caravan in de fik vloog vond ik het wel eng, maar dat kwam natuurlijk omdat Bassie naar binnen ging om zijn kanariepiet nog ff te pakken. De wanhopige sfeer (Adriaan die normaal ook rustig blijft was nu ook helemaal de kluts kwijt) maakte het gewoon eng, dat kwam omdat je angst had dat er iets ergs met Bassie kon gebeuren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja vond ik ook, het was eerder zielig dan eng. Echter, toen de caravan in de fik vloog vond ik het wel eng, maar dat kwam natuurlijk omdat Bassie naar binnen ging om zijn kanariepiet nog ff te pakken. De wanhopige sfeer (Adriaan die normaal ook rustig blijft was nu ook helemaal de kluts kwijt) maakte het gewoon eng, dat kwam omdat je angst had dat er iets ergs met Bassie kon gebeuren...

Maar ookal heb je die aflevering al 5 keer gezien, je blijft denken dat er iets met hem kan gebeuren, ben het met je eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar ookal heb je die aflevering al 5 keer gezien, je blijft denken dat er iets met hem kan gebeuren, ben het met je eens.

wat ik vreemd vind is dat adriaan echt hoest,

ik kan niet merken dat hij het voor de serie zogenaamd doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In die tijd rookte hij ook. Dat zal het hoesten ook wel gemakkelijker gemaakt hebben.

Ouch. Die is vals ;)

De rook is natuurlijk wel echt, dus dan zal het hoesten ook wel makkelijker komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond het ook altijd wel eng als ze in de Schatkaart in het clubhuis wachten tot Lara ze komt waarschuwen dat de boeven eraankomen... met de B&A boys op de uitkijk....

Vind ik meer een langdradig stukje dan een eng stukje...

Maja, kan he dat jij dat eng vindt. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar dan moesten ze nog niet naar de gevangenis hij geloofde alleen die baron...

Volgens mij was het eerder zo dat de *adjudant* *bas* en *adriaan* nog even het voordeel van de twijfel wilde geven en dat hij niet zo goed wist wie hij moest geloven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De adjudant geloofde B&A wel maar alle andere mensen uit de stad zouden blijven denken dat B&A er van door waren met het losgeld. Dus ze moesten hun onschuld gaan bewijzen door de echte boeven te vangen.

En de adjudant had ze echt wel vast gehouden als hij ze niet zou geloven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je er over nadenkt slaat het sowiezo nergens op :P .

Waarom moeten Bassie en Adriaan met een helikopter en een kooi die boeven gaan vangen en wordt het gebied niet gewoon door de politie afgezet? De politie moet die boeven toch gewoon arresteren :P . Bij de kroon als de boeven naar het buitenland willen vluchten moeten B&A het zelf oplossen, zonder politiehulp terwijl de Adjudant in de Verzonken Stad wel twee keer het Griekse arrestatieteam laat uitrukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je er over nadenkt slaat het sowiezo nergens op :P .

Waarom moeten Bassie en Adriaan met een helikopter en een kooi die boeven gaan vangen en wordt het gebied niet gewoon door de politie afgezet? De politie moet die boeven toch gewoon arresteren :P . Bij de kroon als de boeven naar het buitenland willen vluchten moeten B&A het zelf oplossen, zonder politiehulp terwijl de Adjudant in de Verzonken Stad wel twee keer het Griekse arrestatieteam laat uitrukken.

Maar in de kroon had de adjudant er wel voor gezorgd dat er een wagen met een kooi klaarstond.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar waarom zet ie dan niet gewoon een stel agenten neer bij dat tunneltje ;) ... Hij zegt nota bene aan het begin ''de politie van het hele land is naar die boeven op zoek''. En vervolgens komt het aan op Bassie en Adriaan, waarvan hij niet eens zeker weet of ze zelf wel te vertrouwen zijn.

oh haha... trouwens... misschien kunnen we hier eventueel beter over verder praten in het kroon-topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het meest eng (vroeger rond mijn 7e jaar ongeveer, 11 jaar geleden) vond ik het stukje dat b & a bij de schatkaart de grot ingaan om de kist te zoeken, en dat de baron zegt ''laat mij de kist maar open maken''.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het meest eng (vroeger rond mijn 7e jaar ongeveer, 11 jaar geleden) vond ik het stukje dat b & a bij de schatkaart de grot ingaan om de kist te zoeken, en dat de baron zegt ''laat mij de kist maar open maken''.

Dat is inderdaad zo'n stukje waar je je zit te verbijten voor de tv.

Vooral als ze dan nog worden vastgebonden ook.

Whehe de hele schattenjacht voor niks...

*aadbaron* Hatsjie

*japie* Hatjsie

*b2* Hatsjie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het ook eng als B&A ontsnapte uit de cel bij de professor en dat meteen de professor er stond en ze slaapgas in het gezicht spoot. En dat daarna als ze wakker worden de professor komt en verteld van de bom enzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk zijn alle B&A series amateuristisch en slaan de verhaal lijnen nergens op, maar dat is juist het leuke eraan.

Een serie zoals de Kroon ziet er anders redelijk professioneel uit. En de verhaallijn slaat ook zeker wel ergens op.

De enige serie die bij mij ietwat amateuristisch overkomt is de plaaggeest. Maar dat mag ook, omdat het hun eerste serie was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Ik weet nog wel dat ik vroeger altijd de brand in de caravan van "Bassie & Adriaan en de Diamant" heel eng vond en ik hem nooit wilde kijken, terwijl dat toen mijn enige B&A-video was. Helemaal het geluid wat je hoort, want je hoort steeds het volgende:

"Aaahhh..." "Aaahhh..."

Je hoort steeds een soort van schreeuw ofzo.

Dus de vraag van dit topic is:

Wat vond jij vroeger eng in de Bassie & Adriaan-series?

Dat geluid ken ik ook , het wordt ong 3/4 herhaald. Wat het nu is weet ik nog niet. Maar het is zo herkenbaar voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...