Ga naar inhoud

Een retroforum spel maken


Aanbevolen berichten

Ik wil een spel maken, een retroforum spel.

Hiervoor heb ik echter wel jullie input nodig. Het spel wordt voor en door jullie gemaakt, alles is welkom. Het zal in alle beta stadia voor iedere user te downloaden zijn en het wordt gewoon een leuk gratis spelletje van, voor en door ons ;)

Als eerste moeten we een paar dingen bedenken. Wat voor spel wordt het?

Platform spel

Side scroller

Top scroller

Top view

Ik neig altijd naar platformspellen, maar graag jullie input.

Dan kan het grote werk gaan beginnen, ik ben dan op zoek naar:

De hoofdpersoon

De vijanden

De platformen

Achtergronden

Geluidjes

Muziekjes

Plaatjes

Levels

Doelen

Bonussen

De hele mikmak. Uiteraard in retrovorm, dus het liefst mooie pixelart. Omdat ik het spel echt wil laten slagen moeten we alles zelf maken, dus Mario jatten zit er niet in, we moeten zelf een poppetje tekenen.

Beschrijf in dit topic hoe je het spel voor je ziet, lever tekeningen in of geluidjes of muziekjes of leveldesigns. Hoeveel levens moeten we hebben, hoe zien de 1ups er uit, hoe haal je bonussen, hoe komen de levels er uit te zien, hoe heet ons personage.

Ik hoop dan ook op veel input, dan kan ik snel een 1e beta gaan maken. Hoe meer mensen er meedoen hoe leuker. Pak je tekenprogramma erbij en rammel wat in elkaar, of teken op papier het 1e level en scan het in. Alles is welkom van iedereen.

Ik hoop dat er genoeg input komt en dat we dit ook echt kunnen gaan maken :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk, maar ook ambitieus idee. Hoe wil je dat gaan programmeren? Met C#/Java/etc of Game Maker?

Een platformer is inderdaad wel gaaf, de sleutel tot succes zal vooral zitten in de uitwerking van de personages en algehele sfeer die het spel uitstraalt. Met ideeën wil ik altijd helpen, maar aan programmeren heb ik een broertje dood. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk, maar ook ambitieus idee. Hoe wil je dat gaan programmeren? Met C#/Java/etc of Game Maker?

Een platformer is inderdaad wel gaaf, de sleutel tot succes zal vooral zitten in de uitwerking van de personages en algehele sfeer die het spel uitstraalt. Met ideeën wil ik altijd helpen, maar aan programmeren heb ik een broertje dood. :P

Met Game Maker, het moet niet tè ingewikkeld gaan worden. Het kan goed overweg met sprites en collisions, precies wat wij zoeken. Het leuke lijkt me als het echt een spel van iedereen wordt, dat iedereen wat toevoegt :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Touché. :')

Maar even serieus, ik vind wel dat we zoiets moeten doen. En dan expres een gigantisch hoofd geven >:) Kan er eigenlijk niet ook een ForumSchorum-level in gepropt worden als het een sidescroller of platformer wordt? Met mooie witte randen in de voorgrond zodat het lijkt alsof men door de strip-plaatjes loopt ala Comix Zone :P En dan Knuffelbelg Randy erin die een bordje omhoog houdt; FREE HUGS :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alles kan, alleen onze fantasie is de grens.

Het spel moet meerdere levels krijgen, maar bovenal: graphics!

Als MarsM er zin in heeft kan hij het striplevel tekenen, dan heb ik achtergronden, hoofdpersonen (leuk als je die kunt kiezen, bijvoorbeeld: randy schiet met zakken patat, ik schiet met zwarte balkjes) en andere tekeningen nodig, en dan natuurlijk per personage minstens 3 tekeningen zodat het geanimeerd kan worden.

Het wordt natuurlijk niet iets wat in een week af is, maar ik wil toch redelijk snel een basisidee opzetten, ondertussen ga ik oefenen, tutorials volgen om het super goed speelbaar te maken.

En als Frey eindbaas wil zijn zal hij een foto moeten inleveren :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...