Ga naar inhoud

Zou je graag een keer een B&A DVD in breedbeeld formaat willen zien?  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou je graag een keer een B&A DVD in breedbeeld formaat willen zien?

    • Ja, een droom die uitkomt!
      4
    • Het zou wel leuk zijn.
      8
    • Mwuah, het hoeft van mij eigenlijk niet.
      14
    • 4:3 is het beste beeldformaat! Dus ik wil in geen 1000 jaar een B&A DVD met breedbeeldformaat zien!
      15


Aanbevolen berichten

Vinden jullie het jammer dat alle B&A series op DVD niet in breedbeeld zijn maar wel in 4:3? Ikzelf vind het niet zo erg, maar ik wil wel een keer dat ze een B&A DVD uitbrengen in breedbeeld formaat. Dat vind ik prettiger kijken, om eerlijk te zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik houd ook niet van breedbeeld, dus ik heb op de laatste gestemd

ik hou ook totaal NIET van breedbeeld. de persoon die ooit het breedbeeld heb uitgevonden :(

dat werkt storend vind ik

En ik ben echt blij dat de B&A series normaal zijn opgenomen en niet in breedbeeld *adjudant*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Breedbeeld zuigt. (tenminste, wel bij B&A lijkt mij, dat past gewoon niet)

Ik zou ze echter wel een keer willen horen in Dolby Surround, lekker de subwoofer

hard aanzetten, geluidsboxen door de kamer verspreiden en genieten maar! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Breedbeeld zuigt. (tenminste, wel bij B&A lijkt mij, dat past gewoon niet)

Ik zou ze echter wel een keer willen horen in Dolby Surround, lekker de subwoofer

hard aanzetten, geluidsboxen door de kamer verspreiden en genieten maar! :D

Dolby surround is een achterhaald 3.1 systeem

waarom heeft iedereen het daar nog over?

Dolby Digital is het nieuwe systeem, echter prefereer ik dts (digital theatre sound), dat is pas ècht heerlijk geluid!

Als ik de originele geluidsbanden zou hebben zou ik zo een serie in dts willen remixen :D

Onze film wordt iig wèl dts! (en ook dolby digital voor degenen die geen dts hebben :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dolby surround is een achterhaald 3.1 systeem

waarom heeft iedereen het daar nog over?

Dolby Digital is het nieuwe systeem, echter prefereer ik dts (digital theatre sound), dat is pas ècht heerlijk geluid!

Als ik de originele geluidsbanden zou hebben zou ik zo een serie in dts willen remixen :D

Onze film wordt iig wèl dts! (en ook dolby digital voor degenen die geen dts hebben :P )

Ja, DTS, Digital, Surround, ik haal al die termen door elkaar. :P

Ik ben een modern persoon, dus ik bedoel natuurlijk wat jij bedoelt = 5.1 of misschien bestaat 7.1 onderhand alweer. Je snapt waar ik heen wil, hoop ik ... ? O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, DTS, Digital, Surround, ik haal al die termen door elkaar. :P

Ik ben een modern persoon, dus ik bedoel natuurlijk wat jij bedoelt = 5.1 of misschien bestaat 7.1 onderhand alweer. Je snapt waar ik heen wil, hoop ik ... ? O-)

dts begint bij 5.1 maar kan ook 7.1 zijn ja

ik maak zelf 5.1, da's zat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De series zijn voor fullscreen uitzending gemaakt. Dus dat betekend dat ze voor breedbeeld stukjes van het beeld moeten verwijderen. Dat vind ik onacceptabel, dus ik ben tegen B & A in breedbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De series zijn voor fullscreen uitzending gemaakt. Dus dat betekend dat ze voor breedbeeld stukjes van het beeld moeten verwijderen. Dat vind ik onacceptabel, dus ik ben tegen B & A in breedbeeld.

Ik denk dat de insteek is:

zou je een nieuwe serie in breedbeeld willen zien?

want inderdaad: van 4:3 naar 16:9 wordt verlies en dat is onacceptabel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ze zouden aan alle series een paar honderd man moeten zetten die de beeldkwaliteit verbeteren (zoals nu gedaan is bij jaren '50 en '60 films, die zien er nu prachtig uit). Dan met een geweldig geluid erbij en ik koop de series zo opnieuw :D

Ben het helemaal met je eens. Ik hoop echt dat ze dat later gaan doen, dan ziet de beeldkwaliteit er prachtig uit en zijn alle beeldbeschadigingen weg bij De Plaaggeest. :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb eens een keer de DTS-versie van back to the future gekeken en in de scene dat marty terug naar zijn eigen jaartal gaat hoor je een keihard geluid van een remmende auto en toen keek ik gewoon naar buiten. en ik heb een paar woorden waarmee je snapt wat ik wil bij *bas* en *adriaan* DVDS.

DTS,AAD KLARIS MUZIEK,MOOI BEELD,OUDE ACHTERGRONDMUZIEK.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb eens een keer de DTS-versie van back to the future gekeken en in de scene dat marty terug naar zijn eigen jaartal gaat hoor je een keihard geluid van een remmende auto en toen keek ik gewoon naar buiten. en ik heb een paar woorden waarmee je snapt wat ik bedoel.

DTS,AAD KLARIS MUZIEK,MOOI BEELD.

*bas* Bedoel je het remmen van die zwarte auto? ;)

DTS lijkt me prima. Alleen vraag ik me af of het goed mogelijk is. Want volgens mij hebben ze van sommige scenes alleen nog het afgemonteerde geluid. (Vandaar dat in sommige stukjes van de nabewerking nog oorspronkelijke muziek te horen is.) Dus dat wordt of nasynchroniseren of het geluid op één of andere manier splitsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb eens een keer de DTS-versie van back to the future gekeken en in de scene dat marty terug naar zijn eigen jaartal gaat hoor je een keihard geluid van een remmende auto en toen keek ik gewoon naar buiten. en ik heb een paar woorden waarmee je snapt wat ik bedoel.

DTS,AAD KLARIS MUZIEK,MOOI BEELD.

Ik heb een keer E.T. gekeken en daar was achtergrondmuziek te horen. Die klonk zo goed en zo hard dat de vloer zowat trilde van het geluid! :D

Maar helaas ondersteund mijn DVD-speler DTS-geluid niet... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb thuis een breedbeeld tv, maar B&A is daar prima op te zien. Ik heb nu bijna alle dvd's in 4:3, maar die zal ik niet weer eens gaan omzetten in breedbeeld. Ben blij dat ik bijna alle videos heb omgezet in dvd's!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben persoonlijk tegen het merendeel van al die breedbeeldprogramma's. Hatelijk die 2 zwarte balken op het scherm.

Trouwens, hoe zouden ze B&A breedbeeld maken? Een stuk van de band knippen?

Neen dankje, ik heb het veel liever voor 4:3

Knippen haha nee ze persen het samen en daarom word iedereen wat dikker in breedbeeld. Het staat wel mooi opzich maar toch liever niet ;) .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik heb voor de gein een keer een aflevering van De Geheimzinnige Opdrachtgever (die in engeland) op breedbeeld gezet, en het viel me op dat je eigenlijk weinig miste, alsof het werd opgenomen met breedbeeld in gedachten (open matted). Als er nieuwe series zouden komen, zou ik het erg leuk vinden om het in breedbeeld te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dts begint bij 5.1 maar kan ook 7.1 zijn ja

ik maak zelf 5.1, da's zat ;)

Voor films vind Dolby Digital (5.1) wel leuk, maar voor gewone muziek prefereer ik toch gewoon 2 kanaals stereo.

Dat eerste is namelijk puur voor het effect maar voor muziek eigenlijk nep, ik als audiofiel ga voor muziek toch voor Hoge Natuurgetrouwheid (HiFi) ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...