Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart


Aanbevolen berichten

*b2* wazeggie?

maar echt die robin is weg scène maakt altijd nog indruk :'(

elke keer weer.... lijkt meer op echt dan op acteren!

Misschien doen ze aan method acting ;)

Een beetje off topic, maar toch... In veel series betrekken ze dingen uit hun echte leven. Het circus, geboortedata, Crockson, Siegfried en Roy... maar ze zijn in de series geen broers. Vraag me toch af waarom. Misschien omdat ze niet op elkaar lijken? Of omdat kinderen het niet zo goed snappen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*b2* wazeggie?

maar echt die robin is weg scène maakt altijd nog indruk :'(

elke keer weer.... lijkt meer op echt dan op acteren!

Misschien doen ze aan method acting ;)

Een beetje off topic, maar toch... In veel series betrekken ze dingen uit hun echte leven. Het circus, geboortedata, Crockson, Siegfried en Roy... maar ze zijn in de series geen broers. Vraag me toch af waarom. Misschien omdat ze niet op elkaar lijken? Of omdat kinderen het niet zo goed snappen?

Omdat het je als kind niet interesseert en schenk je er dus geen aandacht aan :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook leuk aan deze serie. De enige serie dat de Baron auto rijd en kookt.

Vooral dat koken is leuk. Dat zie ik de Baron in Amerika dus echt nooit doen.

Grof kans dat de vlam meteen in de pan zou slaan met dat temperament! :D

Het is trouwens niet de enige serie waarin de Baron auto rijdt. Ook in De Verzonken Stad kruipt hij achter het stuur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kijk nou trouwens de dvd en het valt me op dat de B&A boys het steeds hebben over kampioen worden. :N .

Maar dat kan heelemaal niet want het is maar een vriendschapelijk wedstrijd. Meschien een Goof voor je site Wonderer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kijk nou trouwens de dvd en het valt me op dat de B&A boys het steeds hebben over kampioen worden. :N .

Maar dat kan heelemaal niet want het is maar een vriendschapelijk wedstrijd. Meschien een Goof voor je site Wonderer?

Landskampioen of zo kan natuurlijk niet, maar ze kunnen ook gewoon kampioen bedoelen als winnaar. Ik had hem al bijna toegevoegd toen ik me dat bedacht. Wel goed gevonden, maar geen goof, denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook leuk aan deze serie. De enige serie dat de Baron auto rijd en kookt.

Vooral dat koken is leuk. Dat zie ik de Baron in Amerika dus echt nooit doen.

in welke scene is dat dan want dat wil ik wel eens wetuh want ik heb die scene dan nog nooit gezien

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

in welke scene is dat dan want dat wil ik wel eens wetuh want ik heb die scene dan nog nooit gezien

Hij kookt voor Japie en B2, als ze uit de gevangenis zijn ontsnapt. En hij rijdt in de vluchtauto als ze worden betrapt op inbreken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, en de baron kookt heerlijk want *japie* zei dat hij goed kon koken :P

Wel vaag, je verwacht niet dat een baron kan koken, want dat leert hij natuurlijk niet. De Adel heeft immers koks en butlers en zo... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel vaag, je verwacht niet dat een baron kan koken, want dat leert hij natuurlijk niet. De Adel heeft immers koks en butlers en zo... ;)

Meschien is het wel gewoon een geheime hobby van de Baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel vaag, je verwacht niet dat een baron kan koken, want dat leert hij natuurlijk niet. De Adel heeft immers koks en butlers en zo... ;)

Misschien is dat ook de reden dat de Paul Baron nooit zelf het eten op tafel zette? Ik heb het m iig niet zien doen in de series waarin hij speelde. De Paul Baron liet het wel aan z'n ondergeschikten over :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien is dat ook de reden dat de Paul Baron nooit zelf het eten op tafel zette? Ik heb het m iig niet zien doen in de series waarin hij speelde. De Paul Baron liet het wel aan z'n ondergeschikten over :)

Ik heb ze uberhaupt nooit zien eten... alleen horen praten: FRIKADEL! ZAK PATAT! OLIEBOL! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb ze uberhaupt nooit zien eten... alleen horen praten: FRIKADEL! ZAK PATAT! OLIEBOL! :D

Nou ja, in ieder geval drinken ze wel eens wat: op het terras in Thira in de Verzonken Stad, en later drinken de Baron en Japie in het boevenhuis nog een glaasje water.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ja, in ieder geval drinken ze wel eens wat: op het terras in Thira in de Verzonken Stad, en later drinken de Baron en Japie in het boevenhuis nog een glaasje water.

En in De Reis vol Verrassingen probeert B100 vol enthousiasme in Las Vegas gestolen etenswaren uit de koelkast van een restaurant te nuttigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En in De Reis vol Verrassingen probeert B100 vol enthousiasme in Las Vegas gestolen etenswaren uit de koelkast van een restaurant te nuttigen.

haha ja, ze lopen dan ook de hele tijd te zeuren dat het te warm/koud is en dat ze honger hebben

hebben ze eten, komt het net uit de vriezer :P

Wel netjes van *harry* dat hij een zak erbij gepikt heeft en daar alles netjes in heeft gedaan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De B&A Boys verdwijnen trouwens wel geruisloos uit de serie. Ze werken nog mee aan de val voor de boeven, maar gaan (uiteraard) niet mee op schattenjacht. Echter, als Bassie en Adriaan terugkeren uit Lanzarote, zijn de B&A Boys nergens meer te bekennen, terwijl Lara wel weer langskomt als B&A op hun stekje in het bos terugkeren. De B&A boys hadden dan toch ook nog wel even langs kunnen komen? Had wel een mooi afscheid in gezeten, omdat ze in de series na de schatkaart ook niet meer terugkeerden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De B&A Boys verdwijnen trouwens wel geruisloos uit de serie. Ze werken nog mee aan de val voor de boeven, maar gaan (uiteraard) niet mee op schattenjacht. Echter, als Bassie en Adriaan terugkeren uit Lanzarote, zijn de B&A Boys nergens meer te bekennen, terwijl Lara wel weer langskomt als B&A op hun stekje in het bos terugkeren. De B&A boys hadden dan toch ook nog wel even langs kunnen komen? Had wel een mooi afscheid in gezeten, omdat ze in de series na de schatkaart ook niet meer terugkeerden.

Misschien vonden hun ouders het niet goed om nog een paar dagen met die clown en acrobaat rond te hangen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
De B&A Boys verdwijnen trouwens wel geruisloos uit de serie. Ze werken nog mee aan de val voor de boeven, maar gaan (uiteraard) niet mee op schattenjacht. Echter, als Bassie en Adriaan terugkeren uit Lanzarote, zijn de B&A Boys nergens meer te bekennen, terwijl Lara wel weer langskomt als B&A op hun stekje in het bos terugkeren. De B&A boys hadden dan toch ook nog wel even langs kunnen komen? Had wel een mooi afscheid in gezeten, omdat ze in de series na de schatkaart ook niet meer terugkeerden.

Die B&A boys verdienen geen afscheid. Gewoon brutale jochies die niks toevoegde . En ze zetten Bassie een paar keer voor schut :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Één van mijn favoriete series is dit :) Overigens, om me ff voor te stellen na mijn eerste posts, ik benm Bart, 20 jaar, wonende in Tilburg en geboren te Heerlen. Tot zover dat.

Vroeger keek ik uiteraard net als een ieder hier B&A op het toenmalige Kindernet. Zoals al eerder aangehaald op dit forum bestond het reportoire destijds vooral uit de Schatkaart, de Kroon en de Verzonken Stad. Pas later kwamen de Sleutel en de Diamant erbij, incl de Geheimzinnige Opdrachtgever. De Plaaggeest zag ik pas veel later.

Deze serie was echter zo lang dat je altijd wel een aflevering mistte, maar ik vond hem wél het spannendste. Inspecteur de Vries vond ik ook spannender dan Adjudant Van der Steen, het reizen naar Lanzarote, en het gevangen nemen bij de schatkist was spanning ten top. Het clubgebouw in de brand.. De humor die erin zit, die zag je toen natuurlijk nog niet.

Weet iemand of de op DVD uitgebrachte serie helemaal compleet is? In het beginfilmpje zie je Bassie en Adriaan achter een treinwagon vandaan springen, terwijl je die in de serie op DVD niet terug ziet. Ook dat waar Bassie over een muur heenkijkt (hierboven staat die) zie je niet terug. Ik heb gisteren mijn DVD op mijn laptop laten lopen, naast de 2 uitzendingen, maar die zijn exact hetzelfde (behalve de begintune, met 'We beleven avonturen over wat spannend wordt me dat, maar er wordt ook veel gelachen, bij het zoeken naar de Schat', en op het einde 'We nog heel veel gaan beleven, bij het zoeken naar de schat'. Ook de muziek is soms iets anders, wel een gemiste kans!).

Overigens, weet iemand de titels van alle uitzendingen? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand of de op DVD uitgebrachte serie helemaal compleet is? In het beginfilmpje zie je Bassie en Adriaan achter een treinwagon vandaan springen, terwijl je die in de serie op DVD niet terug ziet. Ook dat waar Bassie over een muur heenkijkt (hierboven staat die) zie je niet terug. Ik heb gisteren mijn DVD op mijn laptop laten lopen, naast de 2 uitzendingen, maar die zijn exact hetzelfde (behalve de begintune, met 'We beleven avonturen over wat spannend wordt me dat, maar er wordt ook veel gelachen, bij het zoeken naar de Schat', en op het einde 'We nog heel veel gaan beleven, bij het zoeken naar de schat'. Ook de muziek is soms iets anders, wel een gemiste kans!).

Overigens, weet iemand de titels van alle uitzendingen? :)

De serie is compleet. Een aantal fragmentjes zijn speciaal voor de begintune gemaakt.

De titels zijn wel te vinden op de site van Wonderer ( http://info.bassieenadriaan.nl )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt me nu pas op (lekker laat) dat de schatkaart op dvd een andere begintune heeft. Het is nu

*adriaan* Wat we allemaal beleven zie je komend half uur.

*bas* Maar er wordt ook veel gelachen in ons nieuwe avontuur.

De oude vond ik persoonlijk beter:

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat.

*bas* Ja, maar er wordt ook veel gelachen, hehe, bij het zoeken naar de schat

_O_

Ik lette er nu pas op :/

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt ook op dat Adriaans stem op de dvd opnieuw ingesproken is als hij als verteller optreedt :{

Is dat zo? Beter of slechter? Het is mij niet opgevallen... Wat voor verschil zit erin dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij klinkt ouder, zijn stem is lager en hij spreekt met plakkerige mond. Op zich vind ik het wel beter, heeft meer weg van vertellersvorm.

Het komt héél af en toe ook voor dat Adriaan iets anders zegt dan in de originele versie, zoals in de Verzonken Stad, wanneer B&A na het vinden van de steen met de bus terug naar het hotel rijden en door Japie en B2 gevolgd worden:

DVD-versie: "We reden met de bus terug naar ons hotel. Het was een rit van bijna een uur, en tijdens die rit probeerden we enkele tekens van die geheimzinnige steen te ontcijferen. We hadden geen idee wat die vreemde tekens betekenden. Maar we hadden ook niet in de gaten dat we tijdens de busreis werden gevolgd door B2 en Vlugge Japie."

Originele tv-versie: "Ja, en jullie zien het: zo zijn we ongemerkt toch terechtgekomen in ons Griekse avontuur. Bassie vindt een steen met geheimzinnige tekens, en B2 en Vlugge Japie hebben óns gevonden."

Link naar bericht
Delen op andere sites
:@ Dat wist ik geeneens..

[..]

Wat een snor en een jaren '70 bril allemaal niet kunnen doen. Het geheim is oren :Y Goed op oren letten, (tenzij er haar over zit natuurlijk), dan kun je precies zien of twee rollen door een acteur gespeeld worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste aflevering van de schatkaart op tv!

Trouwens als Bassie, Adriaan, Robin en Van der Steen het kantoor uit lopen zoomt de camera in op een figuur met een krulsnor op een poster.

Ik dacht een hele tijd dat het de baron was in zijn jonge jaren.

Trouwens ik vind dat B2 in dat pakhuis best wel wat heldere momenten heeft, hij lijkt ook ineens minder doof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De laatste aflevering van de schatkaart op tv!

Trouwens als Bassie, Adriaan, Robin en Van der Steen het kantoor uit lopen zoomt de camera in op een figuur met een krulsnor op een poster.

Ik dacht een hele tijd dat het de baron was in zijn jonge jaren.

Trouwens ik vind dat B2 in dat pakhuis best wel wat heldere momenten heeft, hij lijkt ook ineens minder doof.

Morgen de kroon! *moet even videobanden gaan kopen morgen*

Die poster, ik weet hem even niet uit mijn hoofd, maar dat zou eigenlijk best kunnen. Kan iemand daar een screenshotje van maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar letten ook alleen vrouwen op hè? Op oren... ;)

Ja, want wij zijn slim :P Probeer maar eens op andere gezichtstrekken te letten als er een snor of bril voor zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens als Bassie, Adriaan, Robin en Van der Steen het kantoor uit lopen zoomt de camera in op een figuur met een krulsnor op een poster.

Ik dacht een hele tijd dat het de baron was in zijn jonge jaren.

Dat is toevallig, dat dacht ik vroeger ook altijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, want wij zijn slim :P Probeer maar eens op andere gezichtstrekken te letten als er een snor of bril voor zit.

Het klinkt misschien vreemd, maar ik luister en kijk gewoon naar het avontuur >:);) De snor, de oren en de overige gelaatstrekken vind ik in feite van secundair belang O-);)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het klinkt misschien vreemd, maar ik luister en kijk gewoon naar het avontuur >:);) De snor, de oren en de overige gelaatstrekken vind ik in feite van secundair belang O-);)

Ja, duh, ik ook. Behalve dus als ik wil uitzoeken of iemand een dubbelrol speelt. Ik loop echt niet naar iedereens oren te gluren de hele tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...