Ga naar inhoud

Q&Q (wuuuuhuuu)


Aanbevolen berichten

Heeft iemand deze serie al bekeken?

Zelf heb ik 'm in huis en een aantal keer bekeken. Niet al te vaak, aangezien de hele serie 5 uur duurt!

Maar ik wil het wel iedereen aanraden, ik denk dat jullie ook veel plezier ervan zullen hebben. Hans Otjes (de kapitein) en Frans Kokshoorn (boevenbaas Diamant) spelen erin mee en het verhaal zit erg goed in elkaar.

De spanning is trouwens af en toe werkelijk om te snijden, omdat het allemaal behoorlijk mysterieus is.

(Overigens vind ik de spanning al snel om te snijden, maar dit terzijde!)

Kortom, wie heeft deze serie en wie is van plan deze te kopen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
voor de mensen die niet weten waar het over gaat (zoals ik) zou het leuk zijn als iemand dat even verteld ;)

Twee jochies maken in het bos foto's. Als ze die foto's gaan ontwikkelen, zien ze iets dat ze tijdens het plaatjes schieten nog niet hadden opgemerkt, een lijk in de bosjes. Dus ze gaan achter de dader aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deze serie op DVD.

Een erg leuke en spannende serie.

Ik ben zelf wel een liefhebber van die oude Nederlandse jeugdseries.

Ook leuk dat Hans Otjes,Frans Kokshoorn en Johan Sirag er in meespelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
voor de mensen die niet weten waar het over gaat (zoals ik) zou het leuk zijn als iemand dat even verteld ;)
na een dag fotografen in het bos zioen de twee vrienden wilbur quant (martin perels) en aristides quarles van ispen (erik van t' wout) op de afdrukken een man in de bosjes ligt. dood? de jongens besluiten terug te gaan naar het bos, maar het lichaam is verdwenen.... niemand neemt het verhaal van wilbur en aristides serieus. totdat opa quarles op bezoek komt. hij vindt het een verdachte zaak en helpt de jongens bij hun onderzoek. hij gaat zelfs bij de politie langs. maar ook die toont weinig intresse in het verhaal. de jongens en opa gaan daarom zelf op onderzoek uit.

BRON: http://www.q-en-q.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

na een dag fotografen in het bos zioen de twee vrienden wilbur quant (martin perels) en aristides quarles van ispen (erik van t' wout) op de afdrukken een man in de bosjes ligt. dood? de jongens besluiten terug te gaan naar het bos, maar het lichaam is verdwenen.... niemand neemt het verhaal van wilbur en aristides serieus. totdat opa quarles op bezoek komt. hij vindt het een verdachte zaak en helpt de jongens bij hun onderzoek. hij gaat zelfs bij de politie langs. maar ook die toont weinig intresse in het verhaal. de jongens en opa gaan daarom zelf op onderzoek uit.

BRON: http://www.q-en-q.nl

hmmz had ik dus daar ff moeten kijken, sorry...

Klinkt iig wel spannend :) Denk niet dat het leuk is als je het opeens nu gaat bekijken terwijl je het vroeger nooit hebt gezien... Misschien ook wel. Ik ga hem iig niet kopen, wie weet zie ik hem ooit eens toevallig :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt me opzich wel een leuk verhaal, nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maar als ik dan die opnamefoto's zie op hun site O}. Nogal amateuristisch... Op een grasveld (!) met een wankel karretje en daar dan een cameraman op die de camera met de hand vasthoud :?? Dat noem ik geen dolly, maar goed :P. De verhaalopbouw ziet er wel leuk uit zo te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het lijkt me opzich wel een leuk verhaal, nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maar als ik dan die opnamefoto's zie op hun site O}. Nogal amateuristisch... Op een grasveld (!) met een wankel karretje en daar dan een cameraman op die de camera met de hand vasthoud :?? Dat noem ik geen dolly, maar goed :P. De verhaalopbouw ziet er wel leuk uit zo te zien.

't Is wel een Nederlandse productie uit 1974... niet zoveel budget.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

't Is wel een Nederlandse productie uit 1974... niet zoveel budget.

Ik ken het :'( Altijd maar dat geld :P. Maar de opnamefoto's waarbij je die politieauto + personenauto in de sloot ziet, zijn dan wel weer gaaf :D. 20 euro voor een 3-DVD is wel het overwegen waard, zal eens kijken.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook heb ik iets over een serie 2 gehoord, komt die ook nog uit op DVD?
er is inderdaad een 2de serie, en er ZIJN PLANNEN om hem op dvd uit te brengen, maar door het overlijden van martin is het een beetje uitgesteld.

anekdote: ze hebben ooit van de 6 uur delige 2de serie ooit een bios versie gemaakt van 85 minuten!!! eigenlijk hetzelfde met de sleutel, duurde in 1992 220 minuten, hebben ze er een video versie van gemaakt van 88 minuten, maar dat wisten jullie al. maar ze hebben met die q en q 2deserie ook het 16mm beeld zogezegd 'opgeBLAZEN' naar 35mm bios formaat

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

er is inderdaad een 2de serie, en er ZIJN PLANNEN om hem op dvd uit te brengen, maar door het overlijden van martin is het een beetje uitgesteld.

anekdote: ze hebben ooit van de 6 uur delige 2de serie ooit een bios versie gemaakt van 85 minuten!!! eigenlijk hetzelfde met de sleutel, duurde in 1992 220 minuten, hebben ze er een video versie van gemaakt van 88 minuten, maar dat wisten jullie al. maar ze hebben met die q en q 2deserie ook het 16mm beeld zogezegd 'opgeBLAZEN' naar 35mm bios formaat

Die film was toch ook wat beschadigd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die film was toch ook wat beschadigd?

inderdaad, dat was ik er vergeten bij te zeggen, maar na de bios vertoning (ja sorry, ik zeg nooit voluit bioscoop, nu wel, maar dat is een uitzondering) is in 1978 vertoond, maar daarna zijn de biosversies verloren gegaan. vorig jaar heeft mevrouw tewes, de weduwe van de inmiddels overleden producent carl tewes, de 35mm bios film gevonden en stelde dit ter beschikking aan het film museum cinerama, die het beschadigde materiaal bijwerkte en herstelde. en die versie hebben ze ook laten zien bij de bijeenkomst voor de dvdversie van de 1e serie.

EDIT: heb ik nou net echt zon verhaal geschreven? 8)7

-------------------------

gegroet jordy

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...