Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja dat heb ik ook vandaag gezien.

Erg leuk stukje vlak voor dat ze dat club huis in brand steken.

Dat vond ik vroeger altijd hééél gemeen van die schurken. Nu eigenlijk ook nog hoor :P

Nee ik vind het alleen zielig voor Bassie en Adriaan .

Die B&A boys vind ik een beetje bijdehande kwaai jongens

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die B&A boys vind ik een beetje bijdehande kwaai jongens

Ja en met een spraakgebrek

Abadacraba :?

Ze konden sowieso niet acteren. Benieuwd waar ze die gosertjes vandaan hebben. Vast niet de plaatselijke toneelclub.

Toch lijkt het me leuk om er weer eens een paar op te sporen. Kijken wat ze te vertellen hebben. Die moeten toch al in de dertig zijn, lijkt me?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die B&A boys vind ik een beetje bijdehande kwaai jongens

Ja en met een spraakgebrek

Abadacraba :?

Ze konden sowieso niet acteren. Benieuwd waar ze die gosertjes vandaan hebben. Vast niet de plaatselijke toneelclub.

Toch lijkt het me leuk om er weer eens een paar op te sporen. Kijken wat ze te vertellen hebben. Die moeten toch al in de dertig zijn, lijkt me?

reeks uit 85

jongentjes +- 10jaar oud

dus rond de 30 ja

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die brabander vind ik trouwens nog het ergst ( Niks tegen brabanders).

hij bedenkt een plan en *bas* & *adriaan* hebben zo goed hard om ook nog een voetbal club opterichten ook.

Volgens mij mis ik iets... Brabander? En ik denk dat je hart bedoelt, want anders loopt die zin niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt mij op dat veel muziek, waaronder ''Magnetic Fields I'' mijn favoriet, er bij alle 'DVD's uitgehaald is! :( Behalve hier bij de Schatkaart, althans bij het tweede deel als de boeven het pakhuis ingaan. Zie link #1. Maar in het begin bij de eerste ontmoeting van de boeven met B&A tijdens hun inbraak is dit nummer vervangen. Daarnaast is er ook nog het gave gitaarnummer waarvan de naam/artiest nog steeds niet bekend is. Tevens dat is overal verwijderd, behalve aan het einde als het plan van Adriaan wordt uitgevoerd. Zie link #2. Vind ik toch wel een beetje vreemd: WEL-NIET-WEL-NIET. Alleen het Lanzarote-riedeltje heeft het allemaal overleefd, zeg maar.

http://members.lycos.nl/fmonteban/bassieadriaan/

http://www.bassieenadriaan.nl/fragmenten/schat-achtervolging2.mp3

Met dank aan DJ Koelkast en FreekM! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die brabander vind ik trouwens nog het ergst ( Niks tegen brabanders).

hij bedenkt een plan en *bas* & *adriaan* hebben zo goed hard om ook nog een voetbal club opterichten ook.

Volgens mij mis ik iets... Brabander? En ik denk dat je hart bedoelt, want anders loopt die zin niet...

Oeps. en brabander ja al die andere jongens spreken met een duidelijk Rotterdams accent maar er is 1tje bij die heel duidelijk brabants praat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

aadbaron.GIF Japie, pak pen en papier en schrijf alles op wat ik zeg.

*b2* Wazeggie?

aadbaron.GIF Pak pen en papier en schrijf alles op wat ik zeg.

*b2* Waarom laat je Japie dat niet even opschrijven? Die heeft al pen en papier in zijn handen.

aadbaron.GIF Drommels, Drommels en nog eens Drommels!!!

*japie* Baas, ik heb opgeschreven: "Drommels, Drommels en nog eens Drommels." Wat moet ik nu nog meer opschrijven?

aadbaron.GIF Bal gehakt. Frikandel.

*japie* Bal gehakt... Frikandel...

*b2* En voor mij een patat met.

aadbaron.GIF Grr.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt mij op dat veel muziek, waaronder ''Magnetic Fields I'' mijn favoriet, er bij alle 'DVD's uitgehaald is! :( Behalve hier bij de Schatkaart, althans bij het tweede deel als de boeven het pakhuis ingaan. Zie link #1. Maar in het begin bij de eerste ontmoeting van de boeven met B&A tijdens hun inbraak is dit nummer vervangen. Daarnaast is er ook nog het gave gitaarnummer waarvan de naam/artiest nog steeds niet bekend is. Tevens dat is overal verwijderd, behalve aan het einde als het plan van Adriaan wordt uitgevoerd. Zie link #2. Vind ik toch wel een beetje vreemd: WEL-NIET-WEL-NIET. Alleen het Lanzarote-riedeltje heeft het allemaal overleefd, zeg maar.

http://members.lycos.nl/fmonteban/bassieadriaan/

http://www.bassieenadriaan.nl/fragmenten/schat-achtervolging2.mp3

Met dank aan DJ Koelkast en FreekM! ^O^

Misschien omdat ze wel doorhadden dat dit gewoon een beresterk nummer is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat natuurlijk ook heel leuk is als de B&A boys een penalty tegen krijgen en als trainer Lara zo kwaad is dat ze een hap uit de scheids neemt .

Denk dat alle profclubs een hond als trainer moeten hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat natuurlijk ook heel leuk is als de B&A boys een penalty tegen krijgen en als trainer Lara zo kwaad is dat ze een hap uit de scheids neemt .

Denk dat alle profclubs een hond als trainer moeten hebben.

Die hond heeft wel iets voor het achterwerk van mensen

( misschien nog leuk Poll : In welk achterwerk moet Lara nog eens bijten :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar alleen spijtig dat de rest weg is hé, maarja, we weten wel allemaal dat het komt door de ruzie tss Aad en B&A.

En vergeet Bert Smorenburg niet, he? Hij heeft naar mijn mening goed

vervangende muziekjes gemaakt, dus we mogen eigenlijk niet klagen. O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bert heeft het inderdaad niet slecht gedaan maar het nadeel is dat je een melodie op een bepaald moment van Aad gewent bent. En als je dan een andere krijg ervaar ik het zelf als minder, omdat het niet meteen het echte is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze konden sowieso niet acteren. Benieuwd waar ze die gosertjes vandaan hebben. Vast niet de plaatselijke toneelclub.

Toch lijkt het me leuk om er weer eens een paar op te sporen. Kijken wat ze te vertellen hebben. Die moeten toch al in de dertig zijn, lijkt me?

De B&A Boys waren voetballertjes van een amateurclub uit de buurt van Vlaardingen. Het staat op de aftiteling van de TV afleveringen. Ik denk dat het ook wel op de credits van de dvd staat. Wonderer heeft dus gelijk over dat acteren :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Japie loopt tegen de paal

DIt heb ik altijd een vreemd stukje gevonden, omdat je later na de brand een totaaloverzicht van het terrein waarop het clubgebouw staat (stond) krijgt en de paal dan nergens meer te zien is.

Nee. Zou wel gewoon een extra stukje geweest zijn even verder op op het terrein. Aad zag een paal staan en zei tegen ze broer : Doe je Japie kleding aan ik krijg een geniaale inval. Iets in die richting.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

het clubhuis is gewoon een decor. dat kan je duidelijk zien op de groepsfoto. heb die foto alleen nu even niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

aadbaron.GIF Japie, waarom is die brandkast nog steeds dicht?

*b2* Ja, het is nog licht.

*japie* Ja baas, laat nou Japie effe op zijn gemak dat brandkastje kraken hè.

aadbaron.GIF Niets op het gemak Japie. Maak die brandkast open!

*b2* Ja, we gaan hem slopen.

aadbaron.GIF Ik zei maak die brandkast open.

*b2* Nee nee, ik was voor het raam open te breken en Japie voor de brandkast. Ik wil geen problemen hebben met de vakbond.

aadbaron.GIF Ik zei tegen Japie maak de brandkast open!

*b2* Waarom schreeuw je dan zo tegen mij?

aadbaron.GIF Drommels drommels drommels...

Weer zo'n geniale scène _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

het clubhuis is gewoon een decor. dat kan je duidelijk zien op de groepsfoto. heb die foto alleen nu even niet.

Ja maar wat staat daar dan in de fik ??.

Ook weer een decor dan ofzo ??.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

Ze hebben die scene natuurlijk opgenomen, nadat ze geen scenes meer hoefden te maken rond het clubgebouw

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

Ze hebben die scene natuurlijk opgenomen, nadat ze geen scenes meer hoefden te maken rond het clubgebouw

Indat geval is dat probleem met de paal ook opgelost.

Maar dan staat dus toch dat decor in de brand of niet ??.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me ook afvraag . Is dat clubhuis van de B&A Boys wel echt afgebrand ??. Ik bedoel het 2de clubhuis lijkt er wel heel veel op.

En als het niet is afgebrand wat hebben ze dan gebruikt tijdens de brand stukjes??.

Ze hebben die scene natuurlijk opgenomen, nadat ze geen scenes meer hoefden te maken rond het clubgebouw

Indat geval is dat probleem met de paal ook opgelost.

Maar dan staat dus toch dat decor in de brand of niet ??.

Ja, dat denk ik wel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
*b2* Nee nee, ik was voor het raam open te breken en Japie voor de brandkast. Ik wil geen problemen hebben met de vakbond.

Weer zo'n geniale scène _O_

Ik ben een enorme fan van kinderdingen (series, toneelstukken, films) waarin ook grapjes zitten die alleen voor volwassenen leuk zijn.

Ook die scene in de sleutel met de indianen, of de medicijnman van het ziekenfonds was of particulier _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Indat geval is dat probleem met de paal ook opgelost.

Maar dan staat dus toch dat decor in de brand of niet ??.

Hoezo is dat met die paal ook opgelost? Er is nergens een paal te bekennen op dat voetbal veld.

Er is ook nooit een echt clubhuis geweest. Het was altijd een decor. Ze deden erg hun best om de deur niet te ver open te doen als ze naar binnen of naar buiten gingen, zodat je niet door de deuropening kon zien dat het niet dezelfde ruimte was. En de gordijnen waren steeds dicht, om dezelfde reden.

De binnenkant van het clubhuis stond dus in een studio, niet aan de rand van het veldje, dat was alleen de buitenkant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Indat geval is dat probleem met de paal ook opgelost.

Maar dan staat dus toch dat decor in de brand of niet ??.

Hoezo is dat met die paal ook opgelost? Er is nergens een paal te bekennen op dat voetbal veld.

Er is ook nooit een echt clubhuis geweest. Het was altijd een decor. Ze deden erg hun best om de deur niet te ver open te doen als ze naar binnen of naar buiten gingen, zodat je niet door de deuropening kon zien dat het niet dezelfde ruimte was. En de gordijnen waren steeds dicht, om dezelfde reden.

De binnenkant van het clubhuis stond dus in een studio, niet aan de rand van het veldje, dat was alleen de buitenkant.

Nou omdat die paal dan ook gewoon een decor stuk was.

Wat dus gewoon is neergezet voor de scene.en daarna weer terug is gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb trouwens ook nog wat ontdekt, het geheim van de schatkaart is de enige serie van B&A waarvan nog steeds de originele versie met alle muziek van Aad Klaris op Nickelodeon wordt uitgezonden. Ik had namelijk de DVD's van het geheim van de schatkaart allebei gekocht en mijn favoriete scene in de grot daar is op de DVD totaal niks meer van de spannende sfeer over omdat ze Equinoxe 2 van Jean Michel Jarre eruit hebben gehaald. Momenteel wordt het geheim van de schatkaart op tv uitgezonden en zorg ik er komende 2 weken voor dat iedere dag de videorecorder goed geprogrammeerd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb trouwens ook nog wat ontdekt, het geheim van de schatkaart is de enige serie van B&A waarvan nog steeds de originele versie met alle muziek van Aad Klaris op Nickelodeon wordt uitgezonden. Ik had namelijk de DVD's van het geheim van de schatkaart allebei gekocht en mijn favoriete scene in de grot daar is op de DVD totaal niks meer van de spannende sfeer over omdat ze Equinoxe 2 van Jean Michel Jarre eruit hebben gehaald. Momenteel wordt het geheim van de schatkaart op tv uitgezonden en zorg ik er komende 2 weken voor dat iedere dag de videorecorder goed geprogrammeerd is.

Dat klopt inderdaad, dit is de enige voor TV nog onbewerkte serie.

Heeft Martijn Passchier (Adrina Producties) al eens gezegd.

Inmiddels dus nog steeds niet veranderd (en gelukkig maar!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb trouwens ook nog wat ontdekt, het geheim van de schatkaart is de enige serie van B&A waarvan nog steeds de originele versie met alle muziek van Aad Klaris op Nickelodeon wordt uitgezonden. Ik had namelijk de DVD's van het geheim van de schatkaart allebei gekocht en mijn favoriete scene in de grot daar is op de DVD totaal niks meer van de spannende sfeer over omdat ze Equinoxe 2 van Jean Michel Jarre eruit hebben gehaald. Momenteel wordt het geheim van de schatkaart op tv uitgezonden en zorg ik er komende 2 weken voor dat iedere dag de videorecorder goed geprogrammeerd is.

Dat klopt inderdaad, dit is de enige voor TV nog onbewerkte serie.

Heeft Martijn Passchier (Adrina Producties) al eens gezegd.

Inmiddels dus nog steeds niet veranderd (en gelukkig maar!)

Inderdaad, want naar mijn mening heeft de schatkaart de beste muziek van alle series ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
De schatkaart :)

Schatkaart.JPG

Raadsel zit trouwens knap in elkaar. Het eiland waar vogels blaffen en de gebroken lans zijn natuurlijk bestaande dingen, ook dat de top van de lans door vulkaanuitbarstingen van plaats is veranderd zal best kloppen, maar hoe zit het met het ei en de kleine maan. Zou het eiland in de volksmond soms ook ''ei' genoemd worden of heeft Aad dat bedacht? En is de kleine maan voor de serie toegevoegd of was er altijd op die plek al een tekening van een maan?

Toch leuke dingen om over na te denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

op de CD schattenjacht moeten ze ook echt op eb wachten voor ze de grot in kunnen en ze kunnen nog maar net in het vloed ontsnappen (daardoor zetten de leren riemen ook uit)

Maar ze kunnen natuurlijk altijd zeggen dat dat nu niet meer het geval is (gezien ook de plaats is veranderd omdat het eiland veranderd is...)

In deze serie zit ook het zieligste Bassie moment ooit :'( zoooo ECHT zielig zoals hij roept dat ze Robin hebben meegenomen, overtuigender dan miniminiminimi....

Link naar bericht
Delen op andere sites

42196383.jpg

ook leuk.

Trouwens een raar moment er voor.

Als dat jongetje van de tegenpartij valt zegt bassie heel duidelijk : Wat lul je nou jo er gebeurt heelemaal niks. (Beetje raar om te horen van een clown in een kinderserie). 65539301.jpg

een plaatje van het moment.

Link naar bericht
Delen op andere sites
op de CD schattenjacht moeten ze ook echt op eb wachten voor ze de grot in kunnen en ze kunnen nog maar net in het vloed ontsnappen (daardoor zetten de leren riemen ook uit)

Maar ze kunnen natuurlijk altijd zeggen dat dat nu niet meer het geval is (gezien ook de plaats is veranderd omdat het eiland veranderd is...)

In deze serie zit ook het zieligste Bassie moment ooit :'( zoooo ECHT zielig zoals hij roept dat ze Robin hebben meegenomen, overtuigender dan miniminiminimi....

Ja, af en toe kunnen ze best acteren... Adriaan heeft in de professor ook zo'n moment, als ie terugkomt na onderzoek en Bassie is meegenomen door die groene mannen. Zijn stem slaat over als hij Bassie roept, ontroerend O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
zegt hij niet wat HUIL je nou? (heb de band even niet hier)

Nee nee . Ik heb het drie keer achter elkaar laten spelen en hij zegt echt wat lul je nou .

Oeps* Ik heb mijn ouders ook laten luisteren en wat harder gezet. En hij zegt inderdaad wat doe je nou jo. Sorry foutje moet kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zegt hij niet wat HUIL je nou? (heb de band even niet hier)

Nee nee . Ik heb het drie keer achter elkaar laten spelen en hij zegt echt wat lul je nou .

Op DVD zegt ie "Ah joh, wat DOE je nou joh!"

Volgens mij ben jij een beetje doof ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...