Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

die heeft er toch niets mee te maken? Ze waren gewoon bezig en dan doen ze de plaaggeest. Dat heeft er toch niets mee te maken dat die avonduitzending weer terug is?? :Y

Eh, ja, ik was even vergeten dat de professor er nog tussenkomt. Ik zat te denken, ze zijn net met de schatkaart gestart, dan gaan ze die ook niet overdag uitzenden. Maar de prof zit er nog tussen...

Dus nu weet ik het niet meer. Het is trouwens ook lekker off topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
redelijk offtopic ja. Wat me trouwens ook opvalt is dat ze(vooral in de oudere series van de nieuwe weet ik het niet echt) veel taalfouten hebben. En dan heb ik het over als en dan verwisselen :9

Ja, pas in de allerlaatste series trekt dat een beetje bij. Ik vond het vroeger (een paar maanden geleden) nogal erg, maar nu vind ik het wel wat hebben. Het illustreert zo prachtig hoe lagere school jongens zich zo ver hebben opgewerkt. Respect! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie en Adriaan zitten in de kofferbak:

*adriaan* Bassie, je weet het, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

*bas* Ok, hahaha...

*b1* Waarom heb jij zo'n pret?

*b2oud* Ik heb geen pet, ik heb een hoed.

*b1* En je zit te lachen.

*b2oud* Te lachen? Ja logisch, omdat jij het verschil niet ziet tussen een hoed en een pet

Weer een meesterlijke scene _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
redelijk offtopic ja. Wat me trouwens ook opvalt is dat ze(vooral in de oudere series van de nieuwe weet ik het niet echt) veel taalfouten hebben. En dan heb ik het over als en dan verwisselen :9

Ja, grappig is dat.

"Bassie, wat hebbie nou gedaan?"

"Adriaan, hoe zeg je ja op z'n Frans?"

Dat accent trouwens van Adriaan, altijd die e als een i of eeeh. In De Kroon hoor je trouwens zo politie agent roepen door de zender naar de adjudant. "Hallo HB, alles in ordeeeeh!" Wie zou dat toch zijn?!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, grappig is dat.

"Bassie, wat hebbie nou gedaan?"

"Adriaan, hoe zeg je ja op z'n Frans?"

Dat accent trouwens van Adriaan, altijd die e als een i of eeeh. In De Kroon hoor je trouwens zo politie agent roepen door de zender naar de adjudant. "Hallo HB, alles in ordeeeeh!" Wie zou dat toch zijn?!

Volgens mij is dat *adriaan* zelf, luister maar goed naar zijn stem!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

BMP bestanden op internet is heeeeel fout. En als ik naar jouw site ga, zie ik alleen html broncode, lijkt me ook niet de bedoeling.

Vraagje: waarom is BMP fout :?

en als ik naar mijn site ga zie ik geen broncode :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vraagje: waarom is BMP fout :?

en als ik naar mijn site ga zie ik geen broncode :?

bmp is niet het formaat dat op internet echt geldt. gif, jpg en png zijn de webstandaarden. bmp is non-lossy format en daarom meestal ENORM groot. Ik snap ook niet zo goed waarom de nieuwe browsers bmps toestaan.

En in IE ziet je site er wel goed uit, omdat IE stom is. Maar html bestanden moeten dus ALTIJD een .html of .htm extensie hebben.

Er zijn standaarden op internet. Het zou leuk zijn als mensen zich daar aan hielden. Niks ten nadele van jou, als niemand het eerder aan je verteld heeft, kun jij dat ook niet weten natuurlijk. Maar sla html bestanden op als zodanig. Dan kunnen goeie browsers zo ook laden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bmp is niet het formaat dat op internet echt geldt. gif, jpg en png zijn de webstandaarden. bmp is non-lossy format en daarom meestal ENORM groot. Ik snap ook niet zo goed waarom de nieuwe browsers bmps toestaan.

En in IE ziet je site er wel goed uit, omdat IE stom is. Maar html bestanden moeten dus ALTIJD een .html of .htm extensie hebben.

Er zijn standaarden op internet. Het zou leuk zijn als mensen zich daar aan hielden. Niks ten nadele van jou, als niemand het eerder aan je verteld heeft, kun jij dat ook niet weten natuurlijk. Maar sla html bestanden op als zodanig. Dan kunnen goeie browsers zo ook laden ;)

Ik weet al aardig wat over Computers :Y

maar dit is nieuw voor mij, (bedankt voor de tip!)

en ja het klopt, want ik heb mijn Bassie en Adriaan site bij members.lycos

en als ik dan htm of html, zou toestaan, krijg ik een banner, en dat is ook niet altijd even prettig! maar in iedergeval bedankt voor het uitleggen, ^O^

zo zie je maar weer dat je nooit uitgeleerd raakt, :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Bassie & Adriaan in de auto (natuurlijk in de serie van de diamant)dat ze naar "de uitnodiging" gaan zou normaal het liedje van Mac Bassie moeten zijn in de plaats van Een wereldreis van een clown

Waarom dat ze dat lied van hebben met Mac Bassie hebben vervangen met Een wereldreis van een clown

Weet er iemand waarom ze dat hebben gedaan

leuk om te weten : In de zelfde afl. in het liedje Een wereldreis van een clown op laaste zie je Bassie op een Ollifant zitten , wel dat is een schoenen winkel

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okay, Frey was me voor ;)

IMDB kan het fout hebben (net zoals met Guus Verstraete) maar het is niet waarschijnlijk.

Is Guus Vestraete dan later dan 1994 overleden? Of leeft hij nog steeds? Of is hij in een ander jaar geboren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij Bassie & Adriaan in de auto (natuurlijk in de serie van de diamant)dat ze naar "de uitnogigiging" gaan zou normaal het liedje van Mac Bassie moeten zijn in de plaats van Een wereldreis van een clown

Inderdaad vreemd als je het zo bekijkt. Mac Bassie sluit immers beter aan op de uitleg van Adriaan over het Schotse ruitenjasje van Bassie, dat aan het liedje vooraf gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is Guus Vestraete dan later dan 1994 overleden? Of leeft hij nog steeds? Of is hij in een ander jaar geboren?

Er zijn er twee. volgens mij is degene die de eerste paar b&a series regisseerde guus verstraete jr. dat is de man van simone kleinsma

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb al verschillende keren geprobeerd om die foute info op IMDB te verbeteren, maar het lijkt wel of ze niet willen luisteren... :N

*bas* Ach, denk maar zo: Ze zijn van tante lotje getikt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Diamantair, ook een rol die Paul goed deed, met al meteen zijn bekende mimiek, let vooral op het moment dat B&A net zijn gearresteerd en Paul achterblijft in het straatje :)

Overigens ook te zien in de Huilende Professor (OT) de manier waarop hij Joris en consorte soms de deur uitwerkt is precies dezelfde als de manier waarop de Baron dat met zijn 'helpers' doet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand wat dit is? Een enkele videoband van de Diamant, uitgegeven door Bridge. Die bestaan tegenwoordig toch aleen op dubbelbox?

linksboven

65158.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand wat dit is? Een enkele videoband van de Diamant, uitgegeven door Bridge. Die bestaan tegenwoordig toch aleen op dubeelbox?

linksboven

65158.jpg

Jip die wou ik ook kopen , hoe lang duurt die

volgens mij is hij in blokker gekocht

ze hebben hem maar 2 maanden verkocht en zijn dan aan de dubbelbox begonnen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Deze boevenbaas (Frans Kokshoorn) is eigenlijk nog het verst gegaan in zijn wraak op B&A en eerlijk is eerlijk, hij slaagde er bijna nog in ook om zijn wraak helemaal compleet te maken. Had hij kunnen weten dat er een clown zo slim was een knopje van een videorecorder in te drukken op het moment dat hij zijn actie omtrent de verkleedpartij van B1 en B2 uitlegde...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Baron ging in de Kroon toch ook ver. Hij had alleen ergens anders moeten bellen want dan had Adriaan de trein niet gehoord en waren ze niet bij het kasteel uitgekomen, en dan hadden ze niet de kaart gevonden en hadden ze de boeven niet kunnen vinden en zaten de boeven in het buitenland en dan zou iedereen nog denken dat B & A er met het losgeld vandoor waren gegaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron ging in de Kroon toch ook ver. Hij had alleen ergens anders moeten bellen want dan had Adriaan de trein niet gehoord en waren ze niet bij het kasteel uitgekomen, en dan hadden ze niet de kaart gevonden en hadden ze de boeven niet kunnen vinden en zaten de boeven in het buitenland en dan zou iedereen nog denken dat B & A er met het losgeld vandoor waren gegaan ;)

Ok daar heb je gelijk in, maar de wraak van de Boevenbaas was ultiemer omdat B&A in De Diamant door iedereen met de nek werden aangekeken en zelfs door het circuspubliek werden uitgejoeld. Dit is in de Kroon niet gebeurd. Adjudant Van der Steen verdacht ze wel even van het stelen van het losgeld, maar daar werden B&A niet door veel mensen op aangekeken, dus de wraak in de Diamant was groter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ok daar heb je gelijk in, maar de wraak van de Boevenbaas was ultiemer omdat B&A in De Diamant door iedereen met de nek werden aangekeken en zelfs door het circuspubliek werden uitgejoeld. Dit is in de Kroon niet gebeurd. Adjudant Van der Steen verdacht ze wel even van het stelen van het losgeld, maar daar werden B&A niet door veel mensen op aangekeken, dus de wraak in de Diamant was groter.

Dat klopt. En het was heel toevallig dat Bassie met die recorder zat te klooien. Het plan om in de Kroon de boeven te vangen was helemaal voorbereid ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook erg komisch om te zien in deze serie, als *b1* roept dat het vliegtuig er weer aankomt. Ze rennen dan (versneld) weg. B1 heeft dan zo'n opvallend grappig loopje!

Ja handen langs zn zij, zonder ze uitbundig te zwaaien (dit is zacht uitgedrukt ;) )

Ik schat Wil Sibbelee in deze serie trouwens op een jaar of 60

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha , dat is inderdaad wel lachen.

Wat ik ook wel grappig vind is het stuk dat ze de diament gaan ruilen met de boefjes. Met al die opmerkingen van Bassie zoals : en een beetje snel jochie!

En dan daarna met dat vuurwerk _O-

Zeer komisch ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha , dat is inderdaad wel lachen.

Wat ik ook wel grappig vind is het stuk dat ze de diament gaan ruilen met de boefjes. Met al die opmerkingen van Bassie zoals : en een beetje snel jochie!

En dan daarna met dat vuurwerk _O-

Zeer komisch ...

Welkom op dit forum, plaatsgenoot! *O* (Ja, ik woon ook in Vlaardingen!)

Ik vind in deze serie vooral briljant met die TV in aflevering 2. Als BB B&A op tv ziet pakt ie zijn sigaren en dan zeggen B1 en B2 wanhopig:

*b1* *b2oud* Niet doen baas, zo gaat die TV...

(TV ontploft)

*b1* *b2oud* ...stuk baas!

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me nog goed herinneren dat we de diamant zaten te kijken toen onze tv stuk ging. Toen hebben we een hele oude zwart-wit tv van zolder gehaalt en gaan kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...