Ga naar inhoud

Indrukwekkendste scène


Aanbevolen berichten

Aangezien dit onderwerp niet specifiek over één serie gaat, zet ik m even in General Chat neer:

Wat is de meest indrukwekkende/ontroerende scene uit de B&A series? Natuurlijk zijn de series in de eerste plaats vrolijk, grappig en spannend, maar er komen ook een hoop indrukwekkende dingen voorbij.

Ikzelf kies hierbij voor een scène uit de Diamant en wel de scène nadat *bas* en *adriaan* net zijn vrijgelaten uit het politiebureau en vervolgens door zowel de collega's als het circuspubliek voor diamantdieven worden uitgemaakt en worden uitgejoeld. Het intense verdriet van *bas* is prachtig in beeld gebracht. Zijn gesprekje met Swietie (en daarin vooral het half huilende "Het is niet waar Swietie, het is niet waar') en het liedje 'Ik ben een clown' , zorgen er steeds weer voor dat je bijna geneigd bent om (als het kon) die caravan in te lopen, Bassie een schouderklopje te geven en te zeggen dat het wel weer goed komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

tja de beste scène...

er zijn natuurlijk verschillende soorten scènes

zo vind ik de gevangennemning van de boeven in de Kroon een heel goede scène.

Bij het geheim van de schtkaart waar Bassie erachter komt dat de boeven Ronin mee hebben genomen...dat is echt de meest ontroerende scène, Bassie zijn stem slaat helemaal over! Veel overtuigender dan 'miniminiminimi'

Een van de grappigste is toch wel Dat was de poort...

De achtervolgingsscène in het geheim van de sleutel en de ontvoering van Bassie, dat zijn wel ongeveer de spannendste scènes.

Het zichzelf in de kofferbak van de auto van de boeven opsluiten in de diamant is ook heel spannend.

Zo zijn er eigenlijk verschillende scènes geweldig, maar verdienen allemaal hun eigen plekje...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De indrukwekkendste scene vind ik die in Luxemburg.

Vanaf het moment dat de Baron begint om te roepen: "Attentie sector 8, zet plan 4 in werking. Attentie overige sectoren; verzamelen volgens plan 3. DE GROTE FINALE GAAT BEGINNEN!" De klank in de stem van de Baron is zo mooi (alsof hij echt eindelijk zijn doel zal bereiken).

De scene gaat verder en wat ik zo mooi vind is dat je de auto van B&A ziet en het prachtige Luxemburgse landschap, ondersteund door 'Child of the Sea' van Clannad.

En tot slot vind ik het geweldig dat alle boeven dan 1 voor 1 verschijnen. En de manier hoe de Baron staat is echt geweldig.

Zeker mijn mooiste scene. :D_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh shit... wat is dit nou weer voor moeilijke vraag...

Goed, de scene met het overhandigen van het losgeld voor de kroon staat bij mij toch wel op nummer een, met als hoogtepunt de wanhoop van Adriaan.

Ook het stukje Luxemburg waar een voor een die boeven verschijnen en B&A ervandoor gaan, plus de achtervolging in het bos (hoewel dat niet één scene is).

De scene uit de huilende professor waar Adriaan terugkomt van onderzoek en een leeg strandje aantreft.

Och, en de scene waarin B&A aan de kist met peper worden vastgebonden is ook eigenlijk wel tof ;)

Verder natuurlijk "VERRADERS, VERRADERS!!" en "KROKET!!" maar dat zijn meer fragmenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

B&A die worden achterna gezeten worden door de boeven in de Diamant.

Op de rodelbaan enzo en met de pingpongballen.

En bij de sleutel als Adriaan achter B1 aanloopt vooral over die steiger.

En ook B&A in het busje bij de verzonken stad.

En als B&A het kasteel van de boeven gaan onderzoeken in de verdwenen kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De indrukwekkenste scène:

Bassie en Adriaan die op de boot van de boeven springen in de Verdwenen Kroon.

En de brand in het clubgebouw, heel mooi in beeld gebracht (de volledige versie dan).

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De indrukwekkendste scenes:

De tweede scene op de racebaan met *b1* , *b2oud* , *bas* en *adriaan* (in het geheim van de sleutel). Hoe *b2oud* en *b1* met hun auto slipten was indrukwekkend.

En natuurlijk de achtervolgingsscene in Luxemburg (de reis door europa).

Link naar bericht
Delen op andere sites

*2de poging internet crashte :? *

Mijn indrukwekkendste scenes:

*baron* : "KROKET"

In de schatkaart de reactie van *bas* als *robin* ontvoert is.

In de professor als *robin* zegt dat de *professor* weet waar ze zijn. En daarna als *adriaan* een leeg strandje aantreft.

Verder nog veel meer alleen deze springen er bij mij uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*2de poging internet crashte :? *

Mijn indrukwekkendste scenes:

*baron* : "KROKET"

In de schatkaart de reactie van *bas* als *robin* ontvoert is.

In de professor als *robin* zegt dat de *professor* weet waar ze zijn. En daarna als *adriaan* een leeg strandje aantreft.

Verder nog veel meer alleen deze springen er bij mij uit.

Jaaaa! KROKET! Ik heb dat fragment als filmpje. Hij is wel groot, want ik ben niet zo goed in video editing, maar hij's wel leuk. Als je hem wil hebben, moet je even mailen: wonderer@bassieenadriaan.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hij komt binnenkort als audio op de muziek site ;)

Ja, maar de uitdrukking van de Baron is juist wat die scene zo geniaal maakt! Die kop van hem, en dan zijn monocle dat uit zijn oog valt _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, maar de uitdrukking van de Baron is juist wat die scene zo geniaal maakt! Die kop van hem, en dan zijn monocle dat uit zijn oog valt _O_

Inderdaad één van de mooiste Baron scènes. Dat hij daarin ook nog eens Kroket gebruikt als scheldwoord blijft uniek, aangezien dat woord in geen enkele andere serie / scène wordt gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad één van de mooiste Baron scènes. Dat hij daarin ook nog eens Kroket gebruikt als scheldwoord blijft uniek, aangezien dat woord in geen enkele andere serie / scène wordt gebruikt.

Hij struikelt er ook een beetje over in het begin, je merkt dat hij het woord 'zoekt'. Wellicht zo bedoeld... het maakt het fragment wel NOG genialer _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij struikelt er ook een beetje over in het begin, je merkt dat hij het woord 'zoekt'. Wellicht zo bedoeld... het maakt het fragment wel NOG genialer _O_

The Genius moet ook nog wel eens naar een woordje zoeken :) Maar die mimiek is inderdaad geweldig. Trouwens, die gil van *japie* als hij door de Baron in het water gekieperd wordt, ook schitterend!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

The Genius moet ook nog wel eens naar een woordje zoeken :) Maar die mimiek is inderdaad geweldig. Trouwens, die gil van *japie* als hij door de Baron in het water gekieperd wordt, ook schitterend!

Ja alles wat bij die scene hoort is geniaal _O_

*b2* : ik zou niet die *bas* en *adriaan* willen zijn.

*japie* : waarom niet?

*b2* : de baas zou ze zo in zee gooien.

*Terwijl *baron* ze net in zee heeft gegooid ;)_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik ook zo'n leuk stukkie vind.

nu we het toch over de *baron* hebben.

In Hollywood als B&A in het bungalowpark zitten.

Dat de *baron* aan *harry* & *B100* zegt dat B&A erlangsmoeten lopen naar het restaurant.Dat is echt geweldig. ^O^_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De zieligste scene is toch wel in de Diamant. Dan worden B&A gearresteerd en dan zeggen ze tegen *adjudant* Agent, we hebben het niet gedaan, we zijn ONSCHULDIG...

Of aan het einde in die serie dat *bas* zegt: ow, agent geef ons een minuutje, geef ons nog een pieperminuutje om onze onschuld te bewijzen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het indrukwekkenste deel vind ik uit de kroon.

*baron* dat was de poort dat betekend dat ze op de binnenplaats zijn dus stil nu. anders horen ze ons nog

*b2* wat zeg ie?

*baron* (iets harder) dat was de poort dat betekend dat ze op de binnenplaats zijn dus stil nu. anders horen ze ons nog

*b2* wat zeg ie nou?

*baron* DAT WAS DE POORT DAT BETEKEND DAT ZE OP DE BINNENPLAATS ZIJN

*b2* stil dan anders horen ze ons nog

*baron* drommels drommels en nog eens drommels

*japie* baas stil nou

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het indrukwekkenste deel vind ik uit de kroon.

*baron* dat was de poort dat betekend dat ze op de binnenplaats zijn dus stil nu. anders horen ze ons nog

*b2* wat zeg ie?

*baron* (iets harder) dat was de poort dat betekend dat ze op de binnenplaats zijn dus stil nu. anders horen ze ons nog

*b2* wat zeg ie nou?

*baron* DAT WAS DE POORT DAT BETEKEND DAT ZE OP DE BINNENPLAATS ZIJN

*b2* stil dan anders horen ze ons nog

*baron* drommels drommels en nog eens drommels

*japie* baas stil nou

geluid zegt meer: Fragment...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Een mooiste scene kiezen is natuurlijk erg lastig....er zijn er vele...

Een hele spannende vind ik als Adriaan de toren (diamant) is binnengeklommen en dan een boef hoort aankomen. Hij klimt dan in een soort nis. Als b2 voorbijgelopen is zegt ie: Dus de heren zitten nog hoger...bedankt voor de tip...

En de scene waarbij ik kippenvel krijg, is de scene uit de verzonken stad waarin bassie en adriaan het liedje ' Vriendelijk zijn' zingen. Geweldig sfeertje in dit liedje en het liedje is gewoon ook super.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ehm....naar mijn mening....de scene die ik vroeger het engste vond is waar B&A door de boeven werden opgesloten achter het hek (De Verdwenen Kroon). Toen kon ik wel huilen, tja zo erg was het vroeger bij mij met Bassie en Adriaan :P

Verder is ook de scene waar Bassie ontvoerd wordt in het Geheim van de Sleutel spannend en ook waar B&A worden vastgebonden aan de Schatkaart door VJ en B2

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik realiseer me ineens dat die scene met de caravan in de fik, in de Diamant, en Bassie Sweety gaat redden, ook geweldig is. Adriaan de held, en dan helemaal in paniek om dat Bassie bewusteloos is... Hij had veel meer van dat soort scenes voor zichzelf moeten schrijven, Adriaan wanhopig/bezorgd/bang is om helemaal bij weg te smelten O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook vind ik de scene bij de sleutel leuk als *bas* z'n broodje in de lucht vliegt.GEWELDIG!!!!!!!!

Deze truc vind ik ook geweldig. ik heb het zelf wel eens geprobeerd en het is best lastig eigenlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
De indrukwekkendste scene vind ik die in Luxemburg.

Vanaf het moment dat de Baron begint om te roepen: "Attentie sector 8, zet plan 4 in werking. Attentie overige sectoren; verzamelen volgens plan 3. DE GROTE FINALE GAAT BEGINNEN!" De klank in de stem van de Baron is zo mooi (alsof hij echt eindelijk zijn doel zal bereiken).

De scene gaat verder en wat ik zo mooi vind is dat je de auto van B&A ziet en het prachtige Luxemburgse landschap, ondersteund door 'Child of the Sea' van Clannad.

En tot slot vind ik het geweldig dat alle boeven dan 1 voor 1 verschijnen. En de manier hoe de Baron staat is echt geweldig.

Zeker mijn mooiste scene. :D_O_

Dit is voor mij ook de indrukwekkendste scene, heel mooi opgezet.

En het prachtige landschap maakt het helemaal af, topscene ^O^ !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat veel indruk op mij maakt(e) zijn bijna alle locaties uit Amerika. De grand canyon en Los Angeles maakten veel indruk op mij toen de Amerika serie voor het eerst op tv was.

En die scene van 'ze gaan naar een restaurant' is briljant

Hoe *baron* restaurant zegt ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat veel indruk op mij maakt(e) zijn bijna alle locaties uit Amerika. De grand canyon en Los Angeles maakten veel indruk op mij toen de Amerika serie voor het eerst op tv was.

En die scene van 'ze gaan naar een restaurant' is briljant

Hoe *baron* restaurant zegt ^O^

jaa haha... op z'n frans ;)

Ik vind naast de diamantscene Monument Valley indrukwekkend. Vroeger vond ik het liedje Geronimo altijd zielig etc. Dat heeft toen heel veel indruk op me gemaakt, en nu nog steeds vind ik de klarisversie van dat nummer geweldig...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De indrukwekkendste scene is wel moeilijk hoor, k vindt het moment dat *bas* & *adriaan* de schat vinden en dan worden vastgebonden door het boeventrio in de Schatkaart, maar ook de overhandiging van het losgeld in De Kroon is ook heel indrukwekkend. Eigenlijk 2 dezelfde scenes maar toch verschillend. Ook vindt de scene in De Huilende Professor mooi als *adriaan* door het gangenstelsel van het laboratorium loopt om *bas* te bevrijden, heel mooi gefilmd en Spiral van Vangelis maakt het nog spannender.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok.

De sleutel:

Met de auto met de kappotte remmen en de ontvoering, die vond ik vroeger altijd doodeng.

de diamant:

ALs iedereen b en a met een scheef oogje aankijken omdat iedereen denkt dat ze de diamant hebben gejat.

de professor:

De scene waar robin kapot is.

EN als adriaan bij een leeg strandje komt.

En als de grienbom met lachgas ontploft, ook heel indrukwekkend, hoe de professor aftelt. je merkt gewoon van, die man die is gestoort.

de schatkaart:

als robin ontvoert is en robin licht voor het afluisterapparaat, en natuurlijk ook als bassie wanhopig is.

de kroon:

Als robin huilt omdat adriaan is opgepakt, dat is zo ongeveer de enige scene waar robin wanhopig is omdat adriaan is gepakt.

De stad:

Als ze in de auto zitten van de boeven en ze zijn onstsnapt in de kloof, maar bassie is zo vreselijk wanhopig.

Als ze het eind van de kloof hebben bereikt en ze worden neergeslagen, hoewel je dat niet ziet. de echo maakt het al angstaanjagent.

Europa:

natuurlijk de scene in luxenburg.

Dat was het zo'n beetje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

iets wat ik nooit vergeet is dat stukje uit de diamant dat bassie bij zijn collega's komt, en dan loopt iedereen weg. echt zielig vond ik dat.

en alles wat er daar nog omheen gebeurd is echt goed neergezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
iets wat ik nooit vergeet is dat stukje uit de diamant dat bassie bij zijn collega's komt, en dan loopt iedereen weg. echt zielig vond ik dat.

en alles wat er daar nog omheen gebeurd is echt goed neergezet.

Ja, dat vond ik wel ook erg zielig. Wat me daaraan weer ergerd in de Diamant dat ze op het eind weer een circus hebben, en het lied zingen, en dan zeggen ze tegen een aantal artiesten: Nu zijn we weer vrienden....Maar dat zijn dus helemaal niet die collega's die ze afgefloten hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat vond ik wel ook erg zielig. Wat me daaraan weer ergerd in de Diamant dat ze op het eind weer een circus hebben, en het lied zingen, en dan zeggen ze tegen een aantal artiesten: Nu zijn we weer vrienden....Maar dat zijn dus helemaal niet die collega's die ze afgefloten hebben.

Die daar staat denk ik ook niet, maar die collega's werken nog wel in het circus denk ik, en daarom hebben ze dat stukje in de tekst gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat de indrukwekkendste scène uit de Bassie & Adriaan series die is van dat Adriaan aan de hijskraan hangt in De Plaaggeest. Maar ook het moment uit Het geheim van de Schatkaart waar het clubhuis in brand staat en ook die scènes van de geniale ( *baron* zeg maar zeer zeer geniale!) inbraak in het museum uit De verdwenen Kroon. Maar voor echte spanning neem ik de scène uit Het geheim van de Sleutel waar Bassie en Adriaan in een auto waarvan de remmen kapot zijn naar beneden rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

de scene als *adriaan* wel uit het busje is en *bas* niet, uit de verzonken stad

hoe bang bassie dan is, en die muziek erbij! ja dan kreeg/krijg ik altijd het gevoel alsof t nooit meer goed komt

Link naar bericht
Delen op andere sites
de scene als *adriaan* wel uit het busje is en *bas* niet, uit de verzonken stad

hoe bang bassie dan is, en die muziek erbij! ja dan kreeg/krijg ik altijd het gevoel alsof t nooit meer goed komt

Andersom. Bassie gaat er eerst wel uit en Adriaan nog niet. Maar oké.

*adriaan* Stop dan toch een keer!

(Weet je het weer?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
de scene als *adriaan* wel uit het busje is en *bas* niet, uit de verzonken stad

hoe bang bassie dan is, en die muziek erbij! ja dan kreeg/krijg ik altijd het gevoel alsof t nooit meer goed komt

Ja, en daarna als *adriaan* en *bas* door de kloof zijn en de boeven ze op staan te wachten en daarna die echo...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...