Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart


Aanbevolen berichten

[..]

Ja, duh, ik ook. Behalve dus als ik wil uitzoeken of iemand een dubbelrol speelt. Ik loop echt niet naar iedereens oren te gluren de hele tijd.

Doet me deugd dat te horen :+ Ik wist ook dat Adriaan de Baron speelde, en Bassie Japie, maar verder heb ik nooit gezocht :@ Wel knap dat je dat ziet ;)

Vorige post was vooral ook ironisch bedoeld :*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Doet me deugd dat te horen :+ Ik wist ook dat Adriaan de Baron speelde, en Bassie Japie, maar verder heb ik nooit gezocht :@ Wel knap dat je dat ziet ;)

Vorige post was vooral ook ironisch bedoeld :*

Ik schoot een beetje uit mijn slof, ik hou er niet van als mensen beginnen met "vrouwen dit en dat" en mij daar dan mee bedoelen. DJkoelkast kan dat ook zo leuk :P

Afijn, nu weer on topic. Die poster was dus niet de Baron maar een echte-wereld zakkenroller. Weten we dat ook weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
over oren gesproken, je kan aan de oren op de poster zien dat het paul van gorcum niet is, want die heeft kleinere oren. de man op de poster heeft een beetje flaporen

Het zou sowieso Paul van Gorcum niet zijn, want die zat niet in de schatkaart. Ze wisten nog niet eens dat hij de Baron zou gaan spelen (neem ik toch aan).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zou sowieso Paul van Gorcum niet zijn, want die zat niet in de schatkaart. Ze wisten nog niet eens dat hij de Baron zou gaan spelen (neem ik toch aan).

dat denk ik ook, maar vergeet niet dat de schat, de kroon en de stad vrij snel na elkaar zijn gemaakt, dus misschien wisten ze het al wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat denk ik ook, maar vergeet niet dat de schat, de kroon en de stad vrij snel na elkaar zijn gemaakt, dus misschien wisten ze het al wel.

Volgens mij is het gewoon zo'n poster van de politie die altijd meteen je aandachtig vestigen, niets bijzonder eik...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat denk ik ook, maar vergeet niet dat de schat, de kroon en de stad vrij snel na elkaar zijn gemaakt, dus misschien wisten ze het al wel.

Dus jij denkt dat ze dachten "goh, deze acteur willen we in de volgende serie als Baron. Laten we hem nu even vragen of hij raar op de foto wil voor de huidige serie?" Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Nog afgezien van het feit dat het een bestaande foto is, dus helemaal niet een acteur uit B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus jij denkt dat ze dachten "goh, deze acteur willen we in de volgende serie als Baron. Laten we hem nu even vragen of hij raar op de foto wil voor de huidige serie?" Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Nog afgezien van het feit dat het een bestaande foto is, dus helemaal niet een acteur uit B&A.

Ja pcies, we moeten niet overal iets achter gaan zoeken. Niet achter alles in B&A-series schuilt iets...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De nieuwste versie van de schatkaart (dubbelbox) duurt 180 minuten (volgens clownbassie.nl). De dvd duurt 2X140 minuten: 280.

Is at een fout of zo? Tegenwoordig verkopen ze toch geen geknipte versies meer? Dat was alleen in de tijd toen de banden van CNR waren toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de reis door Amerika droeg Japie een echt Sjappie pruikie met gevlochten staartje.

In de schatkaartserie lijken meerdere pruiken te zijn gebruikt voor zowel de baron als vlugge japie.

Overigens de pruikenkeuze is niet altijd geslaagd. De pruik van Bassie in de huilende professor is echt akelig. De mooiste vind ik nog altijd de eerste pruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het volgende viel mij in deze serie op:

Kijk maar eens goed naar het verschil van de pruiken van Japie. Vooral in het begin van de serie heeft de pruik een heel ander model:

Ja, weird... Als het nou in twee series was, maar in een serie... vaag. Zijn make up lijkt ook anders, in de tweede foto lijkt het alsof hij een baardschaduw heeft en zijn wenkbrauwen zijn bijgewerkt. Weird.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, weird... Als het nou in twee series was, maar in een serie... vaag. Zijn make up lijkt ook anders, in de tweede foto lijkt het alsof hij een baardschaduw heeft en zijn wenkbrauwen zijn bijgewerkt. Weird.

Ja ik vind hem er echt raar uitzien, misschien had Japie die dag een bad hair-day? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een meesterlijk stukje in het begin is de ontmoeting tussen Japie en B2.

Bewaker: B2, mag ik je even voorstellen? Dit is Vlugge Japie.

*b2* Vlugge Apie? Wat een gekke naam is dat.

Bewaker: Ik zei Vlugge Japie.

*b2* Oh, Japie? Dat verstond ik het verkeerd.

Die bewegingen van *japie* maken het helemaal af _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zie zojuist op de oude cover van schatkaart moesten ze die uitgebracht hebben met de verzonken stad want de robin is al de die van vaerzonken stad

maar dat kan ik me moeilijk voorstellen dat die cover zo laat is gemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zie zojuist op de oude cover van schatkaart moesten ze die uitgebracht hebben met de verzonken stad want de robin is al de die van vaerzonken stad

maar dat kan ik me moeilijk voorstellen dat die cover zo laat is gemaakt

Alle covers zijn op nieuw gemaakt op het moment dat de video uitkwam. Op de cover van de huilende professor staat ook de grote robin :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk vreemd dat inspecteur De Vries in deze serie de politiezaken afhandelt, terwijl in de series ervoor en erna adjudant Van der Steen met deze zaken belast is. Misschien mocht Van der Steen deze zaak niet doen ofzo, maar dan had De Vries in latere series ook terug kunnen keren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, want toen bestond die grote versie van Robin nog lang niet.

Die Robin was in 1989 voor het eerst op tv, de Schatkaart serie komt uit '86. Lara was in '88 ook nog te zien in de serie van de 'verdwenen kroon'. Kan best zijn dat Lara in 1989 ook nog leefde, dus waarom zou dat niet kunnen??

Edit: video werd trouwens in 1992 door CNR uitgegeven, de foto moet dus wel voor die tijd gemaakt zijn. Had ik het toch goed, he :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die knikkende knieëen van B2 in een scène, als ze zitten af te luisteren zijn geinig :Y

Weet iemand of die scènes in 'het boevenhuis' ook echt in dat huis zijn opgenomen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die knikkende knieëen van B2 in een scène, als ze zitten af te luisteren zijn geinig :Y

Weet iemand of die scènes in 'het boevenhuis' ook echt in dat huis zijn opgenomen?

volgens mij is dat huis echt want het staat niet op de site bij de vragen dat het boevenhuis ook decor was (behalve in de verzonken stad, boevenhuis)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

volgens mij is dat huis echt want het staat niet op de site bij de vragen dat het boevenhuis ook decor was (behalve in de verzonken stad, boevenhuis)

Klopt het trouwens dat dat het huis van Adriaan was vroeger??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt het trouwens dat dat het huis van Adriaan was vroeger??

Dat meende ik ook begrepen te hebben, maar of het waar is, weet ik niet. Vraagje voor Adriaans interview ;) (die ik pas wil doen als ie weer terug is uit Spanje, natuurlijk).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, die scene is zeer goed.

Ik wil de Schatkaart op DVD kopen, maar ik ben ietwat geschrokken.

Volgens diverse mensen wordt namelijk beweerd dat de originele muziek o.a. van Jean Michel Jarre, Vangelis en Peru is geschrapt en dat er andere muziek voor in de plaats is gekomen....

:N Ik hoop het niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Helemaal mee eens, die scene is zeer goed.

Ik wil de Schatkaart op DVD kopen, maar ik ben ietwat geschrokken.

Volgens diverse mensen wordt namelijk beweerd dat de originele muziek o.a. van Jean Michel Jarre, Vangelis en Peru is geschrapt en dat er andere muziek voor in de plaats is gekomen....

:N Ik hoop het niet!

:Y helaas wel

dat is overigens bij nagenoeg alle dvd's (alleen niet bij europa deel 1, de 1e uitgave)

de schatkaart is op 2 dvd's

er zit nog wel wat originele muziek in, maar niet veel meer ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:Y helaas wel

dat is overigens bij nagenoeg alle dvd's (alleen niet bij europa deel 1, de 1e uitgave)

de schatkaart is op 2 dvd's

er zit nog wel wat originele muziek in, maar niet veel meer ...

En ik was net op zoek naar die DVD's, zal me nog eens bedenken erover. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ik was net op zoek naar die DVD's, zal me nog eens bedenken erover. :{

dit is de enige serie waar nog wel wat van de originele muziek in zit...

zeker wel de moeite waard want het is de volledige serie, die is niet volledig op video verschenen.

Alleen jammer genoeg geen extra's en je zit met reclame voor de DVD begint...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dit is de enige serie waar nog wel wat van de originele muziek in zit...

zeker wel de moeite waard want het is de volledige serie, die is niet volledig op video verschenen.

Alleen jammer genoeg geen extra's en je zit met reclame voor de DVD begint...

Maar het oude boevenmuziekje is er nog ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
:'( Welke toevoegingen zijn er dan?....anders hou ik het bij mijn videotje, originele muziek en best redelijke kwaliteit.

Waarom hebben ze iets verandert als het goed is, iedereen was laaiend over de muziek bij de serie.

:{

tja dat is door ruzie met aad klaris

zie ook de site van de maestro.

toevoegingen weet ik niet maar de video is 2x 120 minuten en de dvd 2x 140 minuten

dus scheelt toch 40 minuten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
:'( Welke toevoegingen zijn er dan?....anders hou ik het bij mijn videotje, originele muziek en best redelijke kwaliteit.

Waarom hebben ze iets verandert als het goed is, iedereen was laaiend over de muziek bij de serie.

:{

Hier dan maar iets over de veranderingen in de Schatkaart:

-de meeste muziek van PERU is verdwenen en vervangen door Smorenburg-deuntjes. Alleen het stukje uit Africa, in de scene waarin B&A een kameel vinden, is nog aanwezig.

-Pulstar van Vangelis is voor een deel nog te horen tijdens de caravan-inbraakscene, maar zodra de Baron wegvlucht, is het vervangen door een van de achtervolgingsdeuntjes van Smorenburg.

-Magnetic Fields van Jean-Michel Jarre en het nog onbekende achtervolgingsmuziekje zijn alleen in de laatste aflevering nog te horen. Op alle andere plaatsen waar die nummers voorkwamen hoor je nu Smorenburg-muziek.

-de originele boevenmuziekjes en het onbekende gitaarmuziekje op Lanzarote zijn nog gewoon aanwezig. Sommige (meestal spannende) scenes die eerst muziekloos waren, zijn nu voorzien van Smorenburg-deuntjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hier dan maar iets over de veranderingen in de Schatkaart:

-de meeste muziek van PERU is verdwenen en vervangen door Smorenburg-deuntjes. Alleen het stukje uit Africa, in de scene waarin B&A een kameel vinden, is nog aanwezig.

Is dat geen stukje uit continents, want daar lijkt het meer op?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De toevoegingen zijn niet zo heel veel bijzonders geen extra specials ofzo alleen de film duurt wat langer wat opzich wel leuk is. Ik denk dat de scene's die ze hebben weggelaten om te vol doen aan maar een half uurtje op tv uittezenden hier wel opstaan. Ook nog duidelijk die fout gezien bij het begin de boeven halen in op een zo'n klinker pad en daarna zie je dat shot van die asfalt weg en de kop van bassie op de caravan hangt los :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...