Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant


Aanbevolen berichten

[..]

Ik dacht dat je B&A wel van de andere kant eronderdoor zag rijden :?

Neen, zij rijden juist het centrum in. Het winkeltje op de huidige foto, die nieuwe, zit vóór de patrijspoort als je richting centrum gaat. En aangezien die andersom zit, gaan B&A dus de andere kant op. En dat klopt ook, want dat witte huis op de achtergrond staat nu nog steeds langs de Cauberg 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

???

Blijkbaar niet. Ik weet ook niet welke achterkant je bedoelt.. Het stuk met de nummerplaat en de remlichten, of de kant waar geen deur in zit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat er van de kant zonder deur geen foto's zijn. Die heb ik volgens mij nooit op tv gezien. Misschien een keer tijdens het rijden ofzo. Zal eens kijken of er een shot is van de achterkant.

Moet je eens kijken bij de serie met de *professor*.

Op een gegeven moment is *joris* bij de achterkant van de caravan.

Misschien dat het helpt met zoeken!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sinds een hele tijd eindelijk weer eens De Diamant gekeken, die ik sinds kort op DVD heb, en hij is eigenlijk toch wel erg stoer. Ja, ik mis de Baron en de humor tussen B2 en VJ... maar het is wel vet spannend.

Grappig dat ik dat niet eerder had gemerkt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Moet je eens kijken bij de serie met de *professor*.

Op een gegeven moment is *joris* bij de achterkant van de caravan.

Misschien dat het helpt met zoeken!!

De huilende *professor* is een ander topic dan de Diamant ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij zit er ook nog iets fout aan de deze serie, op het einde wil de politie B&A arresteren en de boeven laten gaan, maar dat klopt niet!

De boeven moeten ze per definitie arresteren want deze zijn gewoon uitgebroken uit de gevangenis, waarvoor ze eigenlijk nog extra straf verdienen.

Bovendien als vingerafdrukken niet kloppen kunnen B&A niet worden aangehouden, er zijn sowieso nog getuigen die ze in die dierentuin zouden hebben gezien, dus B&A zouden sowieso niet lang kunnen worden vastgehouden en de boeven wel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zit er ook nog iets fout aan de deze serie, op het einde wil de politie B&A arresteren en de boeven laten gaan, maar dat klopt niet!

De boeven moeten ze per definitie arresteren want deze zijn gewoon uitgebroken uit de gevangenis, waarvoor ze eigenlijk nog extra straf verdienen.

Deze zouden inderdaad ook opgepakt moeten worden ja, was me nog niet eens opgevallen. 8-)

Bovendien als vingerafdrukken niet kloppen kunnen B&A niet worden aangehouden, er zijn sowieso nog getuigen die ze in die dierentuin zouden hebben gezien, dus B&A zouden sowieso niet lang kunnen worden vastgehouden en de boeven wel!

'B&A' zijn ook gezien in het museum, de echte *bas* & *adriaan* hadden de diamant ook...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zit er ook nog iets fout aan de deze serie, op het einde wil de politie B&A arresteren en de boeven laten gaan, maar dat klopt niet!

De boeven moeten ze per definitie arresteren want deze zijn gewoon uitgebroken uit de gevangenis, waarvoor ze eigenlijk nog extra straf verdienen.

Bovendien als vingerafdrukken niet kloppen kunnen B&A niet worden aangehouden, er zijn sowieso nog getuigen die ze in die dierentuin zouden hebben gezien, dus B&A zouden sowieso niet lang kunnen worden vastgehouden en de boeven wel!

Ja, precies. Langer dan zes dagen voorarrest had er niet ingezeten, maar dan hadden de boeven de diamant verkocht, want erg competent is de politie niet daar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sinds een hele tijd eindelijk weer eens De Diamant gekeken, die ik sinds kort op DVD heb, en hij is eigenlijk toch wel erg stoer. Ja, ik mis de Baron en de humor tussen B2 en VJ... maar het is wel vet spannend.

Grappig dat ik dat niet eerder had gemerkt ;)

Je bent nooit te oud om nieuwe dingen op te merken Wonderer ;)

En je vroeg je nog wel af waarom ik De Diamant op 2 had gezet in mijn top 9. Inderdaad een topserie, waar de Kroon qua spanning niet aan kan tippen :) .

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bent nooit te oud om nieuwe dingen op te merken Wonderer ;)

En je vroeg je nog wel af waarom ik De Diamant op 2 had gezet in mijn top 9. Inderdaad een topserie, waar de Kroon qua spanning niet aan kan tippen :) .

Nou... dat zou ik niet te hard zeggen. De Kroon staat nog steeds aan de top. Tja, de Diamant heeft nou eenmaal niet de Baron O+ Het verhaal is ook iets geolieder. Maaaar... de Diamant is ook tof ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maaaar... de Diamant is ook tof ;)

Alle series zijn tof. Toch vind ik het einde van de Diamant ietwat voorspelbaar. Je ziet heel duidelijk dat *bas* met zo'n recorder aan het klooien is en je kan wel raden wat er daarna gebeuren. Maar het is en blijft leuk haha :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

en trouwens dat stukje in het museum met *b2oud*

als *bas*

en de adriaan is gewoon de echte!!!

want als adriaan en b2 uit het museum rennen

zie je een stukje later weer b1 rennen in het pak

van adriaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alle series zijn tof. Toch vind ik het einde van de Diamant ietwat voorspelbaar. Je ziet heel duidelijk dat *bas* met zo'n recorder aan het klooien is en je kan wel raden wat er daarna gebeuren. Maar het is en blijft leuk haha :D

Precies! en Bassie is nu eens een keer degene die zorgt dat de boefjes worden aangehouden. Eindelijk is ie een keer slim maar niet dom geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
en trouwens dat stukje in het museum met *b2oud*

als *bas*

en de adriaan is gewoon de echte!!!

want als adriaan en b2 uit het museum rennen

zie je een stukje later weer b1 rennen in het pak

van adriaan!

Ja, B1 met die foute pruik!

De eerste keer had ik het trouwens helemaal niet door. Op zich doen ze het wel goed. Ik kan het me zo gauw niet herinneren, maar komen B1 en Adriaan ooit samen in beeld? Ik heb het vermoeden dat Wil Sibbelee minstens een halve kop groter is. Maar dat kan ook komen omdat hij zo ontzettend mager is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu het toch over B1 gaat: die heeft ook wel een héél aparte manier van rennen. Iedere keer als ik die B&A-achtervolgen-"B&A"-scene zie, moet ik er weer geweldig om lachen, en ook op andere plaatsen is het wel te merken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan het me zo gauw niet herinneren, maar komen B1 en Adriaan ooit samen in beeld? Ik heb het vermoeden dat Wil Sibbelee minstens een halve kop groter is. Maar dat kan ook komen omdat hij zo ontzettend mager is.

Samen in beeld komen ze nauwelijks. Alleen in de stationshal in de slotaflevering van de sleutel, maar dat is moeilijk te zien omdat er een hele groep bij elkaar staat. In de Diamant is het ook moeilijk te zien, want je ziet ze niet bij elkaar staan, maar steeds apart. In de tv zaak zit Adriaan op de grond en is het verschil in lengte ook niet te zien.

Maar ik dacht ook dat Wil Sibbelee langer was. In elk geval is zijn postuur anders, dat zie je ook wel als *b1* verkleed als Adriaan wegrent met de Bassie / *b2oud* . Daarnaast loopt hij ook een stuk houteriger, maarja niemand rent zo dynamisch als *adriaan* in z'n jonge jaren natuurlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan het me zo gauw niet herinneren, maar komen B1 en Adriaan ooit samen in beeld? Ik heb het vermoeden dat Wil Sibbelee minstens een halve kop groter is. Maar dat kan ook komen omdat hij zo ontzettend mager is.

In de Plaaggeest komen Wil Sibbelee (hier als hoofdagent) en Adriaan samen in beeld. Adriaan staat dan met de agent te praten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu het toch over B1 gaat: die heeft ook wel een héél aparte manier van rennen. Iedere keer als ik die B&A-achtervolgen-"B&A"-scene zie, moet ik er weer geweldig om lachen, en ook op andere plaatsen is het wel te merken.

Rent *b1* niet steeds met z'n handen naast z'n lichaam, terwijl hij in de "B&A" scène net met z'n ermen wat zwaai? ( Kan mis zijn hoor, maar dacht zoiets )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rent *b1* niet steeds met z'n handen naast z'n lichaam, terwijl hij in de "B&A" scène net met z'n ermen wat zwaai?

Dat rennen met die handen naast z'n lichaam klopt wel. Let bijvoorbeeld maar eens op die versnelde scène als het vliegtuigje er weer aankomt. Wil Sibbelee rent dan met opgetrokken schouders en z'n armen langs z'n lijf. Zwaaien met z'n armen deed hij daar zeker niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat rennen met die handen naast z'n lichaam klopt wel. Let bijvoorbeeld maar eens op die versnelde scène als het vliegtuigje er weer aankomt. Wil Sibbelee rent dan met opgetrokken schouders en z'n armen langs z'n lijf. Zwaaien met z'n armen deed hij daar zeker niet.

:@ Sorry, foutje, moet kunnen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bent nooit te oud om nieuwe dingen op te merken Wonderer ;)

En je vroeg je nog wel af waarom ik De Diamant op 2 had gezet in mijn top 9. Inderdaad een topserie, waar de Kroon qua spanning niet aan kan

tippen :) .

Wonderer, jij merkt ook echt alles op hé :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wonderer, jij merkt ook echt alles op hé :Y

Ach, wat kan ik zeggen. Ik ben gewoon geniaal. Je kunt wel zeggen, zeer geniaal, in alle bescheidenheid. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is Bassie's fantasie, dus dat kan gebeuren.

Nee, da's onzin. Als je fantaseert dat je een musketier bent, ga je er geen auto's bij verzinnen. Ook niet als je Bassie heet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*bas* Ik stootte me aan de punt van de hooiberg.

*adriaan* Met kapsones bij het musketiersstukje.

*adriaan* Ik snap veel maar daar snap ik niets van.

Ehm :? Dit vind jij leuke stukjes of zo? Ik snap het niet zo goed. En waarom vind je ze dan leuk, want dat snap ik ook niet. En ik snap veel, maar daar snap ik niks van. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat van de punt van de hooiberg zegt Bassie als hij zich stoot tegen de gestolen spullen van de boeven in Valkeburg.

En als Bassie de veters vastmaakt van de bewakers bij de brug.

Dan zegt Adriaan dat hij veel snapt maar dat hij daar niets van snapt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat van de punt van de hooiberg zegt Bassie als hij zich stoot tegen de gestolen spullen van de boeven in Valkeburg.

En als Bassie de veters vastmaakt van de bewakers bij de brug.

Dan zegt Adriaan dat hij veel snapt maar dat hij daar niets van snapt.

Kleine opmerking : Bassie bindt een touw rond de middels van de bewakers op de brug, hij bindt niet hun veters vast.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had nog een vraag over de diamant die een van jullie hier op het forum wel zal kunnen beantwoorden. Ik ben op tweedehands en op veilingsites druk aan het zoeken naar de originele banden van B&A uitgegeven door CNR en dat lukt me ook al aardig maar er is een ding waar ik nog niet achter ben. Ik ben een adverteerder tegengekomen die van de diamant zowel een originele(?) versie van 170 minuten (die uit 2 banden bestaat) heeft aangeboden maar ook een originele versie van tv van 90 minuten (niet van tv opgenomen maar komt gewoon uit de winkel). Weet 1 van jullie welke van de 2 de versie van CNR is?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had nog een vraag over de diamant die een van jullie hier op het forum wel zal kunnen beantwoorden. Ik ben op tweedehands en op veilingsites druk aan het zoeken naar de originele banden van B&A uitgegeven door CNR en dat lukt me ook al aardig maar er is een ding waar ik nog niet achter ben. Ik ben een adverteerder tegengekomen die van de diamant zowel een originele(?) versie van 170 minuten (die uit 2 banden bestaat) heeft aangeboden maar ook een originele versie van tv van 90 minuten (niet van tv opgenomen maar komt gewoon uit de winkel). Weet 1 van jullie welke van de 2 de versie van CNR is?

'Vroger' had je ook het hele verhaal op een korte videoband, ik denk dat die video vn 90 minuten dus weer een ingekort verhaal is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik al weet welke door CNR is uitgegeven, op de startpost in dit topic staat een afbeelding van een band waarop staat: anderhalf uur lang kijkplezier. Dit is ook de band waarvoor reclame wordt gemaakt bij het voorstukje op de CNR banden (zelfde voorkant).

Ik heb zelf ook nog de DVD van 180 minuten liggen en daar zitten een heleboel stukjes van de droomwereld van Bassie in, naar mijn idee een beetje erg veel. Zouden die er bij de CNR-band uitgehaald zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De versie van 90 minuten is van CNR. Daar zijn, aangezien de hele serie 180 minuten duurt, niet alleen de droomwerelden uitgehaald, maar ook nog een heleboel andere scenes. Op de hier genoemde dubbelbox zijn alleen de droomwerelden verdwenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nu alweer niet...diamant is klaar en komt de plaaggeest ipv *professor* *joris*

Ik denk omdat ze met de schatkaart net om 23:25 zijn begonnen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...