Ga naar inhoud

Back to the Future - The Game


Aanbevolen berichten

25 jaar geleden is en blijft 25 jaar geleden... Maar door middel van een DeLorean, flux-capacitor en 88 mijl per uur...

...Is 25 jaar geleden weer dichterbij als ooit tevoren.

post-116-0-71375400-1294772006.jpg

25 jaar na dato is er een nieuw verhaal op touw gezet met Doc en Marty! Wanneer enkele maanden nadat Doc op tijdreis gaat in zijn tijdstrein, komt Marty erachter dat Doc's huis en inboedel door schulden wordt ingenomen. Dan opeens komt de DeLorean uit het niets opduiken. Dezelfde DeLorean die Marty enkele maanden daarvoor heeft gesloopt, door middel van een tegenliggende trein op het spoor! Wat blijkt; Doc zit in het verleden opgesloten. Marty moet hem redden, voordat er geen enkele toekomst meer voor hem is!

De game bestaat uit 5 episodes, die door de komende maanden heen zullen worden uitgebracht. Met de stem van Christopher Lloyd als Doc Brown wordt dit spel een geweldig feest van herkenning. De stem van Marty McFly is van de hand van de onbekende stemimitator AJ LoCascio. Maar wees niet bang, want zijn imitatie is vrijwel identiek als die van Michael J Fox. Ik heb het gehoord en werkelijk formidabel! Fox kon het zelf niet inspreken, maar heeft wel zijn volle toestemming voor deze game gegeven.

Voor meer informatie, check hier de officiele site.

Damn, it's about time. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Zijn er ondertussen mensen die het spel gespeeld hebben? :)

Zeker weten, en ik heb er erg van genoten. Als (puzzel)spel schiet het soms wellicht wat tekort, omdat het vaak meer een interactieve film is, maar dat drukt de pret geen minuut, want in die hoedanigheid is het zeer geslaagd. Voor wie de films kent is het een feest van herkenning. Het zit barstensvol verwijzingen naar de films en mag gerust gezien worden als "de vierde film". Afgezien van de verwijzingen voorziet het net als de films ook in een hoop leuke humor en emotionele momenten, en het wordt allemaal perfect gebracht door de stemacteurs. AJ LoCascio is gewoon Marty en de enige echte Christopher Lloyd als Doc maakt het plaatje compleet. De andere acteurs vertolken hun rollen ook uitstekend en extra leuk is natuurlijk dat Michael J. Fox in het laatste deel van het spel toch nog een paar kleine rolletjes speelt.

De aankleding van het spel is ook heel fraai. Veel bekende locaties uit de films zijn behoorlijk gedetailleerd nagemaakt, en doordat ze in het spel weer in andere tijdperken te zien zijn dan in de films is de afwisseling ook dik in orde. De muziek bestaat vooral uit arrangementen van het bekende werk van Alan Silvestri en is daardoor prima te genieten. Het belangrijkste bij zo'n "interactieve film" is natuurlijk het verhaal, en daarmee zit het ook meer dan snor. Het sluit naadloos aan op de films en ook los daarvan is het allemaal heel goed uitgedacht.

Al met al vond ik het jammer toen ik het spel uitgespeeld had, maar het liet me (jawel, net als de films), meet een tevreden gevoel achter en ik ga het zeker allemaal nog eens opnieuw beleven. Hopelijk zal er in de nabije toekomst een vervolg aan gegeven worden, en dan weet ik op basis hiervan zeker dat ik er weer bij ben. "It's a fact. Look it up."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Paar weken geleden deel 1 gespeeld. Ik ben er niet mee verder gegaan, omdat ik het niet al te geweldig vond. Het is wel allemaal leuk en herkenbaar, maar het is meer een alsof je een film doorloopt, waarbij je zelf erg weinig kunt doen. Een groot deel van het spel bestaat uit allemaal filmpjes, waarbij je zelf geen invloed hebt op het personage. Als je zelf iets kunt doen, stelt dat niet zo heel veel voor...

aangepast door TMP
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...