Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant


Aanbevolen berichten

De serie is inderdaad voor grote delen in en om Valkenburg opgenomen. De scène in de Fluwelengrot (waar ik heb gewerkt *)), wanneer de boeven zogezegt naar Duitsland gaan vluchten, en ook de kart-scènes. Het bordje van de doodlopende straat is nog steeds hetzelfde, en het is inderdaad benenden aan de Cauberg. Vreemd overigens dat ze daar onder zo'n poort doorgaan, en dan even later die doodlopende straat ingaan, terwijl die doodlopende straat aan de weg van de Cauberg ligt, in feite moeten ze dus terug ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De serie is inderdaad voor grote delen in en om Valkenburg opgenomen. De scène in de Fluwelengrot (waar ik heb gewerkt *)), wanneer de boeven zogezegt naar Duitsland gaan vluchten, en ook de kart-scènes. Het bordje van de doodlopende straat is nog steeds hetzelfde, en het is inderdaad benenden aan de Cauberg. Vreemd overigens dat ze daar onder zo'n poort doorgaan, en dan even later die doodlopende straat ingaan, terwijl die doodlopende straat aan de weg van de Cauberg ligt, in feite moeten ze dus terug ;)

Dus die stukjes zijn door elkaar opgenomen.

Ey dat is een leuke voor Wonderer haar site. Leuke info ^O^ .

Heb je trouwens nog foto''s van je werkplek ??.

Zou ze wel eens willen zien,.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus die stukjes zijn door elkaar opgenomen.

Ey dat is een leuke voor Wonderer haar site. Leuke info ^O^ .

Heb je trouwens nog foto''s van je werkplek ??.

Zou ze wel eens willen zien,.

Ehm, het was bij het bedrijf ASP Adventure.. Ff kijken.. Nou, die foto's zijn niet te kopiëeren van de site, maar voor de liefhebber: http://www.aspadventure.nl , en dan onder grotten. De Schatkaart is daar naar ik meen ook opgenomen. Ik zal van de week ff een plattegrondje van Valkenburg inscannen, dan ken je die route zien :D:7

edit: Ik heb even de link verbeterd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek laatst 'De Diamant' weer op dvd, maar wat me opviel is dat ik bij sommige stukjes doorspoelde. Bijvoorbeeld bij de (te) lange droom van Bassie met de tijgers. Vind die droom echt een beetje saai, en heb dat bij meerdere stukjes. Hebben jullie dat ook?

Verder blijft dit een top-serie, met leuke humor en veel spanning ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek laatst 'De Diamant' weer op dvd, maar wat me opviel is dat ik bij sommige stukjes doorspoelde. Bijvoorbeeld bij de (te) lange droom van Bassie met de tijgers. Vind die droom echt een beetje saai, en heb dat bij meerdere stukjes. Hebben jullie dat ook?

Verder blijft dit een top-serie, met leuke humor en veel spanning ^O^

Ik heb de Video (dubbelbox) en daar zijn de dromen uitgeknipt. Op zich stoor ik me daar niet aan, want zo kun je het avontuur goed volgen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens ook grappig om te vermelden dat in deze serie Bassie degene is die zorgt dat de boeven worden gearresteerd (via de video opname).

In Het Geheim van de Sleutel (met een verkeerde sleutel), Het Geheim van De Schatkaart (de opname in het pakhuis via het afluisterapparaat), De Verdwenen Kroon (de kooi), De Verzonken Stad (de poppen en nepgeweren) en De Reis Vol Verrassingen (het grens geval) zorgt Adriaan juist voor de uitschakeling van de boefjes.

In De Plaaggeest en De Geheimzinnige opdracht worden geen boeven aangehouden, in De Huilende Professor ook niet (Adriaan verzint wel het plan met de lachgasbom, maar hij maakt de professor daar juist beter mee).

Toch wel leuk dat Bassie dus ook een keer de eer krijgt om de boefjes te vangen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek laatst 'De Diamant' weer op dvd, maar wat me opviel is dat ik bij sommige stukjes doorspoelde. Bijvoorbeeld bij de (te) lange droom van Bassie met de tijgers. Vind die droom echt een beetje saai, en heb dat bij meerdere stukjes. Hebben jullie dat ook?

Verder blijft dit een top-serie, met leuke humor en veel spanning ^O^

Die met die tijgers was al niet zo leuk, maar nabewerkt is ie verschrikkelijk! Dan klopt de stem helemaal niet meer met het beeld :N

Sommige dromen zijn weer wel leuk om te zien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die met die tijgers was al niet zo leuk, maar nabewerkt is ie verschrikkelijk! Dan klopt de stem helemaal niet meer met het beeld :N

Sommige dromen zijn weer wel leuk om te zien ;)

Inderdaad, lang leve de musketiers en Basky en Hustiaan!

de autoscene daarin ( met het touw aan de trekhaak ) vind ik daarin minder tof dan in De Schatkaart

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die droom van Basky en Hutchiaan is trouwens de knulligheid ten top. :) De manier waarop ze die boeven inrekenen en ze daarna laten liggen met de pistolen nog in de hand. Ik weet niet of ik zelf door zo'n stelletje helden gered zou willen worden ;)

Trouwens, één van die boeven roept, vlak nadat Basky & Hutchiaan met hun auto het terrein op komen stuiven, iets naar zijn collega's. Dit doet hij met de stem van Adriaan. Het valt me wel meer op dat B&A hun stem lenen aan andere personen (Adriaan bijvoorbeeld aan wagen 2 in De Kroon en Bassie aan de opdrachtgever in de geheime agentendroom).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die droom van Basky en Hutchiaan is trouwens de knulligheid ten top. :) De manier waarop ze die boeven inrekenen en ze daarna laten liggen met de pistolen nog in de hand. Ik weet niet of ik zelf door zo'n stelletje helden gered zou willen worden ;)

Trouwens, één van die boeven roept, vlak nadat Basky & Hutchiaan met hun auto het terrein op komen stuiven, iets naar zijn collega's. Dit doet hij met de stem van Adriaan. Het valt me wel meer op dat B&A hun stem lenen aan andere personen (Adriaan bijvoorbeeld aan wagen 2 in De Kroon en Bassie aan de opdrachtgever in de geheime agentendroom).

Och. Ik zou best door Adriaan gered willen worden O+

Wat die stemmen betreft... ik vermoed dat het nasynchronisatie is, net zoals ze bij zichzelf doen, maar dan niet de originele acteur weer willen laten opdraven of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie hier de vrij dubieuze route die B&A. Ze komen vanaf de zwarte pijl van de Cauberg af in Valkenburg a/d Geul. Vervolgens gaan ze via de rode pijl onder een patrijspoort door (voor alle duidelijkheid: het gaat om de kartroute :@). Ineens verschijnen ze echter bij de blauwe pijl, alwaar ze de doodlopende straat ingaan. Uiterst vreemd :+

picserver.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Welke straat is nu de doodlopende straat? Ik zie het niet zo 1-2-3 8)7.

Bij de blauwe pijl. De arcering betekent volgens mij dat het een voetgangersgebied is dus doodlopend voor verkeer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Welke straat is nu de doodlopende straat? Ik zie het niet zo 1-2-3 8)7.

Waar ze de kart uitstappen en dat huis uitrijden 8-)

Wat me trouwens wel opvalt is dat als *b1* & *b2* de grot uitrennen hun jas nog onder de verf zit en als ze een paar meter verder uitstappen hebben ze schone kleren aan... :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er viel mij iets op in een van de afleveringen.

Adriaan vindt de boevenauto en roept over het bakkie: hallo B13, hallo B13

als dat waar zou zijn

en dus de baas B13 is en geen BB

dan kan het zijn dat de baron achter dit alles zat, hij had immers 100 boeven in dienst....

hoe denken jullie over deze theorie???

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er viel mij iets op in een van de afleveringen.

Adriaan vindt de boevenauto en roept over het bakkie: hallo B13, hallo B13

als dat waar zou zijn

en dus de baas B13 is en geen BB

dan kan het zijn dat de baron achter dit alles zat, hij had immers 100 boeven in dienst....

hoe denken jullie over deze theorie???

Vond het ook altijd raar dat Adriaan de Boevenbaas oproept met de naam B13. Maar als de Baron de man achter dit alles zou zijn, waarom kent hij B2 dan niet als Japie hem voorstelt in de serie van de Schatkaart? Blijf het raar vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er viel mij iets op in een van de afleveringen.

Adriaan vindt de boevenauto en roept over het bakkie: hallo B13, hallo B13

als dat waar zou zijn

en dus de baas B13 is en geen BB

dan kan het zijn dat de baron achter dit alles zat, hij had immers 100 boeven in dienst....

hoe denken jullie over deze theorie???

Volgens mij is HBRB13 een soort code, dat roept BB ook in die microfoon als hij de diamant probeert te verkopen, lijkt me sterk dat hij het over zichzelf heeft.

Ten minste in de onbewertke versie die ik heb zeggen ze HBRB13 en geen B13

Bovendien als jouw theorie klopt dan moest de baron B2 dus ook al kennen en weten wie Bassie en Adriaan zijn en referend aan de Schatkaart is dat de eerste keer dat hij iets over ze hoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites
BB zelf roept toch BB13 als ik het mij herinner?

Ook opvallend is dat in "De Verdwenen Kroon" de politie-auto die Bassie & Adriaan moet volgen wagen 13 is...Dertien is denk ik hun geluksgetal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ohja, daar had ik nog niet over nagedacht ;)

BB zelf roept toch BB13 als ik het mij herinner?

Ja, hij zegt: "Hallo BRD 18, hier BB 13". Ik denk zelf dat de Baron er niets mee te maken had, maar dat er misschien zoveel soortgelijke boevenbendes waren in Nederland en omgeving dat ze onderling maar wat afspraken over codenummers hebben gemaakt, mochten ze elkaar ooit nodig hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, hij zegt: "Hallo BRD 18, hier BB 13". Ik denk zelf dat de Baron er niets mee te maken had, maar dat er misschien zoveel soortgelijke boevenbendes waren in Nederland en omgeving dat ze onderling maar wat afspraken over codenummers hebben gemaakt, mochten ze elkaar ooit nodig hebben.

BRD staat natuurlijk voor Bundes Republik Deutschland. Duitsland dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als hij een onderboef was, waarom had B1 het aan de radio dan altijd over Ja Baas :N

Als er verschillende lagen in de organisatie zitten, dan zeggen mensen toch baas tegen hun supervisor, zelfs als die niet de hoogste "rang" heeft? Als de Baron toch de Uberbaas is, dan zou B1 baas zeggen tegen BB en BB zegt baas tegen de Baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als er verschillende lagen in de organisatie zitten, dan zeggen mensen toch baas tegen hun supervisor, zelfs als die niet de hoogste "rang" heeft? Als de Baron toch de Uberbaas is, dan zou B1 baas zeggen tegen BB en BB zegt baas tegen de Baron.

Hehe, ja, leuk gevonden, maar geloof je t zelf? :*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als er verschillende lagen in de organisatie zitten, dan zeggen mensen toch baas tegen hun supervisor, zelfs als die niet de hoogste "rang" heeft? Als de Baron toch de Uberbaas is, dan zou B1 baas zeggen tegen BB en BB zegt baas tegen de Baron.

Maar als *baron* toch de Grote-Mega Baas is, dan moet *bb* toch wel niet zo loyaal zijn, want in zo'n organisaties moeten de "onderbaasjes" hun knechten tonen en hun kwaliteiten zeggen, maar *aadbaron* had nog nooit van *b2* gehoord, terwijl die eigenlijk al voor hem werkte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar als *baron* toch de Grote-Mega Baas is, dan moet *bb* toch wel niet zo loyaal zijn, want in zo'n organisaties moeten de "onderbaasjes" hun knechten tonen en hun kwaliteiten zeggen, maar *aadbaron* had nog nooit van *b2* gehoord, terwijl die eigenlijk al voor hem werkte.

Ja het klopt ook van geen kant, ik snap ook niet waarom iedereen het zo leuk vinden om de BB en de baron met elkaar in verband te brengen, ik vind het persoonlijk leuker als dat gescheiden blijft.

Bovendien leek de BB me niet iemand die een baas boven zich had.

Hij zegt BB13, misschien bedoelt hij wel BoevenBaas 13!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar als *baron* toch de Grote-Mega Baas is, dan moet *bb* toch wel niet zo loyaal zijn, want in zo'n organisaties moeten de "onderbaasjes" hun knechten tonen en hun kwaliteiten zeggen, maar *aadbaron* had nog nooit van *b2* gehoord, terwijl die eigenlijk al voor hem werkte.

Nog een aanvulling hierop de baron had dan ook van B&A gehoord moeten hebben en dat is niet het geval:

*aadbaron* :Bassie en Adriaan...?Voor de drommel B2, wie zijn dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nog een aanvulling hierop de baron had dan ook van B&A gehoord moeten hebben en dat is niet het geval:

*aadbaron* :Bassie en Adriaan...?Voor de drommel B2, wie zijn dat?

Yeah, het is een weinig solide verhaal. Maar wel leuk ;) De Baron als Godfather, mmm... Maar er zitten inderdaad te veel discrepanties in om echt te werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

--edit: mp3 verzoeken doen we niet aan, zie de FAQ! --

*adriaan* *bas* het circus is weer in de stad.... ooh jongens

wat een pret is dat... artiesten treden straks weer op

*bas* en acrobaat staat op zijn kop

*adriaan* de tent die word snel op gebouwt

*bas* *adriaan* het circus is gemaakt voor jong en ouddd... zo'n pret heb de jaren niet gehad.. er is een circus circus circus circus in de stad

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt dat de echte foto van nu van de andere kant genomen is. Daar sta je met je rug naar de Cauberg, terwijl B&A daar met hun karts juist vandaan komen. Als je de plek daadwerkelijk ziet dan valt het met de verandering wel mee. Sterker nog; het lijkt er nog steeds verdacht veel op :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt dat de echte foto van nu van de andere kant genomen is. Daar sta je met je rug naar de Cauberg, terwijl B&A daar met hun karts juist vandaan komen. Als je de plek daadwerkelijk ziet dan valt het met de verandering wel mee. Sterker nog; het lijkt er nog steeds verdacht veel op :@

Ik dacht dat je B&A wel van de andere kant eronderdoor zag rijden :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...