Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant


Aanbevolen berichten

Wat ik ook wel grappig vind is het stuk dat ze de diament gaan ruilen met de boefjes. Met al die opmerkingen van Bassie zoals : en een beetje snel jochie!

Briljante scène inderdaad. Die Boevenbaas die beteutert zegt: "Hij zegt jochie tegen me!" en B1 daarna adrem: "Ja jochie, eh ja baas"

Prachtige quote!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Kan jij dan met een dvd-speler screenshots maken?

Nee, maar er zit een dvd-speler in mijn laptop, :P

en die dvd bekijk ik via power-dvd ;)

waarmee ik ook screenshots kan maken _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Briljante scène inderdaad. Die Boevenbaas die beteutert zegt: "Hij zegt jochie tegen me!" en B1 daarna adrem: "Ja jochie, eh ja baas"

Prachtige quote!

Waarom zijn ze eigenlijk met de BB en zo gestopt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter?

Er kloppen heel veel dingen niet op http://www.filmkeuze.nl . Zo staat er geen sterftejaar bij Paul Meyer (de boevenbaas uit De sleutel) en geen geboortejaar bij Frans Kokshoorn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op een internetsite gekeken over dvd releases: daar staat bijv. bij dat de kroon 3 uur duurt, professor: 2 uur 55 minuten. maar bij de diamant staat 5 uur 30 minuten! Wie weet hoe dit kan? de serie is toch veel korter?

Da's gewoon fout. De serie duurt echt niet zo lang, al hadden ze er twintig scenes uitgehaald. Maar er klopt wel meer niet op die site, dus...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld.

Ik wist het.. Ik wist het.. ik kende hem nog ergens anders van. Jezus wat heb ik die film vaak gekeken. Flodder vond ik nou nog eens écht cool! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films.

Welke rol speelde hij in Floris? Welke aflevering?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag vond ik op internet nog wat info over de boevenbaas uit de Diamant. Hij is geboren in 1920, maar of hij nog leeft, weet ik niet. Frans Kokshoorn, zoals hij heet, heeft verder ook nog in de eerste Flodderfilm de baas van Sjakie (wethouder) gespeeld. Daarnaast was hij te zien in Ciske de Rat, Floris en nog veel meer series/films.

Vast en zeker hier gekeken ;)

http://www.imdb.com/name/nm0463806/

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frans Kokshoorn speelde ook in de serie 'De Fabriek' namelijk de rol van Voorst. In dezelfde serie was trouwens ook nog een (op dat moment stuk jongere) Paul van Gorcum te zien als een vrij louche boekhouder.

Klopt als een bus. Moet je de IMDB profielen er nog maar eens op naslaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Me broertje heeft hem laatste gekocht op dvd, het blijft echt een geweldige serie.

Vooral de rodelbaan is heeerlijk (O)

Jaa als B2 eraf valt en dan er weer op gaat alleen dan achterstevoren _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo:

Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat)

Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het.

Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo:

Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat)

Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het.

Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat.

Dat wil ik wel eens zien!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de Boevenbaas in Floris gezien, voor die 5 secondeen dat hij er in zit dan. Het gaat ongeveer zo:

Floris looft de bijzandtijnse beker uit voor iemand (iets doet, maar ben vergeten wat)

Vervolgens zegt de BB dat hij denkt dat dat ding nep is ofzo. Dat is het.

Schandebakkertje uti de Plaaggeest zit er ook in, die wordt zijn huis uit getrapt door een piraat.

De BB zit in het stukje als Floris in het kasteel gaat waar de beker dan is. De BB is dan de poortwachter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maak even een link, En je hoeft het niet te vinden, Het is zo! ;)

Brandende Caravan

http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=82

En geen 'Brandende Caravan'!

http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=83[/b]

Toch is het niet dezelfde caravan. Op de onderste foto is Adriaan de afbeelding van Bassie op een caravan aan het schilderen. In de serie is dat de caravan die ze kochten toen de andere was afgebrand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou.. Maar er zit ook lekker veel verschil in he!

Ze probeerden kennelijk een zelfde soort caravan te kopen vanwege de herkenbaarheid. Iedereen weet hoe de B&A caravan eruit ziet, dus wellicht namen ze daarom weer zo'n model.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze probeerden kennelijk een zelfde soort caravan te kopen vanwege de herkenbaarheid. Iedereen weet hoe de B&A caravan eruit ziet, dus wellicht namen ze daarom weer zo'n model.

het is gewoon een stuk decor, wat ze hebben geschilderd als caravan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zoals het clubgebouw dus. Al was dat tijdens de "gewone" staat ook een decor en de caravan was geen studio/decor. Maar wel tijdens de brand natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kunt een afgebrande caravan toch ook niet hergebruiken, Antonio? Dus het kan nooit dezelfde zijn. Of bedoel je dat niet?

Nee ik bedoelde te zeggen dat de bewering van Raiders99 niet klopte. Hij suggereerde dat de brandende caravan en de caravan die Adriaan aan het schilderen was dezelfde is, maar dat klopt dus niet omdat die ene caravan afgebrand is en de caravan die Adriaan aan het schilderen een nieuwe is, zodat die kan verschillen met de brandende caravan.

Bij de tweede serie links van Raiders99 is er wel sprake van dezelfde caravan. Inderdaad, daar zit wat verschil in de Bassie afbeeldingen, dus dan klopt het toch wel.

En ja, ik weet dat het decor is, maar ik heb het gewoon caravan genoemd omdat het tenslotte een caravan moet voorstellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat me trouwens opvalt is dat de Datsun Laurel van de boeven die tegen een boom aanrijdt dezelfde Datsun is waarmee ze later naar de vesting Naarden rijden (zie kenteken). Hebben ze dan die scene in vesting Naarden eerder opgenomen dan de scene waarin de Datsun tegen de boom aanrijdt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat me trouwens opvalt is dat de Datsun Laurel van de boeven die tegen een boom aanrijdt dezelfde Datsun is waarmee ze later naar de vesting Naarden rijden (zie kenteken). Hebben ze dan die scene in vesting Naarden eerder opgenomen dan de scene waarin de Datsun tegen de boom aanrijdt?

Lijkt me wel. Weinig kans dat ze de Datsun EERST tegen een boom rijden en daarna deukvrij naar Naarden ;) Films en series worden vrijwel nooit in dezelfde volgorde opgenomen als uitgezonden, vandaar die leuke continuiteitsfouten. Dit is trouwens wel een goof waard, help me even onthouden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...