Ga naar inhoud

Systeemherstel, Bestanden kwijt?


Aanbevolen berichten

Je kent dat wel, dat je computer crasht of niet doet wat je wil.

Er zijn dan diverse mogelijkheden om dit op te lossen...

Een van deze oplossingen is een systeemherstel.

Ik heb een HP systeemherstel gedaan en daarbij zou de computer alle zelfgemaakte bestanden NIET verwijderen en de computer verder opnieuw terugzetten naar de staat van aankoop...

Is er iemand die me kan vertellen of ik dan toch alle bestanden kwijt ben en zo niet waar en hoe ik bij mijn bestanden kan komen...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit ook wel eens gehad.

Het ligt ook aan de datum van je systeemherstel, als je pas geleden (paar weken geleden) een systeemherstelpunt hebt aangemaakt ben je niet veel kwijt.

Anders ben je wel best veel bestanden kwijt (van spellen, plaatjes etc.).

Ik weet niet of je PC helemaal gecrasht is, maar als het gaat zou ik van de bestanden die je niet kwijt wilt raken even een kopie op CD zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

er is een verschil:

XP systeem herstel tast je bestanden niet aan, stelt alleen drivers, het register etc. terug.

HP systeemherstel (of Dell systeemherstel, Compaq systeemherstel etc. etc. etc.) zet gewoon een image terug, dus alles weg

Je had er goed aan gedaan eerst alles te onderzoeken, veilige modus starten en alles te controleren voor je zomaar aan de slag ging met hestel cd's.

XP rocks :P of zoals jij wil Wonderer: XP rotst :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit bewijst maar weer eens, XP zuigt.

"Windows XP loopt nooit vast"... K zet mn moeder 5 mins achter een WinXP systeem en het is vastgelopen.... En dan is het mooi balen als er geen harde uitknop of resetknop op dat ding zit (was een laptop, dus heb stekker en accu dr uit moeten halen voor ie uit ging...)

Maar dit komt denk ik niet alleen door XP, maar ook door dat herstel geval van HP... Ik heb zelf alleen ervaring met herstelcds van Packard Bell (niet bij mijzelf, maar bij een vriend)... Zijn ook waardeloos... Heb je eerst allemaal partities aangemaakt. Wil je er een legale windows opzetten (die immers bij dat Packard Bell pakket zat).... Naja krijg je dus een Packard Bell install en is ie na veel te lange tijd eindelijk klaar... Weg partities :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
er is een verschil:

XP systeem herstel tast je bestanden niet aan, stelt alleen drivers, het register etc. terug.

HP systeemherstel (of Dell systeemherstel, Compaq systeemherstel etc. etc. etc.) zet gewoon een image terug, dus alles weg

Je had er goed aan gedaan eerst alles te onderzoeken, veilige modus starten en alles te controleren voor je zomaar aan de slag ging met hestel cd's.

XP rocks :P of zoals jij wil Wonderer: XP rotst :P

Dan heb ik inderdaad de verkeerde keus gemaakt, maar ik kon niets meer doen met de computer. Als hij was opgestart, ging hij met dezelfde gang weer uit om vervolgens weer op te starten...

De enige mogelijkheid die ik nog had was dus F10

Veilige modus kon ik niet vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan heb ik inderdaad de verkeerde keus gemaakt, maar ik kon niets meer doen met de computer. Als hij was opgestart, ging hij met dezelfde gang weer uit om vervolgens weer op te starten...

De enige mogelijkheid die ik nog had was dus F10

Veilige modus kon ik niet vinden...

Klinkt als Sasser... viruscheck gedaan? ;) Tijdens het opstarten F10 en dan krijg je als het goed is een lijst waarin ook Veilige modus staat...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er gaat niets boven het werken met meerdere partities en Ghost. Je zet gewoon alle belangrijke bestanden en de email op een andere partitie dan je Windows Installatie. Je maakt een Ghost bestand van je volledig geïnstalleerde Windows partitie.

Mocht de boel crashen (de Windows Installatie dus), dan zet je die Ghost terug. Gooi je even alle updates aan (Windows Update, Virus scan, etc.) en je bent klaar.

Natuurlijk is het ook verstandig je belangrijke bestanden te backuppen. Want mocht er wat met de schijf aan de hand zijn, dan is de meerderheid ook terug te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat van die Ghost is indd erg slim... Heb het zelf nog nooit toegepast, omdat mijn laatste installatie allemaal uit nood waren en dus niet zo veel tijd voor had ;) Maar voor aankomend zomer staat een grondige systeem herindeling gepland, waarbij ik daar zeker gebruik van ga maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klinkt als Sasser... viruscheck gedaan? ;) Tijdens het opstarten F10 en dan krijg je als het goed is een lijst waarin ook Veilige modus staat...

Het is zeker weten geen sasser geweest.

Ik was bezig met het installeren van een webcam en dat lukte niet.

Iemand op msn zei toen dat ik dat ook zonder de installatieCD kon doen met behulp van het configuratiescherm. Toen ik op ok drukte sloot ie zichzelf af en startte hij zichzelf op en dat ging steeds maar weer opnieuw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is zeker weten geen sasser geweest.

Ik was bezig met het installeren van een webcam en dat lukte niet.

Iemand op msn zei toen dat ik dat ook zonder de installatieCD kon doen met behulp van het configuratiescherm. Toen ik op ok drukte sloot ie zichzelf af en startte hij zichzelf op en dat ging steeds maar weer opnieuw.

Ah! Ow, wat zonde, dat had echt redelijk makkelijk opgelost kunnen worden met veilige modus... als je nu naar eigenschappen van mijn computer gaat, dan de tab "advanced" (weet even niet wat dat in het nederlands is), "startup and recovery" het vinkje voor "automatisch opnieuw opstarten (o.i.d.) uitzetten. Dan krijg je een foutmelding en geen auto reboot. Schrijf de foutmelding op en zoek op google, dan weet je meestal wel waar de fout door komt (meestal onvolledige of foute drivers). In veilige modus kun je dan die drivers de-installeren en je computer doet het weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

weer een mooie functie van XP: Rollback driver, daarmee kun je de oude drivers terugzetten mocht het fout zijn gegaan.

In geval van camera's en webcams: nooit de cd's installeren, altijd eerst kijken wat hij doet, 99 van de 100 keer zal XP de camera gewoon herkennen en is er niets nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In geval van camera's en webcams: nooit de cd's installeren, altijd eerst kijken wat hij doet, 99 van de 100 keer zal XP de camera gewoon herkennen en is er niets nodig.

Idd, die programma's werken 3 x zo traag in gebruik en zijn omslachtig :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook een probleempje.

Als ik sommige websites bezoek komt er te staan 'runtime fout'

weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De webmaster mailen, dan klopt er iets niet met het javascript.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...