Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan: nieuwe nieuwe DVD-versies?


Aanbevolen berichten

Kennelijk vond men bij Bridge dat er wel weer genoeg tijd is verstreken sinds de uitgave van de "luxe" dubbel-DVD-versies van de series, want ik kom er nu bij toeval achter dat ergens eind vorig jaar de Plaaggeest en de Sleutel weer eens in een nieuw jasje zijn gestoken (ditmaal wel weer gewoon op één schijfje) en zo aan hun derde respectievelijk vierde leven op DVD zijn begonnen.

Ik heb het dan over deze uitgaves:

http://static.bartsm...300/0469079.jpg

http://static.bartsm...300/0469081.jpg

Wat is nu het nut van dit topic? Ten eerste om er eens achter te komen of ik de enige ben die tot vandaag niet eens in de gaten had dat deze versies bestonden. Ten tweede om, zeker met de vorige uitgaves in het achterhoofd, de vormgevers een héél voorzichtig complimentje te geven dat er nu toch (in ieder geval op basis van deze twee) duidelijk voor één lijn is gekozen. En ten derde, om weer eens de ruimte te geven aan ouderwetse speculatie :P

Zal men het volhouden om de hele reeks af te maken? En op wat voor termijn? Weet iemand eigenlijk wanneer deze twee precies zijn uitgebracht, en of er nog meer aan zitten te komen? En wie deelt mijn mening dat deze vormgeving niet helemaal onaardig is?

Barst los :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het uberhaupt interessant dat er een 40.000e heruitgave van hetzelfde materiaal is, maar deze keer nog verder gecomprimeerd zodat het op 1 dvd past? Wat mij betreft niet. Niet zolang er niets nieuws op te vinden is.

Goed, ik had er bij kunnen vermelden dat ik deze nieuwe versies zelf ook nog niet heb aangeschaft, en dat ik daar ook geen reden toe zie zolang de DVD's die ik nu heb nog in werkende staat verkeren, maar dat was het punt van het topic niet :P

Het is veel meer bedoeld in de geest van het topic dat we hier ooit hadden over de "luxe" versies: wat is er mooi en minder mooi aan, wie heeft ze wél aangeschaft, wist iemand eigenlijk wel dat ze bestonden...ik miste het ouderwetse speculeren een beetje. Dus dat.

Oh, en meer gecomprimeerd dan de eerste versies zullen deze niet zijn, want die stonden al op één schijfje, maar dat terzijde ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit zijn volgensmij precies dezelfde uitgaves als die van de Europa-boxen met zo'n klein funboekje erin. Ik had deze namelijk vergeleken qua cover zeg maar en ik vind wel dat ze een beetje op elkaar lijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ze volgens jou op elkaar lijken, hoeven ze niet gelijk te zijn aan de Europa-uitgaven ;)

Ik heb ze enkele maanden geleden al gespot in de Free Record Shop voor 4,99 euro (Jazeker), maar ik was het vergeten te melden. Eerlijk gezegd vind ik het een stuk mooier artwork dan de voorgaande uitgave die met Paint leek te zijn gedaan :')

@djkoelkast: Anno 2001-2004 kwamen de series álleen maar op 1 DVD. Plaaggeest op 1, Sleutel op 1 (Jazeker, zelfs die eerste uitgave met de verloren aflevering was op één schijfje, de disc was toen ook wel echt vol), Diamant op 1, Professor op 1, Schatkaart op 2 (2 delen), Kroon op 1, Verzonken stad op 1... Europa op 6 (Later 3) en Amerika weer op 2. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ze volgens jou op elkaar lijken, hoeven ze niet gelijk te zijn aan de Europa-uitgaven ;)

Ik heb ze enkele maanden geleden al gespot in de Free Record Shop voor 4,99 euro (Jazeker), maar ik was het vergeten te melden. Eerlijk gezegd vind ik het een stuk mooier artwork dan de voorgaande uitgave die met Paint leek te zijn gedaan :')

@djkoelkast: Anno 2001-2004 kwamen de series álleen maar op 1 DVD. Plaaggeest op 1, Sleutel op 1 (Jazeker, zelfs die eerste uitgave met de verloren aflevering was op één schijfje, de disc was toen ook wel echt vol), Diamant op 1, Professor op 1, Schatkaart op 2 (2 delen), Kroon op 1, Verzonken stad op 1... Europa op 6 (Later 3) en Amerika weer op 2. :P

alleen kan niks tippen aan de ouderwetse CNRcovers :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar daar hadden we het niet over.

Hmm toch benoemde je in je vorige post het volgende;

Ik heb ze enkele maanden geleden al gespot in de Free Record Shop voor 4,99 euro (Jazeker), maar ik was het vergeten te melden. Eerlijk gezegd vind ik het een stuk mooier artwork dan de voorgaande uitgave die met Paint leek te zijn gedaan :')

Dus op die zin reageerde ik in feite, niet op de grotere lap tekst over de volle dvdtjes :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening hierover is simpel;

Ik vind het onnodig dat er een zoveelste uitgave komt van alle series, die notabene ook nog eens spuuglelijk zijn.

Waar zijn alle officiele logo's van de titels van de series? Inderdaad, die hebben ze weggehaald (ook als je ze nu uitgezonden ziet worden op televiesie hebben ze de logo's er volledig uitgesloopt. Zonde! Die DVD-uitgaven waren voor mij de enige echte mooie lay-outs.

Wat is de volgende stap? Blue-ray?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening hierover is simpel;

Ik vind het onnodig dat er een zoveelste uitgave komt van alle series, die notabene ook nog eens spuuglelijk zijn.

Waar zijn alle officiele logo's van de titels van de series? Inderdaad, die hebben ze weggehaald (ook als je ze nu uitgezonden ziet worden op televiesie hebben ze de logo's er volledig uitgesloopt. Zonde! Die DVD-uitgaven waren voor mij de enige echte mooie lay-outs.

Wat is de volgende stap? Blue-ray?

Voor een blu-ray release moeten ze alle originele filmbeelden opnieuw in HD formaat digitaliseren, ik zie het niet gebeuren. Bovendien blijft het 4:3 en wie gaat er nou naar HD kijken waar een derde van het beeld mist.

Volgens mij is het ook onmogelijk rendabel te krijgen, want er gaat zo ongelooflijk veel uur in zitten dat het nooit uit kan.

Tenzij ze gewoon de boel digitaal oprekken en op blu-ray plempen, maar ook dat vind ik onwaarschijnlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor een blu-ray release moeten ze alle originele filmbeelden opnieuw in HD formaat digitaliseren, ik zie het niet gebeuren. Bovendien blijft het 4:3 en wie gaat er nou naar HD kijken waar een derde van het beeld mist.

Volgens mij is het ook onmogelijk rendabel te krijgen, want er gaat zo ongelooflijk veel uur in zitten dat het nooit uit kan.

Tenzij ze gewoon de boel digitaal oprekken en op blu-ray plempen, maar ook dat vind ik onwaarschijnlijk.

Ik zal er niet raar van opkijken als het er wel komt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt me tegen dat ze destijds de masterbanden van de professor díe ze destijds van die verzamelaar hebben teruggekregen niet in een DVD-uitgave hadden geplempt ala de Verloren aflevering-uitgave.

...Zelfs Beeld & Geluid's zendlijnregistraties van alle losse afleveringen zijn verdorie in betere kwaliteit dan de Penta-rips die ze nu van de professor hebben gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...Zelfs Beeld & Geluid's zendlijnregistraties van alle losse afleveringen zijn verdorie in betere kwaliteit dan de Penta-rips die ze nu van de professor hebben gemaakt.

Is het voor Beeld & Geluid eigenlijk wel mogelijk om dat nog openbaar te maken? Of zit iemand daar gewoon niet op te letten wie er allemaal rechthebbende zijn? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het voor Beeld & Geluid eigenlijk wel mogelijk om dat nog openbaar te maken? Of zit iemand daar gewoon niet op te letten wie er allemaal rechthebbende zijn? :P

Het schijnt dat je de afleveringen gewoon kan bestellen voor 34,95 euro per uitzending. Je kan ze sowieso in de Media-experience bekijken, alle afleveringen van de professor (en ook andere series). Kwaliteit is gewoon goed. Ze namen destijds in uitzendkwaliteit ook altijd de zendlijn op dus geen problemen daar ;) Bij Oppassen!!! en Q&Q werd voor de DVD-release ook gebruik gemaakt van Beeld & Geluid, waardoor je af en toe logo's in beeld zag... Alleen bij beiden kwam dat ook door een uitzending uit de jaren '90, maar B&A is gewoon zonder logo's. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het schijnt dat je de afleveringen gewoon kan bestellen voor 34,95 euro per uitzending. Je kan ze sowieso in de Media-experience bekijken, alle afleveringen van de professor (en ook andere series). Kwaliteit is gewoon goed. Ze namen destijds in uitzendkwaliteit ook altijd de zendlijn op dus geen problemen daar ;) Bij Oppassen!!! en Q&Q werd voor de DVD-release ook gebruik gemaakt van Beeld & Geluid, waardoor je af en toe logo's in beeld zag... Alleen bij beiden kwam dat ook door een uitzending uit de jaren '90, maar B&A is gewoon zonder logo's. :)

dat klopt inderdaad,... maar toch zeer duur hoor,...voor een kwartiertje of 5 min pipo de clown betaal je al 32 euro hihihi beeld en geluid...duur duur duur *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, maar je moet ook geen 5 minuten Pipo de clown via Beeld & Geluid kopen, hihihi :')

neen dat koop ik niet, *) ik stel maar een voorbeeld eh hihihi

aangepast door djkoelkast
Dubbele quote
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...