Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek


Aanbevolen berichten

Ondertussen komt aankomende zondag een video op YouTube over hoe men de telefoonapp Shazam moet gebruiken om de melodie te kunnen vinden. :')

Ik had nog gereageerd op die reactie van hem; net alsof mensen die applicaties niet kennen :')

Later werd hij nog boos/geïrriteerd dat wij zo met minachting over hem praatten! :P

EDIT: Dit dus ....

jfg1nq.png

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoe lullig ook dat iemand autisme heeft; van hem had ik het enigszins wel verwacht... aandacht trekken met z'n video's was/is het enige waar die goed in is! :P

Die bedenkingen kreeg ik trouwens toen ik een video van hem te zien kreeg, daar geeft hij een korte introduce & die trekjes wie hij daar had... achja let it be!

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Er is een nieuw deuntje gevonden: Komarovsky with Lara in the hotel van Maurice Jarre. Deze wordt gebruikt als de boeven Bassie's portemonee vinden op het strand, ik was al benieuwd waar dit deuntje vandaan kwam :) Je hoort hem ook in het hotel als de boeven Bassie proberen te vangen met een laken. Leuk weetje: Hij komt van de soundtrack van de film Doctor Zhivago, en de honden Lara en Joury zijn naar de personages van deze film vernoemd :D

Je kunt hem hier beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=p5OHyElpLoA

(Nee, ik heb hem niet zelf gevonden :) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik ben het even kwijt, maar is de muziek uit De Diamant, waarin B&A naar het Beschimmelde Paard rijden al bekend? Blijft wel een aanstekelijk deuntje en ergens klinkt het heel bekend. Wellicht ook van een plaat met slapstickmuziek?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het even kwijt, maar is de muziek uit De Diamant, waarin B&A naar het Beschimmelde Paard rijden al bekend? Blijft wel een aanstekelijk deuntje en ergens klinkt het heel bekend. Wellicht ook van een plaat met slapstickmuziek?

Inderdaad is dat nummer al bekend. Luister hier maar eens

;)

Van diezelfde plaat zijn nog meer nummers gebruikt in de Diamant, maar die staan - voor zover ik weet - niet (meer) op YouTube.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad is dat nummer al bekend. Luister hier maar eens

;)

Van diezelfde plaat zijn nog meer nummers gebruikt in de Diamant, maar die staan - voor zover ik weet - niet (meer) op YouTube.

De spiegelbeeld-droom en daarmee ook de ik geloof buikspreek-droom (Zelfde achtergrondmuziek). Die vond ik altijd briljant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De spiegelbeeld-droom en daarmee ook de ik geloof buikspreek-droom (Zelfde achtergrondmuziek). Die vond ik altijd briljant.

Dat is dus het nummer Bossanova, van dezelfde uitvoerders als hierboven genoemd.

Mooie nummers kwamen daar vanaf. Stormy Cruise blijft ook een topper!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar wordt andere muziek in gebruikt, ergens heb ik die op plaat, als dat dezelfde plaat is dan heb ik die ook, zo lang niet gekeken :+

Ik had ook wat duidelijker moeten zijn, ik reageerde op "Van diezelfde plaat zijn nog meer nummers gebruikt in de Diamant" ;)

Overigens ben ik wel zo slim om in het verleden die video te rippen en behold, it's back on YouTube:

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ook wat duidelijker moeten zijn, ik reageerde op "Van diezelfde plaat zijn nog meer nummers gebruikt in de Diamant" ;)

Overigens ben ik wel zo slim om in het verleden die video te rippen en behold, it's back on YouTube:

Nou moet ik toch vragen: heb je Stormy Cruise ook nog? Want die is ook nergens meer op YouTube te bekennen, en dat is toch wel het hoogtepunt van die plaat :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon de plaat kopen?

Als het een handzame CD was had ik dat ook al wel reeds lang gedaan ;)

De vraag was ook slechts ingegeven doordat het nummer een hele tijd op YouTube heeft gestaan, maar nu om onverklaarbare redenen verdwenen is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het een handzame CD was had ik dat ook al wel reeds lang gedaan ;)

De vraag was ook slechts ingegeven doordat het nummer een hele tijd op YouTube heeft gestaan, maar nu om onverklaarbare redenen verdwenen is :P

Ik zat precies met hetzelfde probleem, alle muziekjes waren nog te vinden behalve stormy cruise.

De Lp 'Stereomuziek voor filmers' is lastig te vinden en is nooit op CD uitgekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziek die te horen is in De Sleutel, als Bassie wegrent voor Liza, is daar ook iets van bekend? Klinkt als iets van Martin Gale...

Dat zou het best eens kunnen zijn; het is in elk geval dezelfde muziek die te horen is in de Plaaggeest wanneer Bassie op eigen wijze de vloer van de school schoonmaakt.

Helaas is het enige Van Galen-deuntje uit de Plaaggeest waarvan de titel en componist bekend zijn dat uit de bordenwassers-droom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb nooit iets zinnigs gehad om mee te reageren. Geen idee of dit wel zinnig is en of dit stukje muziek nog onontdekt was, maar misschien kan ik jullie helpen aan een stukje muziek wat voor mij nog onbekend was.

Ik heb een nummer gevonden wat in de originele versie van De Verzonken Stad is gebruikt. Het nummer wordt gebruikt tijdens de scène dat Bassie & Adriaan aan het diner zitten en vervolgens een kaartje voor Danny en Robin gaan kopen. Misschien wordt het nummer nog wel vaker gebruikt, maar dat weet ik zo één, twee drie niet. Het nummer wat gebruikt wordt heet "Girl From Syros Island" en staat op het album "The Music of Greece" wat op Spotify te vinden is. Hier is een linkje naar het nummer op Spotify: Mayfair Ensemble – The Girl From Syros Island

aangepast door HenkenIngrid
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die 'vage versie van een LP' was de versie die in De Verzonken Stad is gebruikt. Frangosyriani van S. Zafiriou :) Die 'Girl from Syros Island' is een aardige cover, maar dus niet de B&A versie :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Haha ja hoor. Buitenlandse rapgroep gebruikt sample van een fansite over een nederlandse kinderserie. Nee, die hebben gewoon een plaat gehad.

Rapgroep? Je hebt het over een simpel underground rapclubje, die er om bekrnd staan om alles wat ze kunnen krijgen te samplen? Dat, plus ze hoeven het zelf niet van de site te hebben gehad, iemand kan het hebben gedownload, bewaard en voila, presto, gebruikt. Er is geen sprake van 'een plaat'. Maak het nu toch even niet spannender dan het is bitte, don't 'Brouw' things up :')

En dan is djkoelkast excentriek volgens je songify. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rapgroep? Je hebt het over een simpel underground rapclubje, die er om bekrnd staan om alles wat ze kunnen krijgen te samplen? Dat, plus ze hoeven het zelf niet van de site te hebben gehad, iemand kan het hebben gedownload, bewaard en voila, presto, gebruikt. Er is geen sprake van 'een plaat'. Maak het nu toch even niet spannender dan het is bitte, don't 'Brouw' things up :')

En dan is djkoelkast excentriek volgens je songify. _O-

Het is zeker een nietszeggend rapgroepje. Ik denk echter rationeel, en het is erg onwaarschijnlijk dat een paar Amerikanen toevallig dat muziekje tegenkomen op internet. Ik vind dat JIJ het spannender maakt dan het is, want het is zeker een spannende scoop: "Amerikaanse rappers samplen Bassie en Adriaan muziekje!". Hahaha :P Het is toch veel logischer dat ze echt een library plaat hebben gebruikt? Je zegt zelf al dat ze veel samplen, alsof ze dan gaan bijhouden welke muziekjes ze hebben gesampled. Niet iedereen is zo achtergrondmuziekgek als wij :D Het kan ook zijn dat ze hun 'recept' geheim willen houden, en de naam van de plaat achterhouden. Allerlei mogelijkheden die ik waarschijnlijker acht. Maar wie weet komen we er ooit nog eens achter. Wie weet klopt jullie complottheorie :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is zeker een nietszeggend rapgroepje. Ik denk echter rationeel, en het is erg onwaarschijnlijk dat een paar Amerikanen toevallig dat muziekje tegenkomen op internet. Ik vind dat JIJ het spannender maakt dan het is, want het is zeker een spannende scoop: "Amerikaanse rappers samplen Bassie en Adriaan muziekje!". Hahaha :P Het is toch veel logischer dat ze echt een library plaat hebben gebruikt? Je zegt zelf al dat ze veel samplen, alsof ze dan gaan bijhouden welke muziekjes ze hebben gesampled. Niet iedereen is zo achtergrondmuziekgek als wij :D Het kan ook zijn dat ze hun 'recept' geheim willen houden, en de naam van de plaat achterhouden. Allerlei mogelijkheden die ik waarschijnlijker acht. Maar wie weet komen we er ooit nog eens achter. Wie weet klopt jullie complottheorie :P

Doe dan ook niet zo denigrerend erover door het een complottheorie te noemen. Zelf roep je van de daken dat ze misschien wel de naam van de plaat achterhouden :')___!

En daarbij: als ze een libraryplaat hebben gebruikt kunnen ze dat toch ook gewoon zeggen? Alles kan.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...