Ga naar inhoud

11 september 2001: terroristische aanslag of niet?


Aanbevolen berichten

Een interessant onderwerp waar vast iedereen zijn/haar idee wel over heeft, hopelijk opent het was discussies hier ;)

Kijk hier de documantaire Loose Change - 2nd edition

Het gaat wel snel, dus goed opletten of ergens downloaden op DVD (ja dat mag bij deze DVD ;) ).

Uit deze documantaire (en nog andere die ik heb gezien) blijkt dat er genoeg redenen zijn om sterk te twijfelen aan de offici?le verklaring: een terroristische aanslag.

Onlangs heeft ook Bush al toegegeven dat er geheime gevangenissen zijn wat ook altijd ontkend is geweest. Jawel, 9/11 zou heel goed gepland kunnen zijn door de VS zelf, door Bush, door de FBI, door het Pentagon etc.

Bekijk de film en geef hier je mening!

Meer informatie over Loose Change: http://www.loosechange911.com/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sommigen twijfelen er ?berhaubt al aan of Bin Laden wel echt bestaat...

Ik bedoel... na 5 jaar hebben ze hem nog steeds niet gevonden en als er een giga prijs op zn hoofd staat zal er toch ooit wel eens iemand zijn die zijn verblijfplaats misschien een keer verlinkt?

Maar dat er bij Amerika een hoop dingen ook niet deugen geloof ik ook zo :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je die docu bekijkt: die video die ze gereleased hebben van Bin Laden is Bin Laden iig niet, Bin Laden is linkshandig (de man op de video schrijft met rechts), zijn baard is totaal anders en hij draagt een gouden ring, iets wat niet mag volgens zijn geloof.

Naast dit zie je ook dat:

* er geen vliegtuig in het Pentagon gevlogen kan zijn

* de twin towers de enige gebouwen ooit zijn die zomaar zijn ingestort

* het meer lijkt op een "controlled demolition" mede omdat ze wel erg recht naar beneden storten

* dat de "terroristen" nog steeds leven en een baan hebben in hun eigen landen, ofwel dat zij het niet geweest zijn

* dat er nog veeeeeeeeeeeeel meer niet klopt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je die docu bekijkt: die video die ze gereleased hebben van Bin Laden is Bin Laden iig niet, Bin Laden is linkshandig (de man op de video schrijft met rechts), zijn baard is totaal anders en hij draagt een gouden ring, iets wat niet mag volgens zijn geloof.

Naast dit zie je ook dat:

* er geen vliegtuig in het Pentagon gevlogen kan zijn

* de twin towers de enige gebouwen ooit zijn die zomaar zijn ingestort

* het meer lijkt op een "controlled demolition" mede omdat ze wel erg recht naar beneden storten

* dat de "terroristen" nog steeds leven en een baan hebben in hun eigen landen, ofwel dat zij het niet geweest zijn

* dat er nog veeeeeeeeeeeeel meer niet klopt

Is allemaal waar, maar bij vele rampen die niks met terrorisme te maken hadden bleek er vaak van alles niet te kloppen (Bijlmerramp bijvoorbeeld).

Het kan ook veel complexer zijn, bijvoorbeeld dat de VS wist van alle plannen en ze gewoon hun gang lieten gaan.

De geheime dienst heeft wel gesprekken onderschept waaruit bleek dat de islamitische wereld er wel degelijk mee bezig was.

Maar volgens mij hebben Bin Laden en Al-Qaida er zeker een ril ingespeeld.

@MarsM

Motieven, tja Amerika zou ineens een slachtoffer zijn na die aanslagen, waarmee de hele wereld medelijden zou hebben.

De wereld zou een stuk clementer zijn tegenover Amerika wanneer ze iets zouden willen ondernemen.

Wat Amerika allemaal gedaan heeft sinds 11 september in buitenland (Afganistan en Irak) en in binnenland (extreme veiligheidseizen, iedereen oppakken die maar een baard heeft), was zonder die dag niet zomaar door iedereen geaccepteerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is allemaal waar, maar bij vele rampen die niks met terrorisme te maken hadden bleek er vaak van alles niet te kloppen (Bijlmerramp bijvoorbeeld).

Het kan ook veel complexer zijn, bijvoorbeeld dat de VS wist van alle plannen en ze gewoon hun gang lieten gaan.

De geheime dienst heeft wel gesprekken onderschept waaruit bleek dat de islamitische wereld er wel degelijk mee bezig was.

Maar volgens mij hebben Bin Laden en Al-Qaida er zeker een ril ingespeeld.

@MarsM

Motieven, tja Amerika zou ineens een slachtoffer zijn na die aanslagen, waarmee de hele wereld medelijden zou hebben.

De wereld zou een stuk clementer zijn tegenover Amerika wanneer ze iets zouden willen ondernemen.

Wat Amerika allemaal gedaan heeft sinds 11 september in buitenland (Afganistan en Irak) en in binnenland (extreme veiligheidseizen, iedereen oppakken die maar een baard heeft), was zonder die dag niet zomaar door iedereen geaccepteerd.

Qua motief voor Amerika is het een hoge prijs die ze moeten betalen... en een nog veel groter risico als men er ooit achter komt dat het zaakje stinkt (zoals nu). Bovendien is nog steeds het grootste deel van de mensen in de wereld tegen de ondernemingen van Amerika...

En nogmaals: de vraag is eerst al of er ?berhaubt een Bin Laden bestaat? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er wordt ook beweerd dat er in de Twin Towers op enkele verdiepingen ontstekingen en tijdbommen zijn verstopt en dat die vliegtuigen raketten waren. Ik kijk er niet raar van op. Ze zijn wat dat aangaat gek daar in het Westen. Vraag ik me alleen af hoe die terroristen het overleefd kunnen hebben als die vliegtuigen spoorloos verdwenen zijn en de passagiers nooit zijn teruggevonden...

Qua motief voor Amerika zou ik zeggen; Ik zou er niet raar van opkijken. Tenslotte heeft Bush ook gelogen over de kernwapens van Irak. (Dat kost Blair ook zijn kop nu en die zal ook binnen 12 maanden opstappen) Op die manier kon hij Irak binnen vallen en Hussein oppakken. Pure rancune voor zijn vader. Dat heeft hij ook al toegegeven.

Qua Bin Laden, tja hij is nog steeds spoorloos. Boze tongen beweren ook dat hij al lang dood is en dat zijn boodschappen al lang opgenomen zijn om de schijn op te houden dat hij nog in leven is. Daarnaast kan hij wel gewoon onder het volk zijn. Als hij zijn baard afscheert en zijn hoed af doet herkent niemand hem meer. Who knows?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het hele gedoe was om de wereld/mensheid bang te maken.

ter?ro?ris?me (het ~)

1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Dus WIE het gedaan heeft, is misschien niet duidelijk, maar it sure as hell was een terroristische aanslag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe bedoel je? Die vliegtuigen zijn toch wel echt gekaapt?

Het blijft voor een deel speculeren natuurlijk, maar er wordt geloofd dat er helemaal niemand in die vliegtuigen zat en dat ze op afstand bestuurd werden. Ook hadden ze waarschijnlijk geen ramen en feit is dat er iets vreemds onder die vliegtuigen hing.

De telefoongesprekken zijn volgens de makers van de docu in de OP waarschijnlijk fake, de echte passagiers zijn afgevoerd naar een gebouw van de overheid en het echte vliegtuig is nog in roulatie.

Sommige feiten kun je niet omheen (zoals bij het Pentagon), andere dingen kun je je vraagtekens bij zetten, maar er is veel te veel wat niet klopt in ieder geval. Kijk in ieder geval die docu, hij duurt dan wel 1,5 uur maar het is een aanrader!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De telefoongesprekken zijn volgens de makers van de docu in de OP waarschijnlijk fake, de echte passagiers zijn afgevoerd naar een gebouw van de overheid en het echte vliegtuig is nog in roulatie.

Wat is DAAR nou weer het nut van?? Gaan ze die mensen tot in den eeuwigheid ergens vasthouden of zo? Kun je ze toch beter mee laten ontploffen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat is DAAR nou weer het nut van?? Gaan ze die mensen tot in den eeuwigheid ergens vasthouden of zo? Kun je ze toch beter mee laten ontploffen?

die mensen die daar in zaten zijn natuurlijk weer vrijgelaten met een of ander excuus of met een schep geld ofzo, weet niet meer precies hoe dat zat, zal het nog eens nakijken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

die mensen die daar in zaten zijn natuurlijk weer vrijgelaten met een of ander excuus of met een schep geld ofzo, weet niet meer precies hoe dat zat, zal het nog eens nakijken

Wat een onzin. Die 5000 man in de towers mochten creperen en de mensjes in het toestel nemen genoegen met een schep geld en zien hun familie nooit meer??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu ik de dingen in dit topic lees blijkt maar weer dat ik toch nog best weinig over deze gebeurtenis weet. Ik denk dat ik als ik er tijd voor heb die docu maar eens ga kijken en zal dan ook hier mijn mening geven over het hele gebeuren op 11 september 2001.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of de regering er nu wel of niet achter zit... Clinton wist al van het gevaar dat dreigde en Bush heeft daar niets mee gedaan, dus in mijn ogen is de regering toch al schuldig.

Ik ga er wel vanuit dat de regering de aanslagen een handje heeft geholpen, misschien zelfs behoorlijk, want zodra er macht in het spel is, tellen mensen niet meer mee. Dat zie je ook in NL, als het gaat om de moord op Fortuyn, bijvoorbeeld. Het is geen enkele machtsorganisatie vreemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond op TV: Loose Change - 2nd edition

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5763979

Nederland 3, 23:35 - 01:00 uur

als je niet zo laat op wil blijven neem het dan op, het is echt een eyeopener, dit mag je niet missen!

Dit is toch dezelfde documentaire als die je kunt kijken via de link in de OP??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond op TV: Loose Change - 2nd edition

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5763979

Nederland 3, 23:35 - 01:00 uur

als je niet zo laat op wil blijven neem het dan op, het is echt een eyeopener, dit mag je niet missen!

Heb deze docu (nog) niet gezien. Was eigenlijk ook niet echt van plan om hem te gaan kijken. Vanmiddag was er een gesprek op de radio met een deskundige die aangaf dat de lezing van de Amerikaanse overheid weliswaar niet klopte, maar dat er hier nog grote gaten in het verhaal zitten. Er werd schijnbaar beweerd dat er niet echt een aanslag op het Pentagon heeft plaatsgevonden, terwijl daar toch echt genoeg en waterdicht bewijs voor is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb deze docu (nog) niet gezien. Was eigenlijk ook niet echt van plan om hem te gaan kijken. Vanmiddag was er een gesprek op de radio met een deskundige die aangaf dat de lezing van de Amerikaanse overheid weliswaar niet klopte, maar dat er hier nog grote gaten in het verhaal zitten. Er werd schijnbaar beweerd dat er niet echt een aanslag op het Pentagon heeft plaatsgevonden, terwijl daar toch echt genoeg en waterdicht bewijs voor is...

er zou een Boeing 747 in het Pentagon zijn gevlogen, maar het gat is veel te klein en er waren geen vliegtuigonderdelen en nog meer dingen die niet kloppen. Er zijn genoeg videobeelden van bewakingscamera's maar die zijn in beslag genomen en er zijn slechts 4 frames gereleased.

Als ze het zo graag willen bewijzen release al die video's dan compleet...

Echt kijken of opnemen, het zal een geheel nieuwe wereld voor je openen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

er zou een Boeing 747 in het Pentagon zijn gevlogen, maar het gat is veel te klein en er waren geen vliegtuigonderdelen en nog meer dingen die niet kloppen. Er zijn genoeg videobeelden van bewakingscamera's maar die zijn in beslag genomen en er zijn slechts 4 frames gereleased.

Als ze het zo graag willen bewijzen release al die video's dan compleet...

Echt kijken of opnemen, het zal een geheel nieuwe wereld voor je openen ;)

Dat was het juist, er zouden juist wel veel (genoeg) vliegtuigonderdelen zijn gevonden. Maar ok, zal 'm misschien toch eens gaan kijken om er echt over mee te kunnen praten ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldige documentaire. Met stomheid geslagen. Mijn glas ijsthee zit nog vol en mijn mond staat nog open. Dit had ik nooit verwacht, maar ben wel volledig overtuigd. *(*

Als er meerdere hebben gekeken hebben we volgens mij weer een gespreksonderwerp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geweldige documentaire. Met stomheid geslagen. Mijn glas ijsthee zit nog vol en mijn mond staat nog open. Dit had ik nooit verwacht, maar ben wel volledig overtuigd. *(*

Als er meerdere hebben gekeken hebben we volgens mij weer een gespreksonderwerp.

Ik heb gisteren ook een groot gedeelte gekeken. Ik werd alleen rond 0:30 vrij slaperig en er kwam erg veel info in voor dus kon ik het niet goed meer volgen maar ik ga hem zeker afkijken op de link die B&A Freak heeft gegegeven (bedankt nog daarvoor) want ik vind het ook een hele indrukwekkende documentaire die de moeite van het bekijken meer dan waard is. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...