Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat een geweldige vondsten! Om er na al die jaren dan achter te komen dat het originele vrolijke thema toch niet van Klaris is, dat noem ik gerust bijzonder.

Maar tegelijkertijd voel ik toch ook weer een even geweldige frustratie dat dat Kofferbakdeuntje maar niet boven water wil komen :P Het kan nu toch haast niet anders meer of het staat op één van die platen uit dezelfde reeks. Maar zie het dan nog maar eens te vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is niet te geloven dat we eindelijk na zooooveel jaren de Schatkaart-muziek vinden :9~ En WAT een kwaliteitsverschil tussen de sleutel-librarymuziek en de schatkaartmuziek zeg. Wow! Ik stel voor dat we een speciale Achtergrondmuziekmeeting bij een Retro'er thuis houden zodra we de Heilige Graal (Kofferbakdeuntje O+ ) hebben gevonden :7 Laten we er allen tijd in steken deze te vinden :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is niet te geloven dat we eindelijk na zooooveel jaren de Schatkaart-muziek vinden :9~ En WAT een kwaliteitsverschil tussen de sleutel-librarymuziek en de schatkaartmuziek zeg. Wow! Ik stel voor dat we een speciale Achtergrondmuziekmeeting bij een Retro'er thuis houden zodra we de Heilige Graal (Kofferbakdeuntje O+ ) hebben gevonden :7 Laten we er allen tijd in steken deze te vinden :W

Het ene is dan ook een Nederlandse libraryplaat van een paar Nederlandse componisten. Deze platen zijn echter van een hele grote Amerikaanse firma met bakken en nog eens bakken budget.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ene is dan ook een Nederlandse libraryplaat van een paar Nederlandse componisten. Deze platen zijn echter van een hele grote Amerikaanse firma met bakken en nog eens bakken budget.

Ja, okee :') Ik kan helaas geen fragment vinden van de sleutel/diamant met koffer op mijn computer. De cover staat wel (In uberslechte kwaliteit) online hier:

Link naar bericht
Delen op andere sites

<Video>

Vanaf 13.50 klinkt het wel heeeeel bekend...

-edit- bestand verwijderd voor Mike er weer mee gaat pronken.

Blijkbaar leest die Mario Meijer ook Retroforum.nl? Gisteren twee comments geplaatst met de twee timecodes. :')

Allereerst props to Mr.T (en aan hem alleen!), dat wil ik echt even voorop stellen. Respect, kudos, 1-up, all my base are belong to him, je kent het wel.

Ik laat die hele zoektocht al tijden langs me heen gaan, zoals het momenteel gewoon hoort met al dat genoob eromheen. No offense, maar een 'muziekmeeting', really? En Mike zou eens in zijn bek gescheten moeten worden met zijn misselijkmakende hypocriete muziekzoektocht die hij door anderen laat uitvechten. Een hypocrieteling, en hij is helaas echt niet de enige. Ik hoop vurig dat Mario Meijer gewoon een cloon van Mr.T is, want anders wordt mijn stelling hierin weeral bevestigd en ik hoop zo dat deze stelling echt niet bevestigd wordt. Punt.

EDIT: Thunder? Fuck Thunder. Die naam die is verzonnen door die even zo wazige Michiel van Ginkel, met zijn zogenaamde demoplaat _O- Ondertussen doe ik wel een dansje op Samba da Gamba.

http://www.youtube.com/watch?v=YjcpHRUp37U#t=3m28s

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, mooie post sambaboy! Doet me denken aan de columns van nico dijkshoorn :D en wat is er mis met mijn muziekmeeting idee? Gezellig met zijn allen bier drinken met de muziek op de achtergrond lijkt me nice :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een gevoel dat koffer het nummer 'Winning Drive' is van het album New Dynamics uit 1983. Aan de naam van het nummer te horen :P Hij bestaat uit twee delen, dus ik vermoed dat één deel de korte Schatkaartversie is, en het andere deel de lange Sleutel/Diamant versie. Uiteraard is dit een gevoel, maar wie weet. Soulseek wil 'm even niet downloaden (Misschien de user even offline), maar ik post het zodra ik nieuws heb :D

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, ik heb met bas8090 de geoff love deuntjes gevonden uit de professor. En van parry library het deuntje sunspots als dit toch meetelt :) dus graag voor jezelf spreken sambaboy.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, ik heb met bas8090 de geoff love deuntjes gevonden uit de professor. En van parry library het deuntje sunspots als dit toch meetelt :) dus graag voor jezelf spreken sambaboy.

Het is samba-boy, met een streepje. Met alle respect, maar ik noem jou toch ook niet feemster en kijk toch ook wat ik intyp?

Weer last van je humeurtje? :') relax jong. En inderdaad respect voor mr t. Hoe heeft djkoelkast dan beetgehad?

Reageer gewoon eens niet zo droogkloterig en rond de pot draaiend op alles wat er gezegd wordt, dat is mijn verzoek :')

Tja, ik heb met bas8090 de geoff love deuntjes gevonden uit de professor. En van parry library het deuntje sunspots als dit toch meetelt :) dus graag voor jezelf spreken sambaboy.

Altijd weer die bas80to90, of beter gezegd altijd weer 'met bas80to90'. Voor de verdere rest is er geen sprake van 'we', precies zoals ik stel. Credit aan degenen die de credit verdienen. Nu is er weer iemand anders wie op de Adriaan Homepage wordt vermeld als de vinder en daar heb ik alleen maar respect voor, maar wanneer duidelijk is dat zo iemand of iemand anders haast gelijktijdig zo'n vondst doet... Doe daar dan niet zo misplaatst over en stel niet dat er sprake is van een 'we' als er geen sprake van is. En over spreken gesproken: ik spreek momenteel ook voor mezelf, ik ben tenminste zelf degene die stelt wat ik stel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zei enkel dat we (retroforum als community) koffer zullen vinden. Is toch alleen maar leuk? Boeiend wie de meeste nummers vindt. Ook vind ik je zinnen een beetje onsamenhangend dus sorry als ik op niet alles reageer :) oh en dat is omdat het veel moeite is, streepje op telefoon :') maar okee. Sorry samba-boy ;)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

"Sunspots" op "New Technology 3" wordt gebruikt als een soort boevendeuntje :)

Je bedoelt zeker dat nummer wat je hoort als Japie en B2 bij het boeven huis aankomen en Japie tegen B2 zegt: Kijk jij even of alles klopt, dan schakel ik het alarm af. Die soundtrack heb ik namelijk ook voorbij horen komen. Ik vind het geweldig dat er langzaam maar zeker steeds meer nieuwe nummers gevonden worden.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, precies! :)

En verder, zoals al min of meer gezegd:

Floater 1 - Adriaan klimt op het dak

Floater 2 - De boeven breken in

Floater 3 - De baron vindt alleen waardeloze papieren

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even mijn reactie op het vinden van de muziek: Ik heb niet gezegd dat ik deze gevonden heb, maar ook niet wie het wel gevonden heeft. Had natuurlijk wel zo netjes geweest als ik dat even wel had gedaan. De enige die de credits, probs of wat dan ook toekomt is Benjamin van Crombrugge. Ik had de info al wel voor het op de Adriaan Homepage terecht kwam.

aangepast door Mr_T
Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee leuke dingetjes:

1. Check dit :')

- Ginkelvanmichiel houdt alsnog vol dat Mastermind van Aad Klaris is!

De reactie eronder van PlaaggeestBoevenbaas is uiteraard van mij :P

2. Ik heb via via gehoord dat Mike (Jaja de enige echte :D ) moest janken toen de Schatkaartmuziek was gevonden :')

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik heb goed nieuws! ( :') )

Ik heb van een bron antwoord gekregen over het Kofferbakdeuntje, en hij mailde me:

that definitely sounds familiar. i have that somewhere, but it doesn't sound like parry music to me. i would say this is from bruton! but sorry, don't have the time to check thousands of library tunes to find out...

best michael

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...